BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Simpele oplossing financiele problemen.

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
moa
 moa - zaterdag 14 maart 2009 - 16:11   quote  deeplink  
Een maandje terug kwam dit lijstje in de media:

24. Giovanni van Bronckhorst – 2.100.000
31. Denny Landzaat – 1.600.000
31. Roy Makaay – 1.600.000
40. Tim de Cler – 1.300.000
42. Kevin Hofland – 1.200.000
53. Theo Lucius – 810.000
58. Henk Timmer – 780.000
61. Jonathan de Guzman – 720.000
88. Luigi Bruins – 450.000

Een ruime 10 miljoen euro, die verbrast wordt aan onze zwakkere spelers. (25% van de begroting)

Volgens mij is de enige oplossing om uit de schulden te komen, dit rijtje spelers m.u.v. Bruins en Guzman (Transfer waarde) er uit te gooien. Als zij echt een hart hebben voor de club laten ze hun contracten kosteloos ontbinden.

Bronckhorst: Ondanks dat ik (natuurlijk) een zwak voor hem heb, is hij lang niet waard wat hij verdient. (2,1 mlj.!!)
Landzaat: Nog niet op het veld gezien, + geen meerwaarde ten opzichte van bijv. Wijnaldum, Fer, Bruins, Guzman.
Makaay: Scoort niks meer, gewoon lozen, en een jonge vervanger halen.
de Cler: Hopeloos uit vorm, geen meerwaarde t.o.v. Leerdam, + voor het salaris van de Cler, zouden we 1 van de backs van Nec. kunnen halen.
Hofland: Geen meerwaarde ten opzichte van Bahia, Nieveld, Vlaar.
Lucius en Timmer: Behoeft geen commentaar, en zijn we komend seizoen sowieso al van af.

Daarnaast hoop ik dat we de contracten van Guzman en Bruins kunnen verlengen, en tegelijk de salarissen wat minderen van beide, (evt. i.c.m. een leuke prestatie regeling.)

Al met al zou dit ons zo'n 10 milj euro opleveren, samen met het geld van de investeerders, moet dit toch genoeg zijn om ons er weer enigzins bovenop te helpen?
derq
 derq - zaterdag 14 maart 2009 - 16:19   quote  deeplink  
makaay niet lozen. rest deel ik je mening. gio ook houden .
fey21
 fey21 - zaterdag 14 maart 2009 - 16:24   quote  deeplink  
oppleuren met bruins!

hoort niet bij feyenoord: dan liever een hardwerkende Hofs.
Phyxsius
 Phyxsius - zaterdag 14 maart 2009 - 16:46   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 - 16:24 schreef fey21 het volgende:
oppleuren met bruins!

hoort niet bij feyenoord: dan liever een hardwerkende Hofs.
Die na elke wedstrijd er 2 ist
Geloof me, met Been komt de Bruins die we kennen terug
Phyxsius
 Phyxsius - zaterdag 14 maart 2009 - 16:46   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 - 16:24 schreef fey21 het volgende:
oppleuren met bruins!

hoort niet bij feyenoord: dan liever een hardwerkende Hofs.
Die na elke wedstrijd er 2 ist
Geloof me, met Been komt de Bruins die we kennen terug
Phyxsius
 Phyxsius - zaterdag 14 maart 2009 - 16:50   quote  deeplink  
Landzaat weg
De Cler weg (El Ak halen)
Timmer weg
Lucius weg

Scheelt je 4,5 miljoen
Als je El Ak hebt gehaald heb je nog 3 miljoen over (afkoopsom en salaris)

De rest kun je mee praten over een lager salaris
Behalve Bruins (verdiend niet zoveel voor Feyenoord begrippen)
En De Guzman, die moet je gewoon verkopen
moa
 moa - zaterdag 14 maart 2009 - 17:03   quote  deeplink  
De Guzman kunnen we niet verkopen, we moeten hopen dat we zijn contract voor de zomer kunnen verlengen, anders kan hij gratis de deur uit.. Gezien hij al een jaar niet heeft gespeeld en hij een "kind van de club" is denk ik dat daar wel mogelijkheden liggen.

Daarnaast heeft Bruins nog steeds enorm veel talent, alleen moet hij heel erg geprikkeld worden voordat hij goed gaat spelen. (gevalletje v. Persie) En gezien hij als 9e op de loonlijst staat van Feyenoord verdient hij best een hoop ten opzichte van zijn prestaties.

Makaay vind ik gewoon zwaar onder de maat, ondanks dat hij met zijn ervaring wel degelijk iets kan betekenen is hij zijn salaris niet waard. 1.6 miljoen / 8 doelpunten = 200.000 per doelpunt.
Voor dat geld kunnen we 8 x een Wijnaldum/Fer/Biseswar.. onder contract houden..

Bronckhorst bewijst zijn meerwaarde ook niet, 2.100.000 is gewoon veel te veel, hij mag van mij minimaal de helft inleveren om te mogen blijven.
derq
 derq - zaterdag 14 maart 2009 - 17:08   quote  deeplink  
kind van de rekening is die :P
R()b
 R()b - zaterdag 14 maart 2009 - 17:25   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 - 16:24 schreef fey21 het volgende:
oppleuren met bruins!

hoort niet bij feyenoord: dan liever een hardwerkende Hofs.
Grapjas.
Bruins wordt misbruikt als linksbuiten , maar staat nooit op zijn eigen plek.
El
 El - zaterdag 14 maart 2009 - 17:26   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 - 17:03 schreef moa het volgende:
De Guzman kunnen we niet verkopen, we moeten hopen dat we zijn contract voor de zomer kunnen verlengen, anders kan hij gratis de deur uit.. Gezien hij al een jaar niet heeft gespeeld en hij een "kind van de club" is denk ik dat daar wel mogelijkheden liggen.

