BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Spelers Feyenoord moeten salaris inleveren

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
hotjumper
 hotjumper - zaterdag 14 maart 2009 - 09:38   quote  deeplink  
bron: nu.nl

RIJSWIJK - De spelers van Feyenoord moeten salaris inleveren. Michael Perridon, een van de investeerders in de Rotterdamse voetbalclub, zegt dit in een interview met de Volkskrant van zaterdag.

Namens een groep ondernemers verlangt Perridon concessies van al het personeel van Feyenoord.

Bezuinigen

De investeerders willen drastisch bezuinigen, want Feyenoord staat voor 21 miljoen in het rood. ''Een van onze voorwaarden is dat iedereen helpt om de club weer gezond te maken'', aldus Perridon, president-directeur van Trust International.

''Het kan niet zo zijn dat wij een blanco cheque uitschrijven en de spelers denken: zo, onze contracten zijn weer gegarandeerd. Ik zeg niet dat dit de laatste kans is om Feyenoord er bovenop te helpen. Maar we zullen allemaal offers moeten brengen.''

Recessie

Volgens Perridon hebben ook de investeerders last van de recessie. Er is minder animo om Feyenoord te helpen. ''We zijn met een vrij grote groep begonnen. Maar Feyenoord mag dankbaar zijn als we uiteindelijk tien investeerders overhouden. En dan praten over andere bedragen dan de club zich had voorgesteld.''

De voormalig commercieel directeur Chris Woerts dacht 12 bedrijven te kunnen vinden die elke 5 miljoen zouden investeren. Perridon concludeert dat dit niet haalbaar is. ''60 miljoen is een waanzinbedrag, dat gaan we echt niet uit de markt halen. Ik ken echt niemand die bereid is 5 miljoen in Feyenoord te stoppen. Met de helft van dat bedrag moet je al tevreden zijn.''

Beleid

De ondernemers willen ook zeggenschap over het beleid. Volgens Perridon zal een aantal toetreden tot de raad van commissarissen.
hotjumper
 hotjumper - zaterdag 14 maart 2009 - 09:38   quote  deeplink  
zo nu eens kijken welke spelers er hart voor de club hebben
Marioscenario
 Marioscenario - zaterdag 14 maart 2009 - 09:54   quote  deeplink  
Perridon gooit op een slecht moment een knuppel in het hoenderhok. Juist nu het lijkt dat de sfeer beter is en de spelers er alles aan doen komt hij met zo,n onsympathieke maatregel. Dit zal een averechtse uitwerking hebben. Het blijven allemaal ego,s dus het draait niet om Feyenoord maar om mijnheer. De club zal op deze manier het niveau NEC niet ontgroeien.
antoniorijen
 antoniorijen - zaterdag 14 maart 2009 - 10:09   quote  deeplink  
Het is helemaal geen gek idee om de spelers ook mee te laten doen om de uitgaven te verminderen zodat we aan het eind van een seizoen niet weer!! geld moeten lenen!!!
En men moet een financieel verantwoord beleid gaan voeren en dat doen ze de laatst 15 jaar al niet meer, de lijn van vd Herik wordt gewoon voort getrokken.
Deze DIRECTIE EN RVC moet er zo snel mogelijk verdwijnen en bekwame mensen vanuit het investeerders pot moeten aan de macht. Dan komt het financieel misschien weer goed!!
Peer
 Peer - zaterdag 14 maart 2009 - 10:41   quote  deeplink  
Zo nu is Lucius direct weg.
danny four
 danny four - zaterdag 14 maart 2009 - 11:06   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 - 10:41 schreef Peer het volgende:
Zo nu is Lucius direct weg.
Dat denk ik ook en in ik zette hem ook per direct op nonactief met zijn waardeloze uitspraken.
(achterdeur open en sietemieterop toevoegen)
El
 El - zaterdag 14 maart 2009 - 11:25   quote  deeplink  
Ja, er zullen nu ook wel lekker veel nieuwe spelers staan te trappelen om een contract bij onze club te tekenen; solide cluppie, zullen ze denken. Wat een mafkees!
danny four
 danny four - zaterdag 14 maart 2009 - 11:40   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 - 11:25 schreef El het volgende:
Ja, er zullen nu ook wel lekker veel nieuwe spelers staan te trappelen om een contract bij onze club te tekenen; solide cluppie, zullen ze denken. Wat een mafkees!
Idd de ME mag er wel bij om de toeloop aspirant spelers door het verkeer naar de kuip te begeleiden.bah
jantje 1974
 jantje 1974 - zaterdag 14 maart 2009 - 11:43   quote  deeplink  
Is idd niet zo tactische opmerking , en zou t ook raar vinden als alle personeel (kantoor,kantine,wasvrouw etcetera) moet inleveren want die worden geoon betaald volgens hun cao's !

