BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Nieuw realisme op 'zuid'

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
antoniorijen
 antoniorijen - dinsdag 14 april 2009 - 12:42   quote  deeplink  
Nieuw realisme op ‘Zuid’

Feyenoords begroting duikt voor het komend seizoen onder de 40 miljoen euro. Na het aangekondigde vertrek van Serginho Greene, Theo Lucius, Henk Timmer en Michael Mols (die stopt), bestaan in Rotterdam geen plannen meer met Nicky Hofs.
Een eventueel bod op spelers als Kevin Hofland, Denny Landzaat, Jon Dahl Tomasson, Tim de Cler en zelfs Roy Makaay, die zondag drie keer scoorde tegen Heracles (5-1), zal door de club in overweging worden genomen.

Feyenoord kan het zich niet meer permitteren om een bod op deze dragende spelers terzijde te leggen. De zeer hoge salarissen drukken daarvoor te zwaar op de Feyenoord-schouders. De financiële situatie is dusdanig alarmerend - mede door een schuld van ruim 20 miljoen euro - dat hard ingrijpen noodzakelijk is. Een uitzondering wordt gemaakt voor Giovanni van Bronckhorst, product van de Feyenoord-opleiding en een speler die niet vanwege het geld ‘weggedaan’ zal worden.

Terwijl het paasoffensief op het veld de afstand tot NEC en FC Utrecht en dus de play-offs voor een Uefa-Cupplaats tot één punt terugbracht, werkt de directie hard aan sluitende financiële plannen voor het seizoen 2009-2010. De neergang van 42 naar vermoedelijk 39 miljoen euro of zelfs lager, en een strakke financiële regie, zijn harde voorwaarden van een groep investeerders die klaar staat om de club financieel te helpen.

Dat Feyenoord in zijn Raad van Commissarissen een plaats inruimt voor iemand van de investeerdersgroep als er een forse geldinjectie komt, lijdt geen twijfel. Onder het huidig economisch gesternte geldt ook in Rotterdam: wie betaalt, bepaalt! Het nieuwe Feyenoord-werkwoord voor de komende jaren luidt: ‘realisme’.

Technisch adviseur Leo Beenhakker liet dit weekeinde al doorschemeren dat het Feyenoord naast het aanwezige jong talent en de belegen ervaring, ontbreekt aan spelers in de leeftijdscategorie 22 tot 28 jaar. Een drietal aankopen is daarom volgens hem nodig om het elftal te versterken. Maar aankopen zijn in Rotterdam uitgesloten zonder verkopen. Halverwege april zijn er al wel 27.000 kaarten verkocht tegen vorig seizoen uiteindelijk 31.000 stuks. De belangstelling voor de volksclub blijkt allerminst tanende.

Na het lezen van het bovenstaand stukje moet ik eerlijk bekennen dat ik het eind van jaren wanbeleid in zicht zie . Nu men met werkelijke een realistische begroting ga werken bij Feyenoord en niet meer groter doen dan de werkelijkheid is . Ik kan heel goed begrijpen dat de investeerders bepaalde eisen stellen aan een financiele injectie en dat is alleen maar goed voor Feyenoord. En verder ben ik natuurlijk zeer blij met het feit dat dit investeerders zijn met een feyenoordhart en niet zo'n rus of arabier met een zal geld. Hieruit blijkt maar weer hoe Feyenoord leeft onder de mensen , dit in tegenstelling tot een club als 020 en pisvee. Alleen zou ik wel graag zien dat er continuteit komt in het beleid bij Feyenoord en dat men in de loop van de komende jaren weer kunnen groeien naar een grotere financiele en sportieve zekerheid zodat we weer een grootmacht in het Nederlandse en europese voetbal worden. Maar wel met een geleidelijke weg zonder poespas en verder hoop ik dat er goeie en bruikbare nieuwe spelers komen om samen de sprong naar boven te maken.