Daarnaast heeft Bruins nog steeds enorm veel talent, alleen moet hij heel erg geprikkeld worden voordat hij goed gaat spelen. (gevalletje v. Persie) En gezien hij als 9e op de loonlijst staat van Feyenoord verdient hij best een hoop ten opzichte van zijn prestaties.

Makaay vind ik gewoon zwaar onder de maat, ondanks dat hij met zijn ervaring wel degelijk iets kan betekenen is hij zijn salaris niet waard. 1.6 miljoen / 8 doelpunten = 200.000 per doelpunt.
Voor dat geld kunnen we 8 x een Wijnaldum/Fer/Biseswar.. onder contract houden..

Bronckhorst bewijst zijn meerwaarde ook niet, 2.100.000 is gewoon veel te veel, hij mag van mij minimaal de helft inleveren om te mogen blijven.
en jij denkt, dat er na de uitvoer van dit krankzinnige plan, nog een speler van betekenis ooit bij Feyenoord een contract gaat tekenen, als ze weten dat Feyenoord op deze manier met zijn spelers omgaat?
moa
 moa - zaterdag 14 maart 2009 - 17:51   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 - 17:26 schreef El het volgende:

[..]

en jij denkt, dat er na de uitvoer van dit krankzinnige plan, nog een speler van betekenis ooit bij Feyenoord een contract gaat tekenen, als ze weten dat Feyenoord op deze manier met zijn spelers omgaat?
Dat denk ik ja,
Iedereen met een beetje verstand van voetbal ziet dat ze voetballend gewoon te weinig brengen t.o.v. wat ze er voor betaal krijgen.

Daarnaast denk ik niet dat wij ons erg druk moeten maken over of er nog spelers "met een naam" graag naar Feyenoord willen komen.. Ik heb liever dat onze club de financiën weer 100% op orde krijgt en scherp gaat scouten op groeibriljantjes.
Fonsie
 Fonsie - zaterdag 14 maart 2009 - 18:00   quote  deeplink  
Als de rekensom die hier boven aan de topic staat klopt van onze financeele dekundige. dan word er van de heren verwacht dat ze minimaal 20 % inleveren, iets wat ze zelf gecreeerd hebben. het zou te gek zijn dat ze dat af gingen schuifen na al die geweldige prestatie's die ze tot nog toe hebben geleverd. Wat kunnen mensen mensen pijn doen. inzet, 'n best doen, d'r voor gaan e.z.v. misten het doel. foutje geen dank. die zijn er meer gemaakt
Marciano
 Marciano - zaterdag 14 maart 2009 - 18:24   quote  deeplink  
Het is en blijft een topclub en daar horen de bedragen ook bij!
Dat de spelers niet precteren is iets anders Waarden voor je geld en anders verkopen!
scodo 2
 scodo 2 - zaterdag 14 maart 2009 - 18:31   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 - 17:51 schreef moa het volgende:

[..]

Dat denk ik ja,
Iedereen met een beetje verstand van voetbal ziet dat ze voetballend gewoon te weinig brengen t.o.v. wat ze er voor betaal krijgen.

Daarnaast denk ik niet dat wij ons erg druk moeten maken over of er nog spelers "met een naam" graag naar Feyenoord willen komen.. Ik heb liever dat onze club de financiën weer 100% op orde krijgt en scherp gaat scouten op groeibriljantjes.
Helemaal; mee eens ,ga eerst maar is alles op orde brengen en werken aan de toekomst.
Als ik onder de maat presteer krijg ik ook een schop onder m'n klote.
En wie gaat mij dan nog z'n salaris betalen.
El
 El - zaterdag 14 maart 2009 - 18:45   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 - 17:51 schreef moa het volgende:

[..]

Dat denk ik ja,
Iedereen met een beetje verstand van voetbal ziet dat ze voetballend gewoon te weinig brengen t.o.v. wat ze er voor betaal krijgen.

Daarnaast denk ik niet dat wij ons erg druk moeten maken over of er nog spelers "met een naam" graag naar Feyenoord willen komen.. Ik heb liever dat onze club de financiën weer 100% op orde krijgt en scherp gaat scouten op groeibriljantjes.
Nou, ik weet zeker van niet. Salarissen hangen aan marktwaarde. Als Feyenoord ze niet kan betalen, ook prima, maar dan hadden ze in het verleden niet zo'n grote broek aan moeten trekken. Nu gewoon betalen wat afgesproken is, anders prijs je jezelf compleet uit de markt. Spelers krijgen premies naar prestatie, geen salaris. En die groeibrliljantjes groeien hier niet verder dan zirkonia's, want dan moeten we ze verkopen.
Marciano
 Marciano - zaterdag 14 maart 2009 - 19:02   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 - 16:24 schreef fey21 het volgende:
oppleuren met bruins!

hoort niet bij feyenoord: dan liever een hardwerkende Hofs.
Ik geef je deels gelijk want, kunnen we beter niet afwachten hoe die het gaat doen met Mario Been!
moa
 moa - zaterdag 14 maart 2009 - 19:23   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 - 18:45 schreef El het volgende:

[..]

