BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Worden we nu echt overal mee belazerd???........

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Jappie_FEY
 Jappie_FEY - woensdag 08 april 2009 - 12:41   quote  deeplink  
Fragmentje uit een gesprek met fontein over wanbeleid bij europese clubs:

"Als Feyenoord al twee jaar zit te wachten op ruim EEN TON van Racing Santander, voor de transfer van Ebi Smolarek, dan mag die club eigenlijk niet meer meedoen aan de Spaanse competitie. Nu moest Feyenoord bij de KNVB aankloppen omdat zij hun geld niet krijgen. KNVB-directeur Henk Kesler nam vervolgens contact op met zijn collega van de Spaanse voetbalbond, maar er gebeurde niets. Dat kan niet. Het gebeurt helaas te vaak", schetst Fontein een voorbeeld.

Dacht toch dat er gesproken werd over een bedrag van 2 miljoen die zie nog tegoed hadden........

Dat gegoochel met cijfertje komt mij echt me neus uit!!!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 08 april 2009 door Jappie_FEY --
hotjumper
 hotjumper - woensdag 08 april 2009 - 12:47   quote  deeplink  
tsja, als je een boekhouder heb die vind dat je bij de verkoop van lasofiets ook winst hebt gemaakt dan kan je dat verwachten.
Jappie_FEY
 Jappie_FEY - woensdag 08 april 2009 - 12:51   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 april 2009 - 12:47 schreef hotjumper het volgende:
tsja, als je een boekhouder heb die vind dat je bij de verkoop van lasofiets ook winst hebt gemaakt dan kan je dat verwachten.
serieus, is dat zo???
R()b
 R()b - woensdag 08 april 2009 - 13:03   quote  deeplink  
Van Praag vondt het ook belachelijk , en dat is het ook gewoon.
En Racing Santander maakt wel geld in Europa , met een nog niet betaalde speler.
Kromme wereld.
Jappie_FEY
 Jappie_FEY - woensdag 08 april 2009 - 13:07   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 april 2009 - 13:03 schreef R()b het volgende:
Van Praag vondt het ook belachelijk , en dat is het ook gewoon.
En Racing Santander maakt wel geld in Europa , met een nog niet betaalde speler.
Kromme wereld.
uhmmmmm.....is niet helemaal het punt waar het over ging
Stylzz
 Stylzz - woensdag 08 april 2009 - 13:09   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 april 2009 - 13:07 schreef Jappie_FEY het volgende:

[..]

uhmmmmm.....is niet helemaal het punt waar het over ging
niet? Dan snap ik je niet.
sevillana
 sevillana - woensdag 08 april 2009 - 13:10   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 april 2009 - 13:09 schreef Stylzz het volgende:

[..]

niet? Dan snap ik je niet.
heeft meer met boekhouden te maken, geloof ik
Stylzz
 Stylzz - woensdag 08 april 2009 - 13:15   quote  deeplink  
Op die manier. Ja ok, intern gegoochel.

Maar ik vind de andere kant van t verhaal veel kwalijker. Kijk naar de buitenlandse clubs hoeveel schulden die mogen maken en er gebeurd nooit wat.

En hier sta je dan onder curatele....Real Madrid zou bijvoorbeeld in NL allang zn licentie kwijt zijn...
Jappie_FEY
 Jappie_FEY - woensdag 08 april 2009 - 13:30   quote  deeplink  
ging meer idd om het feit dat er eerst werd gezegd door feyenoord dat ze nog 2 mil. te goed hebben en vervolgens een bedrag van een schamele ton boven komt drijven (geen idee of het ook echt zo is)..............

Maar daarnaast is het natuurlijk belachelijk van die financien bij buitenlandse clubs.....
moa
 moa - woensdag 08 april 2009 - 16:02   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 april 2009 - 13:30 schreef Jappie_FEY het volgende:
ging meer idd om het feit dat er eerst werd gezegd door feyenoord dat ze nog 2 mil. te goed hebben en vervolgens een bedrag van een schamele ton boven komt drijven (geen idee of het ook echt zo is)..............