Dit is Feyenoord de club van het volk zo blijkt het maar weer................
Jappie_FEY
 Jappie_FEY - dinsdag 14 april 2009 - 12:48   quote  deeplink  
boeiend stukje meer niet.................
hotjumper
 hotjumper - dinsdag 14 april 2009 - 15:51   quote  deeplink  
lijkt er op dat ze een beetje verstandig worden in het maasgebouw. De toekomst zal het leren.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 15 april 2009 door Thomas --
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 14 april 2009 - 21:59   quote  deeplink  
Zo slecht zijn de boven genoemde spelers nou ook weer niet om afscheid te nemen van ze.Tenzij je spelers kan vinden die jonger zijn en de zelfde kwaliteiten hebben.En over Tomasson ben ik het al helemaal niet mee eens.Dat hun salarissen op de begroting drukken moet bestraft worden bij RvC en Directie en de boekhouder.Ik laat mijn huis toch ook niet schilderen door een bedrijf als ik maar 200 euro heb...
Contracten zijn er om gerespecteerd te worden en de enige die daar de dupe van zijn is het legioen.Jacobs Gudde en van Wel jullie zijn de zwakste schakel TOT ZIENS.
Jappie_FEY
 Jappie_FEY - dinsdag 14 april 2009 - 22:39   quote  deeplink  
inderdaad!!!!!!!!!!!!!
antoniorijen
 antoniorijen - dinsdag 14 april 2009 - 22:59   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 - 21:59 schreef Leon FR1908 het volgende:
Zo slecht zijn de boven genoemde spelers nou ook weer niet om afscheid te nemen van ze.Tenzij je spelers kan vinden die jonger zijn en de zelfde kwaliteiten hebben.En over Tomasson ben ik het al helemaal niet mee eens.Dat hun salarissen op de begroting drukken moet bestraft worden bij RvC en Directie en de boekhouder.Ik laat mijn huis toch ook niet schilderen door een bedrijf als ik maar 200 euro heb...
Contracten zijn er om gerespecteerd te worden en de enige die daar de dupe van zijn is het legioen.Jacobs Gudde en van Wel jullie zijn de zwakste schakel TOT ZIENS.
Goed geschreven Leon !!!!!!!!!!!
hotjumper
 hotjumper - woensdag 15 april 2009 - 08:31   quote  deeplink  
De spijker op z'n kop Leon. Je kan de spelers van een hoop de schuld geven maar niet van het financiële wanbeleid in het maasgebouw.
Stylzz
 Stylzz - woensdag 15 april 2009 - 11:01   quote  deeplink  
Als je geen geld hebt word je al snel realistisch...
moa
 moa - woensdag 15 april 2009 - 13:25   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 april 2009 - 08:31 schreef hotjumper het volgende:
De spijker op z'n kop Leon. Je kan de spelers van een hoop de schuld geven maar niet van het financiële wanbeleid in het maasgebouw.
Ik kan uit het bovenstaande stukje niet opmaken dat de schuld op die spelers wordt geschoven.
Contracten worden gerespecteerd MAAR.. wanneer er een goed bod komt op 1 van deze spelers wordt dit serieus bekeken, omdat: het een transfer som oplevert + ruimte in ons budget voor aankopen en contracten.
Op die manier snijdt het mes dus aan twee kanten, het lijkt mij vrij eenvoudig om voor hetzelfde geld als een Landzaat of de Cler een even goede of betere en jongere vervanger te halen.

(Dat is wat ik er uit haal.)
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - woensdag 15 april 2009 - 18:40   quote  deeplink  
Ik ook!!!
jantje 1974
 jantje 1974 - woensdag 15 april 2009 - 19:36   quote  deeplink  
zijn jullie nou echt allemaal Augustus 2008 vergeten? Iedereen was er vol van : Makaay,Gio,deCler en Hofland we worden kampioen , wat fantastisch dat Feyenoord ook weer s namen haalt en niet alleen koopjes....................

t is allemaal niet geworden wat we hoopten maar ook voor ons is dat acheraf kijken................
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 15 april 2009 - 20:03   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 april 2009 - 13:25 schreef moa het volgende:

[..]

Contracten worden gerespecteerd MAAR.. wanneer er een goed bod komt op 1 van deze spelers wordt dit serieus bekeken, omdat: het een transfer som oplevert + ruimte in ons budget voor aankopen en contracten.

(Dat is wat ik er uit haal.)
Feyenoord kan wel zoveel clubs uitzoeken voor deze spelers ,maar als zij zelf nou willen blijven????Welke maloot koopt nou spelers om ze vervolgens weer van de hand te doen omdat je ze niet kan betalen.WANBELEID!!!!!
Vorige week van jou nog gelezen dat je ons niet zo slim vond en jij zo hoog opgeleid was.Zie je dat dan niet tussen de regeltjes in?????