Nou, ik weet zeker van niet. Salarissen hangen aan marktwaarde. Als Feyenoord ze niet kan betalen, ook prima, maar dan hadden ze in het verleden niet zo'n grote broek aan moeten trekken. Nu gewoon betalen wat afgesproken is, anders prijs je jezelf compleet uit de markt. Spelers krijgen premies naar prestatie, geen salaris. En die groeibrliljantjes groeien hier niet verder dan zirkonia's, want dan moeten we ze verkopen.
Ik heb het helemaal niet over spelers wel of niet betalen, ik heb het er over dat de spelers in de selectie van Feyenoord die het MEEST verdienen.. (Zie in de startpost de top9) Dat blijken het minst rendement op te leveren. Deze spelers zijn gewoon de zwakke schakels in de organistie van Feyenoord.. die moet je dus lozen.

De rest van je verhaaltje slaat als een slappe lul op een pannenkoek, op welke manier prijzen we wie of wat uit de markt? Verder heb ik enkel genoemt dat het wellicht een goed plan is om de salarissen te verlagen i.c.m. een leuke bonus regeling, waarom je dat herhaalt is me een raadsel.

Je laatste punt slaat ook op stront, Ajax, PSV, Feyenoord, Heerenveen, Groningen, AZ, en de laatste jaren ook ploegen als Twente, Nec en Nac bewijzen dat de Eredivisie een ideale competitie is om talenten op te leiden. De veelal jonge spelers kunnen relatief makkelijk aanhaken op het niveau, en de eredivisie clubs weten steeds betere transfers te doen met Engelse/Spaanse/Italiaanse/Duitse voetbal clubs. Zeer regelmatig worden er bedragen van miljoenen betaald voor jonge talentvolle spelers.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 14 maart 2009 door moa --
sevillana
 sevillana - zaterdag 14 maart 2009 - 20:31   quote  deeplink  
Leuk verhaal, maar ik mis toch iets. Als er voor dat rijtje spelers dat van jou mag vertrekken nieuwe/andere spelers naar Feyenoord gaan komen, dan denk ik persoonlijk niet dat die mannen gratis en voor niets gaan spelen, toch?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 16 maart 2009 door sevillana --
F.L.E
 F.L.E - zaterdag 14 maart 2009 - 20:45   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 - 20:31 schreef sevillana het volgende:
Leuk verhaal, maar ik mis toch iets. Als er voor dat rijtje spelers dat van jou mag vertrekken nieuwe/andere spelers naar Feynoord gaan komen, dan denk ik persoonlijk niet dat die mannen gratis en voor niets gaan spelen, toch?
En dat moeten dan nog eens allemaal transfer vrije spelers zijn.
Ik denk als je een waardige vervanger van alleen Makaay zou moeten kopen dat je al rond de 10 miljoen kwijt bent.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 14 maart 2009 door F.L.E --
colombiaan
 colombiaan - zaterdag 14 maart 2009 - 22:19   quote  deeplink  
hoe zouden jullie het zelf vinden als je maandag op je werk komt en je baas zegt je gaat 20% minder verdienen... dan zeggen jullie ook ja maar dat gaat niet mijn contract dit en dat....dus helaas betalen feyenoord en bruins daar gaan we nog veel plezier aan beleven
Fonsie
 Fonsie - zaterdag 14 maart 2009 - 22:33   quote  deeplink  
Ik weet niet of je het weet, maar heel veel mensen (arbeiders) die tegenwoordig bij een baas komen, hoeven niet meer te vragen wat kan ik verdienen, dan krijgen ze als eerste te horen, MINIMUM LOON! en ze moeten hard werken. Maar de grootverdieners van Feyenoord zitten daar een paar € boven wist je dat niet, bij deze.
El
 El - zaterdag 14 maart 2009 - 22:43   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 - 19:23 schreef moa het volgende:

[..]

Ik heb het helemaal niet over spelers wel of niet betalen, ik heb het er over dat de spelers in de selectie van Feyenoord die het MEEST verdienen.. (Zie in de startpost de top9) Dat blijken het minst rendement op te leveren. Deze spelers zijn gewoon de zwakke schakels in de organistie van Feyenoord.. die moet je dus lozen.

De rest van je verhaaltje slaat als een slappe lul op een pannenkoek, op welke manier prijzen we wie of wat uit de markt? Verder heb ik enkel genoemt dat het wellicht een goed plan is om de salarissen te verlagen i.c.m. een leuke bonus regeling, waarom je dat herhaalt is me een raadsel.

