|
|
Krunk
|
|
|
jewel, maar zou je niet denken dat Vermaelen beter staat als CV. en een Vertonghen als LM? Je kunt dan spelen met een ruit, en Urby achter de spitsen laten roteren met Aissati?
toch zou een LV geen kwaad kunnen. Vermaelen is blessure gevoelig en pakt ook weleens kaarten. als dit team bij elkaar kan blijven, pakken we volgend seizoen die derde ster ja. en zou overwintering in CL ook een optie zijn. |
|
|
|
|
Krunk
|
|
|
jewel, maar zou je niet denken dat Vermaelen beter staat als CV. en een Vertonghen als LM? Je kunt dan spelen met een ruit, en Urby achter de spitsen laten roteren met Aissati?
toch zou een LV geen kwaad kunnen. Vermaelen is blessure gevoelig en pakt ook weleens kaarten. als dit team bij elkaar kan blijven, pakken we volgend seizoen die derde ster ja. en zou overwintering in CL ook een optie zijn. |
|
|
|
|
jantje 1974
|
|
|
=
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 18 april 2009 door jantje 1974 -- |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
ja krunk cl dat is geen optie t is pas een optie als we die ook daad werkelijk hebben.. dan is het nog afwachten of we doorgaan.. en of we spelers houden is de vraag en dan die 3e ster is ook niet zeker.. en ik vind een voorspelling doen voor volgend seizoen een beetje overbodig want we MOETEN die cl voorrondes nog wel halen en dat kan want die 1ste plek is zwaar onmogelijk in de praktijk.. |
|
|
|
|
bully
|
|
|
quote:Op dinsdag 31 maart 2009 - 03:48 schreef Krunk het volgende:daar gaat het niet over. een Mickey verliest het voetballen niet in een seizoen. wennen en daarna vlammen. verder geef ik juist aan dat ajax mede door hun jeugdopleiding als transferinkomsten de klappen van de CL kunnen opvangen. doen we al 5 jaar, en indien nodig de komende 5 jaar weer. dat geeft toch aan dat ajax spelers europees worden gevolgd en worden ingezet. gewoon top. alleen zou een topclub elk jaar CL moeten spelen in de groepsfase.eens om de 3 jaar een plek in de 1/4 moeten kunnen behalen. denk dat je de geschiedenis maar eens erop moet nakijken dat je dit met de opleiding niet kan opvangen je heb nu eenmaal niet steeds van die klappers zoals schneider als suares weg is zal er niet snel een speler nog een echt groot bedrag opbrengen klappers komen nu eenmaal niet snel achter mekaar voor zijn steeds periodes geweesd dat ajax veel verdiende met transfers verdedigers brengen nu eenmaal niet zoveel op plus dat als je zelf nieuwe spelers erbij wil dat clubs als twente groningen heerenveen enz nu ook de hoofdprijs vragen en bestuur ajax zegt zelf niet voorniks dat ze cl nodig hebben met het uitgaven patroon en de begroting van 60 miljoen heb je bij ajax nu eenmaal veel inkomsten nodig vergeet daarbij niet de jeugdopleiding wat ook veel kost |
|
|
|
|
Krunk
|
|
|
quote:Op dinsdag 31 maart 2009 - 20:13 schreef jantje 1974 het volgende:moet je wel CL halen! verder is je taktiek weer geniaal , 4/4/2 in een ruit is volgens mij nou net wat Ajax niet moet doen! CL halen zou moeten kunnen INDIEN JE DIT TEAM bij elkaar houdt. dat heb ik aangegeven ook. 442 is nog niet zo verkeerd. alleen gaat marco zich waarschijnlijk vastpinnen op de befaamde 433. ik vindt ajax beter spelen in een 442. met een ruit op het middenveld.
