|
|
sportdwaas
|
|
|
Typisch Scheringa (aka Leen van Frisia) om vlak voor de bekerfinale bekend te maken dat gouwe pik R. Koeman trainer wordt van AZ. De volgende dag maakte DSB bekend dat de kersvers benoemde opvolger (en partijgenoot) van Zalm bij het bedrijf van Dirk opstapt vanwege verschillen van inzicht met de rest van het bestuur. Is Louis op tijd weg en Ronald te laat. Gaat AZ net als na het 1e kampioenschap weer in vergetelheid ten onder om daarna wederom door een idiote te rijke Westfries of Zaankanter te worden overgenomen. Misschien dat de voetbalgoden het weten.
Ajax had er verstandig aan gedaan R. Koeman in te huren want van de generatie van achtentachtig is hij tot nu toe de meest succesvolle coach gebleken.
Sollied je moet het de Heerenveen bazen nageven was je juiste man op de juiste plek op de juiste plaats. In de competitie kregen nogal eens een draai om de oren maar in de beker waren ze ongenaakbaar. Sollied naar Ajax zou ook nog kunnen. Met dat Pinochio hoofd zou hij daar goed passen. Was deze voortreffelijke Noor niet ooit in beeld bij de grootmacht uit Rotterdam Zuid.
Feyenoord ja Feyenoord. De man in vorm, Fer, op de bank houden werd bekwaam afgestraft. El Ahmadi brengt geen vaart in het spel met zijn gewandel en breedtepasses en bij elke vrije trap, indraaiend of wegdraaiend van het Feyenoord doel is het oppassen geblazen.
De Cler is verschrikkelijk slecht op dit moment. Hij loopt voortdurend uit positie. Staat naar het spel te kijken en let niet op spelers die zijn zone inkomen maar kijkt alleen naar de bal. Misschien is hij als linksbuiten bruikbaar maar een verkoop, vrije transfer of 2e eltal is een betere optie.
Voor wat betreft de playoffs voor de Europa League houdt FC Groningen de beste papieren. In de promotie degradatie wedstrijden zie ik kansen voor Zwolle, RKC en Cambuur maar Roda en de Graafschap zullen niet makkelijk zijn te verslaan maar juist Dordt en us MVV moet het lukken. Krommedijk en Geusselt (als ik me niet vergis) in plaats van Kaalheide en Vijverberg is acceptabel
Promotie degradatie 2e ronde: Dordrecht - Roda Dordrecht in 3en
MVV-de Graafschap MVV in 2en
Excelsior-RKC Excelsior in 3en
Zwolle-Cambuur Zwolle in 3en
Wat het geestige is aan de Nederlandse voetbal playoffs is dat de slechts geklasseerde in de stand eerst thuis speelt. Dat is een voordeel, zeker nu uitdoelpunten niet dubbel tellen. Normaal zou zijn dat het formaat zou zijn de beste in de eindklassering eerst thuis, dan uit en de beslissing weer thuis. Maar goed wie ben ik.
Playoff voor Euroleague 1ste ronde
NAC - Feyenoord Als Tomasson fit is en Timmer op de bank wordt gehouden pakt Feyenoord deze serie. Utrecht - Groningen Groningen gaat door
De Beker Heerenveen gaat winnen en Sollied maakt zijn naam waar als prijzenpakker. Aldus sprak Sportzatustra in al zijn wijsheid.
Voor bookmakers odds zie: www.betfair.com zijn dus ook andere goksites etc).
De tussenstand qua voorspellingen (juiste winnaar/gelijkspel): Bookmakers (168 uit 306) Sportdwaas (149 uit 306, 17 uitslagen exact goed)
Voor onbevestigde geruchten, de laatste SEEEPRĀ©, een spelletje Pacman, avant-gardistische sportjournalistiek en primeurs blijf lezen:
www.sportdwaas.blogspot.com nu ook op www.sportdwaas.nl http://www.phpbbcity.com/rbmb/viewforum.php?f=20 (eerdere beschouwingen netjes op een rijtje) www.lostpinio.blogspot.com
Disclaimer: Sportdwaas is kritisch Feyenoord supporter en Kameraadje, heeft een abonnement op het Parool (tegen wil en dank) en Eredivisie-live. Sportdwaas volgt voetbal en American Football actief en beschouwt het aandeel Ajax vooralsnog niet koopwaardig. Sportdwaas heeft geen betaalde functies binnen de sportwereld in het algemeen en voetbal in het bijzonder en is van mening dat alle Nederlandse troepen onmiddellijk teruggeroepen moeten worden uit Afghanistan
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 06 juli 2009 door sportdwaas -- |
|
|
|
|
bully
|
|
|
|
|
|
Krunk
|
|
|
|
|
|
jantje 1974
|
|
|
wel een trainer die OVERAL prijzen pakt............ dus doe maar niet , hahahaha |
|
|
|
|
Krunk
|
|
|
