BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Transfervrij vertrek dure Feyenoorders

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Stylzz
 Stylzz - maandag 16 maart 2009 - 08:54   quote  deeplink  
http://www.fr-fanatic.com/2009/03/16/16042/

Behalve de door Michel Perridon voorgestelde salarisvermindering voor het Feyenoord-personeel passeren er momenteel meer onorthodoxe maatregelen de revue om drastisch te bezuinigen.

Zo wordt overwogen om een vrije transfer te gunnen aan enkele grootverdieners in de spelersgroep, zodat de salarispost teruggebracht kan worden zonder over de hele linie op het salaris te korten. Dat laatste is arbeidsrechtelijk gezien geen haalbare kaart bij doorlopende contracten.

Voor zo’n vertrek zouden spelers als Tim de Cler, Roy Makaay, Denny Landzaat en Kevin Hofland in aanmerking kunnen komen. Een dergelijk scenario heeft de clubleiding van Feyenoord besproken met de groep investeerders, onder wie Perridon, die onder voorwaarden bereid zijn tot een financiële injectie.

Algemeen directeur Eric Gudde van Feyenoord was niet blij met de uitspraken van Perridon over salarisvermindering, maar erkent wel dat halve maatregelen niet meer helpen. “We moeten met een sluitende begroting komen en daarvoor biedt de kaasschaafmethode onvoldoende soelaas. Er zullen drastische maatregelen volgen in het belang van het voortbestaan van Feyenoord. Daarvan zijn alle partijen overtuigd”, aldus Gudde, die niet vooruit wil lopen op mogelijke maatregelen.

Overigens wil de groep investeerders niet dat hun geld wordt gebruikt om de schuldenpositie van 21 miljoen euro af te bouwen. Gudde: “Begrijpelijk, die is opgebouwd in het verleden en daarvoor wensen ze niet op te draaien. Daar moet Feyenoord een oplossing voor vinden. Door middel van een sluitende begroting, betere prestaties en een paar grote transfers.” Dat laatste is dan wel in strijd met het voornemen van een transfervrije status voor diverse dure krachten, maar daar staat tegenover dat jonge spelers als Georginio Wijnaldum of Leroy Fer een behoorlijke transferwaarde vertegenwoordigen.

Overigens zijn de uitspraken van mogelijke investeerder Perridon over salarisvermindering verkeerd gevallen in de spelersgroep. “Contracten moeten worden gerespecteerd en bij dit soort uitspraken heeft op dit moment niemand baat. Er moet rust zijn, zodat wij ons volledig kunnen concentreren op het sportieve”, aldus aanvoerder Giovanni van Bronckhorst.

_________

ik vind het geen slecht idee. Even terzijde welke spelers dan in aanmerking zouden komen.
Maar op sommigen bespaar je dan toch een leuk bedrag...
Pietje1
 Pietje1 - maandag 16 maart 2009 - 09:02   quote  deeplink  
Lijkt me niet goed, wat denk je dat de afschrijving wordt als je spelers die een paar miljoen op de balans vertegenwoordigen ineens gratis laat gaan? Dan stijgt het negatief eigen vermogen nog verder... Probeer er dan in ieder geval nog een miljoen voor te krijgen, gratisd geld weggeven is iets waar Feyenoord geen baat bij heeft. Trouwens zei Jan Mulder iets gisteren waar ik het wel gelijk in moet geven. Als je alleen maar spelers hebt die goedkoop zijn in salaris, zijn het meestal spelers die een club als Feyenoord niet kampioen maken. Er mogen er 20 rondlopen die minder verdienen, maar je hebt er toch zeker 5 nodig die gewoon erg goed zijn en goed mogen verdienen om de as van het team sterk te maken en te houden.
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - maandag 16 maart 2009 - 09:29   quote  deeplink  
Zie ook het nut er niet van in!!! Ene gat opvullen door een ander gat te maken!!! Dat je ze eventueel verkoopt kan ik mee leven, maar niet transfervrij laten gaan!!!
F.L.E
 F.L.E - maandag 16 maart 2009 - 09:35   quote  deeplink  
Van de meeste grootverdieners loopt het contract toch al eind volgend seizoen af. Zodat dit probleem zichzelf oplost. Je zou ook kunnen proberen je een keer voor de champions leuge te plaatsen,dan is je begrotings tekort in een keer opgelost.
Pietje1
 Pietje1 - maandag 16 maart 2009 - 09:42   quote  deeplink  
Laten we hopen dat de investeerders met een bedrag komen waar we spelers voor kunnen halen die goed genoeg zijn om dat te kunnen halen...
Stylzz
 Stylzz - maandag 16 maart 2009 - 09:45   quote  deeplink  
Ik denk dat de spelers waar het over gaat, transfer technisch niet veel meer opbrengen als ze weg gaan. Zeker niet omdat de meeste clubs dat salaris er niet bij willen nemen. Neem bijvoorbeeld Landzaat, die zal een dure bankzitter worden. Maar een andere club zal hem niet willen hebben vanwege salaris en lang niet gespeeld.