Steek
Silva-Oleguer-Wielaert-Vermaelen
Lindgren(C)
Gabri Aissati Emanuelson
Suarez Sulejmani
wissels: Vermeer, Vertonghen, Anita, Bodul en vd Wiel
Zo zou het volgend seizoen ook kunnen staan. En heb je een aardig team. Europees hebben we gezien dat Ajax best in een 442 met ruit kan spelen wisselend met 4 man op de linie. |
|
|
|
|
Krunk
|
|
|
quote:Op woensdag 01 april 2009 - 00:12 schreef bully het volgende:[..] denk dat je de geschiedenis maar eens erop moet nakijken dat je dit met de opleiding niet kan opvangen je heb nu eenmaal niet steeds van die klappers zoals schneider als suares weg is zal er niet snel een speler nog een echt groot bedrag opbrengen klappers komen nu eenmaal niet snel achter mekaar voor zijn steeds periodes geweesd dat ajax veel verdiende met transfers verdedigers brengen nu eenmaal niet zoveel op plus dat als je zelf nieuwe spelers erbij wil dat clubs als twente groningen heerenveen enz nu ook de hoofdprijs vragen en bestuur ajax zegt zelf niet voorniks dat ze cl nodig hebben met het uitgaven patroon en de begroting van 60 miljoen heb je bij ajax nu eenmaal veel inkomsten nodig vergeet daarbij niet de jeugdopleiding wat ook veel kost jewel, maar ik zie toch wel meer spelers in Aegon 1 zitten die wat opleveren hoor. er zijn teveel supporters die denken dat ajax om suarez draait? daar vergis je jezelf best aardig. dragende spelers als vertonghen,vermaelen,vd wiel enz zullen ook wat opleveren.
verder is het pakken van de CL altijd goed. en hoort het ook. maar dat heb ik aangegeven. alleen is het nu niet zover, en is het echt niet zo dat ajax een soort van 010 gaat worden zoals Jantje beweert elders op een forum! |
|
|
|
|
bully
|
|
|
ik zeg niet dat ajax om suares draait ik zeg alleen dat suares op moment degeen die meeste geld zal opbrengen op moment en vertonghen en vermaelen zijn verdedigers dus daar worden gewoon geen topbedragen voor betaald en wat ik er mee bedoeld is dat je door het missen van de cl de afstand met de europese subtop vergroot en ook de subtop hier in nederland komt dichter bij met alleen spelers verkopen verzwak je jezelf alleen maar om de gaten in de begroting tedichten |
|
|
|
|
Krunk
|
|
|
quote:Op woensdag 01 april 2009 - 22:46 schreef bully het volgende:ik zeg niet dat ajax om suares draait ik zeg alleen dat suares op moment degeen die meeste geld zal opbrengen op moment en vertonghen en vermaelen zijn verdedigers dus daar worden gewoon geen topbedragen voor betaald en wat ik er mee bedoeld is dat je door het missen van de cl de afstand met de europese subtop vergroot en ook de subtop hier in nederland komt dichter bij met alleen spelers verkopen verzwak je jezelf alleen maar om de gaten in de begroting tedichten jewel, maar goed. we zijn het inmiddels al gewend. en proberen daar dan op in te spelen. een goede vorm is dus transferinkomsten beheersen. en goed in te kopen,en weer te verkopen. het is niet anders in nederland. |
|
|
|
|
bully
|
|
|
lees nu eens goed krunk alleen van transfers kunnen clubs niet bestaan en vooral clubs als ajax met een begroting van 60 miljoen die hebben gewoon de cl inkomsten nodig om een klein beetje bij teblijven je ziet nu al de inhaalslag van clubs als twente groningen heerenveen is nu even weer twee jaar dat we aardig verkopen maar de geschiedenis leerd dat het steeds maar periodes zijn en wat ik al eerder zei .met alleen spelers verkopen verzwak je jezelf alleen maar om de gaten in de begroting tedichten |
|
|
|
|
Krunk
|
|
|
quote:Op donderdag 02 april 2009 - 21:52 schreef bully het volgende:lees nu eens goed krunk alleen van transfers kunnen clubs niet bestaan en vooral clubs als ajax met een begroting van 60 miljoen die hebben gewoon de cl inkomsten nodig om een klein beetje bij teblijven je ziet nu al de inhaalslag van clubs als twente groningen heerenveen is nu even weer twee jaar dat we aardig verkopen maar de geschiedenis leerd dat het steeds maar periodes zijn en wat ik al eerder zei .met alleen spelers verkopen verzwak je jezelf alleen maar om de gaten in de begroting tedichten klopt. alleen inmiddels ben ik al gewend aan het idee dat zelfs een plek in de vr CL geen garantie bied. ben al blij dat we tegen OM speelden dit seizoen. en daarom focus ik me dus maar op transferinkomsten. want daar is ajax zelf ook al hard mee bezig. zie bijv. maar de verhogingen van de seizoenskaarten!! |
|
|
|
|
bully
|
|
|
|
|
|
Krunk
|
|
|
uiteindelijk heb ik in mijn uitspraken aangegeven dat ajax het wel gewend is om de inkomsten van de CL mis te lopen. wat dat betreft is dat precies zo. en verder is de verhoging alleen maar bedoeld om een NOG groter budget te kunnen verkijgen. een meevaller is nog de langere overleving in de UEFA. die inkomsten zullen wellicht niet zijn meegenomen in de huidige situatie.
