BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Lurling steekt tong uit naar Feyenoord

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
 Headliner  Headliner - zondag 17 mei 2009 - 22:15
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

Lurling steekt tong uit naar Feyenoord (Het-Legioen.nl)

Het-Legioen.nl
 Het-Legioen.nl - zondag 17 mei 2009 - 22:19   quote  deeplink  
Lurling steekt tong uit naar Feyenoord

Terwijl hij vrolijk zwaaiend het veld af wandelt, wuift Anthony Lurling ook even naar het vak met Feyenoord-supporters. Quasi nonchalant en subtiel provocerend, met de kin fier in de lucht.

NAC-Feyenoord is 89 minuten oud en Lurling voelt aan alles dat de 3-2 zege binnen is, op een meeslepende avond. Het applaus klatert van de Bredase tribunes en de B-Side zingt dat het heel erg veel van Anthony Lurling houdt. Vandaag misschien nog wel meer dan anders.

Het is al jaren een boeiend spel, tussen de Brabantse voetballer en zijn oude club. Lurling mag in zijn Feyenoord-jaren dan zijn weggehoond in de Kuip, nooit ging hij daarna een provocatie uit de weg. Tegen Feyenoord voetbalt Lurling steevast als het kereltje dat steeds opnieuw zijn tong uitsteekt, hoe vaak hij ook is gepest door de andere jongens op het schoolplein.

Lurling speelt messcherp in Breda, ondanks een verdovende injectie in zijn enkel. De voetballer voelt dat zijn jonge tegenstander Kelvin Leerdam te kloppen is en zoekt zo vaak als mogelijk de actie. Lang niet alles lukt, maar Lurling is uiteindelijk wel beslissend voor NAC.

Na een uur spelen dolt hij Leerdam, die zich laat verleiden tot een onhandige handsbal in het strafschopgebied. Donny Gorter benut de door Roelof Luinge terecht toegekende strafschop: 2-0. In de 83ste minuut bedient Lurling zijn ploeggenoot Matthew Amoah op maat, die de cruciale 3-1 maakt.

Direct na afloop laat Lurling vilein vallen dat Feyenoord hem toch wel erg is tegengevallen, in deze eerste wedstrijd in de play-offs. ,,Alsof ze dachten dat ze het klusje straks in de Kuip wel even zullen klaren,’’ zegt Lurling, de handen in de zij.

Maar het zal Feyenoord allemaal vies zijn tegengevallen, vermoedt de aanvaller, dit hete avondje NAC. ,,Ik betwijfel of ze nog wel zo zeker zijn van hun zaak.’’

Dat laatste is donderdag zondermeer een thema. Met een nederlaag op zak móet Feyenoord winnen in de Kuip, om een beslissende derde wedstrijd af te dwingen. Als vanzelf dringt zich daarbij dat ene wonderlijke statistiekje op; nog nooit sinds de invoering van het betaalde voetbal won NAC in de Kuip van Feyenoord. ,,Maar nu hóeven we ook niet te winnen,’’ merkt Lurling op. ,,De druk ligt bij hen. Zij moeten komen.’’

Toch blijft het een interessant thema, de transformatie die de Bredase club steevast lijkt te ondergaan in het Rotterdamse stadion. Vlak voor de winterstop nog mocht NAC het proberen tegen een hulpeloos Feyenoord, dat al maanden de weg kwijt was. Maar met angsthazenvoetbal ging de ploeg van Robert Maaskant toch weer onderuit: 3-1.

NAC kan zich nu vastklampen aan het gegeven dat er op het fenomeen nacompetitie geen peil valt te trekken. Afgelopen seizoen nog eindigde de Bredase ploeg als derde in de reguliere competitie, maar in de play-offs stortte het volledig in. Andersom kan ook, zo blijkt. Tot deze zaterdag was NAC een uitgeblust elftal en zat Feyenoord in de lift omhoog, maar op het veld blijkt opeens alles anders.

,,Voor ons is het goed geweest dat we tegen Feyenoord spelen,’’ vermoedt Lurling. ,,Die wedstrijd maakt iets bijzonders los bij deze club, net als duels met Willem II. Je voelde het aan ons publiek, dat was fantastisch. En het leek wel of wij als elftal ook veel meer konden brengen dan de laatste tijd.’’

Feyenoord wankelt voortdurend in de Bredase storm. Voor rust is de wedstrijd ogenschijnlijk in evenwicht en zijn de doelkansen zeldzaam, maar in de tweede helft komt het duel echt los. Rob Penders schiet raak uit een ingestudeerde vrije trap, op aangeven van Patrick Zwaanswijk: 1-0. Niet veel later scoort NAC opnieuw, nadat Leerdam zich verslikt in Lurling. Gorter blijft koel vanaf elf meter: 2-0.

