BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Oranje onder 17 naar Finale van EK door Feyenoorders

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Michiel
 Michiel - vrijdag 15 mei 2009 - 13:43   quote  deeplink  
Oranje onder 17 heeft zich vandaag geplaatst voor de finale van het EK, na een zwaar bevochten wedstrijd tegen de leeftijdsgenoten uit Zwitserland.

In de eerste helft kwam Oranje snel op voorsprong, Oguzhan Özyakup gaf de bal voor waarna de kleine Feyenoord spits Shabir Isoufi de bal in de verre hoek kon trappen. Na de goal leefde de youngsters Zwitserland, die dit toernooi nog niet op achterstand waren gekomen, weer even op. Dit resulteerde niet in een doelpunt. Tegen het einde van de eerste helft werd Oranje weer de bovenliggende partij, die na een vrije trap van Bob Schepers en het in tikken van Luc Castaignos de voorsprong vergrootte naar 2-0.

De gehele tweede helft was Zwitserland de betere partij, die de score nog naar 2-1 verkleinde door Janick Kamber, dit bleek niet genoeg. Vanmiddag wordt de tweede halve finale gespeeld tussen Duitsland en Italië. Aanstaande maandag is de finale.

Er speelden in totaal zes Feyenoorders mee waarvan vijf in de basis. Stefan de Vrij, Shabir Isoufi, Osama Rashid, Mats van Huijgevoort en Luc Castaignos in de basis en Ryan Bouwmeester viel in.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 15 mei 2009 door Michiel --
Jeli
 Jeli - vrijdag 15 mei 2009 - 14:36   quote  deeplink  
Vanmorgen de hele wedstrijd bekeken. Prachtig resultaat, maar het spel viel mij niet mee, hoewel het tempo wel behoorlijk hoog lag. Ik geloof niet dat die bal van Castaignos de doellijn voor 100% gepasseerd was, maar soms moet je geluk hebben.

Bij Oranje was die spits Castaignos toch wel de meest opvallende speler. Hij is ongetwijfeld de meest getalenteerde Feyenoorder die erbij zit. Als hij zich de komende jaren goed doorontwikkelt kan het zeker een speler van Feyenoord 1 worden.
Ik vond de aanvoerder van Oranje (die speler van Arsenal) nogal tegenvallen in deze wedstrijd. De aanvoerder van Zwitserland (nr 10) vond ik veruit de beste man op het veld.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 15 mei 2009 door Jeli --
Michiel
 Michiel - vrijdag 15 mei 2009 - 14:42   quote  deeplink  
Ja, Luc heeft een goed postuur, a la Fer, is sterk aan de bal en goed scorend vermogen. Volgend jaar nog een jaar A1 met af en toe een invalbeurt of mee trainen bij Feyenoord 1 en dan vast in Feyenoord 1 als je het mij vraagt.
Jappie_FEY
 Jappie_FEY - vrijdag 15 mei 2009 - 15:19   quote  deeplink  
potentie genoeg............
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 15 mei 2009 - 21:29   quote  deeplink  
Tsja de jeugd is praktisch elk jaar goed bezig.. tot t moment komt dat ze de overstap moeten maken....

Maar ik denk dat de mensen die t voor het zeggen hebben dat nu goed in de smiezen hebben.
Michiel
 Michiel - vrijdag 15 mei 2009 - 21:35   quote  deeplink  
Nederland in de finale tegen Duitsland!! Lastig eerder in het toernooi werd er 2-0 van verloren!
Phyxsius
 Phyxsius - zaterdag 16 mei 2009 - 00:47   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 - 21:35 schreef Michiel het volgende:
Nederland in de finale tegen Duitsland!! Lastig eerder in het toernooi werd er 2-0 van verloren!
Ach, dat zegt niks
Jong Oranje verloor 2 jaar (kan ook 3 zijn) geleden van Oekraine in de groepsfase
In de finale wonnen ze met 3-0
Alles is mogelijk!
MarkFR
 MarkFR - zaterdag 16 mei 2009 - 09:56   quote  deeplink  
Het grote Nederland verloor in '88 ook in de poule van Soviet Unie en won er in de finale met 2-0 van door goals van Gullit en Pannenkoek dusja..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3143
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Oranje onder 17 naar Finale van EK door Feyenoorders









0.0071499