Je laatste punt slaat ook op stront, Ajax, PSV, Feyenoord, Heerenveen, Groningen, AZ, en de laatste jaren ook ploegen als Twente, Nec en Nac bewijzen dat de Eredivisie een ideale competitie is om talenten op te leiden. De veelal jonge spelers kunnen relatief makkelijk aanhaken op het niveau, en de eredivisie clubs weten steeds betere transfers te doen met Engelse/Spaanse/Italiaanse/Duitse voetbal clubs. Zeer regelmatig worden er bedragen van miljoenen betaald voor jonge talentvolle spelers.
Ik zal proberen het simpel uit te leggen;
Feyenoord heeft Makaay voor 3 jaar a 1.600000 per jaar gehaald. Dit is salaris. Dat krijgt hij niet omdat Feyenoord eerste, tweede of achtste wordt, maar omdat hij zijn voetbalschoenen aantrekt, traint en speelt. Dat mag jij veel vinden, maar dat is de afspraak. En aan die afspraak hoor je je te houden anders ben je een onbetrouwbare zakenpartner en prijs je jezelf uit de markt en daar bedoel ik dan weer mee dat niemand meer een contract met je aan wil gaan. De speler die je dan vervolgens voor b.v. 1mljn per jaar wilt halen voor 2 jaar denkt dan; zal wel maar als Feyenoord slecht draait volgend jaar en ik kom niet uit de verf krijg ik het niet.
Verder bedoel ik dat we jongens als Makaay, Gio en Tomasson nodig hebben want we hebben geen toekomst met alleen jeugd, die moeten we verkopen omdat we geld nodig hebben.
Els
 Els - zaterdag 14 maart 2009 - 23:11   quote  deeplink  
Lijkt me inderdaad de laatste geweldige actie om Feyenoord definitief naar de knoppen te helpen, aantonen dat je als werkgever onbetrouwbaar bent. Zelfs Gudde is nog beter dan dit.
Ronneke
 Ronneke - zaterdag 14 maart 2009 - 23:16   quote  deeplink  
We kunnen ook met A1 spelen voor een jaar, slechter als deze selectie kunnen ze het niet doen. Landzaat krijgt bv 1.600.000 voor 1 wedstrijd, wat een verlies zeg, en als hij speelt presteert hij niet eens,zo lopen er nog een paar. Oprotten met die gasten. Wordt een beetje moe van al dat gezeik en niemand doet wat. Goede jeugd genoeg, straks geen keeper kopen, gewoon mulder erin. Als we moeten bezuinigen heb je weinig keus. Trouwens als de dure spelers moeten inleveren gaan ze nog slechter presteren. Feyenoord is gedoemd tot middenmoter, is niet anders. Nederlands voetbal is naar de klote, engeland, spanje, italie daar zit het geld en als hier een talentje rondloopt dan komen de aasgieren ze hier weghalen zodat ons povere voetbal landje op laag niveau blijft. Europees voetbal halen, en dan op je bek gaan tegen de rijke clubs. Laat perridon lekker wegblijven, verloren geld voor die man. Of je steekt er 200 miljoen in of niks. Die 30 miljoen is zo weg en brengt ons nog nergens. Kaka, Gerard of Rooney strikken daar hun veters nog niet eens voor en wij moeten daar een hele selectie mee opbouwen en schulden saneren ook nog. aub zeg, get real, blijf mijn club trouw, maar ik ben wel realistisch.
Els
 Els - zaterdag 14 maart 2009 - 23:20   quote  deeplink  
Met de jeugd spelen...tja, leuk voorstel. Deden we tegen Poznan ook. Weet jij nog wat het resultaat was?
Ronneke
 Ronneke - zaterdag 14 maart 2009 - 23:23   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 - 23:20 schreef Els het volgende:
Met de jeugd spelen...tja, leuk voorstel. Deden we tegen Poznan ook. Weet jij nog wat het resultaat was?
Ja, maar nu en volgend jaar spelen we hopelijk geen europees waar we ook niet thuis horen, in ons landje met allemaal niet europees waardige clubs kunnnen die jongens ook middenmoot spelen, kost wel minder dan al die dure jongens.
Els
 Els - zaterdag 14 maart 2009 - 23:27   quote  deeplink  
Dat geloof je zelf niet, en los van of we er thuis horen, als Feyenoord zich kwalificeert voor Europees voetbal, levert dat geld op. Geld wat we heel hard nodig hebben. Alsjeblieft geen principieel gezwam of we ergens horen ja of nee. Het levert pecunia op, dat is het belangrijkste. Zal me toch een zorg zijn of ze aantrekkelijk voetbal spelen, het gaat om de punten. Het gaat ook niet zozeer om wat het kost, maar wat het oplevert. Als je onder de streep geld overhoudt, ben ik dik tevreden.
Ronneke
 Ronneke - zaterdag 14 maart 2009 - 23:40   quote  deeplink  
Ben blij dat jij er nog in gelooft, nederland is klaar met europees voetbal op hoogste niveau, en als je alleen de eerste ronde speelt levert dat nog geen geld op. Zie je het al voor je? Feyenoord-Arsenal, Twente - Atletico Madrid, Ajax - Juventus en nu de eindstanden ..................... vul zelf maar in en kijk of je realist bent of dromer.
El
 El - zaterdag 14 maart 2009 - 23:41   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 - 23:27 schreef Els het volgende:
Dat geloof je zelf niet, en los van of we er thuis horen, als Feyenoord zich kwalificeert voor Europees voetbal, levert dat geld op. Geld wat we heel hard nodig hebben. Alsjeblieft geen principieel gezwam of we ergens horen ja of nee. Het levert pecunia op, dat is het belangrijkste. Zal me toch een zorg zijn of ze aantrekkelijk voetbal spelen, het gaat om de punten. Het gaat ook niet zozeer om wat het kost, maar wat het oplevert. Als je onder de streep geld overhoudt, ben ik dik tevreden.
Ik hoop dat we dat ooit nog eens gaan meemaken, Els, geld overhouden.
Voorlopig ben ik al tevreden met "de nul". In alle opzichten!
moa
 moa - zaterdag 14 maart 2009 - 23:49   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 - 22:43 schreef El het volgende:

[..]