Net als NAC zich heer en meester voelt, slaat Feyenoord terug. Giovanni van Bronckhorst doorbreekt een lange Bredase aanval en een paar tellen later ligt de bal aan de overkant op de strafschopstip. Deze keer heeft Penders hands gemaakt en scoort Makaay: 2-1.

Feyenoord gaat alles of niets spelen, NAC loert op de ruimte en het spel vliegt op en neer. Eerst maakt Amoah 3-1, niet veel later geeft Luinge zijn derde terechte strafschop van de wedstrijd. Tomasson brengt de spanning terug: 3-2.

,,Dit geeft vertrouwen,’’ vindt Lurling, die donderdag opnieuw met een injectie zal spelen. ,,Dat heb ik er graag voor over. Ja, zeker tegen Feyenoord.’’

Bron: AD


-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 17 mei 2009 door Thomas --
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 17 mei 2009 - 22:31   quote  deeplink  
In tegenstelling tot de meesten vind ik Lurling wel een grappig ventje.We hadden het goed mis met hem,hij is gewoon een goeie voetballer die bij NAC altijd tot het gaatje gaat.Hij heeft 1 probleem ,hij juicht altijd te vroeg;)
Dubbel V
 Dubbel V - zondag 17 mei 2009 - 22:42   quote  deeplink  
Hé, vanwaar deze censuur?
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 17 mei 2009 - 22:46   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 mei 2009 - 22:42 schreef Dubbel V het volgende:
Hé, vanwaar deze censuur?
Heel soms heel heel soms wordt de NET NANNY wakker en alles wat uit de toon valt verdwijnd.Rare woorden gebruikt DUBBEL V ??????hahahaha
Dubbel V
 Dubbel V - zondag 17 mei 2009 - 22:49   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 mei 2009 - 22:46 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Heel soms heel heel soms wordt de NET NANNY wakker en alles wat uit de toon valt verdwijnd.Rare woorden gebruikt DUBBEL V ??????hahahaha
Ik had een keurig liedje over Lurling getypt. Hetzelfde als we vroeger voor vriend van Bommel zongen, maar dan Lurling, Lurling. Niet erg schokkend volgens mij.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 17 mei 2009 - 22:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 mei 2009 - 22:49 schreef Dubbel V het volgende:

[..]

Ik had een keurig liedje over Lurling getypt. Hetzelfde als we vroeger voor vriend van Bommel zongen, maar dan Lurling, Lurling. Niet erg schokkend volgens mij.
Wel nee een beetje gips erom 6 weken rust wat wil je nog meer hahahaha
Lurling Lurling krijg een klein grieppie kan nog net .
Denk ik;)
Dubbel V
 Dubbel V - zondag 17 mei 2009 - 22:56   quote  deeplink  
Varkensgrieppie dan maar ;)
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 17 mei 2009 - 23:02   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 mei 2009 - 22:56 schreef Dubbel V het volgende:
Varkensgrieppie dan maar ;)
Mexicaanse varkengriepie;)
De eerste sympthonen zijn het uitsteken van je tong:-)
Dubbel V
 Dubbel V - zondag 17 mei 2009 - 23:04   quote  deeplink  
Hahahahahahaha
jantje 1974
 jantje 1974 - maandag 18 mei 2009 - 07:18   quote  deeplink  
Lurling teringventje , maar een goed spelende en zuigende Lurling is natuurlijk heerlijk om in je team te hebben net als v Bommel , echter bij Feyenoord was Lurling natuurlijk een drama maar dit zat tussen de oortjes (kuipvrees/afslachting door Legioen)
jantje 1974
 jantje 1974 - maandag 18 mei 2009 - 08:06   quote  deeplink  
ik las ook ergens dat men niet begrijpt waarom Lurling zo rancuneus is , nou ik snap t wel hoor , hij is hier paar jaar uitgefloten en wordt nu nog uitgekafferd , als je dan zo een resultaat neerzet wil je wel fffff terugtreiteren , Ja ik snap dat wel , wellicht ben ik stiekum ook zo een teringventje , haha
Stylzz
 Stylzz - maandag 18 mei 2009 - 08:43   quote  deeplink  
Van mij mag hij een vreselijke ziekte krijgen.
Madhopfc
 Madhopfc - maandag 18 mei 2009 - 09:08   quote  deeplink  
OPROEP NIET UITFLUITEN MAAR TOEZINGEN!!

