BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Blunder medische hulpverlening bij Hofland!!

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Madhopfc
 Madhopfc - zondag 08 maart 2009 - 17:29   quote  deeplink  
Als je bij een lichte aanrijding van achteren nog in je auto zit en je geeft aan dat je pijn in je nek hebt dan knipt de brandweer het dak van je auto af, krijg je een nekband om en word je voorzichtig naar het ziekenhuis gebracht.
Hofland komt zeer ongelukkig op zijn hoofd/nek terecht en is dan zelfs bewusteloos. Vervolgens komt de brancard en wordt hij bijna aan zijn hoofd opgetild en op de brancard gelegd. Vervolgens wordt hij het veld afgedragen en heeft Hofland geluk dat hij vastgesnoerd zit anders was ie er nog uitgehobbeld!
Slecht gedaan dus van die hulpverleners!!!
fey21
 fey21 - zondag 08 maart 2009 - 17:53   quote  deeplink  
en jij bent dokter?

die mensen weten echt wel wat ze doen hoor
R()b
 R()b - zondag 08 maart 2009 - 17:56   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 maart 2009 - 17:53 schreef fey21 het volgende:
en jij bent dokter?

die mensen weten echt wel wat ze doen hoor
HAHAHAA JA tuurlijk !!!!
Gozer je moet met zo ongeval echt wel vastgesnoert zitten met je nek.
Zag je Hofland zijn hoofd niet schudden van links naar rechts???
Dikke vette blunder!!!
Madhopfc
 Madhopfc - zondag 08 maart 2009 - 17:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 maart 2009 - 17:53 schreef fey21 het volgende:
en jij bent dokter?

die mensen weten echt wel wat ze doen hoor
ik ben geen dokter maar heb wel ervaringen hoe er met vermeend nekletsel wordt omgegaan in het verkeer....en dat is dus niet zo. Ik neem aan dat je de beelden hebt gezien en ik vond het dus niet echt professioneel ogen. Waren volgens mij meer BHV-ers dan GGD-ers.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 08 maart 2009 - 18:05   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 maart 2009 - 17:58 schreef Madhopfc het volgende:

[..]

ik ben geen dokter maar heb wel ervaringen hoe er met vermeend nekletsel wordt omgegaan in het verkeer....en dat is dus niet zo. Ik neem aan dat je de beelden hebt gezien en ik vond het dus niet echt professioneel ogen. Waren volgens mij meer BHV-ers dan GGD-ers.
Ja de brandweer knipt je dak er al af als je een bloedneus heb.Zelfs als je een cabrio met hardtop heb pakken ze die snijmachine al.Neem niet weg dat je in het geval van Hofland wel gelijk heb.
Madhopfc
 Madhopfc - zondag 08 maart 2009 - 18:11   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 maart 2009 - 18:05 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Ja de brandweer knipt je dak er al af als je een bloedneus heb.Zelfs als je een cabrio met hardtop heb pakken ze die snijmachine al.Neem niet weg dat je in het geval van Hofland wel gelijk heb.
Vind het idd vaak overdreven om het dak eraf te knippen...volgens mij vinden ze dat leuk om te doen en heeft het niet altijd nut.....wilde er alleen mee aangeven dat het zoals het nu bij Hofland ging weer het andere uiterste is.
Shinjinr1
 Shinjinr1 - zondag 08 maart 2009 - 18:14   quote  deeplink  
Ja dikke blunder.
ze tillen hem op de brancard en verder doen ze niks
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 08 maart 2009 - 18:17   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 maart 2009 - 18:11 schreef Madhopfc het volgende:

[..]

Vind het idd vaak overdreven om het dak eraf te knippen...volgens mij vinden ze dat leuk om te doen en heeft het niet altijd nut.....wilde er alleen mee aangeven dat het zoals het nu bij Hofland ging weer het andere uiterste is.
Ik weet het en daarom geef ik je ook gelijk.
Nop
 Nop - zondag 08 maart 2009 - 18:31   quote  deeplink  
idd ongelooflijk hoe dat ging! nekkraag was het eerste wat ze hadden moeten doen!
fey21
 fey21 - zondag 08 maart 2009 - 18:42   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 maart 2009 - 17:58 schreef Madhopfc het volgende:

[..]

ik ben geen dokter maar heb wel ervaringen hoe er met vermeend nekletsel wordt omgegaan in het verkeer....en dat is dus niet zo. Ik neem aan dat je de beelden hebt gezien en ik vond het dus niet echt professioneel ogen. Waren volgens mij meer BHV-ers dan GGD-ers.
het is waar dat het aan ons niet zo professionieel oogt, mij dus ook niet.
Maar ik ga ervan uit dat deze verzorgers zulke dingen al tientallen keren eerder hebben meegemaakt en dat zij op basis van hun ervaring weten wat ze doen.