Transfer vrij willen ze dat risico wel nemen, vaak.

Voor Hofland en De Cler zou ik dit ook geen optie vinden, die leveren nog wel wat op bij verkoop.
F.L.E
 F.L.E - maandag 16 maart 2009 - 09:57   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 maart 2009 - 09:42 schreef Pietje1 het volgende:
Laten we hopen dat de investeerders met een bedrag komen waar we spelers voor kunnen halen die goed genoeg zijn om dat te kunnen halen...
Als volgend seizoen Vlaar en de Guzman weer fit zijn denk ik dat je met 1 a 2 gerichte aankopen een selectie hebt waarmee je zeker kan meedoen voor de eerste 2 plaatsen.
Indien Mario er een echt team van kan maken en we eens een keer niet de halve selectie in de ziekenboeg hebben zitten zie ik het nog niet zo somber in.
Maar zoals gisteren zie je dat de factor mazzel ook vaak een grote invloed heeft. En laten we wel wezen dit seizoen hebben we vaker pech gehad dan een keertje mazzel.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 16 maart 2009 door F.L.E --
Phyxsius
 Phyxsius - maandag 16 maart 2009 - 11:05   quote  deeplink  
Ik vind het wel een goede actie
De meeste spelers die genoemd zijn zullen geen geld meer opleveren
Die zijn te oud

Landzaat en de Cler bijvoorbeeld
Allebei boven de 30
Allebei weinig gespeeld dit seizoen
Wel 3 miljoen gekost

Dan kunnen ze wat mij betreft beter weg
El
 El - maandag 16 maart 2009 - 11:26   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 maart 2009 - 09:42 schreef Pietje1 het volgende:
Laten we hopen dat de investeerders met een bedrag komen waar we spelers voor kunnen halen die goed genoeg zijn om dat te kunnen halen...
Die spelers willen niet meer na deze actie. Als ze goed genoeg zijn voor Feyenoord kunnen ze ook bij een andere club terecht waar wel een goed financieel klimaat heerst.
fredje
 fredje - maandag 16 maart 2009 - 11:40   quote  deeplink  
Stylzz - maandag 16 maart 2009 - 09:45
Neem bijvoorbeeld Landzaat, die zal een dure bankzitter worden.
Wat een voetbal kenner ben je zeg...
kaki b
 kaki b - maandag 16 maart 2009 - 11:42   quote  deeplink  
Als je dit als speler krijgt te horen heb je toch al geen zin meer om te spelen. Dat kut bestuur mot is een keer oprotten.
R()b
 R()b - maandag 16 maart 2009 - 11:58   quote  deeplink  
Waarom transervrij?
Je kan ze eerst proberen te verkopen in de zomer.
Transfervrij kan altijd nog.
Stylzz
 Stylzz - maandag 16 maart 2009 - 12:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 maart 2009 - 11:40 schreef fredje het volgende:
Stylzz - maandag 16 maart 2009 - 09:45
Neem bijvoorbeeld Landzaat, die zal een dure bankzitter worden.
Wat een voetbal kenner ben je zeg...
knap he.
boyjoep
 boyjoep - maandag 16 maart 2009 - 13:15   quote  deeplink  
Ik kan met het goed voorstellen zo te denken, tot dusver hebben de jongere het gewoon goed gedaan. De oudere steeds geblesseerd, kan beter de eigen jeugd een kans geven en daarop op voort borduren.
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - maandag 16 maart 2009 - 14:27   quote  deeplink  
Beter eens beginnen met het bestuur!!!! van mij mogen ook verschillende oude, dure spelers vertrekken maar laten we nu eens is beginnen met het bestuur. Dan maar zien wat voor oplossingen het nieuwe bestuur heeft.
Phyxsius
 Phyxsius - maandag 16 maart 2009 - 15:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 maart 2009 - 11:26 schreef El het volgende:

