BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Column: "Het seizoen van de opkomst & doorbraak van de talenten"

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Alex
 Alex - dinsdag 28 april 2009 - 11:23   quote  deeplink  
Dit seizoen staat in het teken van de doorbraak en opkomst van de jeugdtalenten bij Feyenoord. De jeugd van Feyenoord loopt zeer goed, Feyenoord B1 is kampioen geworden, A1 staat 1e en jong Feyenoord bezit de 2e plek. Dit seizoen hebben 10 jeugdspelers hun opwachting in het 1e van Feyenoord, Georginio Wijnaldum, Leroy Fer, Kelvin Leerdam, Michal Janota, Norichio Nieveld, Luis Pedro, Kevin Wattamaleo, Kermit Erasmus, Jordao Pattinama en Glenn Kobussen. Hieronder worden 8 talenten besproken.

Georginio Wijnaldum:
Wijnaldum brak door onder van Marwijk, waarbij hij regelmatig speelde in dat seizoen, 10 wedstrijden en 1 doelpunt. Met dat doelpunt was Wijnaldum met 17 jaar en 21 dagen de jongst scorende speler ooit in de geschiedenis van Feyenoord. Eerder was hij ook al de jongste debutant ooit, bij Feyenoord - FC Groningen: 0-4 (16 jaar en 148 dagen). In 2007 werd Wijnaldum uitgeroepen tot Rotterdams grootste sporttalent van het jaar.

Dit seizoen is de pas 18 jarige aanvallende middenvelder een vaste basisspeler bij Feyenoord. Op een kleine dip na heeft Wijnaldum alles gespeeld dit seizoen, tot nu toe 29 wedstrijden waarin hij 3 x scoorde. In de wedstrijd tegen Roda JC op 2 november 2008 werd hij Man of the Match, door bij 3 van de 4 doelpunten betrokken te zijn. Zo maakte hij de 0-1 en gaf de assist voor 0-2 en 0-3. Verder wordt 'Gino' regelmatig opgeroepen voor Oranje -19, waarin hij sinds 2007, 17 wedstrijden voor speelde en 13 x in wist te scoren. Op 6 maart 2009 verlengde Wijnaldum zijn contract bij Feyenoord tot 2012.

Lees de volledige column op:
http://www.feyenoordrotterdam.net/?pagina=nieuws&id=4248
Jan Duursma
 Jan Duursma - dinsdag 28 april 2009 - 12:04   quote  deeplink  
Ondanks een niet zo'n rooskleurig seizoen, met als reden de vele langdurige blessures is dit een voordeel hiervan. Talenten hebben een kans gekregen en een aantal hebben deze gepakt, lees Fer en Wijnaldum. Voordeel forse waardestijging van deze spelers en verbreding van de selectie voor de toekomst. De huidige selectie moet met 1 of 2 gerichte aankopen in staat te zijn weer aan te klampen bij de top van Nederland. Mits iedereen fit blijft. Het laten vertrekken van Tiendalli vind ik weer een slecht voorbeeld. Is die Fernandez van NEC zoveel beter?? Geeft Tiendalli een eerlijke kans door hem een vast op de rechtsbackpositie en laat hem niet jojo-en.
hotjumper
 hotjumper - dinsdag 28 april 2009 - 16:09   quote  deeplink  
Tiendalli heeft zn kansen wel gehad en hoewel hij aardig begon heb ik niet het idee dat er nog veel groei in zit. Mario ziet het echter helemaal zitten met Fernandez en daar vertrouw ik dan maar op.
Phyxsius
 Phyxsius - dinsdag 28 april 2009 - 16:50   quote  deeplink  
Over Tiendalli:

Ik geloof dat Jantje1974 het zei:
Er zijn 3 trainers die het niet in Tiendalli zagen zitten
Tegen 1 die het wel zag
Zouden die 3 het nu verkeerd zien of die ene?

Tiendalli is prima voor de groep net onder de subtop
Alles daarboven is het net niet voor hem
Kees010
 Kees010 - dinsdag 28 april 2009 - 17:34   quote  deeplink  
Met die redenatie mag Biseswar ook wel gaan..
Denk dat er namelijk nog wel rek in deze speler zit.
Hij presteert trouwens idd. wel iets minder sinds hij geen zekerheid meer heeft.