Ik zal proberen het simpel uit te leggen;
Feyenoord heeft Makaay voor 3 jaar a 1.600000 per jaar gehaald. Dit is salaris. Dat krijgt hij niet omdat Feyenoord eerste, tweede of achtste wordt, maar omdat hij zijn voetbalschoenen aantrekt, traint en speelt. Dat mag jij veel vinden, maar dat is de afspraak. En aan die afspraak hoor je je te houden anders ben je een onbetrouwbare zakenpartner en prijs je jezelf uit de markt en daar bedoel ik dan weer mee dat niemand meer een contract met je aan wil gaan. De speler die je dan vervolgens voor b.v. 1mljn per jaar wilt halen voor 2 jaar denkt dan; zal wel maar als Feyenoord slecht draait volgend jaar en ik kom niet uit de verf krijg ik het niet.
Verder bedoel ik dat we jongens als Makaay, Gio en Tomasson nodig hebben want we hebben geen toekomst met alleen jeugd, die moeten we verkopen omdat we geld nodig hebben.
Ik had het moeten weten ik ben in discussie met een 12 jarige.
Je hoeft me overigens niet uit te leggen wat een contract is.
Zoals eerder gezegd, ik heb het er niet over dat we de spelers "niet moeten betalen" het lijkt mij een goede ontwikkeling om de spelers die nu TE VEEL KOSTEN EN NIKS OPLEVEREN te lozen.
Een speler zoals van Bronckhorst brengt op dit moment voetballend veel minder dan Wijnaldum of Biseswar.. terwijl die jongens veel minder verdienen.
(Zo rond de 200.000 euro per jaar , als de cijfers van de bladen kloppen)

Het lijk mij dus veel beter om 10 jonge spelers als Biseswar, Tiendalli, Wijnaldum, Fer, etc... onder contract te hebben... dan 1 Makaay of 1 Bronckhorst... Ze kosten gewoon te veel.. en brengen helemaal niks.

Daarnast heb ik niks gezegd over alleen maar met jeugd spelen.. ik vind de ontwikkeling van de huidge jeugd erg bemoedigend.. maar daarnaast vind ik spelers als Tomasson, El Ahmadi, Bahia en Slory ook erg belangrijk voor het elftal.

Maar Tomasson en Bahia gaan met een hele andere instelling het veld in.. een Makaay is een topspeler in naam, op het veld is hij van degradatie niveau.. dan zie ik liever een voorhoede met een jeugdspeler in de spits, zoals bijv. Erasmus of Pedro.
(Want die kunnen ook echt wel 8 doelpunten maken in een seizoen.)

PS: Voordat ik nog meer puberaal gejank van je krijg, ik zeg niet dat Erasmus het morgen beter zal doen dan een Makaay.. ik weet alleen wel dat een Makaay bijna 2 miljoen per jaar kost.. en die lang niet waard is, dan kan je beter proberen Makaay ergens voor 2/3 miljoen te slijten.. dat levert je dan 3 miljoen euro op, + je bespaart 2 miljoen euro op je budget.. Dat betekend dat je voor 4,5 miljoen een speler kan halen, die je dan een contract aanbied voor 500.000 euro per jaar... En daar kan je best een leuke voor halen.. die je over 3/4 jaar misschien weer voor 7/8 miljoen verkopen kan.

Zodra Feyenoord dat voor alle posities gaat doen, dan pas krijgen we een gezonde financiele structuur, door elke keer oude DURE spelers te halen, raken we alleen maar verder achter op.
moa
 moa - zaterdag 14 maart 2009 - 23:51   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 - 23:11 schreef Els het volgende:
Lijkt me inderdaad de laatste geweldige actie om Feyenoord definitief naar de knoppen te helpen, aantonen dat je als werkgever onbetrouwbaar bent. Zelfs Gudde is nog beter dan dit.
Hoezo onbetrouwbaar? Als jij slecht presteerd op je werk, komt er ook iemand anders in jouw plaats.

Stel je werkt in een keuken, en je laat in een jaar tijd 100en mensen een voedsel vergiftiging oplopen, ga jij dan zitten janken dat je de ww ingestuurd wordt en dat je nergens meer aan de bak komt?
Els
 Els - zondag 15 maart 2009 - 00:08   quote  deeplink  
Stel ik doe gewoon mijn werk, volg cursussen, maak mijn tijd vol, ben wel een keer ziek geweest en m'n prestaties zijn daardoor iets minder. Dan laat een potentiele aandeelhouder in de krant optekenen, dat ik salaris moet inleveren. Ja, dat vind ik echt een rare gang van zaken.
moa
 moa - zondag 15 maart 2009 - 00:19   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 maart 2009 - 00:08 schreef Els het volgende:
Stel ik doe gewoon mijn werk, volg cursussen, maak mijn tijd vol, ben wel een keer ziek geweest en m'n prestaties zijn daardoor iets minder. Dan laat een potentiele aandeelhouder in de krant optekenen, dat ik salaris moet inleveren. Ja, dat vind ik echt een rare gang van zaken.
Daar hebben we het helemaal niet over?
Dit hele topic is helemaal niet naar aanleiding van een berichtje in de media vandaag, ik ben wel met je eens dat potentiele aandeelhouders dat soort zaakjes beter prive kunnen houden.. maar daar gaat dit topic niet over.