Je weet wat de begroting is en dus ook wat je per jaar uit kan geven aan salarissen en daar kan je dan dus spelers voor halen , ik zie liever 22 spelers op de loonlijst die goed betaald worden en ook echt Feyenoord waardig zijn dan 35 die minder verdienen maar waar van er 20 helemaal niet Feyenoord waardig zijn.

Verder vind ik dat iemand die 3 miljoen investeerd niet zo hoog van de toren moet blazen , er moet wel bezuinigd worden das duidelijk maar ga dit niet op deze manier naar buiten brengen , maar goed Perridon en sport is nog nooit echt succesvol geweest..................... denk maar aan de Forule 1!!!!!!!!!!!!
danny four
 danny four - zaterdag 14 maart 2009 - 11:56   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 - 11:43 schreef jantje 1974 het volgende:
Is idd niet zo tactische opmerking , en zou t ook raar vinden als alle personeel (kantoor,kantine,wasvrouw etcetera) moet inleveren want die worden geoon betaald volgens hun cao's !

Je weet wat de begroting is en dus ook wat je per jaar uit kan geven aan salarissen en daar kan je dan dus spelers voor halen , ik zie liever 22 spelers op de loonlijst die goed betaald worden en ook echt Feyenoord waardig zijn dan 35 die minder verdienen maar waar van er 20 helemaal niet Feyenoord waardig zijn.