Lurling weet als geen ander wat voor een ontvangst hij donderdag gaat krijgen, bij ieder balcontact zal lijken alsof zijn moeder meevoetbalt, ik krijg nu al pijn in mijn oren van het gefluit van mijn buurman in het vak waar ik zit......het ergste is dat voetballers hier meestal beter van gaan voetballen....en dat is niet wat we willen toch?
Wat is er nu mooier om Lurling in vertwijfeling te brengen. Ik weet dat dit een kansloze oproep is maar als ik het voor het zeggen had deed ik het volgende:
- spandoeken op hangen met teksten: sorry Lurling, je bent en blijft een ex-feyenoorder, Lurling in Oranje....
- daarnaast zingen we : we love you lurling, we do ....en applaus bij ieder balcontact !
wedden dat Lurling donderdag geen bal raakt!!!!

p.s volgend jaar fluiten we hem dan gewoon weer uit!!!
p.s.2: een beetje gelijk heeft hij wel dat hij de pest aan ons heeft!
Els
 Els - maandag 18 mei 2009 - 09:12   quote  deeplink  
ik denk niet dat hij daar slechter van gaat voetballen. Voel meer voor de oplossing van Tomasson: achter de ploeg staan, graag massaal.
hotjumper
 hotjumper - maandag 18 mei 2009 - 09:25   quote  deeplink  
gewoon negeren. lulring en de plee-offs
Pietje1
 Pietje1 - maandag 18 mei 2009 - 09:35   quote  deeplink  
Tja al die kwalen heeft hij helaas niet opgelopen... hoewel de week is nog jong er kan nog van alles gebeuren ;-)
Pietje1
 Pietje1 - maandag 18 mei 2009 - 09:37   quote  deeplink  
Trouwens het uitfluiten (massaal) van elk balcontact van elke nakkert kan wel werken, daarbij flink juichen van elk balcontact van Feyenoord. Dan is het voor een nak wel erg imponerend en Feyenoord krijgt vleugels!!
Marciano
 Marciano - maandag 18 mei 2009 - 11:22   quote  deeplink  
ja en als we twee keer winnen steken wij gewoon onze tong uit!XD
Stylzz
 Stylzz - maandag 18 mei 2009 - 11:23   quote  deeplink  
zo. dat zal m leren. De schavuit!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 18 mei 2009 door Stylzz --
Phyxsius
 Phyxsius - maandag 18 mei 2009 - 11:24   quote  deeplink  
De beste manier om hem pijn te doen is gewoon NAC thuis twee keer weg te spelen
sevillana
 sevillana - maandag 18 mei 2009 - 12:19   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 mei 2009 - 11:24 schreef Phyxsius het volgende:
De beste manier om hem pijn te doen is gewoon NAC thuis twee keer weg te spelen
KLOPT! BEN ER OVERIGENS WEL ZEER BENIEUWD NAAR!
WAAR IS DE TIJD GEBLEVEN DAT FEYENOORD AL MET 1-0 VOOR STOND ALS HET TEAM HET VELD BETRAD?
Pietje1
 Pietje1 - maandag 18 mei 2009 - 12:28   quote  deeplink  
die tijd is vergaan samen met Fraser, de wolf en Heus
Stylzz
 Stylzz - maandag 18 mei 2009 - 13:17   quote  deeplink  
Dat soort spelers zie je sowieso bijna nergens meer.
Rovert
 Rovert - maandag 18 mei 2009 - 14:09   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 mei 2009 - 22:31 schreef Leon FR1908 het volgende:
In tegenstelling tot de meesten vind ik Lurling wel een grappig ventje.We hadden het goed mis met hem,hij is gewoon een goeie voetballer die bij NAC altijd tot het gaatje gaat.Hij heeft 1 probleem ,hij juicht altijd te vroeg;)
Totaal mislukte voetballer die bij NAC het maximale uit zijn vermogen haalt.
hotjumper
 hotjumper - maandag 18 mei 2009 - 14:24   quote  deeplink  
ach voorlopig is hij nog het vaakst op zijn bek gegaan met zn grote muil
sevillana
 sevillana - maandag 18 mei 2009 - 14:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 mei 2009 - 14:09 schreef Rovert het volgende:

[..]

Totaal mislukte voetballer die bij NAC het maximale uit zijn vermogen haalt.
dat maximale er uit halen, dat mis ik jammer genoeg nog wel regelmatig bij diverse spelers in de Feyenoord selectie
Rovert
 Rovert - maandag 18 mei 2009 - 14:43   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 mei 2009 - 14:29 schreef sevillana het volgende:

[..]

dat maximale er uit halen, dat mis ik jammer genoeg nog wel regelmatig bij diverse spelers in de Feyenoord selectie
Tja

waar zou het aan liggen?
Danny.K
 Danny.K - maandag 18 mei 2009 - 15:13   quote  deeplink  
Aan de Asterix en Obelix toverdrank meschien?
sevillana
 sevillana - maandag 18 mei 2009 - 15:45   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 mei 2009 - 14:43 schreef Rovert het volgende:

[..]

