BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Nieuwe Kuip betaalt optreden Feyenoord

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
 Headliner  Headliner - donderdag 05 maart 2009 - 20:40
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

Nieuwe Kuip betaalt optreden Feyenoord (FR-Fanatic)

hotjumper
 hotjumper - donderdag 05 maart 2009 - 21:59   quote  deeplink  
Feyenoord zal in zijn nieuw te bouwen stadion in Rotterdam geen huurder meer zijn. Voor elk optreden in de Nieuwe Kuip, die in 2016 klaar moet zijn, krijgt de club straks een zogeheten ‘performance fee’.

‘Dat is onderdeel van een uniek businessmodel’, aldus Jan van Merwijk, directeur van Stadion Feijenoord NV. Hij presenteerde het plan donderdag in Groningen bij een congres van de financiële studievereniging Risk. Dagvoorzitter en KNVB-preses Michael van Praag noemde het door Feyenoord volledig gesteunde plan van Van Merwijk ‘een doorbraak, en de mogelijke aanzet tot een nieuwe financieringsontwikkeling in het betaald voetbal’.

Niet de club, maar het stadion draagt in dat geval de verantwoordelijkheid over de exploitatie bij alle wedstrijden. Dat betekent ook dat de Stadion NV alle stadionactiviteiten van de club runt.

De inkomsten uit de verhuur van skyboxen en business seats komen dan ten goede aan het stadion, en niet langer aan de club. Feyenoord had juist daarop het accent gelegd, in het idee dat een nieuw stadion nodig was om zijn commerciële inkomsten te vergroten. Van Merwijk: ‘De performance fee ligt niet vast. Hoe succesvoller de ploeg, hoe hoger de bonus.’

Het plan past volgens algemeen-directeur Eric Gudde van Feyenoord in het beleid van club en stadion om eenheid uit te stralen. ‘Te lang hebben partijen langs elkaar heen geleefd. Dit is het begin van een eenwordingsproces dat maar één doel heeft: een maximaal rendement uit het voetbal halen. Dat is ook voor ons een winstgevend toekomstperspectief.’

Met de bouw zal in 2013 worden begonnen. De Nieuwe Kuip zou in 2016 klaar kunnen zijn, ruim voor het mogelijk in Nederland en België te houden WK voetbal. De kosten van de bouw worden op 575 miljoen euro geschat. Voor de financiering moet eenderde deel uit aandelen en certificaten komen, eenderde van de lokale overheid en eenderde van de banken.

‘We hebben een bancaire, een financiële en nu in Rotterdam-Zuid ook nog een sportieve crisis, maar dit zijn niet de eerste crises, en het zullen ook wel niet de laatste zijn’, aldus Van Merwijk, die verwees naar de bouw van de Kuip, die halverwege de jaren dertig ook onder economisch beroerde tijden tot stand kwam. ‘Juist nu wachten we op nieuwe economische impulsen. De bouw van het nieuwe stadion is er zo een.’

Van Merwijk gaat ervan uit dat het nieuwe stadion een toeschouwerscapaciteit moet hebben van in elk geval 70.000. ‘Dan zijn we tenminste onderscheidend, en dat is belangrijk, ook voor evenementen buiten het voetbal. Liever nog ga ik daarom voor een capaciteit van 80.000 plaatsen, waarvan een deel staanplaatsen.’

Van Praag: ‘Houd die 80.000 aan, want de wereldvoetbalbond FIFA heeft net bepaald dat WK-finales alleen nog gespeeld worden in stadions met een minimale capaciteit van 80.000.’
hotjumper
 hotjumper - donderdag 05 maart 2009 - 22:00   quote  deeplink  
tot zo ver dus het sprookje van het stadion dat Feyenoord wel ff zou redden.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 06 maart 2009 - 11:08   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 05 maart 2009 - 22:00 schreef hotjumper het volgende:
tot zo ver dus het sprookje van het stadion dat Feyenoord wel ff zou redden.
Leg eens uit dan welke doemscenarios zie oprijzen aan de horizon Jumper.
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - vrijdag 06 maart 2009 - 11:25   quote  deeplink  
Doemscenario is al jaren aan de gang. Had eerst een andere reactie maar had het dus niet nog niet zo goed gelezen. Worden hier niet echt beter van. Word er pas beter van als ja al beter bent. Heeft het dan nog meerwaarde?? NEE!!!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 06 maart 2009 door Feyenoord till i die --
hotjumper
 hotjumper - vrijdag 06 maart 2009 - 11:44   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 maart 2009 - 11:08 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Leg eens uit dan welke doemscenarios zie oprijzen aan de horizon Jumper.
alleen al het feit dat je van je inkomsten afhankelijk bent van een beperkt aantal bronnen
- de performance fee
- eventuele uefa successen
- een eventuele beker winst.

