BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Luc Castaignos in de belangstelling van Liverpool

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
antoniorijen
 antoniorijen - donderdag 21 mei 2009 - 20:52   quote  deeplink  
Daar gaan we weer Luc Castaignos zou in de belangstelling staan van Liverpool en hij zou € 4.000.000,= moeten kosten!

Weer een weg zonder in het eerste gespeeld te hebben misschien, ik hoop van niet zou ik graag in het eerste willen zien deze jongeman
Stylzz
 Stylzz - donderdag 21 mei 2009 - 20:52   quote  deeplink  
Aan de andere kant... 4 miljoen.....
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - donderdag 21 mei 2009 - 20:54   quote  deeplink  
10 miljoen en anders niet!!! snap niet waarom zo'n jongen dan nog niet bij de feyenoord selectie zit?? Als een Liverpool hem zelfs al zie zitten!!
jef-FR-ey
 jef-FR-ey - donderdag 21 mei 2009 - 20:55   quote  deeplink  
De verrichtingen van Luc Castaignos met Nederland onder 17 op het recente EK onder 17 in Duitsland zijn niet onopgemerkt gebleven. Volgens het doorgaans betrouwbare The Guardian staat de zestienjarige aanvaller van Feyenoord in de belangstelling van Liverpool. Een delegatie van The Reds bekeek Castaignos in diverse duels en leverde een positief rapport af aan manager Rafa Benítez. Castaignos, voormalig speler van Spartaan'20 en Excelsior'20, zette ruim een half jaar geleden in Rotterdam-Zuid zijn handtekening onder zijn eerste profcontract. De aanvaller van B1 verbond zich voor drie jaar aan Feyenoord, met een optie voor nog twee seizoenen. Gevraagd naar zijn ambities was Castaignos kort en bondig. "Het eerste halen. Dit is een heel mooie ervaring. Omdat het mijn eerste contract is."

Het jeugdproduct van Feyenoord werd net als de Duitser Lennart Thy met drie treffers topscorer van het eindtoernooi in Duitsland. Daarmee trad hij in de voetsporen van spelers als Bojan Krkic, Hatem Ben Arfa en Tomas Necid. Volgens The Guardian heeft hotshot Castaignos een prijskaartje van vier miljoen euro. Daarnaast zouden nog twee niet bij naam genoemde clubs uit Duitsland eveneens interesse hebben.
Peer
 Peer - donderdag 21 mei 2009 - 20:59   quote  deeplink  
Ruilen met Dirk!
PieterBos
 PieterBos - donderdag 21 mei 2009 - 21:01   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 - 20:54 schreef Feyenoord till i die het volgende:
10 miljoen en anders niet!!! snap niet waarom zo'n jongen dan nog niet bij de feyenoord selectie zit?? Als een Liverpool hem zelfs al zie zitten!!
Misschien dat Liverpool hem ook voor de toekomst koopt????
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - donderdag 21 mei 2009 - 21:11   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 - 21:01 schreef PieterBos het volgende:

[..]

Misschien dat Liverpool hem ook voor de toekomst koopt????
Dan nog!!! De toekomst voor Liverpool is een basisspeler voor dit Feyenoord!!!!
PieterBos
 PieterBos - donderdag 21 mei 2009 - 21:14   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 - 21:11 schreef Feyenoord till i die het volgende:

[..]