Natuurlijk is het vreemd als je de de situatie van Hofland vergelijkt met een soortgelijk situatie in het verkeer, maar onthoud wel dat een verkeersongeval een stuk groter is dan een voetbal-blessure.
Die auto's gaan minstens 100 km/u en dan lijkt het mij logisch dat de brandweer geen enkel risico neemt en het slachtoffer zo voorzichtig mogelijk eruit probeert te halen.

Desondanks, ben ik het met je eens dat ze Hofland misschien wel beter hadden moeten vervoeren.

Maar nogmaals, ik vertrouw op de verzorgers, omdat ik ervan uit ga dat ze weten wat ze doen.
arikee
 arikee - zondag 08 maart 2009 - 18:55   quote  deeplink  
dit is wel een behoorlijke fout van de hulpverlening want in deze sitatie moet een gewonde zoals bij een ongeval gestaboliseerd worden on verder letsel(nekletsel te vootkomen)
ik ben hulverlener dus ik dit weten
De koi hoek.nl
 De koi hoek.nl - zondag 08 maart 2009 - 19:03   quote  deeplink  
zelfs bij bhv training leer je dat je het hoofd moet ondersteunen.
snelheid heeft hier niks mee te maken
en dat mensen denken dat hun het moeten weten (verzorgers).
van de 4 verzorgers reageerden er niemand ik vind het een schande.
hier zou een onderzoek naar moeten gedaan worden.
ook al heeft hofland niks het blijf een schande.
fey21
 fey21 - zondag 08 maart 2009 - 19:12   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 maart 2009 - 18:55 schreef arikee het volgende:
dit is wel een behoorlijke fout van de hulpverlening want in deze sitatie moet een gewonde zoals bij een ongeval gestaboliseerd worden on verder letsel(nekletsel te vootkomen)
ik ben hulverlener dus ik dit weten
in dat geval sluit ik me erbij aan dat dit een vette blunder is van de medische staff
Els
 Els - maandag 09 maart 2009 - 00:19   quote  deeplink  
De blessure van Hofland zag er afschuwelijk uit. Weet tav de verzorgers niet of we van een blunder moeten spreken, maar het kwam wel een beetje knullig over. Kan me haast niet voorstellen dat het uiteindelijk maar een lichte hersenschudding zal blijken te zijn, dan zit die jongen momenteel echt goed in elkaar hoor.
rich Arnhem
 rich Arnhem - maandag 09 maart 2009 - 00:32   quote  deeplink  
Heb vanavond de samenvatting met twee gediplomeerd rode kruis medewerkers bekeken en ook zij hadden er geen worden voor. Wanneer nekletsel wordt vermoedt is het eerste wat gedaan moet worden het stabiliseren van de nek om zo eventuele verschuiving van nekwervels en dus ernstiger letsel te voorkomen. Groot verschil met de mensen die bij Feyenoord in de Kuip langs het veld staan, hiervan weet ik dat er in ieder geval ambulance personeel bij is (kennis van ons doet het eens in de zoveel weken)
don 42
 don 42 - maandag 09 maart 2009 - 01:11   quote  deeplink  
Hadden ze maar de BHV cursus gedaan maar dit zijn niet meer dan brabantse vrijwilligers.
Hofland moet NAC en de KNVB aanklagen want beesten worden niet eens zo behandelt en daar hebben ze in nederland toch ook een partij voor opgericht.
SCHANDALIG HOE ZE MET SPELERS OMGAAN.
hotjumper
 hotjumper - maandag 09 maart 2009 - 08:45   quote  deeplink  
is ie dood?
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - maandag 09 maart 2009 - 08:46   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 maart 2009 - 18:42 schreef fey21 het volgende:

[..]

het is waar dat het aan ons niet zo professionieel oogt, mij dus ook niet.
Maar ik ga ervan uit dat deze verzorgers zulke dingen al tientallen keren eerder hebben meegemaakt en dat zij op basis van hun ervaring weten wat ze doen.