Verder vind ik dat iemand die 3 miljoen investeerd niet zo hoog van de toren moet blazen , er moet wel bezuinigd worden das duidelijk maar ga dit niet op deze manier naar buiten brengen , maar goed Perridon en sport is nog nooit echt succesvol geweest..................... denk maar aan de Forule 1!!!!!!!!!!!!
Vind ik ook een kleinzielige ingreep,omdat zoals je zegt er immers sprake is van een cao en deze salariƫring in grote amper effect heeft op uitgaven.
En wat spelers betreft zal ea uit pure goodwill moeten komen,omdat afspraak in een contract bindend is en indien
er sprake is van onevenredig druk op spelers ik dat niet anders kan zien dan gemaakte afspraken niet nakomen.
Het broddelwerk van de directie word zo gewoon afgewenteld op personeel,spelers,en de rest.
We hangen aan de internationale schandpaal door
danny four
 danny four - zaterdag 14 maart 2009 - 11:57   quote  deeplink  
pff deze kwasten .zo klaar.
F.L.E
 F.L.E - zaterdag 14 maart 2009 - 12:48   quote  deeplink  
En wat zou je zelf doen als je baas inclusief directie er bij je eigen bedrijf al 10 jaar lang een zooitje van maakt. Structureel meer geld uitgeeft dan dat er binnenkomt en werknemers aantrekt met salarissen waarvan je van te voren al weet dat je ze eigenlijk niet kan betalen.
Ben jij dan ook bereid om salaris in te leveren omdat het met het bedrijf niet goed gaat?
En wat meneer Perridon betreft, als deze goede man met 50 miljoen over de brug komt mag hij eisen stellen en beleid maken, maar voor een 3 miljoen moet hij nu niet gaan lopen schreeuwen. Het kan nooit de bedoeling zijn dat de club voor een fooitje verkocht gaat worden aan een groep investeerders.
Els
 Els - zaterdag 14 maart 2009 - 14:09   quote  deeplink  
Dit zijn geen zaken die je via de media speelt. Zou het zo toejuichen als Feyenoord eens iets binnenskamers kon houden.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 14 maart 2009 door Els --
danny four
 danny four - zaterdag 14 maart 2009 - 14:16   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 - 14:09 schreef Els het volgende:
Dit zijn geen zaken die je via de media speelt. Zou het zo toejuichen asl Feyenoord eens iets binnenskamers kon houden.
Heb je helemaal gelijk.
danny four
 danny four - zaterdag 14 maart 2009 - 14:39   quote  deeplink  
hihi,in.!!! god word er helemaal druk van.bah
antoniorijen
 antoniorijen - zaterdag 14 maart 2009 - 15:21   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 - 12:48 schreef F.L.E het volgende:
En wat zou je zelf doen als je baas inclusief directie er bij je eigen bedrijf al 10 jaar lang een zooitje van maakt. Structureel meer geld uitgeeft dan dat er binnenkomt en werknemers aantrekt met salarissen waarvan je van te voren al weet dat je ze eigenlijk niet kan betalen.
Ben jij dan ook bereid om salaris in te leveren omdat het met het bedrijf niet goed gaat?
En wat meneer Perridon betreft, als deze goede man met 50 miljoen over de brug komt mag hij eisen stellen en beleid maken, maar voor een 3 miljoen moet hij nu niet gaan lopen schreeuwen. Het kan nooit de bedoeling zijn dat de club voor een fooitje verkocht gaat worden aan een groep investeerders.
Dan kan ik je een leuk nieuwtje vertellen dit heb ik bij het bedrijf gedaan waar ik werk en wel zo'n 12 geleden! Van de 700 man zijn er 121
ontslagen dan wel een afvloeiing en de rest heeft allemaal salaris ingeleverd en destijds was dat 10% van ons brutoloon en de hogere inkomens bij dit bedrijf heeft toen 15% ingeleverd. Ik moet er wel bij zeggen dat dit een buitenlands bdrijf is die al een hoger loon betaalde dan het cao. Inmiddels is de salaris weer op een normaal peil voor iedereen.
Het was destijds wel een hele klus met de FNV om die accoord te krijgen
F.L.E
 F.L.E - zaterdag 14 maart 2009 - 15:34   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 - 15:21 schreef antoniorijen het volgende:

[..]

Dan kan ik je een leuk nieuwtje vertellen dit heb ik bij het bedrijf gedaan waar ik werk en wel zo'n 12 geleden! Van de 700 man zijn er 121
ontslagen dan wel een afvloeiing en de rest heeft allemaal salaris ingeleverd en destijds was dat 10% van ons brutoloon en de hogere inkomens bij dit bedrijf heeft toen 15% ingeleverd. Ik moet er wel bij zeggen dat dit een buitenlands bdrijf is die al een hoger loon betaalde dan het cao. Inmiddels is de salaris weer op een normaal peil voor iedereen.

Het was destijds wel een hele klus met de FNV om die accoord te krijgen
En dat jouw werkgever in de problemen kwam lag aan de directie en raad van commissarissen die een onverantwoord beleid voerden en collega's van jou aannam voor salarissen die ze eigenlijk niet konden betalen?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 14 maart 2009 door F.L.E --
Phyxsius
 Phyxsius - zaterdag 14 maart 2009 - 16:44   quote  deeplink  
Ik zou eens denken aan het afschaffen van winstpremies
Dat is gauw 15% per speler
Ze geven overal premies voor
Voor een doelpunt, voor een clean sheet
Belachelijk toch?
Je wordt als spits betaald om te scoren
Moet je dan een bonus krijgen als dat lukt?

