BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Feyenoord wilde afscheid voor van den Herik

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
 Headliner  Headliner - maandag 27 april 2009 - 20:46
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

Feyenoord wou afscheid voor van den Herik (Het-Legioen.nl)

Het-Legioen.nl
 Het-Legioen.nl - maandag 27 april 2009 - 20:49   quote  deeplink  
Feyenoord wilde afscheid voor van den Herik

Feyenoord heeft meermaals contact gehad met oud-voorzitter Jorien van den Herik, om op een 'fatsoenlijke manier' afscheid van hem te nemen. Maar de voormalig preses van de Stadionclub wilde dit niet. De reden waarom is bij algemeen directeur Erik Gudde niet bekend.

'Er kwam een "nee" op onze verzoeken', zegt Gudde in het Radio Rijnmond-programma Met Wie, waarin luisteraars vragen kunnen stellen aan de Feyenoord-directeur. 'Meestal werd er keurig afgebeld door Van den Herik. Op dit punt vond ik de omschrijving van Dick van Well (Raad van Commissarissen, red.) mooi. Die zei dat Van den Herik dit afscheid niet heeft verdiend, maar andersom heeft Feyenoord dit ook niet verdiend. Het zou mooi om zijn om op een punt te zeggen: shake hands, en het is klaar. Maar daar zijn twee partijen voor nodig'.

Gudde sprak in de uitzending ook nog over de rechtszaak tussen Van den Herik en Feyenoord: 'je probeert dat aan de voorkant te schikken zodat je dit niet hebt. Als de andere partij kiest om dit te doen, dan is dit de enige logische weg in Nederland'.

De algemeen directeur van Feyenoord denkt dat zij sterk staan in de zaak: 'als ik de overeenkomst zie komt het begrip rente daar niet in naar voren. Dus denk ik dat we een hele duidelijke casus hebben'.

Bron: RTV Rijnmond

Na die claim die hij nu eist hoeft t niet meer...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 27 april 2009 door Het-Legioen.nl --
Stylzz
 Stylzz - maandag 27 april 2009 - 20:51   quote  deeplink  
Mooi man, die bronvermelding.
Jappie_FEY
 Jappie_FEY - maandag 27 april 2009 - 22:02   quote  deeplink  
briljant...........
De koi hoek.nl
 De koi hoek.nl - maandag 27 april 2009 - 22:10   quote  deeplink  
echt geweldig ............................
Jappie_FEY
 Jappie_FEY - maandag 27 april 2009 - 22:13   quote  deeplink  
toppertje..........
DYV05
 DYV05 - maandag 27 april 2009 - 22:28   quote  deeplink  
Onder VDH zat er meer lijn in het beleid dan in de jaren daarna. Door hem op deze manier terzijde te schuiven, lijkt hij rancuneus en wil dmv een claim nog even zijn gram halen. Op deze wijze levert het Feyenoord alleen maar schade. Men kan beter even de ego´s aan de kant schuiven en kijken of er niet iets te regelen valt. Wellicht VDH nog interesseren voor een spelersfondsje......
hotjumper
 hotjumper - maandag 27 april 2009 - 23:12   quote  deeplink  
Feyenoord moet zn bek houwen over Jorien, goed hij heeft het nodige fout gedaan maar zonder hem zaten we nou excelsior in de kuip te kijken. Alleen maar de aandacht afleiden van het eigen falen.... het is van kerkum toen gelukt maar nu niet. Gudde, Jacobs, Rvc ophoeren stelletje mexicaansegriep leiers.
antoniorijen
 antoniorijen - maandag 27 april 2009 - 23:21   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 april 2009 - 23:12 schreef hotjumper het volgende:
Feyenoord moet zn bek houwen over Jorien, goed hij heeft het nodige fout gedaan maar zonder hem zaten we nou excelsior in de kuip te kijken. Alleen maar de aandacht afleiden van het eigen falen.... het is van kerkum toen gelukt maar nu niet. Gudde, Jacobs, Rvc ophoeren stelletje mexicaansegriep leiers.
Ga jij toch eens gauw met die geldwolf van een vd Herik trouwen. Weet jij wel moet hoeveel schuld vd Herik heeft achter gelaten? Het zal wel niet waar zijn bij jou !!
Ik geloof dat ie een flinke schuld heeft achter gelaten en met ZIJN woekerrente wordt die schuld alleen maar groter helaas en dan nu nog extra rente eisen??? Een geldwolf is het , gauw afmaken die hap zijn we daar ook weer vanaf. En met afmaken bedoel ik in de rechtzaal
hotjumper
 hotjumper - dinsdag 28 april 2009 - 08:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 april 2009 - 23:21 schreef antoniorijen het volgende:

[..]