Tja

waar zou het aan liggen?
That's the question!
R()b
 R()b - maandag 18 mei 2009 - 15:48   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 mei 2009 - 09:08 schreef Madhopfc het volgende:
OPROEP NIET UITFLUITEN MAAR TOEZINGEN!!

Lurling weet als geen ander wat voor een ontvangst hij donderdag gaat krijgen, bij ieder balcontact zal lijken alsof zijn moeder meevoetbalt, ik krijg nu al pijn in mijn oren van het gefluit van mijn buurman in het vak waar ik zit......het ergste is dat voetballers hier meestal beter van gaan voetballen....en dat is niet wat we willen toch?
Wat is er nu mooier om Lurling in vertwijfeling te brengen. Ik weet dat dit een kansloze oproep is maar als ik het voor het zeggen had deed ik het volgende:
- spandoeken op hangen met teksten: sorry Lurling, je bent en blijft een ex-feyenoorder, Lurling in Oranje....
- daarnaast zingen we : we love you lurling, we do ....en applaus bij ieder balcontact !
wedden dat Lurling donderdag geen bal raakt!!!!

p.s volgend jaar fluiten we hem dan gewoon weer uit!!!
p.s.2: een beetje gelijk heeft hij wel dat hij de pest aan ons heeft!
Ik ga dat zowiezo niet zingen voor een speler die altijd negatief over Feyenoord praat.
En gelukkig met mij nog vele.
Striemende fluitconcerten helpt wel tegen lulring.
Rovert
 Rovert - maandag 18 mei 2009 - 15:51   quote  deeplink  
Mee eens

(Lurling moet wijzer wezen, en ons gewoon negeren vlak voor dit soort wedstijden.)
sevillana
 sevillana - maandag 18 mei 2009 - 21:47   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 mei 2009 - 15:48 schreef R()b het volgende:

[..]

Ik ga dat zowiezo niet zingen voor een speler die altijd negatief over Feyenoord praat.
En gelukkig met mij nog vele.
Striemende fluitconcerten helpt wel tegen lulring.
Dat hoor ik mezelf ook niet zingen hoor, dat "we love you Lulring", ik moet er niet aan denken. De gedachte alleen al, pffffffff!!! Nee, denk er meer aan om hem voor het begin van de wedstrijd al een beetje te intimideren door hem bijvoorbeeld alleen maar een tijdje strak aan te laten kijken door Bahia. En bij het eerste balcontact direkt snoerhard aan te pakken. Maar natuurlijk wel op een beetje correcte wijze want om dan gelijk al een kaart te pakken schiet ook niet echt op. De bedoeling is om hem flink angstig te maken en daarbij kan snoerhard fluiten ook wel helpen denk ik.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 18 mei 2009 door sevillana --
Pietje1
 Pietje1 - dinsdag 19 mei 2009 - 11:03   quote  deeplink  
laten we hopen dat hij weer zoals gewoonlijk in de kuip de grote schlemiel is, misschien kan hij het nog opleuken met een eigen doelpunt ofzo...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 19 mei 2009 door Pietje1 --
Danny.K
 Danny.K - dinsdag 19 mei 2009 - 13:58   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 - 11:03 schreef Pietje1 het volgende:
laten we hopen dat hij weer zoals gewoonlijk in de kuip de grote schlemiel is, misschien kan hij het nog opleuken met een eigen doelpunt ofzo...
Als dat gebeurt ontploft de kuip ha ha ha.
hotjumper
 hotjumper - dinsdag 19 mei 2009 - 22:43   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 - 13:58 schreef Danny.K het volgende:

[..]

Als dat gebeurt ontploft de kuip ha ha ha.
met een eventuele terugkeer van lucius is het gevaar daarop ook weer groter geworden...
Dubbel V
 Dubbel V - dinsdag 19 mei 2009 - 22:50   quote  deeplink  
Hahahaha.
Pietje1
 Pietje1 - woensdag 20 mei 2009 - 10:23   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 - 22:43 schreef hotjumper het volgende:

[..]

met een eventuele terugkeer van lucius is het gevaar daarop ook weer groter geworden...
Dat Lulring een eigen doeplunt maakt?
danny four
 danny four - woensdag 20 mei 2009 - 10:34   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 - 10:23 schreef Pietje1 het volgende:

[..]

Dat Lulring een eigen doeplunt maakt?
En timmer rood krijgt voor het natrappen van lucius.
Pietje1
 Pietje1 - woensdag 20 mei 2009 - 11:08   quote  deeplink  
Ach krijgen we in ieder geval een beter keeper er in.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3165
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Lurling steekt tong uit naar Feyenoord









0.0063679