Maar daarnaast is het natuurlijk belachelijk van die financien bij buitenlandse clubs.....
Volgens mij is de situatie dat we nog een ton krijgen van Santander, en bijna 2 milj. van Dortmund, (Dortmund moet op zijn beurt weer geld krijgen van Santander) Zolang Dortmund nog niet die smak geld van Santander heeft gekregen hoeven zij niet die 2 milj. aan Feyenoord uit te keren.

Dat ton is dan weer een x % opleidings kosten e.d.

Volgens mij was dat het verhaal waar Feyenoord mee naar buiten kwam in de winter, maar ik kan het mis hebben.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 08 april 2009 door moa --
moa
 moa - woensdag 08 april 2009 - 16:06   quote  deeplink  
GEVONDEN:

quote:
Feyenoord is naar de FIFA gestapt om geld los te krijgen bij Racing Santander. De Rotterdammers hebben nog altijd geen opleidingsvergoeding ontvangen voor Ebi Smolarek. De aanvaller doorliep de jeugdopleiding van Feyenoord en speelde ruim vier seizoenen in de hoofdmacht. In 2004 vertrok de Poolse international naar Borussia Dortmund, waarna hij in de zomer van 2007 naar Santander overstapte. Momenteel komt hij op huurbasis uit voor Bolton Wanderers. Feyenoord stelt nog ongeveer 140.000 euro tegoed te hebben van Santander. Ook Borussia Dortmund zou met hetzelfde probleem kampen. Het dossier van de transfer van de 28-jarige Smolarek ligt nu bij de FIFA.
quote:
DORTMUND - Voetballer Ebi Smolarek speelt met onmiddellijke ingang voor Racing Santander. Vrijdag stapte de voormalige aanvaller van Feyenoord over van Borussia Dortmund naar de Spaanse club. Insiders schatten de transfersom op vijf miljoen euro. Dortmund moet daarvan de helft afstaan aan Feyenoord, zo bepalen de destijds gesloten contracten. Smolarek speelde sinds 2005 bij Dortmund.
Jappie_FEY
 Jappie_FEY - woensdag 08 april 2009 - 16:12   quote  deeplink  
oké....verklaart een hoop......
danny four
 danny four - woensdag 08 april 2009 - 16:16   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 april 2009 - 16:02 schreef moa het volgende:

[..]

Volgens mij is de situatie dat we nog een ton krijgen van Santander, en bijna 2 milj. van Dortmund, (Dortmund moet op zijn beurt weer geld krijgen van Santander) Zolang Dortmund nog niet die smak geld van Santander heeft gekregen hoeven zij niet die 2 milj. aan Feyenoord uit te keren.

Dat ton is dan weer een x % opleidings kosten e.d.

Volgens mij was dat het verhaal waar Feyenoord mee naar buiten kwam in de winter, maar ik kan het mis hebben.
Volgens mij heb je het zo heel goed omschreven moa,
Feyenoord ergerde zich mateloos aan de klasse justitie
bij de uefa die tot opheden niets onderneemt tegen dit in gebreke blijven,terwijl ze voor clubs als barcelona ed meteen op de bres springen.
sevillana
 sevillana - woensdag 08 april 2009 - 16:58   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 april 2009 - 16:16 schreef danny four het volgende:

[..]