[..]

Die spelers willen niet meer na deze actie. Als ze goed genoeg zijn voor Feyenoord kunnen ze ook bij een andere club terecht waar wel een goed financieel klimaat heerst.
Het gaat voornamelijk om de hoge salarissen
De spelers waar wij voor gaan moeten zullen niet zulke hoge salarissen vragen
Dus dat zal reuze meevallen
hotjumper
 hotjumper - dinsdag 17 maart 2009 - 07:56   quote  deeplink  
We moeten weer gewoon gaan opbouwen, zoveel mogelijk werken met eigen jeugd, daaarmee geef je talenten een goede reden om naar Feyenoord te komen omdat de kans op speelminuten reëel is. Als je dan vervolgens de vruchten kan plukken in de vorm van transferopbrengsten kan je gaan kijken naar meer ervaren versterkingen.
jantje 1974
 jantje 1974 - dinsdag 17 maart 2009 - 08:17   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 - 07:56 schreef hotjumper het volgende:
We moeten weer gewoon gaan opbouwen, zoveel mogelijk werken met eigen jeugd, daaarmee geef je talenten een goede reden om naar Feyenoord te komen omdat de kans op speelminuten reëel is. Als je dan vervolgens de vruchten kan plukken in de vorm van transferopbrengsten kan je gaan kijken naar meer ervaren versterkingen.
is idd de beste weg , maar denk jij dat t publiek nog 5 jaar op serieuze kans op titel kan wachten?
hotjumper
 hotjumper - dinsdag 17 maart 2009 - 09:33   quote  deeplink  
denk dat er weinig anders op zit....
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - dinsdag 17 maart 2009 - 09:49   quote  deeplink  
Als ze Gio transfervrij laten vertrekken wacht ik nergens meer op. Andere oplossingen zoeken.
Fonsie
 Fonsie - dinsdag 17 maart 2009 - 10:13   quote  deeplink  
Ik denk dat niemand van de oudere voetballers van Feynoord deze verhalen leuk vind, nog steeds bijf ik zeggen, en dan net als wat er met Gert Jan Verbeek is gebeurd ,DE SPELERSRAAD' moet nu weer op gaan staan en ook nu weer samen naar een oplossing zoeken. Dat is toen gebeurd, en moet nu ook weer in het belang van alle partijen gebeuren. Hand en Hand Kameraden. Wees man Wees kerel , 'n oplossing is te vinden. Een droom hoeft nog niet uit te zijn.
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - dinsdag 17 maart 2009 - 15:32   quote  deeplink  
het bestuur ligt op alle mogelijke manieren dwars en hebben alleen maar oog voor onzinnige dingen. Onzinnige dingen zijn net de dingen die selectie niet meer wil. krijg je het verhaal wij eruit of zij eruit!!! Is nu al duidelijk wat het bestuur wil. Kortzichtige debielen.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5979
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Transfervrij vertrek dure Feyenoorders









0.0061810