Dan nog!!! De toekomst voor Liverpool is een basisspeler voor dit Feyenoord!!!!
tuurlijk straks stellen ze nog een twaalfjarig talent op dat Liverpool op het oog heeft.
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - donderdag 21 mei 2009 - 21:17   quote  deeplink  
Vanaf 16 jarige leeftijd mogen ze van mij op stellen. liever een 16 jarige Castaignos dan een overbetaalde pseudo vedette!!!
johan mansveld
 johan mansveld - donderdag 21 mei 2009 - 21:22   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 - 21:17 schreef Feyenoord till i die het volgende:
Vanaf 16 jarige leeftijd mogen ze van mij op stellen. liever een 16 jarige Castaignos dan een overbetaalde pseudo vedette!!!
100% mee eens....
Nico
 Nico - donderdag 21 mei 2009 - 21:23   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 - 21:17 schreef Feyenoord till i die het volgende:
Vanaf 16 jarige leeftijd mogen ze van mij op stellen. liever een 16 jarige Castaignos dan een overbetaalde pseudo vedette!!!
Duidelijk!
Jeli
 Jeli - donderdag 21 mei 2009 - 21:30   quote  deeplink  
Dit verbaast mij niets. Ik heb hem nu een paar wedstrijden gezien en het zou best eens een topper kunnen worden. Hoewel ik nog het meest onder de indruk was van de aanvoerder van Zwitserland onder 17. Misschien kunnen we die voor die EUR 4 mln halen?
Jonge spelers zijn interressant voor de grote clubs. Voor Arnautovic wordt nu ook al EUR 14 mln neergeteld.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 21 mei 2009 door Jeli --
R()b
 R()b - donderdag 21 mei 2009 - 21:34   quote  deeplink  
Hier hadden Jantje en ik het gister al over , dat die kans erin zat.
GVD!
nieuwerbrug
 nieuwerbrug - donderdag 21 mei 2009 - 21:35   quote  deeplink  
lekker castaignos volgend seizoen bij het eerste halen en lekker laten spelen word hij alleen maar beter van en word hij alleen maar duurder en spits probleem opgelost
jo3h
 jo3h - donderdag 21 mei 2009 - 21:38   quote  deeplink  
castaignos is met zijn 16 jaar beter dan die volgevreten luie donder als makaay
PieterBos
 PieterBos - donderdag 21 mei 2009 - 21:48   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 - 21:38 schreef jo3h het volgende:
castaignos is met zijn 16 jaar beter dan die volgevreten luie donder als makaay
jij hebt geen verstand van voetbal.
Makaay is een heel ander type spits.
Als hij er volgende jaar 25 in trapt omdat Been met een ander systeem speelt is hij ineens weer helemaal geweldig!!
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 21 mei 2009 - 21:53   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 - 20:52 schreef Stylzz het volgende:
Aan de andere kant... 4 miljoen.....
Beetje vreemde reactie van jou Stylzz(geef niet voor de rest)Maar ik zie liever deze jongen slagen bij Feyenoord dan hem verkopen voor 15 miljoen bv.Straks kunnen we misschien weer eens zingen Luc die hoord op ZUID ole ole.En dat hij na 3 succes jaren Feyenoord 1 vertrekt voor 20 miljoen naar de mooiste club na Feyenoord(Liverpool)heb ik er vrede mee.