En spelers moeten sowieso willen winnen
Anders ben je niet geschikt voor sport in competitie verband

Gewoon premie's afschaffen
Scheelt gauw 4 tot 5 miljoen per seizoen
(dit seizoen niet helemaal, maar voorgaande seizoenen wel)
bs
 bs - zaterdag 14 maart 2009 - 17:47   quote  deeplink  
wat een idioot als het met je werk niet goed gaat lever je toch ook geen salaris in .
dit heb niks met clubliefde te maken .
Perridon kan beter geld geven en zn mond houden
Phyxsius
 Phyxsius - zaterdag 14 maart 2009 - 18:13   quote  deeplink  
De salarissen zijn gewoon te hoog
Misschien bedoelt hij wel dat het salaris plafond lager moet
Want er worden salarissen verdiend die niet bij een club in nood horen
El
 El - zaterdag 14 maart 2009 - 18:49   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 - 14:09 schreef Els het volgende:
Dit zijn geen zaken die je via de media speelt. Zou het zo toejuichen als Feyenoord eens iets binnenskamers kon houden.
Dit komt niet van Feyenoord vandaan, maar van perridon.Achterlijk is hij niet, krijgt zo al maanden gratis reclame!
sh
 sh - zaterdag 14 maart 2009 - 19:21   quote  deeplink  
eerlijk gezegd geloof ik er geen zak meer van,
eerst zeggen ze dat ze al een groep van 20
investeerders hebben en nu ineens nog maar 10 jaja allemaal gelul.
eerst heel hoog van de toren blazen en zeggen we gaan feyenoord een grote financiele injectie geven en nu word het met de dag minder. als je je zelf een grote jongen vind (die heel de dag de media opzoekt) moet je ook een echte vent zijn en ook veel geld geven.
nu willen ze voor die paar kut centen ook nog zeggenschap, voor zeggenschap moet je wel wat meer betalen als 2,5 miljoen per man.
Phyxsius
 Phyxsius - zaterdag 14 maart 2009 - 20:26   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 - 19:21 schreef sh het volgende:
eerlijk gezegd geloof ik er geen zak meer van,
eerst zeggen ze dat ze al een groep van 20
investeerders hebben en nu ineens nog maar 10 jaja allemaal gelul.
eerst heel hoog van de toren blazen en zeggen we gaan feyenoord een grote financiele injectie geven en nu word het met de dag minder. als je je zelf een grote jongen vind (die heel de dag de media opzoekt) moet je ook een echte vent zijn en ook veel geld geven.
nu willen ze voor die paar kut centen ook nog zeggenschap, voor zeggenschap moet je wel wat meer betalen als 2,5 miljoen per man.
De raad van commissarissen bestaat geloof ik uit 6 man
Zij willen voor 30 miljoen twee plekken daarvan invullen
Dat vind ik geen probleem
Ze hebben dan geen meerderheid
Dus ze kunnen niks zelf bepalen
Ze kunnen enkel meebepalen
antoniorijen
 antoniorijen - zaterdag 14 maart 2009 - 22:25   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 - 15:34 schreef F.L.E het volgende:

[..]

En dat jouw werkgever in de problemen kwam lag aan de directie en raad van commissarissen die een onverantwoord beleid voerden en collega's van jou aannam voor salarissen die ze eigenlijk niet konden betalen?
Daar gaat het niet om maar meer de bereidheid om er samen iets van te maken om verder te gaan en de directie is destijds inderdaad opgestapt om plaats te maken voor anderen aangezien zijzelf vonden dat ze niet meer geloofwaardig over zouden komen als men bleef
Els
 Els - zaterdag 14 maart 2009 - 23:22   quote  deeplink  
Begin het steeds meer als broodje aap verhaal te zien. En hij heeft ook last van de algemene Feyenoordziekte, communicatie verloopt via de media.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 8733
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Spelers Feyenoord moeten salaris inleveren









0.0048568