Ga jij toch eens gauw met die geldwolf van een vd Herik trouwen. Weet jij wel moet hoeveel schuld vd Herik heeft achter gelaten? Het zal wel niet waar zijn bij jou !!
Ik geloof dat ie een flinke schuld heeft achter gelaten en met ZIJN woekerrente wordt die schuld alleen maar groter helaas en dan nu nog extra rente eisen??? Een geldwolf is het , gauw afmaken die hap zijn we daar ook weer vanaf. En met afmaken bedoel ik in de rechtzaal
Even voor de goede orde, Het is terecht dat Jorien weg is na het goede dat hij gedaan heeft, heeft ie ook veel stuk gemaakt. Feyenoord heeft nu een conflict met hem dat ze voor de rechter uitvoeren, verliest Feyenoord dan kost het ze hoogstens 3 ton extra. Op de schuld waar het huidige bestuur debet aan is is dat slechts een druppel op een gloeiende plaat.
Waar ik me aan stoor is de berichtgeving van Feyenoord, cq het bestuur. Door constant met een vingertje naar vd Herik te wijzen lijkt het of ze de aandacht van hun eigen falen willen af leiden.
Danny.K
 Danny.K - dinsdag 28 april 2009 - 10:01   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 - 08:53 schreef hotjumper het volgende:

[..]

Even voor de goede orde, Het is terecht dat Jorien weg is na het goede dat hij gedaan heeft, heeft ie ook veel stuk gemaakt. Feyenoord heeft nu een conflict met hem dat ze voor de rechter uitvoeren, verliest Feyenoord dan kost het ze hoogstens 3 ton extra. Op de schuld waar het huidige bestuur debet aan is is dat slechts een druppel op een gloeiende plaat.
Waar ik me aan stoor is de berichtgeving van Feyenoord, cq het bestuur. Door constant met een vingertje naar vd Herik te wijzen lijkt het of ze de aandacht van hun eigen falen willen af leiden.
Heb je gelijk in.
Phyxsius
 Phyxsius - dinsdag 28 april 2009 - 12:51   quote  deeplink  
Jorien heeft ons achter gelaten met een DIRECTE schuld van 6 ton
De rest had hij min of meer "verstopt"
De schulden waren er officieel nog niet, maar hij wist dat ze er aan kwamen
Hij is verantwoordelijk voor de 30 miljoen
Hij heeft ze veroorzaakt

Het huidige bestuur is heeft die schulden redelijk opgeruimd
Eerst tot 17 miljoen
Alleen hebben die sukkels door slecht beleid de schuld weer op laten lopen tot een kleine 30 miljoen
Dus nu zijn we niet veel beter af dan toen ze kwamen
We zijn bijna weer terug bij af

Maar het huidige bestuur is niet verantwoordelijk voor de huidige schuld
Zij hebben de situatie niet verbeterd
Maar ook niet verslechterd

Van den Herik is de enige die verantwoordelijk is voor de huidoge financiële situatie

Ik ben absoluut geen voorstander van het huidige bestuur
Maar hun wijzen naar Jorien is niet meer dan terecht

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 28 april 2009 door Phyxsius --
hotjumper
 hotjumper - dinsdag 28 april 2009 - 16:07   quote  deeplink  
ach vind het meer een "pot verwijt de ketel" verhaal, feit is dat we dus al jaren lang wanbeleid te verduren hebben. wanneer wordt er nou eens echt schoon schip gemaakt. Dhr jacobs b.v. zat er ook al onder jorien...
Phyxsius
 Phyxsius - dinsdag 28 april 2009 - 16:48   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 - 16:07 schreef hotjumper het volgende:
ach vind het meer een "pot verwijt de ketel" verhaal, feit is dat we dus al jaren lang wanbeleid te verduren hebben. wanneer wordt er nou eens echt schoon schip gemaakt. Dhr jacobs b.v. zat er ook al onder jorien...
Ik ben ook zeker niet tevreden met dit bestuur
Ik wilde enkel aangeven dat Jorien toch de verantwoordelijke is voor de huidige financiele malaise

Maar het huidige bestuur is zeker niet beter als je naar het sportieve aspect kijkt,
Of als je naar de duidelijkheid die de club geeft kijkt

Het wordt tijd voor een sterk en competent bestuur
En een bestuur dat ook weet wanneer het genoeg is
Want dat is de grote fout van Jorien geweest
Hij had moeten inzien dat de koek op was
Op de lange termijn heeft hij zichzelf overschat

Nu hebben we een competent bestuur nodig, het liefst een bestuur dat nergens moeilijk over doet
En gewoon 100% transparant is
hotjumper
 hotjumper - dinsdag 28 april 2009 - 17:24   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 - 16:48 schreef Phyxsius het volgende:

[..]