maar goed... ik heb wel liever dat we 2e worden, en die voorronden winnen. |
|
|
|
|
bjorn
|
|
|
suarez blijft toch niet als een club kont als ac milan of fc-barcelona dan is hij zo weg. |
|
|
|
|
Krunk
|
|
|
tja.... denk dat hij onder Marco nog een jaartje wilt spelen. hij leert veel blij, en beseft dat ook wel. verder zag je vandaag ook dat hij niet meer snel gaat liggen. tot 2 x aan toe bij overigens een TERECHTE en ZUIVERE penalty is hij overeind gebleven. hij wordt mentaal ook sterker, en de details beginnen ook wat scherper op zijn plaats te vallen. goede ontwikkelingen! |
|
|
|
|
bully
|
|
|
gewend zijn ze het zeker maar dat ze het eigenlijk niet kunnen missen is ook zeker en uefa is ook geen meevaller want ze hadden cl ingecalculeerd en dat brengt nu eenmaal veel meer op en het voetbal wat ze nu weer tegen roda hebben laten zien laat ook zien dat tweede plaats heel moeilijk word met dit spel gaat ajax ook nog punten verliezen |
|
|
|
|
Krunk
|
|
|
quote:Op zondag 05 april 2009 - 14:31 schreef bully het volgende:gewend zijn ze het zeker maar dat ze het eigenlijk niet kunnen missen is ook zeker en uefa is ook geen meevaller want ze hadden cl ingecalculeerd en dat brengt nu eenmaal veel meer op en het voetbal wat ze nu weer tegen roda hebben laten zien laat ook zien dat tweede plaats heel moeilijk word met dit spel gaat ajax ook nog punten verliezen netzoals twente, heerenveen en az die ook niet geweldig spelen. az kampioen, ajax tweede. is binnen handbereik. 1 punt verschil maar. en onderling spelen ze nog. dus niks aan de hand. ajax is sterker! |
|
|
|
|
bully
|
|
|
ajax is sterker? als ze het tegen roda al zo moeilijk hebben een degredatie kandidaat en ze krijgen psv az en twente nog |
|
|
|
|
Krunk
|
|
|
quote:Op zondag 05 april 2009 - 15:56 schreef bully het volgende:ajax is sterker? als ze het tegen roda al zo moeilijk hebben een degredatie kandidaat en ze krijgen psv az en twente nog idem dito voor een twente en az. met regelmaat de laatste weken met moeilijkheden overeind gebleven tegen dit soort clubs. kijk even op vi.nl de speelrondes maar na! |
|
|
|
|
bully
|
|
|
heb de wedstrijden gezien dus hoef dat niet natekijken en ik kan jou vertellen dat twente en az mij op moment meer overtuigen dan dat ajax doet |
|
|
|
|
Krunk
|
|
|
quote:Op zondag 05 april 2009 - 20:45 schreef bully het volgende:heb de wedstrijden gezien dus hoef dat niet natekijken en ik kan jou vertellen dat twente en az mij op moment meer overtuigen dan dat ajax doet ja dat doet het altijd. ajax is inderdaad slecht in jouw ogen. az en twente zijn top en constant. heb gezien hoe twente de laatste weken ternauwernood punten pakte. en hun vrienden uit alkmaar ook. laten we het erop houden dat ajax en psv dit jaar alles hebben verkloot dat de competitie al ten einde is |
|
|
|
|
jantje 1974
|
|
|
-
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 18 april 2009 door jantje 1974 -- |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
jantje? dan moet je niet zegge dat ajax het moeilijk heeft tegen roda want az heeft het de laatste tijd elke keer moeilijk.. dat is de kracht van een kampioen maar als ajax dan met moeite wint van roda zegt dan ook niks.. ajax heeft teveel punten laten ligge en dat is zeker de realiteit.. maar dat az en twente het nu zo fantasties doen.. dat ajax het moeilijk had tegen roda is ook niet helemaal waar ze stonden 2-0 voor en kwamen op 2-1 is niks verkeerts aan.. als je kijkt naar de cijvers heeft twente het zeker niet beter gedaan(kwa spelers die ze zijn verloren en waar ze dit seizoen natuurlijk gigantisch goed) |