Stadions als Euroborg en de Grolsch-veste blijken voor groningen en twente zo succesvol omdat ze ook inkomsten genereren via de andere activiteiten (inkomsten uit verhuur van kantoorruimte, evenementen enz. enz.)

Dat geeft je de mogelijkheid ook in sportief zwaardere tijden toch te kunnen investeren in je selectie.
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - vrijdag 06 maart 2009 - 11:48   quote  deeplink  
Hebben een bord voor hun kop Hotjumper. Kan je uitleggen wat je wilt.
hotjumper
 hotjumper - vrijdag 06 maart 2009 - 11:52   quote  deeplink  
ach ik wou dat ik nog zo veel vertrouwen in de mensheid had
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - vrijdag 06 maart 2009 - 11:54   quote  deeplink  
Vertrouw een dier vaak eerder dan een mens. Als je een hond een schop geeft komt hij altijd bij je terug!!
F.L.E
 F.L.E - vrijdag 06 maart 2009 - 12:03   quote  deeplink  
En dan nog het volgende:
Waar is die performance fee op gebaseerd?
Het aantal verkochte seizoens kaarten?
Het werkelijke aantal toeschouwers?
De positie op de ranglijst?
De omzet van de catering, de prijzen en het assortiment?
En zo kun je je nog wel wat vragen stellen.
Is Feyenoord het belangrijkste voor het stadion, of hebben ze liever popconcerten, tractor pull wedstrijden, motorcross evenementen e.d.
In hoeverre bepaal je als club de inrichting van het stadion?
Moet je als club betalen voor de faciliteiten als zijnde fitness ruimte's, fysiotherapie en alle andere ruimte's

Al met al zitten er voor mij te veel onbeantwoorde vragen in dit achterlijke plan.
danny four
 danny four - vrijdag 06 maart 2009 - 12:42   quote  deeplink  
Als ze maar niet zo idioot doen door er straks de landelijkegeitenkeuring te gaan houden,want als en mildvuur uitbreekt word het een andere verhaal,is meteen heel rotterdam terminaal.bah
hotjumper
 hotjumper - vrijdag 06 maart 2009 - 12:54   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 maart 2009 - 12:42 schreef danny four het volgende:
Als ze maar niet zo idioot doen door er straks de landelijkegeitenkeuring te gaan houden,want als en mildvuur uitbreekt word het een andere verhaal,is meteen heel rotterdam terminaal.bah
hahahahahahaha
danny four
 danny four - vrijdag 06 maart 2009 - 13:49   quote  deeplink  
Ja maar echt jumper als ik erover nadenkt wat jij ook schreef schiet ik ook in de lach,feyenoord een ronde verder in de beker en dan oeiiii een probleem dan moet er een gaatje worden gevonden tussen dominee shulllers week en de plaatselijke pluimveefok.
Het kan maar zo allemaal.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 06 maart 2009 - 14:02   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 maart 2009 - 11:44 schreef hotjumper het volgende:

[..]

alleen al het feit dat je van je inkomsten afhankelijk bent van een beperkt aantal bronnen
- de performance fee
- eventuele uefa successen
- een eventuele beker winst.

Stadions als Euroborg en de Grolsch-veste blijken voor groningen en twente zo succesvol omdat ze ook inkomsten genereren via de andere activiteiten (inkomsten uit verhuur van kantoorruimte, evenementen enz. enz.)