Mijn punt is.. dat bijv. Makaay 1.700.000 euro per jaar verdient, en al 2 jaar lang niet brengt wat je mag verwachten voor dat geld. Iemand die spits van Feyenoord is en 1.700.000 per jaar verdient, mag er wel minimaal 20 per seizoen inschoppen ongeacht de omstandigheden.

Als hij er om wat voor reden dan ook gewoon niet in slaagt om dat voor elkaar te krijgen, dan is het als club beter om te zeggen dat we afscheid nemen van Makaay.. en we het geld ergens anders beter gaan besteden. Zo gaat dat overal bij ieder bedrijf, behalve bij Feyenoord.
El
 El - zondag 15 maart 2009 - 01:31   quote  deeplink  
Nog even een korte opmerking over je topic. Wij kunnen vanaf onze luie stoel moeilijk inschatten wat de waarde voor Feyenoord is van spelers als Makaay, Gio en Hofland. Die zijn ook gehaald om hun ervaringen over te brengen op jeugdige spelers. Die doen het op het ogenblik goed bij de club en misschien heeft dat wel met die mooie mix jong/ervaren te maken. Bovendien stonden we vorig seizoen in de winterstop gedeeld eerste en stonden we in april vorig jaar weer sinds lange tijd te feesten op de coolsingel. Dat het dit seizoen waardeloos is ziet een blinde, maar ik vind dat deze jongens het voordeel van de twijfel verdienen en ik hoop dat ze ons volgend jaar een mooie prijs brengen. Zou een mooi afscheid zijn van een prachtige carriere voor Roy en Gio.
Ik hoop dat het taalkundig een beetje klopt. Welterusten

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 15 maart 2009 door Boudewijn --
moa
 moa - zondag 15 maart 2009 - 01:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 maart 2009 - 01:31 schreef El het volgende:
Nog even een korte opmerking over je topic. Wij kunnen vanaf onze luie stoel moeilijk inschatten wat de waarde voor Feyenoord is van spelers als Makaay, Gio en Hofland. Die zijn ook gehaald om hun ervaringen over te brengen op jeugdige spelers. Die doen het op het ogenblik goed bij de club en misschien heeft dat wel met die mooie mix jong/ervaren te maken. Bovendien stonden we vorig seizoen in de winterstop gedeeld eerste en stonden we in april vorig jaar weer sinds lange tijd te feesten op de coolsingel. Dat het dit seizoen waardeloos is ziet een blinde, maar ik vind dat deze jongens het voordeel van de twijfel verdienen en ik hoop dat ze ons volgend jaar een mooie prijs brengen. Zou een mooi afscheid zijn van een prachtige carriere voor Roy en Gio.
Ik hoop dat het taalkundig een beetje klopt. Welterusten
Ik denk dat dat redelijk makkelijk in te schatten is door gewoon iedere wedstrijd te bekijken, dan zie je snel genoeg dat er geen enkele sprake is van een goede mix tussen jong en ervaren. Nergens lijken ze elkaar aan te vullen. Ik snap ook niet hoe je er bij komt dat zij het goed doen?? Jongens als Makaay en Bronckhorst zouden juist de kar moeten trekken, voorop gaan in de strijd! En de jonge jongens motiveren om NOG harder te werken..

De enige ervaren speler die ik dit zie doen is Tomasson. (Hofland soms, maar in mindere mate + hij brengt voetballend helaas niet veel meer) Bij tegenslagen staan Makaay en Bronckhorst alleen maar te zuchten en te steunen.. om vervolgens zalvende woordjes te spreken, maar daar hebben we nu niks aan..

PS: Ik neem aan dat dit een persoonlijke belediging was? Knappe jongen.
EDIT:Ik doel op dit onderschrift:
>>>>>>>>>>>>>>>>>-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 15 maart 2009 door Boudewijn --

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 15 maart 2009 door moa --
Boudewijn
 Boudewijn - zondag 15 maart 2009 - 02:57   quote  deeplink  
quote:

PS: Ik neem aan dat dit een persoonlijke belediging was? Knappe jongen.
EDIT:Ik doel op dit onderschrift:
>>>>>>>>>>>>>>>>>-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 15 maart 2009 door Boudewijn --
Nee, een reply op een verwijderd bericht, niets ernstigs...
antoniorijen
 antoniorijen - zondag 15 maart 2009 - 07:50   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 - 23:41 schreef El het volgende:

[..]

Ik hoop dat we dat ooit nog eens gaan meemaken, Els, geld overhouden.
Voorlopig ben ik al tevreden met "de nul". In alle opzichten!
Ik hoop nog binnen 10 jaar dit mee te maken!!
Els
 Els - zondag 15 maart 2009 - 07:51   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 maart 2009 - 00:19 schreef moa het volgende:

[..]

Daar hebben we het helemaal niet over?
Dit hele topic is helemaal niet naar aanleiding van een berichtje in de media vandaag, ik ben wel met je eens dat potentiele aandeelhouders dat soort zaakjes beter prive kunnen houden.. maar daar gaat dit topic niet over.