zo slecht is hij nog niet. denk met Arveladze en van 't Schip erachter dat er wel mogelijkheden zijn. |
|
|
|
|
jantje 1974
|
|
|
quote:Op woensdag 20 mei 2009 - 23:08 schreef Krunk het volgende:zo slecht is hij nog niet. denk met Arveladze en van 't Schip erachter dat er wel mogelijkheden zijn. wie Olsen of Sollied? |
|
|
|
|
jantje 1974
|
|
|
ik vind trouwens dat een trainer zijn assistenten zelf moet invullen (i.o.m TD) maar daarbij wel moet kijken wat best bij de club past. |
|
|
|
|
Krunk
|
|
|
Olsen bedoel ik. Shota heeft met hem samengewerkt. |
|
|
|
|
jantje 1974
|
|
|
ok , wat vind je van Sollied als optie (al denk ik niet dat dat nu concreet is hoor) |
|
|
|
|
dapp're strijder
|
|
|
quote:Op woensdag 20 mei 2009 - 23:42 schreef jantje 1974 het volgende:ik vind trouwens dat een trainer zijn assistenten zelf moet invullen (i.o.m TD) maar daarbij wel moet kijken wat best bij de club past. Nou, dat vind ik niet. Als Marco een beetje goede assistenten had meegenomen, i.p.v. z'n vriendjes, was het misschien wel heel anders gegaan. |
|
|
|
|
bully
|
|
|
daarom zegt hij ook in overleg met de td en als bestaat niet marco heefd het nog altijd zelf gedaan met zijn onduidelijke wisselingen in het elftal plus dat hij gewoon niet de goede man voor deze groep was maar iedereen roept maar die moet assistent worden en die maar iedereen vergeet dat niet iedere trainer met elke assistent kan samenwerken daarom denk ik dat beste is dat trainer zelf met blind hun selectie maken |
|
|
|
|
Krunk
|
|
|
quote:Op donderdag 21 mei 2009 - 11:17 schreef jantje 1974 het volgende:ok , wat vind je van Sollied als optie (al denk ik niet dat dat nu concreet is hoor) sollied zou kunnen. mensen hadden hem ook iets te snel afgeschreven vond ik. maar weet niet echt of hij kan werken met bepaalde "lastige" spelers. type suarez enz. hij lijkt me meer een coach voor het Engelse voetbal. maar goed. het spel wat ik van Heerenveen heb gezien voor op dit moment is wel positief. Type Mario Been. Wil vooruit voetballen, en niet zo Italiaans spelen. Dus loerend op de counter bijv. Hij heeft wel lef en flair. Alleen kan ik zijn kwaliteiten nog niet goed inschatten. Maar indien jij hiermee komt ga ik ervan uit dat jij een optie ziet in hem. |
|
|
|
|
Krunk
|
|
|
quote:Op donderdag 21 mei 2009 - 12:46 schreef dapp're strijder het volgende:[..] Nou, dat vind ik niet. Als Marco een beetje goede assistenten had meegenomen, i.p.v. z'n vriendjes, was het misschien wel heel anders gegaan. het gaat hier niet om MvB. Jantje geeft aan dat als Olsen of een andere trainer komt, er in overleg met Danny Blind (indien hij niet zelf de coach wordt) moet worden gekeken naar de invulling van deze posities. Wellicht kan Ajax dan gaan werken met extra veldtrainers. Denk dat je dan ook dichter bij de jeugd staat, en dat is wel een van de belangrijkste bronnen bij Ajax. Dus indien Olsen komt zal Arveladze en wellicht F.de Boer worden toegevoegd aan de staf. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
R koeman meest succesvolle coach van 88 ? volgens mij is rijkaard iets meer succesvol hoor als trainer.. Koeman maakt alleen dingen kapot.. dus succes AZ !! |
|
|
|
|
Thomas
|
|
|
quote:Op vrijdag 22 mei 2009 - 08:25 schreef nummer10 het volgende:R koeman meest succesvolle coach van 88 ? volgens mij is rijkaard iets meer succesvol hoor als trainer.. Koeman maakt alleen dingen kapot.. dus succes AZ !! Wat is de prijzenkast van Rijkaard precies? Die van Koeman kun je hier al vinden. Leg dat maar eens naast elkaar ;)
Edit: Ow wacht, die staat op het AZ-forum. Dan maar even een schaamteloze copy/paste van een post van jantje 1974:
quote:Op zondag 17 mei 2009 - 18:57 schreef jantje 1974 het volgende:hier even zijn erelijst als trainer: 3 keer kampioen van Nederland (2003/2004, AFC Ajax - 2007, PSV) 1 keer winnaar van de Nederlandse beker (2002, AFC Ajax) 1 keer winnaar van de Nederlandse Supercup (Johan Cruijff Schaal) (2002, AFC Ajax) 1 keer winnaar van de Portugese Supercup (2005, SL Benfica) 1 keer winnaar van de Spaanse beker (2007/2008, Valencia CF