Dat geeft je de mogelijkheid ook in sportief zwaardere tijden toch te kunnen investeren in je selectie.
Niet slim want mensen met een hoop geld ,en met een groot Feyenoordhart verdommen dan toch gewoon om een skybox te huren??
Het wordt mij steeds duidelijker waarom Poelmann is opgestapt.
En waarom Gudde heeeeeeel snel moet vertrekken.Hij handeld dus gewoon als een zacht gekookt ei.Maar dat was eigenlijk al bekend.
Als alles wat duidelijker wordt komen de actie`s vanzelf.
danny four
 danny four - vrijdag 06 maart 2009 - 15:15   quote  deeplink  
Ja je zal toch ook gek zijn zo,n dure skybox en dan je zakenpartnes uit nodigen met het uit zicht op een toevallige geplande geitenkeuring en bij passende walm van die dinkjes.bah
rich Arnhem
 rich Arnhem - vrijdag 06 maart 2009 - 15:26   quote  deeplink  
Op de een of andere manier zijn de inkomsten die nu gegenereerd worden uit plaatsbewijzen niet genoeg om Feyenoord gezond het einde van het seizoen te laten halen. Eventueel zou het dus een voordeel kunnen zijn, wanneer Feyenoord die prestatie bonus afspreekt dat ze twee wekelijks een storting krijgen. Het is dan wel te hopen dat deze fee (op jaarbasis) hoger is (wat wel zou moeten ivm de grotere capaciteit) dan wat nu het geval is.
Boudewijn
 Boudewijn - vrijdag 06 maart 2009 - 15:35   quote  deeplink  
Het voordeel is wel dat het stadion nu groter en uitgebreider kan zijn omdat Feyenoord als eigenaar van het stadion nooit genoeg geld zou krijgen of kunnen (bij)lenen om het goed te financieren.
En zo bij belangrijke duals van Feyenoord meer toeschouwers en meer 'fee'.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 06 maart 2009 - 15:44   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 maart 2009 - 15:15 schreef danny four het volgende:
Ja je zal toch ook gek zijn zo,n dure skybox en dan je zakenpartnes uit nodigen met het uit zicht op een toevallige geplande geitenkeuring en bij passende walm van die dinkjes.bah
hahaha
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 06 maart 2009 - 15:46   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 maart 2009 - 15:35 schreef Boudewijn het volgende:
Het voordeel is wel dat het stadion nu groter en uitgebreider kan zijn omdat Feyenoord als eigenaar van het stadion nooit genoeg geld zou krijgen of kunnen (bij)lenen om het goed te financieren.
En zo bij belangrijke duals van Feyenoord meer toeschouwers en meer 'fee'.
De opbrengst van seizoenkaarten gaat op aan de huur van het stadion.volgens mij hoeven ze dat nu ook niet meer te betalen dan?
danny four
 danny four - vrijdag 06 maart 2009 - 15:58   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 maart 2009 - 15:35 schreef Boudewijn het volgende:
Het voordeel is wel dat het stadion nu groter en uitgebreider kan zijn omdat Feyenoord als eigenaar van het stadion nooit genoeg geld zou krijgen of kunnen (bij)lenen om het goed te financieren.
En zo bij belangrijke duals van Feyenoord meer toeschouwers en meer 'fee'.
Ja heb je helemaal gelijk in,maar het punt is wat gebeurt er bij tegenvallende prestatie,s heeft de club dan voldoende reserve,s kunnen opbouwen om een mindere periode door te kunnen komen.