Natuurlijk is het vreemd als je de de situatie van Hofland vergelijkt met een soortgelijk situatie in het verkeer, maar onthoud wel dat een verkeersongeval een stuk groter is dan een voetbal-blessure.
Die auto's gaan minstens 100 km/u en dan lijkt het mij logisch dat de brandweer geen enkel risico neemt en het slachtoffer zo voorzichtig mogelijk eruit probeert te halen.

Desondanks, ben ik het met je eens dat ze Hofland misschien wel beter hadden moeten vervoeren.

Maar nogmaals, ik vertrouw op de verzorgers, omdat ik ervan uit ga dat ze weten wat ze doen.
Is niet helemaal waar fey21. Je kan al nekletsel oplopen bij hele lage snelheden. Bij twijfel hoe klein de kans ook is op nekletsel altijd uit gaan van het ergste.
Madhopfc
 Madhopfc - woensdag 25 maart 2009 - 21:50   quote  deeplink  
Kevin Hofland moet enige tijd rust houden. Uit onderzoek is gebleken dat de Feyenoord-verdediger de banden rondom zijn nekwervels heeft beschadigd. Hofland liep op 8 maart tegen NAC Breda bij een ongelukkige val een hersenschudding op. Na enkele dagen rust maakte hij een week later tegen PSV zijn rentree, maar in dat duel viel hij met nekklachten uit.

'Dit is een heel vervelende blessure, omdat je er geen termijn op kunt plakken', aldus Hofland woensdag op de website van Feyenoord. 'Ik moet stapje voor stapje herstellen en hopen dat het herstel sneller gaat dan gebruikelijk is.'

Ben benieuwd hoe Hofland nu denkt als hij de beelden van zijn aftocht van het veld ziet!
Stylzz
 Stylzz - donderdag 26 maart 2009 - 11:23   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 - 21:50

Ben benieuwd hoe Hofland nu denkt als hij de beelden van zijn aftocht van het veld ziet!
Gelukkig zit mn haar wel goed?
Milo
 Milo - donderdag 26 maart 2009 - 12:24   quote  deeplink  
Dit is natuurlijk heel vervelend voor Hofland, maarja het is weer Hofland.
Die gozerd heeft altijd wat ik word er een beetje moe van, als hij niet steeds geblesseerd raakt kunnen andere geen medische fouten maken..hahaha
De volgende keer zit hij te schijten springt het weer is zijn poot is hij weer 3 weken uit geschakeld, er is altijd wat met hem.
fredje
 fredje - donderdag 26 maart 2009 - 19:51   quote  deeplink  
Iemand die op zijn achterhoofd valt, en vervolgens meteen naar zijn hoofd grijpt, en daarna flauw valt?
Ik ben geen Arts maar... dit heeft voor mij als leek een luchtje.
Net zoals een hamstring blessure tijdens het opstaan van de tafel :-) Het lijkt me meer faal angst!
fredje
 fredje - donderdag 26 maart 2009 - 19:55   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 maart 2009 - 17:29 schreef Madhopfc het volgende:
Als je bij een lichte aanrijding van achteren nog in je auto zit en je geeft aan dat je pijn in je nek hebt dan knipt de brandweer het dak van je auto af, krijg je een nekband om en word je voorzichtig naar het ziekenhuis gebracht.
Is maar goed dat het geen overdekt stadion was, lijkt me anders een hele klus!
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - donderdag 26 maart 2009 - 19:56   quote  deeplink  
Gelukkig heb jij er inderdaad geen verstand van.
hotjumper
 hotjumper - donderdag 26 maart 2009 - 20:38   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 - 19:55 schreef fredje het volgende:

[..]

Is maar goed dat het geen overdekt stadion was, lijkt me anders een hele klus!
hahahahahahaha
hotjumper
 hotjumper - donderdag 26 maart 2009 - 20:38   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 - 19:55 schreef fredje het volgende:

[..]

Is maar goed dat het geen overdekt stadion was, lijkt me anders een hele klus!
hahahahahahaha

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3098
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Blunder medische hulpverlening bij Hofland!!









0.0074799