Eerst wij dan what ever.
PieterBos
 PieterBos - donderdag 21 mei 2009 - 22:07   quote  deeplink  
als hij 3 jaar slaagt in FEY 1 en de lijn van nu voort zet mag het ook wel meer dan 20 mil wezen. anders lekker langer houden.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 21 mei 2009 - 22:08   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 - 22:07 schreef PieterBos het volgende:
als hij 3 jaar slaagt in FEY 1 en de lijn van nu voort zet mag het ook wel meer dan 20 mil wezen. anders lekker langer houden.
200 miljoen dan:)
sevillana
 sevillana - donderdag 21 mei 2009 - 22:12   quote  deeplink  
vooralsnog vind niemand bij feyenoord hem schijnbaar goed genoeg voor de selectie,
leg het me maar uit dan?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 21 mei 2009 door Thomas --
De koi hoek.nl
 De koi hoek.nl - donderdag 21 mei 2009 - 22:14   quote  deeplink  
wie vertel me dat dit verhaal waar is ik geloof die antoniorijen niet
laat hem eerst eens met BRON vermelding komen.
PieterBos
 PieterBos - donderdag 21 mei 2009 - 22:14   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 - 22:12 schreef sevillana het volgende:
VOORALSNOG VIND NIEMAND BIJ FEYENOORD HEM SCHIJNBAAR GOED GENOEG VOOR DE SELECTIE,
LEG HET ME MAAR UIT DAN?
wacht maar tot mario komt.
Al zal die 16 ook wel erg jong vinden.
denk dat hij nog 1 jaar in de A-s laat!
jo3h
 jo3h - donderdag 21 mei 2009 - 22:21   quote  deeplink  
hij schopt er echt geen 25 in ja bij hillesluis misschien hij kan niet eens koppen en van bewegen in de spits heb hij nog nooit van gehoord geef mij dan maar mols die is veel beweeglijker had alleen iets jonger moeten zijn of zet anders die jongen naast makaay je weet het nooit niet geschoten altijd mis
jo3h
 jo3h - donderdag 21 mei 2009 - 22:27   quote  deeplink  
en in mario been heb ik wel vertrouwen maar dan moet hij wel de kans krijgen om te slagen alleen niet met dit bestuur denk ik want die houden alles af bang voor hun baan zijn ze ik kan mario been al toen hij nog in de a jeugd speelde een hele fijne gozer dus steunen die vent
Pietje1
 Pietje1 - vrijdag 22 mei 2009 - 10:53   quote  deeplink  
Feyenoord moet het niet doen. Kijk eens naar Auwmijnnotenopjefiets. Feynoord had een deal met Munsterman voor 5 miljoen aan het begin van dit seizoen. Mc Laren zei nee, dus ging het niet door. Na 1 jaar is die jongen minimaal 13 miljoen waard voor inter. Zijn waarde is dus bijna verdrievoudigd!! Kan met Luc ook gebeuren.
fey21
 fey21 - vrijdag 22 mei 2009 - 14:05   quote  deeplink  
Liverpool, AFBLIJVEN!
jantje 1974
 jantje 1974 - zaterdag 23 mei 2009 - 12:06   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 - 20:54 schreef Feyenoord till i die het volgende:
10 miljoen en anders niet!!! snap niet waarom zo'n jongen dan nog niet bij de feyenoord selectie zit?? Als een Liverpool hem zelfs al zie zitten!!
dus als Liverpool een talentje wil voor zijn jeugd dan moet hij hier gelijk in de selectie? Dus als Liverpool een ventje van pak m beet 11jr haalt (en dat gebeurd) dan moeten wij die halen om in t 1e te zetten ? beetje vreemd................
jantje 1974
 jantje 1974 - zaterdag 23 mei 2009 - 12:07   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 - 21:17 schreef Feyenoord till i die het volgende:
Vanaf 16 jarige leeftijd mogen ze van mij op stellen. liever een 16 jarige Castaignos dan een overbetaalde pseudo vedette!!!
leeftijd maakt niet maar een jongen meot er wel lichamelijk/geestelijk klaar voor zijn! tjongejonge wat worden we kortzichtig in tijden van nood............................
hotjumper
 hotjumper - zaterdag 23 mei 2009 - 17:22   quote  deeplink  
meteen verkopen voor 10 miljoen, heeft nog niet in het eerste gespeeld dus missen we hem ook niet.
Danny.K
 Danny.K - zaterdag 23 mei 2009 - 17:58   quote  deeplink  
Niet verkopen want het geld wat we er voor vangen zal opgaan in de schulden en aangezien we geen spelers kunnen halen heb je geen vervanger als Makaay uitvalt want Mols is gestopt.
qwerto
 qwerto - zaterdag 23 mei 2009 - 18:01   quote  deeplink  
laat hem lekker in de voorbereiding meedoen met het 1e samen met o.a darley,erasmu,janota enz
antoniorijen
 antoniorijen - zaterdag 23 mei 2009 - 18:09   quote  deeplink  
waarom ben je met 16 jaar te jong? Ik ken voetballers die al op hun 15de debuteerde!
Als deze jongen talent heeft dan moet ie gewoon in de selectie en een kans geven.
bjorn
 bjorn - zaterdag 23 mei 2009 - 19:17   quote  deeplink  
ik vind dat hij volgend seizoen een kans moet krijgen
Tramlijn 23
 Tramlijn 23 - zondag 24 mei 2009 - 13:30   quote  deeplink  
Achteraf jammer dat port of Rotterdamtoernooi niet doorgaat dan had Luc even aan het niveau kunnen ruiken. Maar ehhm ik pleit er voor dat Luc nog wel ff blijft hangen. Feyenoord heeft er veel te lang een handje van gehad potentiele topspelers voor weinig van de hand te doen.