De stabiele factor is indeze gelukkig wel het hondstrouwe publiek (tenminste als dit een bepalende fee factor is),maar dat moet men nietin de waagschaal stellen door de nieuwe kuip onherkenbaar te maken als feyenoordbolwerk,want als de club 1 van de vele gebruikers word in een evenementen paleis moet ik nog zien hoe het sterk het draagvlak blijft bij de supporters in een mindere voetbalperiode.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 06 maart 2009 - 16:04   quote  deeplink  
Misschien heel erg dom van mij hoor maar wat is fee???
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - vrijdag 06 maart 2009 - 19:11   quote  deeplink  
Fee = beloning!! Feyenoord is op dit moment een groot debielenzooitje. steeds meer supporters raken het vertrouwen in onze club kwijt. Dit door chronisch wanbestuur. Met de jaren zullen er steeds minder mensen gaan. Zeker omdat je straks in dat nieuwe stadion helemaal de hoofdprijs voor je seizoenkaart moet betalen. Elke week lees ik wel weer een niet te verkroppen nieuwsbericht. Begin het zelf al spuugzat te worden. Nog een jaar dit beleid en dan heb ik al mijn twijfels of ik nog een seizoenkaart neem. Wij ze in de Kuip steunen en dan van binnenuit kapot gemaakt worden. Wat heeft het steunen dan nog voor zin. Kapot gaan we toch.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 06 maart 2009 - 19:51   quote  deeplink  
Aha fee = beloning bedankt till i die
Ja ik krijg ook het idee dat we stervende zijn..
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - vrijdag 06 maart 2009 - 20:15   quote  deeplink  
Pijnlijk maar de waarheid Leon FR1908!!!
Dre71
 Dre71 - vrijdag 06 maart 2009 - 20:21   quote  deeplink  
Wilde 'onze' groep investeerders niet dat Feyenoord, de amateurs en het stadion samengevoegd zouden worden?
hotjumper
 hotjumper - vrijdag 06 maart 2009 - 20:25   quote  deeplink  
dat had ik ook begrepen maar stadion lijkt dat niet zo te zien zitten, maarja zonder Feyenoord geen rendabel stadion lijkt me, dat lijkt me toch wel een goeie onderhandelingspositie.
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - vrijdag 06 maart 2009 - 20:25   quote  deeplink  
Ja maar die hadden de inkomsten anders bekeken denk. Als we sportief niet presteren krijgen we ook minder geld. Constructie moet andersom. Dan zorgt het dat we aan de top blijven. is geen zekerheid dat we de aandelen ooit kunnen terug kopen met deze constructie. Wie zegt er dat we zulke jaren niet meer mee maken???
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - vrijdag 06 maart 2009 - 20:26   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 maart 2009 - 20:25 schreef hotjumper het volgende:
dat had ik ook begrepen maar stadion lijkt dat niet zo te zien zitten, maarja zonder Feyenoord geen rendabel stadion lijkt me, dat lijkt me toch wel een goeie onderhandelingspositie.
jij slaat de spijker op de kop.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 06 maart 2009 - 20:28   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 maart 2009 - 20:21 schreef Dre71 het volgende:
Wilde 'onze' groep investeerders niet dat Feyenoord, de amateurs en het stadion samengevoegd zouden worden?
Ik weet het niet Dre(ps de Dre van de FR-Fanatic ???
Iig oversamenvoeging is ook geen spraken volgens mij.Er wordt hier gemeld over (eenheid uitstralen).Dus volgens mij geen samenvoeging maar samenwerking.Zoals jullie voetballen hierzo(Feyenoord)wij pakken alle inkomsten rondom het stadion ervan.En daar krijgen jullie dan weer centen voor ALS jullie het goed doen???Ik geloof niet dat de investeerders dat bedoelen.