Ik ben ook zeker niet tevreden met dit bestuur
Ik wilde enkel aangeven dat Jorien toch de verantwoordelijke is voor de huidige financiele malaise

Maar het huidige bestuur is zeker niet beter als je naar het sportieve aspect kijkt,
Of als je naar de duidelijkheid die de club geeft kijkt

Het wordt tijd voor een sterk en competent bestuur
En een bestuur dat ook weet wanneer het genoeg is
Want dat is de grote fout van Jorien geweest
Hij had moeten inzien dat de koek op was
Op de lange termijn heeft hij zichzelf overschat

Nu hebben we een competent bestuur nodig, het liefst een bestuur dat nergens moeilijk over doet
En gewoon 100% transparant is
eens, prima verwoord.
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - dinsdag 28 april 2009 - 18:46   quote  deeplink  
Inderdaad! Prima verwoord Phyxsius!!
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 28 april 2009 - 19:12   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 - 12:51 schreef Phyxsius het volgende:
Jorien heeft ons achter gelaten met een DIRECTE schuld van 6 ton
De rest had hij min of meer "verstopt"
De schulden waren er officieel nog niet, maar hij wist dat ze er aan kwamen
Hij is verantwoordelijk voor de 30 miljoen
Hij heeft ze veroorzaakt

Het huidige bestuur is heeft die schulden redelijk opgeruimd
Eerst tot 17 miljoen
Alleen hebben die sukkels door slecht beleid de schuld weer op laten lopen tot een kleine 30 miljoen
Dus nu zijn we niet veel beter af dan toen ze kwamen
We zijn bijna weer terug bij af

Maar het huidige bestuur is niet verantwoordelijk voor de huidige schuld
Zij hebben de situatie niet verbeterd
Maar ook niet verslechterd

Van den Herik is de enige die verantwoordelijk is voor de huidoge financiële situatie

Ik ben absoluut geen voorstander van het huidige bestuur
Maar hun wijzen naar Jorien is niet meer dan terecht
Even een berichie want ik heb niet veel tijd.Ben aan het oefenen om plaatjes te plaatsen op je topic wie (help ons).Alleen ben ik bang dat het nooit gaat lukken ,maar dat terzijde.

De schuld onder Jorien was 30 miljoen.Het huidige bestuur/directie had dat terug gebracht naar 17 miljoen.Nu is dat alweer opgelopen naar 30 miljoen + 1 voor Jorien en het laten schieten van de 14 miljoen transfersom de Guzman.Als Jonathan bijtekend hoor je mij daar niet meer over.Maar zolang hij niet tekend reken ik de misser van 14 miljoen er gewoon bij.
Jorien heeft die schuld gemaakt maar heeft nooit die kans gekregen om het goed te maken terwijl medeverantwoordelijke Woerts en Jacobs gewoon op hun stoel zijn blijven zitten.Juist zij hadden de verantwoording gekregen over de munten omdat Jorien meer tijd wilde besteden op zijn boot.Enig idee hoe groot dat mes moet zijn geweest dat Jacobs en Woerts bij Jorien in zijn rug hebben gestoken?Ik begrijp Jorien wel ,iemand die mij een mes in mijn rug heeft gestoken hoeft ook geen afscheid te regelen voor mij.En wie denkt die V/d Well dan wel niet wie hij is om te oordelen over iemand die hij niet kent.Als het aan mij ligt is dat de eerste die de KUIP uitgejaagd mag worden van mij.

30+1-14=17 Met hele goede bestuurders hadden we nog steeds maar een schuld gehad van 17 miljoen.
Ik weet alleen niet waar de salarisen op dit moment van betaald worden + de huur van de KUIP?
Danny.K
 Danny.K - woensdag 29 april 2009 - 10:48   quote  deeplink  
Ik vind Jorien zeker niet vrijuit gaan, maar het huidige bestuur vooral met Bosz liep constant te pochen we hebben de schuld gesaneert tot 17 miljoen terwijl de schuld al flink is opgelopen en het ene na de andere lijk nu weer uit de kast komt.
En wat ik nu niet snap is dat het bestuur elke keer geld voor huur en salaris moet lenen bij derde, het bestuur moet toch weten wat de huur per jaar kost en hoeveel je kan uitgeven aan salris per jaar, als je geen geld hebt en dat vind ik de grootste fout hoe kan je dan in de top 3 zitten met het grootste salaris post van de eredivisie terwijl we al jaren niet meer meedoen europees gezien en om de eerste 3 plaatsen in de eredivisie.
Dat is denk ik de grootste reden dat de inversteerders stroperig zijn om geld te inversteren, door wanbeleid van het bestuur maar dat is weer een andere topic.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5946
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Feyenoord wilde afscheid voor van den Herik









0.0066540