Wel nog steeds van mening dat zijn lat ook niet superhoog ligt,
maar die switch met Fernandez lijkt mij overbodig..

Haal eerst ff een spits en keeper!!
Phyxsius
 Phyxsius - dinsdag 28 april 2009 - 17:43   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 - 17:34 schreef Kees010 het volgende:
Met die redenatie mag Biseswar ook wel gaan..
Nee
Dat is anders
Iedereen is altijd van mening geweest dat Biseswar talent heeft
Door zijn lakse houding kwam het er niet uit
En hij zijn rendement was belabberd
Maar zijn talent stond voor iedereen vast

Bij Tiendalli is dat niet zo
Tiendalli heeft een prima houding
Maar hij kan gewoon niet beter
Kees010
 Kees010 - dinsdag 28 april 2009 - 18:00   quote  deeplink  
Dat is nogal een statement..
Vraag me af hoe je daar bij komt..?

Die jongen is ook nog hartstikke jong en zoals ik al aangaf,
sinds hij geen zekerheid meer heeft over zijn plaats in 't elftal zie je hem idd. minder worden.
Nogmaals ik ben 't met jullie eens dat het geen topspeler is/wordt.
Maar snap heel die attitude van een aantal van jullie niet.
Als je het nou over Greene had, ok! Dan zou ik me er zelfs bij aansluiten.
Maar zo slecht heeft deze jongen het gewoon niet gedaan..
+ Als die ruil met Fernandez nou zo'n meerwaarde hebben, zou ik daar ook zeker begrip voor kunnen opbrengen.
Maar dat is denk ik ook niet zo/ nog maar de vraag.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 28 april 2009 door Kees010 --
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - dinsdag 28 april 2009 - 18:42   quote  deeplink  
Ben absoluut geen fan van biseswar maar iedereen zegt dat hij steeds minder word maar ik vind hem juist steeds beter. laatste tijd veel assists!!! Nu vind iedereen hem minder omdat hij niet meer alleen voor eigen succes gaat!!! Word eindelijk eens nuttig voor het hele team!!! Inplaats dat hij nuttig word door een enkel dwarrelschot!! Voetbal is niet alleen maar doelpunten maken en aan de bal zijn. Voetbal is bijvoorbeeld ook gaten lopen voor anderen. (verdediger mee laten lopen zodat een ander de ruimte krijgt -even voor de simpelen onder ons-)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 28 april 2009 door Feyenoord till i die --
hotjumper
 hotjumper - dinsdag 28 april 2009 - 19:36   quote  deeplink  
ik vond hem tegen den haag gewoon goed spelen, kan natuurlijk ook aan die fantastische back van ado liggen. Maar voor het eerst had ie goed oog voor zijn medespelers.
Jappie_FEY
 Jappie_FEY - dinsdag 28 april 2009 - 20:19   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 - 18:42 schreef Feyenoord till i die het volgende:
Ben absoluut geen fan van biseswar maar iedereen zegt dat hij steeds minder word maar ik vind hem juist steeds beter. laatste tijd veel assists!!! Nu vind iedereen hem minder omdat hij niet meer alleen voor eigen succes gaat!!! Word eindelijk eens nuttig voor het hele team!!! Inplaats dat hij nuttig word door een enkel dwarrelschot!! Voetbal is niet alleen maar doelpunten maken en aan de bal zijn. Voetbal is bijvoorbeeld ook gaten lopen voor anderen. (verdediger mee laten lopen zodat een ander de ruimte krijgt -even voor de simpelen onder ons-)
wat jij hier schrijft denk ik dus ook!!!!!!!!!!
hotjumper
 hotjumper - dinsdag 28 april 2009 - 20:21   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 - 20:19 schreef Jappie_FEY het volgende:

[..]

wat jij hier schrijft denk ik dus ook!!!!!!!!!!
dat dacht ik al
Jappie_FEY
 Jappie_FEY - dinsdag 28 april 2009 - 20:24   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 - 20:21 schreef hotjumper het volgende:

[..]

dat dacht ik al
en dat dacht ik al.........
hotjumper
 hotjumper - dinsdag 28 april 2009 - 20:25   quote  deeplink  
beetje gedachteloos
Jappie_FEY
 Jappie_FEY - dinsdag 28 april 2009 - 20:27   quote  deeplink  
dat dacht ik....
Phyxsius
 Phyxsius - dinsdag 28 april 2009 - 23:53   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 - 18:00 schreef Kees010 het volgende:
Dat is nogal een statement..
Vraag me af hoe je daar bij komt..?