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 22 mei 2009 door Thomas -- |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
Spaans kampioen 2004/2005 (FC Barcelona) Spaans kampioen 2005/2006 (FC Barcelona) Champions League 2005/2006 (FC Barcelona) Spaanse Supercup 2004/2005 (FC Barcelona) Spaanse Supercup 2005/2006 (FC Barcelona) Trofeo de Carranza 2005 (FC Barcelona) Trofeu Joan Gamper 2006 (FC Barcelona) Beste coach ter wereld 2006 (FC Barcelona) Catalaanse beker 2004 (FC Barcelona) Catalaanse beker 2007 (FC Barcelona |
|
|
|
|
Thomas
|
|
|
quote:Op vrijdag 22 mei 2009 - 12:49 schreef nummer10 het volgende:Spaans kampioen 2004/2005 (FC Barcelona) Spaans kampioen 2005/2006 (FC Barcelona) Champions League 2005/2006 (FC Barcelona) Spaanse Supercup 2004/2005 (FC Barcelona) Spaanse Supercup 2005/2006 (FC Barcelona) Trofeo de Carranza 2005 (FC Barcelona) Trofeu Joan Gamper 2006 (FC Barcelona) Beste coach ter wereld 2006 (FC Barcelona) Catalaanse beker 2004 (FC Barcelona) Catalaanse beker 2007 (FC Barcelona Dat lijkt me duidelijk dus :P |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
de prijzenkast die Koeman heeft als Trainer heeft hij te danken aan al izjn voorgangers die het vuile werk al hebben gedaan... waar hij zelf iets op moest bouwen is hij hard op zijn plaat gegaan..
Ajax - Co had alles al neer gezet toen Koeman zelf meost inkopen is het mis gegaan PSV - Hiddink had er een team van gemaakt toen Koeman kwam werden ze slechter en pakte ternauwernood nog de Titel maar ontslag dreigde..
[bewerken] Erelijst als trainer 4e Plaats als assistent van het Nederlands Elftal tijdens het WK 1998 in Frankrijk 3 keer kampioen van Nederland (2003/2004, AFC Ajax - 2007, PSV) 1 keer winnaar van de Nederlandse beker (2002, AFC Ajax) 1 keer winnaar van de Nederlandse Supercup (Johan Cruijff Schaal) (2002, AFC Ajax) 1 keer winnaar van de Portugese Supercup (2005, SL Benfica) 1 keer winnaar van de Spaanse beker (2007/2008, Valencia CF)
nou dan vind ik die Van Rijkaard als beginnende coach toch beter hoor !! |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
|
|
|
Thomas
|
|
|
quote:Op vrijdag 22 mei 2009 - 12:54 schreef nummer10 het volgende:de prijzenkast die Koeman heeft als Trainer heeft hij te danken aan al izjn voorgangers die het vuile werk al hebben gedaan... waar hij zelf iets op moest bouwen is hij hard op zijn plaat gegaan.. Ajax - Co had alles al neer gezet toen Koeman zelf meost inkopen is het mis gegaan PSV - Hiddink had er een team van gemaakt toen Koeman kwam werden ze slechter en pakte ternauwernood nog de Titel maar ontslag dreigde.. Ben dat met je eens hoor, maar feit blijft wel dat Koeman toch succesvol als trainer is geweest. Dat het daarna met elke ploeg steeds minder is gegaan, tja... Valt voor mij niet te ontkennen. Maar er wordt vaak alleen maar naar het aantal prijzen gekeken en daar scoort Koeman hoger dan menigeen andere trainer. Neem als voorbeeld Jans, die vind ik beter dan Koeman, maar Koeman is toch succesvoller als trainer... |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
ja ok dat klopt.. maar goed ik zou blij zijn als Olsen kwam.. oud spelers spreken alleen maar Lof over deze meneer.. waar onder Blind en vdSar.. hij had spelers gekocht en het was PRECIES wat Ajax toen de tijd nodig had.. daarna dat jaar kwam puur door R en F de boer en dat hebben ze later zelf ook toegegeven.. en excuses ervoor gemaakt maar het betekende wel het ontslag van Olsen.. hoop dat die zich opnieuw kan bewijzen.. |
|
|
|
|
Krunk
|
|
|
|
|
|
jaja
|
|
|
quote: onder hem gewerkt... |
|
|
|
|
jaja
|
|
|
quote:Op vrijdag 22 mei 2009 - 13:29 schreef nummer10 het volgende:ja ok dat klopt.. maar goed ik zou blij zijn als Olsen kwam.. oud spelers spreken alleen maar Lof over deze meneer.. waar onder Blind en vdSar.. hij had spelers gekocht en het was PRECIES wat Ajax toen de tijd nodig had.. daarna dat jaar kwam puur door R en F de boer en dat hebben ze later zelf ook toegegeven.. en excuses ervoor gemaakt maar het betekende wel het ontslag van Olsen.. hoop dat die zich opnieuw kan bewijzen.. jij begrijpt m |
|
|
|
|
tom
|
|
|
|
|
|
Yordee1