Hoef natuurlijk geen voorbeelden te geven hè al is die Drente een uitzondering daarop. Want die presteerd maar weinig en hebben we toch nog wat voor gevangen.
qwerto
 qwerto - zondag 24 mei 2009 - 13:37   quote  deeplink  
zodra Liverpool met iets van 5 milioen komt is hij weg
Els
 Els - zondag 24 mei 2009 - 15:35   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 mei 2009 - 13:30 schreef Tramlijn 23 het volgende:
Achteraf jammer dat port of Rotterdamtoernooi niet doorgaat dan had Luc even aan het niveau kunnen ruiken. Maar ehhm ik pleit er voor dat Luc nog wel ff blijft hangen. Feyenoord heeft er veel te lang een handje van gehad potentiele topspelers voor weinig van de hand te doen.

Hoef natuurlijk geen voorbeelden te geven hè al is die Drente een uitzondering daarop. Want die presteerd maar weinig en hebben we toch nog wat voor gevangen.
Voor dat Rotterdamtoernooi hebben we nu toch weer alle tijd?
R()b
 R()b - zondag 24 mei 2009 - 15:55   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 mei 2009 - 13:37 schreef qwerto het volgende:
zodra Liverpool met iets van 5 milioen komt is hij weg
Beenhakker zal er wel meer uit persen.
Stylzz
 Stylzz - zondag 24 mei 2009 - 15:59   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 mei 2009 - 15:55 schreef R()b het volgende:

[..]

Beenhakker zal er wel meer uit persen.
vermoedelijk ook nog een doorverkoop premie etc.
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - zondag 24 mei 2009 - 16:10   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 - 12:07 schreef jantje 1974 het volgende:

[..]

leeftijd maakt niet maar een jongen meot er wel lichamelijk/geestelijk klaar voor zijn! tjongejonge wat worden we kortzichtig in tijden van nood............................
Waarom hem niet eens op de bank laten zitten???? Kan hij invallen en kan je dan echt bepalen hoever hij is. Nu heb je een heel seizoen een reservespits van bijna veertig gehad!!!! kon het toch ook niet meer aan. dan heb zo'n jonkie nog toekomst en kan hij er veel van leren!!!
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - zondag 24 mei 2009 - 16:11   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 - 22:21 schreef jo3h het volgende:
hij schopt er echt geen 25 in ja bij hillesluis misschien hij kan niet eens koppen en van bewegen in de spits heb hij nog nooit van gehoord geef mij dan maar mols die is veel beweeglijker had alleen iets jonger moeten zijn of zet anders die jongen naast makaay je weet het nooit niet geschoten altijd mis
Bij Hillesluis schopte ik er elk jaar meer dan 50 in. (jeugd) denk toch dat hij er daar in het eerste wel een stuk of vijftig maakt. stond er zelf op 15 jarige leeftijd al in het eerste dus niet zo erg negatief. 25 bij Hillesluis. hahahahahahahaha!!!
hotjumper
 hotjumper - maandag 25 mei 2009 - 05:47   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 - 17:58 schreef Danny.K het volgende:
Niet verkopen want het geld wat we er voor vangen zal opgaan in de schulden en aangezien we geen spelers kunnen halen heb je geen vervanger als Makaay uitvalt want Mols is gestopt.
schulden aflossen is niks mis mee
Feyenoord moet verjo
 Feyenoord moet verjo - maandag 25 mei 2009 - 12:20   quote  deeplink  
Het is natuurlijk heel verleidelijk om in deze tijden jonge spelers voor ettelijke miljoenen te verkopen om uit daarmee financieel wat beter uit de verf te komen. De vraag die ik me dan stel, is dat dan ook echt een structurele, lange termijn verbetering voor Feyenoord? Natuurlijk is er niks mis met het aflossen van schulden (zoals hotjumper aangeeft), maar ik ben er niet van overtuigd dat je dit moet doen over de rug van talentvolle jeugdspelers (verdorie je eigen toekomst!) En trouwens, wat wil die Luc eigenlijk zelf? Of heeft hij daar weinig over te zeggen?.