Mijn punt is.. dat bijv. Makaay 1.700.000 euro per jaar verdient, en al 2 jaar lang niet brengt wat je mag verwachten voor dat geld. Iemand die spits van Feyenoord is en 1.700.000 per jaar verdient, mag er wel minimaal 20 per seizoen inschoppen ongeacht de omstandigheden.

Als hij er om wat voor reden dan ook gewoon niet in slaagt om dat voor elkaar te krijgen, dan is het als club beter om te zeggen dat we afscheid nemen van Makaay.. en we het geld ergens anders beter gaan besteden. Zo gaat dat overal bij ieder bedrijf, behalve bij Feyenoord.
Dit topic gaat over geld besparen bij Feyenoord. Jij voert aan dat je in dat kader van Makaay af wil, met als reden dat hij niet functioneert. Ik trek dat laatste argument in twijfel. Hoezo gaat het dan niet over dit topic?
antoniorijen
 antoniorijen - zondag 15 maart 2009 - 07:57   quote  deeplink  
Ik vind het niet meer dan terecht dat de investeerders ook een inspanning verwachten van spelers, directie en al wat met feyenoord personeel heeft te maken!! En zoniet dan zou ik als investeerder er ook niet instappen. Deze investeerders mogen toch wel iets verwachten van de spelers, directie en iedereen die voor Feyenoord werkt
El
 El - zondag 15 maart 2009 - 08:01   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 maart 2009 - 01:58 schreef moa het volgende:

[..]

Ik denk dat dat redelijk makkelijk in te schatten is door gewoon iedere wedstrijd te bekijken, dan zie je snel genoeg dat er geen enkele sprake is van een goede mix tussen jong en ervaren. Nergens lijken ze elkaar aan te vullen. Ik snap ook niet hoe je er bij komt dat zij het goed doen?? Jongens als Makaay en Bronckhorst zouden juist de kar moeten trekken, voorop gaan in de strijd! En de jonge jongens motiveren om NOG harder te werken..

De enige ervaren speler die ik dit zie doen is Tomasson. (Hofland soms, maar in mindere mate + hij brengt voetballend helaas niet veel meer) Bij tegenslagen staan Makaay en Bronckhorst alleen maar te zuchten en te steunen.. om vervolgens zalvende woordjes te spreken, maar daar hebben we nu niks aan..

PS: Ik neem aan dat dit een persoonlijke belediging was? Knappe jongen.
EDIT:Ik doel op dit onderschrift:
>>>>>>>>>>>>>>>>>-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 15 maart 2009 door Boudewijn --
Wij gaan het hier niet over eens worden.
Mijn opmerking die door Boudewijn verwijderd is, was een reactie op jou opmerking over mijn taalgebruik, en zeker niet beledigend, maar wel azijnpisserig! Je kunt toch wel in mijn eerdere reacties zien dat ik gewoon netjes blijf?
Els
 Els - zondag 15 maart 2009 - 09:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 maart 2009 - 07:57 schreef antoniorijen het volgende:
Ik vind het niet meer dan terecht dat de investeerders ook een inspanning verwachten van spelers, directie en al wat met feyenoord personeel heeft te maken!! En zoniet dan zou ik als investeerder er ook niet instappen. Deze investeerders mogen toch wel iets verwachten van de spelers, directie en iedereen die voor Feyenoord werkt
Natuurlijk kan je met het personeel om de tafel gaan zitten, de situatie uitleggen en over bevriezing of inleveren van salaris praten. Maar nu ligt het geld nog geeneens op tafel, maar salaris inleveren ligt wel op straat. Niet netjes, niet constructief en niet handig.
Els
 Els - zondag 15 maart 2009 - 09:57   quote  deeplink  
En daar krijg je het gezeik al, de VVCS heeft gereageerd.
moa
 moa - zondag 15 maart 2009 - 10:36   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 maart 2009 - 07:51 schreef Els het volgende:

[..]

Dit topic gaat over geld besparen bij Feyenoord. Jij voert aan dat je in dat kader van Makaay af wil, met als reden dat hij niet functioneert. Ik trek dat laatste argument in twijfel. Hoezo gaat het dan niet over dit topic?
Tsja.. dan moet ik me serieus gaan afvragen of jij al een wedstrijd van Feyenoord hebt gezien dit seizoen.

Over dat berichtje van de vvcs, het is logisch dat dergelijke plannen op kritiek stuiten, dat wil dan natuurlijk niet zeggen dat het aanhouden van deze spelers een betere optie is.
Els
 Els - zondag 15 maart 2009 - 11:01   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 maart 2009 - 10:36 schreef moa het volgende:

[..]

Tsja.. dan moet ik me serieus gaan afvragen of jij al een wedstrijd van Feyenoord hebt gezien dit seizoen.

Over dat berichtje van de vvcs, het is logisch dat dergelijke plannen op kritiek stuiten, dat wil dan natuurlijk niet zeggen dat het aanhouden van deze spelers een betere optie is.
Flikker op joh, met je "heb jij wel een wedstrijd gezien dit seizoen" Ik ga verdomme uit en thuis. Waar denk je dat ik dan naar zit te kijken, naar de koffiejuffrouw. Als je geen argumenten meer hebt, reageer dan gewoon niet meer ipv je te wenden tot flauwe opmerkingen. Ik zie Makaay keihard werken. Vaak zelfs achterin, als een soort ausputzer. Hij heeft eerder te veel dan te weinig verantwoordelijkheidsbesef. Om me maar gelijk op jouw niveau te begeven: Heb jij wel wedstrijden gezien dit jaar? Of volg je het lekker via studio sport?
sevillana
 sevillana - zondag 15 maart 2009 - 11:14   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 - 20:45 schreef F.L.E het volgende:

[..]