|
|
|
|
jantje 1974
|
|
|
=
|
|
|
|
Krunk
|
|
|
quote:Op maandag 13 april 2009 - 19:45 schreef freakie het volgende:jantje? dan moet je niet zegge dat ajax het moeilijk heeft tegen roda want az heeft het de laatste tijd elke keer moeilijk.. dat is de kracht van een kampioen maar als ajax dan met moeite wint van roda zegt dan ook niks.. ajax heeft teveel punten laten ligge en dat is zeker de realiteit.. maar dat az en twente het nu zo fantasties doen.. dat ajax het moeilijk had tegen roda is ook niet helemaal waar ze stonden 2-0 voor en kwamen op 2-1 is niks verkeerts aan.. als je kijkt naar de cijvers heeft twente het zeker niet beter gedaan(kwa spelers die ze zijn verloren en waar ze dit seizoen natuurlijk gigantisch goed) idd freakie. jantje heeft wel een punt. maar dit is net iets overtuigender. |
|
|
|
|
Krunk
|
|
|
quote:Op maandag 13 april 2009 - 19:49 schreef jantje 1974 het volgende:vergeet niet : Twente is Twente en begroting is 30milj euro lager dan van Ajax! en Roda thuis is wat anders dan NAC uit................ begroting zegt geheel niks. anders was Real Madrid elk jaar kampioen, bekerwinnaar, CL gewonnen, wereldbeker voor clubteams, europese supercup etc..
beter gezegd tenminste 3 van bovengenoemde prijzen. dus helaas regeert ook de waan van de dag in de Eredivisie. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Krunk geld zegt natuurlijk genoeg maar je aanpassen in een groep die het niet fantasties doen(wieleart was het dit keer) is niet makkelijk.. Maar met geld hoef je niet alleen spelers te kopen.. En ajax maakt een hele grote stap als ze veel spelers weten te behouden! Dan zou je alleen nog goede vervangers kunnen halen.. |
|
|
|
|
jantje 1974
|
|
|
[
|
|
|
|
freakie
|
|
|
ja goed opgeschreven jantje.. |
|
|
|
|
Krunk
|
|
|
toch zijn er topclubs met een grote begroting die niet in de CL meer zitten. en die ook niet eens elk jaar tenminste in de halve finale terecht komen. porto heeft toch ook de CL gewonnen. die hebben echt geen top balans hoor. dus denk eens even na |
|
|
|
|
jantje 1974
|
|
|
[
|
|
|
|
jantje 1974
|
|
|
[
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Ik vind wel dat je een punt hebt, Jantje. Geld zegt veel, maar lang niet alles. Succes is een combinatie van geld, de juiste trainer, perfect management, een goede jeugdopleiding. Bovendien kan een beetje geluk hebben ook geen kwaad, zoals spelers die niet al te vaak geblesseerd raken, scheidsrechters mee of tegen hebben, etc. Ajax heeft te veel jonge trainers, weliswaar met een "Ajaxhart" gehad, zoals Blind Wouters (toen nog wel ;-)) en nu weer van Basten. Ook het management was beslist geen top. Veel geld hebben zij wel, alleen jaren lang niet op het veld maar op de rekening van de bank. Ja, de aandeelhouders moesten immers tevreden worden gehouden, in de ogen van het toenmalige bestuur waren die belangrijker dan de supporters. Ik geloof er heilig in dat met dat (slechte) beleid eindelijke is afgerekend. Maar de tijd zal het leren. Ik ben wel optimistisch wat dat betreft. Maar ondanks alles geloof ik toch niet dat Ajax, of welke andere Nederlandse club dan ook, in de nabije toekomst echt zal kunnen concurreren met clubs uit bijvoorbeeld Engeland, Spanje, Italiƫ of zelfs Duitsland. |
|
|
|