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 15 april 2009 door Leon FR1908 --
antoniorijen
 antoniorijen - woensdag 15 april 2009 - 20:34   quote  deeplink  
Wie wil er nu! een speler van Feyenoord?? Als Feyenoord de salaris blijft betalen dan gaan ze wel.....hahahahahahah dus niet
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 15 april 2009 - 20:44   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 april 2009 - 20:34 schreef antoniorijen het volgende:
Wie wil er nu! een speler van Feyenoord?? Als Feyenoord de salaris blijft betalen dan gaan ze wel.....hahahahahahah dus niet
Precies Antonio!!!
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - woensdag 15 april 2009 - 20:54   quote  deeplink  
Whahahahhhaha uhuhuhuwoesjwoejs whahahaha!!!
moa
 moa - donderdag 16 april 2009 - 09:33   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 april 2009 - 20:03 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Feyenoord kan wel zoveel clubs uitzoeken voor deze spelers ,maar als zij zelf nou willen blijven????Welke maloot koopt nou spelers om ze vervolgens weer van de hand te doen omdat je ze niet kan betalen.WANBELEID!!!!!
Vorige week van jou nog gelezen dat je ons niet zo slim vond en jij zo hoog opgeleid was.Zie je dat dan niet tussen de regeltjes in?????
Ik ontken niet dat er wanbeleid is gevoert.
Dat laatste is een beetje overtrokken.
moa
 moa - donderdag 16 april 2009 - 09:35   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 april 2009 - 19:36 schreef jantje 1974 het volgende:
zijn jullie nou echt allemaal Augustus 2008 vergeten? Iedereen was er vol van : Makaay,Gio,deCler en Hofland we worden kampioen , wat fantastisch dat Feyenoord ook weer s namen haalt en niet alleen koopjes....................

t is allemaal niet geworden wat we hoopten maar ook voor ons is dat acheraf kijken................
Destijds waren het ook prima aankopen, maar als ze vervolgens extreem slecht presteren maar een kampioenen salaris mogen opstrijken is het niet onverstandig om er een paar te verkopen wanneer de kans zich voor doet.
hotjumper
 hotjumper - donderdag 16 april 2009 - 10:02   quote  deeplink  
ondertussen is overduidelijk gebleken dat er geen goede balans in het elftal zit, dan kan je het beste een deel afstoten en gericht mensen halen die de balans herstellen. Het aantrekken van lamzaad heb vanaf het begin als zinloos ervaren.
moa
 moa - donderdag 16 april 2009 - 10:04   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 april 2009 - 10:02 schreef hotjumper het volgende:
ondertussen is overduidelijk gebleken dat er geen goede balans in het elftal zit, dan kan je het beste een deel afstoten en gericht mensen halen die de balans herstellen. Het aantrekken van lamzaad heb vanaf het begin als zinloos ervaren.
Eensch
Pietje1
 Pietje1 - donderdag 16 april 2009 - 10:12   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 april 2009 - 10:02 schreef hotjumper het volgende:
ondertussen is overduidelijk gebleken dat er geen goede balans in het elftal zit, dan kan je het beste een deel afstoten en gericht mensen halen die de balans herstellen. Het aantrekken van lamzaad heb vanaf het begin als zinloos ervaren.
Heeft AZ ook gedaan afgelopen jaar. En je ziet wat daar van gekomen is. Nu is er wel ene verschil tussen AZ en Feyenoord en dat is ongeveer 200 miljoen euro op de bankrekening van de geldschieter en een goed MT. Misschien moeten ze eens investeren in een goede top bij Feyenoord en dan in een spelersgroep... (en dan bedoel ik niet een TD, maar andere directeuren)
moa
 moa - donderdag 16 april 2009 - 10:18   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 april 2009 - 10:12 schreef Pietje1 het volgende:

[..]

Heeft AZ ook gedaan afgelopen jaar. En je ziet wat daar van gekomen is. Nu is er wel ene verschil tussen AZ en Feyenoord en dat is ongeveer 200 miljoen euro op de bankrekening van de geldschieter en een goed MT. Misschien moeten ze eens investeren in een goede top bij Feyenoord en dan in een spelersgroep... (en dan bedoel ik niet een TD, maar andere directeuren)
280 miljoen inmiddels.
Feitelijk gezien is hij al lang miljardair. (Aandelen + DSB Bank)
hotjumper
 hotjumper - donderdag 16 april 2009 - 10:41   quote  deeplink  
totdat dirkje er opeens geen zin meer in heeft, dan is az, net als destijds met de molenaartjes, de sjaak
moa
 moa - donderdag 16 april 2009 - 10:48   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 april 2009 - 10:41 schreef hotjumper het volgende:
totdat dirkje er opeens geen zin meer in heeft, dan is az, net als destijds met de molenaartjes, de sjaak
AZ is sowieso niet langer houdbaar dan het contract van vGaal.
En dat is nog een jaartje.
Pietje1
 Pietje1 - donderdag 16 april 2009 - 11:10   quote  deeplink  
waarschijnlijk komt dan Adriaantje weer terug... Als die niet naar Pisvee gaat. Die heeft AZ eigenlijk op de weg omhoog geholpen. Maar wat Hotjumper zegt is wel waar. Het is een herhaling van 28 jaar geleden...
moa
 moa - donderdag 16 april 2009 - 14:14   quote  deeplink  
Ik verwacht en hoop dat Adriaanse daar niet meer terugkomt, dan gaat het zomaar weer goed lopen.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3098
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Nieuw realisme op 'zuid'









0.0091679