BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Heerenveen; moeten we toch maar 8e worden?

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Peer
 Peer - maandag 04 mei 2009 - 16:29   quote  deeplink  
Sollied stuurt reserves play-offs in
HEERENVEEN - Trainer Trond Sollied van SC Heerenveen stuurt bij de play-offs tussen de nummers vijf tot en met acht niet zijn beste elftal het veld in. De ploeg wordt hiertoe veroordeeld als het op 17 mei de bekerfinale tegen FC Twente verliest.

Trond Sollied, trainer van Heerenveen;
,,Ik zie geen reden waarom ik mijn belangrijke spelers een deel van hun vakantie af moet nemen voor een weekje minder voorbereiding. Play-offs zijn goed voor de strijd tegen degradatie, maar bullshit voor de Europese tickets,’’ aldus de Noorse oefenmeester.

Heerenveen kan tegen het scenario aanlopen dat het slechts deelneemt aan de play-offs om een positieverbetering wat betreft de voorronde van de Europa League, de nieuwe naam voor de UEFA Cup, waarin het instroomt.

Winnen de Friezen de KNVB-beker, dan speelt de ploeg in augustus in de vier ronde (20 en 27 augustus). Verliest Heerenveen de eindstrijd, dan wacht er al in de tweede ronde (16 en 23 juli) een opponent. Maar wint de club de play-offs dan hoeft er pas op 30 juli en 6 augustus in ronde drie gevoetbald te worden.

Dat laatste kan Sollied echter weinig schelen. ,,Ik geef mijn spelers liever rust zodat ze fris en fit zijn voor het nieuwe seizoen, in plaats van dat ze in korte tijd vier wedstrijden moeten spelen en dan één weekje later kunnen beginnen aan de voorbereiding.’’

De extra Europese wedstrijden die dan gespeeld moeten worden om de groepsfase te halen, ziet Sollied ook niet als een obstakel. ,,We moeten toch voorbereidingswedstrijden spelen. Dan kunnen dat net zo goed echte wedstrijden zijn dan potjes ergens in de provincie.’’ (ANP)

Moeten we hierdoor 8e worden, van een veredeld Heerenveen winnen en in de 2e ronde om de kat zijn .... voetballen omdat er vervolgens twee plaatsen beschikbaar zijn?

Anderzijds als je 8e wordt en Heerenveen wint de beker dan moet je weer tegen Groningen!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 04 mei 2009 door Peer --
Phyxsius
 Phyxsius - maandag 04 mei 2009 - 16:51   quote  deeplink  
Als wij zevende worden spelen we eerst tegen groningen
Als we 8ste worden spelen we gelijk tegen Heerenveen
Dus wij moeten zevende worden

Dan spelen we eerst tegen Groningen en als we die winnen spelen we (hopelijk) de finale tegen Heerenveen
Dat zou het droom scenario zijn
Want omdat Heerenveen al een ticket heeft hebben we dan sowieso europees

Dit alles gaat natuurlijk alleen op als Twente de beker wint
Maar ik denk wel dat we daar vanuit kunnen gaan

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 04 mei 2009 door Phyxsius --
hotjumper
 hotjumper - maandag 04 mei 2009 - 21:46   quote  deeplink  
Groningen of Heerenveen denk dat allebei puur lastig kunnen zijn.
fey21
 fey21 - maandag 04 mei 2009 - 21:58   quote  deeplink  
oeioeioei

groningen is gevaarlijk

wat is het playoff programma eigenlijk?
kheb ernaar gezocht, mais je n'ai pas trouve ça.
Pietje1
 Pietje1 - woensdag 06 mei 2009 - 09:32   quote  deeplink  
hiero:

johan mansveld
 johan mansveld - woensdag 06 mei 2009 - 10:14   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 mei 2009 - 16:51 schreef Phyxsius het volgende:
Als wij zevende worden spelen we eerst tegen groningen
Als we 8ste worden spelen we gelijk tegen Heerenveen
Dus wij moeten zevende worden

Dan spelen we eerst tegen Groningen en als we die winnen spelen we (hopelijk) de finale tegen Heerenveen
Dat zou het droom scenario zijn
Want omdat Heerenveen al een ticket heeft hebben we dan sowieso europees

Dit alles gaat natuurlijk alleen op als Twente de beker wint
Maar ik denk wel dat we daar vanuit kunnen gaan
Klopt, als we groningen winnen en twente wint de beker en heerenveen wint de eerste playoff wedstrijd, dan zijn we geplaatst!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3166
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Heerenveen; moeten we toch maar 8e worden?









0.0104229