Volgens mij heb je het zo heel goed omschreven moa,
Feyenoord ergerde zich mateloos aan de klasse justitie
bij de uefa die tot opheden niets onderneemt tegen dit in gebreke blijven,terwijl ze voor clubs als barcelona ed meteen op de bres springen.
tja, dus een vorm van "witte boorden criminaliteit" of zo?
hotjumper
 hotjumper - woensdag 08 april 2009 - 16:58   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 april 2009 - 13:15 schreef Stylzz het volgende:
....Real Madrid zou bijvoorbeeld in NL allang zn licentie kwijt zijn...
Weet ik niet hoor, volgens mij maakt het niet uit hoeveel schuld je hebt als je er maar genoeg tegenover hebt staan. En aan je maandelijkse verplichtingen kan voldoen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 08 april 2009 door hotjumper --
danny four
 danny four - woensdag 08 april 2009 - 17:47   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 april 2009 - 16:58 schreef sevillana het volgende:

[..]

tja, dus een vorm van "witte boorden criminaliteit" of zo?
Nou meer vriendjes kliek denk ik.
Pietje1
 Pietje1 - woensdag 08 april 2009 - 17:54   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 april 2009 - 12:47 schreef hotjumper het volgende:
tsja, als je een boekhouder heb die vind dat je bij de verkoop van lasofiets ook winst hebt gemaakt dan kan je dat verwachten.
Hij had als verklaring dat deze speler al in zijn geheel was afgeschreven (boekhoudkundig dan) dus elke euro verkoop was winst.... Ja zo kan ik ook winst maken, wat een gelul.
moa
 moa - woensdag 08 april 2009 - 18:03   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 april 2009 - 17:54 schreef Pietje1 het volgende:

[..]

Hij had als verklaring dat deze speler al in zijn geheel was afgeschreven (boekhoudkundig dan) dus elke euro verkoop was winst.... Ja zo kan ik ook winst maken, wat een gelul.
Het detail dat Lazovic onze duurste aankoop ooit is (7 milj. euro) is natuurlijk onbelangrijk. :)
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - woensdag 08 april 2009 - 19:15   quote  deeplink  
Lazoniets!!!!
hotjumper
 hotjumper - woensdag 08 april 2009 - 21:16   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 april 2009 - 17:54 schreef Pietje1 het volgende:

[..]

Hij had als verklaring dat deze speler al in zijn geheel was afgeschreven (boekhoudkundig dan) dus elke euro verkoop was winst.... Ja zo kan ik ook winst maken, wat een gelul.
Ja en het feit dat ze zijn salaris niet meer hoefde te betalen was nog extra winst. want dat hadden ze wel al doorberekend
Pietje1
 Pietje1 - woensdag 08 april 2009 - 21:48   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 april 2009 - 21:16 schreef hotjumper het volgende:

[..]

Ja en het feit dat ze zijn salaris niet meer hoefde te betalen was nog extra winst. want dat hadden ze wel al doorberekend
en dat klopt ook nog niet eens, want ze betaalde ongeveer 60% van zijn salaris gewoon door... Ze kregen alleen 30 of 50% van de transfergelden als hij doorverkocht werd. Dat was volgens mij 6 miljoen aan pisvee, dus 3 miljoen. plus de 1,5 van vitesse maakt 4,5... is nog steeds minder dan 7... Ach ja nog een nalatenschap van onze grote vriend Baan. we hebben eigenlijk veel slechte TD's gehad de laatste 10 jaar!!
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - donderdag 09 april 2009 - 10:28   quote  deeplink  
hebben we wel eens een goede gehad de laatste tien jaar??? Dat kan je je beter afvragen. Ja die van volgend seizoen.
hotjumper
 hotjumper - donderdag 09 april 2009 - 10:32   quote  deeplink  
TD functie moet gewoon worden afgeschaft, je ziet het bij andere clubs ook, die gasten gaan nog sneller weg dan trainers dus voor de continuïteit hoef je ze niet te nemen. Verder mag je dr vanuit gaan dat iedere trainer graag de beste spelers wil hebben dus laat hun dat lekker zelf regelen.
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - donderdag 09 april 2009 - 10:33   quote  deeplink  
Laat eerst Leo zijn werk maar even doen!!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 09 april 2009 door Feyenoord till i die --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3145
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Worden we nu echt overal mee belazerd???........









0.0069971