En dat moeten dan nog eens allemaal transfer vrije spelers zijn.
Ik denk als je een waardige vervanger van alleen Makaay zou moeten kopen dat je al rond de 10 miljoen kwijt bent.
Idd, nieuwe spelers moeten dan ook nog eens allen transfervrij zijn, dat was ik in de snelheid in mijn reactie even vergeten. Foutje, bedankt! Blijkt eens te meer dat het dus geen simpele oplossing is. En alles nog los van het feit dat we met contracten te maken hebben die met spelers zijn afgesloten. Contracten dienen nu eenmaal gerespecteerd te worden in ons land. Als dat niet het geval is volgt een weg naar de rechter, met alle gevolgen (veel geld aan afkoopsommen bijvoorbeeld) vandien.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 15 maart 2009 door sevillana --
colombiaan
 colombiaan - zondag 15 maart 2009 - 13:47   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 - 22:33 schreef Fonsie het volgende:
Ik weet niet of je het weet, maar heel veel mensen (arbeiders) die tegenwoordig bij een baas komen, hoeven niet meer te vragen wat kan ik verdienen, dan krijgen ze als eerste te horen, MINIMUM LOON! en ze moeten hard werken. Maar de grootverdieners van Feyenoord zitten daar een paar € boven wist je dat niet, bij deze.
dat is toch ieder voor zich makaay heeft dat toch goed geregeld staat in het contract en ze waren bij hun volle verstand toen er getekend werd...en als jij gelijk tegen je baas zegt ja is goed ik heb genoeg aan het minimum loon das dan jou volle verstand
moa
 moa - zondag 15 maart 2009 - 17:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 maart 2009 - 11:01 schreef Els het volgende:

[..]

Flikker op joh, met je "heb jij wel een wedstrijd gezien dit seizoen" Ik ga verdomme uit en thuis. Waar denk je dat ik dan naar zit te kijken, naar de koffiejuffrouw. Als je geen argumenten meer hebt, reageer dan gewoon niet meer ipv je te wenden tot flauwe opmerkingen. Ik zie Makaay keihard werken. Vaak zelfs achterin, als een soort ausputzer. Hij heeft eerder te veel dan te weinig verantwoordelijkheidsbesef. Om me maar gelijk op jouw niveau te begeven: Heb jij wel wedstrijden gezien dit jaar? Of volg je het lekker via studio sport?
Ja elke wedstrijd.

Maar kennelijk zie jij een heel andere Makaay dan ik, waar jij hem hard ziet werken, zie ik een luie gans over het veld huppelen. Ik moet toegeven dat hij vandaag wel goed speelde.
moa
 moa - zondag 15 maart 2009 - 17:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 maart 2009 - 11:14 schreef sevillana het volgende:

[..]

Idd, nieuwe spelers moeten dan ook nog eens allen transfervrij zijn, dat was ik in de snelheid in mijn reactie even vergeten. Foutje, bedankt! Blijkt eens te meer dat het dus geen simpele oplossing is. En alles nog los van het feit dat we met contracten te maken hebben die met spelers zijn afgesloten. Contracten dienen nu eenmaal gerespecteerd te worden in ons land. Als dat niet het geval is volgt een weg naar de rechter, met alle gevolgen (veel geld aan afkoopsommen bijvoorbeeld) vandien.
Blijkt eens te meer dat je gewoon niet kan lezen.
Ik zeg niet dat er blind hier en daar gedwongen ontslagen moeten vallen etc.. Natuurlijk worden de contracten gewaardeert dat is helemaal niet de discussie. Je kan een speler ook gewoon verkopen, en op die manier voorkomen dat je zijn te hoge salaris hoeft te betalen.
jantje 1974
 jantje 1974 - zondag 15 maart 2009 - 17:42   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 maart 2009 - 17:22 schreef moa het volgende:

[..]

Ja elke wedstrijd.

Maar kennelijk zie jij een heel andere Makaay dan ik, waar jij hem hard ziet werken, zie ik een luie gans over het veld huppelen. Ik moet toegeven dat hij vandaag wel goed speelde.
nou moa vond hem de 1e helft ook dramatisch hoor , onder de bal door springen , en inderdaad meer waggelen dan lopen. Is echt niet de Makaay van vorig seizoen , lijkt wel 5 jaar ouder.
moa
 moa - zondag 15 maart 2009 - 17:44   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 maart 2009 - 17:42 schreef jantje 1974 het volgende:

[..]

nou moa vond hem de 1e helft ook dramatisch hoor , onder de bal door springen , en inderdaad meer waggelen dan lopen. Is echt niet de Makaay van vorig seizoen , lijkt wel 5 jaar ouder.
Ja, maar ik heb hem toch wel een aantal keer zien werken, ik vond hem vorig seizoen ook niet denderend.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5985
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Simpele oplossing financiele problemen.









0.0084898