Die jongen is ook nog hartstikke jong en zoals ik al aangaf,
sinds hij geen zekerheid meer heeft over zijn plaats in 't elftal zie je hem idd. minder worden.
Nogmaals ik ben 't met jullie eens dat het geen topspeler is/wordt.
Maar snap heel die attitude van een aantal van jullie niet.
Als je het nou over Greene had, ok! Dan zou ik me er zelfs bij aansluiten.
Maar zo slecht heeft deze jongen het gewoon niet gedaan..
+ Als die ruil met Fernandez nou zo'n meerwaarde hebben, zou ik daar ook zeker begrip voor kunnen opbrengen.
Maar dat is denk ik ook niet zo/ nog maar de vraag.
Tja
Wat ik over Biseswar zei zijn gewoon feiten
Dus ik denk niet dat je het daar niet mee eens bent

Over Tiendalli
Ik denk dat veel supporters van hem onder de indruk zijn vanwege zijn verhaal en vechtlust
Maar als ik hem zie spelen zie ik niet DE rechtsback van Feyenoord
Hij houdt zich goed staande
Maar ik vind hem geen topper
Ik zie hem niet veel verder doorgroeien

Bij Fernandez heb ik dat wel
Maar ik ben geen echte expert
Ik zeg alleen wat ik zie
Misschien zit ik er helemaal naast en is Tiendalli over 3 jaar de rechtsback van Oranje
Maar ik denk het niet
Danny.K
 Danny.K - woensdag 29 april 2009 - 00:59   quote  deeplink  
Biseswar heeft in wedstrijden waar hij niet goed voetbalde en eigenlijk het hele team niet wel wedstrijden beslist ook is dat met wat jullie zeggen met dwarelschoten, maar daar hebben wij wel wedstrijden op gewonnen. De laatste 2 wedstrijden heeft hij door assist en tegen Twenten wel de winnende penalty veroorzaakt dus praat je wel over 15 puntjes zou ik zeggen en hij begint veel meer overzicht voor mede spelers te krijgen dus ik denk dat hij meschien onder Been wel een echte topper kan worden.