Maar het kan ook zo zijn dat we nu alleen het negatieve eruit halen omdat het allemaal nog niet duidelijk is.
Els
 Els - vrijdag 06 maart 2009 - 21:16   quote  deeplink  
Het lijkt wel een aardige constructie, maar het geeft de investeerder 0,0 zekerheid. De BVO heeft niets als solide ondepand, dus mogelijk dat een aantal investeerders door deze constructie wat terugschrikken
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 06 maart 2009 - 21:35   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 maart 2009 - 21:16 schreef Els het volgende:
Het lijkt wel een aardige constructie, maar het geeft de investeerder 0,0 zekerheid. De BVO heeft niets als solide ondepand, dus mogelijk dat een aantal investeerders door deze constructie wat terugschrikken
Phoe he Els werk jij op een makelaarskantoor.als ik die 3 zinnetjes lees van jou ,krijg ik het gevoel dat we jou in een bestuurszetel moeten tillen. :.}
Els
 Els - zaterdag 07 maart 2009 - 07:42   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 maart 2009 - 21:35 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Phoe he Els werk jij op een makelaarskantoor.als ik die 3 zinnetjes lees van jou ,krijg ik het gevoel dat we jou in een bestuurszetel moeten tillen. :.}
Gelukkig zit ik niet op een makelaarskantoor, die hebben denk ik nog grotere problemen als Feyenoord
antoniorijen
 antoniorijen - zaterdag 07 maart 2009 - 10:25   quote  deeplink  
Al met al zal er met het nieuwe stadion er alleen maar beter op vooruit gaan financieel in vergelijking met hedendaags!!! Wat voor formule er ook uit zal rollen. En als Feyenoord volgens een performance fee wordt betaald dan heeft Feyenoord geen kosten meer van het stadion zoals: horeca, catering, beveiliging, politie, stewards en al wat er nog meer bij komt kijken. Het enige waar ik benieuwd naar ben wat de performance fee wordt, hoe hoog wordt die en hoe gaat dat per wedstrijd en per punt. Bijvoorbeeld: gelijkspel € 500.000,= winst € 1.500.000,= en wat als men europees en/of beker speel of gaat het aan de hand van het aantal toeschouwers, als het via het aantal toeschouwers gebeurt dan zit het altijd wel goed. En hoe zit het met skyboxen en zijn toch sponsoren die aan Feyenoord gebonden willen zijn en niet aan stadion NV. En net wat Els zegt wat gaan de investeerders hiervan denken
jantje 1974
 jantje 1974 - zaterdag 07 maart 2009 - 10:29   quote  deeplink  
denk dat t grote probleem is dat Feyenoord een z.g.a failliet bedrijf is en die is niet in staat om een stadion van 575 miljoen te bouwen en exploiteren , verder is de constructie niet slechter als dat ie nu is , nu betalen we huur en pakken zelf de inkomsten van horeca e.d waar we echter tekort aan komen en nu dus een huurachterstand hebben , en straks krijgen we wat centjes als we zorgen dat die "KUIP" vol komt. Het is ook niet mijn favoriete constructie maar een armlastig bedrijf als Feyenoord heeft nu eenmaal niet zoveel in de melk te brokkelen.
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - zaterdag 07 maart 2009 - 19:45   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 maart 2009 - 10:29 schreef jantje 1974 het volgende:
denk dat t grote probleem is dat Feyenoord een z.g.a failliet bedrijf is en die is niet in staat om een stadion van 575 miljoen te bouwen en exploiteren , verder is de constructie niet slechter als dat ie nu is , nu betalen we huur en pakken zelf de inkomsten van horeca e.d waar we echter tekort aan komen en nu dus een huurachterstand hebben , en straks krijgen we wat centjes als we zorgen dat die "KUIP" vol komt. Het is ook niet mijn favoriete constructie maar een armlastig bedrijf als Feyenoord heeft nu eenmaal niet zoveel in de melk te brokkelen.
Dit ben ik ook wel weer met je eens. Alleen zonder Feyenoord geen stadion dus zitten ze wel in een goede positie om te onderhandelen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 07 maart 2009 door Feyenoord till i die --
jantje 1974
 jantje 1974 - zaterdag 07 maart 2009 - 19:56   quote  deeplink  
en das nou net waar ik zo bang voor ben met de heren Jacobs en Gudde.............
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - zaterdag 07 maart 2009 - 20:02   quote  deeplink  
Eens, eens en nog een keer eens!!! Afvoeren die gasten.
hotjumper
 hotjumper - zondag 08 maart 2009 - 04:57   quote  deeplink  
die van Merwijk moeten ze gewoon een schop in zn zak geven. Die wil dus helemaal niet dat opslitsing (amateurs/bvo/stadion) ongedaan wordt gemaakt.
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - zondag 08 maart 2009 - 09:09   quote  deeplink  
Er is een hele rits mensen die een schop het bos in moeten krijgen. Jammer dat ze dat zelf niet inzien.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 08 maart 2009 door Feyenoord till i die --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3145
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Nieuwe Kuip betaalt optreden Feyenoord









0.0061979