Tiendalli is een ander verhaal meschien zou hij het onder Been ook wel heel goed kunnen doen want hij heeft zich toch sommige wedsrijden bewezen, waarschijnlijk vind Vlemmings Been en Leo hem te wisselvallig en dat is vooral bij een speler die in de verdediging speelt meschien te riski. Maar die wisselvaligheid vind ik juist die Fernandez ook hebben, en als je dan geen geld hebt zou Feyenoord wel heel voorzichtig moeten zijn met de keuze uit die 2 spelers.
Het liefst zie ik als ze iets aan geld hebben of krijgen dat ze dat inversteren in een spits en een centrale verdediger want naar mijn gevoel zijn dat de zwakke plekken van Feyenoord.
Alex
 Alex - woensdag 29 april 2009 - 07:45   quote  deeplink  
Als Biseswar aan de bal is, komt er altijd dreiging, hij durft de actie te maken, ik vind hem beter dan Slory, die wel op bloeide als groot talent, maar die kan het niet waarmaken. Biseswar was weggezakt en komt weer naar boven en ik denk inderdaad dat hij volgend seizoen onder Been nog beter kan worden, want hij kan nog groeien. Als hij inderdaad oog voor zijn medespelers blijft houden, kan hij iedere wedstrijd 1 of 2 assists geven. Vooral die pass op Tomasson, de 1-2 tegen ADO was een beauty.
Tiendalli is gebruik bij gebrek aan beter, door alle blessures en omdat iedereen slecht speelde leek hij het goed te doen, maar ik heb meer geloof in Fernandez, als ze die kunnen huren, maar prio ligt inderdaad bij spits (vervanger mols) en keeper (dudek). Feyenoord heeft trouwens veel spelers voor linksback (de cler, leerdam en wattamaleo) maar minder voor rechtsback, nu greene en lucius eindelijk oprotten.
hotjumper
 hotjumper - woensdag 29 april 2009 - 08:04   quote  deeplink  
juist het feit dat Tiendalli minder presteert als hij zekerheid mist maakt hem dus net niet goed genoeg voor het niveau dat wij moeten nastreven. Op dit niveau weet je gewoon dat een trainer altijd kiest voor de, in zijn ogen, beste keus op een bepaalde positie. Om op dit niveau mee te komen moet je je over dit soort teleurstellingen heen kunnen zeggen en je terug knokken in het team. Hoop voor Bieseswar dat ie nog door kan groeien onder Been maar dat geld ook voor Slory, die denk ik dan toch de voorkeur krijgt boven Bieseswar.
Alex
 Alex - woensdag 29 april 2009 - 09:24   quote  deeplink  
Op zich hoeft Been niet te kiezen als hij Biseswar rechts zet en Slory links. Been kan ook niet spelers voortrekken waar hij een verleden mee heeft, hij zal ze moeten beoordelen op kwaliteit en biseswar speelt altijd als hij fit is en als dat onder Been anders is dan moet ie uitkijken dat het legioen achter hem blijft staan, ligt natuurlijk ook aan de prestaties van Feyenoord maar goed, Been moet erg oppassen ook met nec spelers meenemen.
danny four
 danny four - woensdag 29 april 2009 - 10:16   quote  deeplink  
Biseswar wekt iets op bij mensen,je mag hem of niet en als hij de komende jaren nog
een stapje kan maken komen er zeker clubs voor hem.
http://www.elfvoetbal.nl/?action=n&id=74922
hotjumper
 hotjumper - woensdag 29 april 2009 - 10:29   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 april 2009 - 09:24 schreef Alex het volgende:
Op zich hoeft Been niet te kiezen als hij Biseswar rechts zet en Slory links. Been kan ook niet spelers voortrekken waar hij een verleden mee heeft, hij zal ze moeten beoordelen op kwaliteit en biseswar speelt altijd als hij fit is en als dat onder Been anders is dan moet ie uitkijken dat het legioen achter hem blijft staan, ligt natuurlijk ook aan de prestaties van Feyenoord maar goed, Been moet erg oppassen ook met nec spelers meenemen.
Bieseswar op rechts, dat lijkt me apart... ik zeg nergens dat Been Slory boven Diego verkiest omdat ze samen een verleden hebben. Ik ben gewoon van mening dat Slory, mits in vorm, een betere voetballer is dan Bieseswar. Hij is sneller, creatiever en, nu nog, de betere teamspeler.
hotjumper
 hotjumper - woensdag 29 april 2009 - 10:31   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 april 2009 - 10:16 schreef danny four het volgende:
Biseswar wekt iets op bij mensen,je mag hem of niet en als hij de komende jaren nog
een stapje kan maken komen er zeker clubs voor hem.
http://www.elfvoetbal.nl/?action=n&id=74922
Lees net dat Leonardo de hofleverancier van Feyenoord als zaakwaarnemer heeft genomen. Dit in combinatie met zijn transfervrije status doet bij mij allerlei doemscenario's opkomen.
Jappie_FEY
 Jappie_FEY - woensdag 29 april 2009 - 10:37   quote  deeplink  
oeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii..................
Danny.K
 Danny.K - woensdag 29 april 2009 - 10:57   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 april 2009 - 10:29 schreef hotjumper het volgende:

[..]

Bieseswar op rechts, dat lijkt me apart... ik zeg nergens dat Been Slory boven Diego verkiest omdat ze samen een verleden hebben. Ik ben gewoon van mening dat Slory, mits in vorm, een betere voetballer is dan Bieseswar. Hij is sneller, creatiever en, nu nog, de betere teamspeler.
Mits Slory in vorm is of niet gebleseerd hoe lang wilde je nog wachten dan met hem?
hotjumper
 hotjumper - woensdag 29 april 2009 - 11:14   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 april 2009 - 10:57 schreef Danny.K het volgende:

[..]

Mits Slory in vorm is of niet gebleseerd hoe lang wilde je nog wachten dan met hem?
volgend jaar staat ie er gewoon.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5946
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Column: "Het seizoen van de opkomst & doorbraak van de talenten"









0.0059189