Dit zou wederom op zijn Feyenoord's korte termijn handelen zijn. Even snel verkopen en cashen en schulden aflossen, dan lijkt het misschien snel weer wat. Maar ondertussen is de hele organisatie, het hele meerjarenplan (hebben ze die uberhaupt wel vraag ik mij steeds vaker af?) is nog steeds een zooitje. In tijden van nood/crisis moet een bedrijf (in de echte wereld, Feyenoord bestuurders) zich vastklampen aan zijn eigen sterke punten en van daaruit opbouwen en omhoogklimmen. Feyenoord's sterkste punt (buiten het feit van het legioen) is in mijn ogen de aankomende en sinds kort gearriveerde jeugd. Die lichting moet je koesteren, knuffelen, houden, omarmen, kietelen, contracten laten tekenen, spandoeken voor verven, liedjes voor verzinnen en zingen, klappen, juichen en vooral laten voetballen.

Feyenoord moet naar mijn idee een 10 jaren plan maken waarbij ze elk jaar structureel de huidige schuld aflossen dmv een dergelijke begroting waarbij vaste, jaarlijkse aflossing is opgenomen: dus zo'n 2,5 miljoen per seizoen aflossen (is na tien jaar ong. 25 miljoen incl. rente, al mogen we Gudde geloven wat betreft huidige schuldenlast). Met aansluitend het verbod op het maken van nieuwe schulden. Eventuele extra inkomsten van Europees voetbal, verkoop (hopelijk wat oudere, of niet geslaagde) spelers kunnen worden gebruikt voor evt. aankopen of aantrekken/verbeteren jeugdspelers. Die 2,5 miljoen per jaar moet voor een club als Feyenoord toch wel te begroten zijn en dan kun je lekker je goede jeugdspelers op zuid houden en evt. na een paar jaar verkopen voor wat miljoentjes meer. Maar dan heb je er hopelijk in die tussentijd wel plezier van kunnen beleven. Op die manier voer je gezonde bedrijfsvoering binnen een professionele voetbalclub, niet als je maar je beste troefen gaat verkopen in tijden van nood. Dan heb je voor de toekomst te weinig om ECHT goed door te groeien.

De vraag is simpel, wat willen de jongens daar nu echt in het maasgebouw. Feyenoord krampachtig op korte termijn uit de put trekken, of Feyenoord op langere termijn naar een gezonde, bloeiende club laten groeien op basis van de fantastische jeugd die we hebben (en dan bedoel ik niet perse dat je met een veredeld A elftal de eredivisie in moet gaan, maar wel meer draagvlak creeren voor het opleiden van jeugd en het laten ruiken/ervaring op doen op het hoogste NL'se niveau). Ik hoop ten zeerste het laatste.. nu maar deze zomer afwachten wat de hoge heren er nu weer van maken.. ik houd eerlijk gezegd m'n hart vast..
Stylzz
 Stylzz - maandag 25 mei 2009 - 12:22   quote  deeplink  
Ik denk dat ze sowieso een lange termijns visie hebben, want anders hadden ze wel met Perridon en consorten in zee gegaan.
Had je nu uit de brand geweest, maar vermoedelijk over 5 jaar zwaar t haasje.
Feyenoord moet verjo
 Feyenoord moet verjo - maandag 25 mei 2009 - 12:31   quote  deeplink  
ben met je eens dat ze voorzichtig moeten zijn met investeerders zoals perridon. de club moet de club blijven zonder teveel afhankelijkheid van externe partijen. maar daarbij moeten ze wel met de billen bloot en van begin af aan weer opbouwen. ik ben alleen bang dat Gudde en co daar een beetje van voor zijn en vrezen dat ze hun plekkie moeten afstaan. in deze tijden moeten ze als een sterke leider de waarheid verkondigen, een doordacht feyenoord waardig plan uiteenzetten en onderbouwen. Ik denk dat je dan meer respect/begrip verdient bij de feyenoord aanhang (en ook sponsors denk ik) dan door nu een beetje vaag te blijven doen en niet echt duidelijk je plan bekend maakt..
E. FR1908
 E. FR1908 - maandag 25 mei 2009 - 12:38   quote  deeplink  
hmm..waarom een tallent verkopen?ik bedoel..ik vind op dit moment..prestatie belangrijker dan die schulden..tuurlijk is die schuld ook belangrijk,maar wat kunnen we bereiken met 5 of 10 miljoen?oke 50% inlossen..die schulden blijven en een nieuwe spits aantrekken,met de onzekerheid of hij wel in ons feyenoord past..onze tallent daain tegen,staat in de belangstelling van liverpool,en dat is niet zomaar..kijk kuyt bijv..stond allang in de bellangstelling van liverpool des tijds..en kijk hem nu,20 stappen verder..dus liverpool ziet toekomst in onze talllent..dus mijn mening is,hem te behouden,die 3 jaar laten blijven,laten groeien,dan verlengen met 2 jaar en dan evt verkopen voor een veel groter bedrag..maar goed dat is mijn mening :)
Jappie_FEY
 Jappie_FEY - maandag 25 mei 2009 - 13:40   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 25 mei 2009 - 12:38 schreef E. FR1908 het volgende:
hmm..waarom een tallent verkopen?ik bedoel..ik vind op dit moment..prestatie belangrijker dan die schulden..tuurlijk is die schuld ook belangrijk,maar wat kunnen we bereiken met 5 of 10 miljoen?oke 50% inlossen..die schulden blijven en een nieuwe spits aantrekken,met de onzekerheid of hij wel in ons feyenoord past..onze tallent daain tegen,staat in de belangstelling van liverpool,en dat is niet zomaar..kijk kuyt bijv..stond allang in de bellangstelling van liverpool des tijds..en kijk hem nu,20 stappen verder..dus liverpool ziet toekomst in onze talllent..dus mijn mening is,hem te behouden,die 3 jaar laten blijven,laten groeien,dan verlengen met 2 jaar en dan evt verkopen voor een veel groter bedrag..maar goed dat is mijn mening :)
lekker aan het kopieer en plakken????..........
danny four
 danny four - maandag 25 mei 2009 - 14:45   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 25 mei 2009 - 13:40 schreef Jappie_FEY het volgende:

[..]

lekker aan het kopieer en plakken????..........
hmm..waarom een tallent verkopen?ik bedoel..ik vind op dit moment..prestatie belangrijker dan die schulden..tuurlijk is die schuld ook belangrijk,maar wat kunnen we bereiken met 5 of 10 miljoen?oke 50% inlossen..die schulden blijven en een nieuwe spits aantrekken,met de onzekerheid of hij wel in ons feyenoord past..onze tallent daain tegen,staat in de belangstelling van liverpool,en dat is niet zomaar..kijk kuyt bijv..stond allang in de bellangstelling van liverpool des tijds..en kijk hem nu,20 stappen verder..dus liverpool ziet toekomst in onze talllent..dus mijn mening is,hem te behouden,die 3 jaar laten blijven,laten groeien,dan verlengen met 2 jaar en dan evt verkopen voor een veel groter bedrag..maar goed dat is mijn mening :)

Huh?
danny four
 danny four - maandag 25 mei 2009 - 14:46   quote  deeplink  
neeehhh hoe kom je der bij jappie hahhaha
Jappie_FEY
 Jappie_FEY - maandag 25 mei 2009 - 14:52   quote  deeplink  
whahahahaha............
Danny.K
 Danny.K - maandag 25 mei 2009 - 16:39   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 25 mei 2009 - 12:20 schreef Feyenoord moet verjo het volgende:
Het is natuurlijk heel verleidelijk om in deze tijden jonge spelers voor ettelijke miljoenen te verkopen om uit daarmee financieel wat beter uit de verf te komen. De vraag die ik me dan stel, is dat dan ook echt een structurele, lange termijn verbetering voor Feyenoord? Natuurlijk is er niks mis met het aflossen van schulden (zoals hotjumper aangeeft), maar ik ben er niet van overtuigd dat je dit moet doen over de rug van talentvolle jeugdspelers (verdorie je eigen toekomst!) En trouwens, wat wil die Luc eigenlijk zelf? Of heeft hij daar weinig over te zeggen?.

Dit zou wederom op zijn Feyenoord's korte termijn handelen zijn. Even snel verkopen en cashen en schulden aflossen, dan lijkt het misschien snel weer wat. Maar ondertussen is de hele organisatie, het hele meerjarenplan (hebben ze die uberhaupt wel vraag ik mij steeds vaker af?) is nog steeds een zooitje. In tijden van nood/crisis moet een bedrijf (in de echte wereld, Feyenoord bestuurders) zich vastklampen aan zijn eigen sterke punten en van daaruit opbouwen en omhoogklimmen. Feyenoord's sterkste punt (buiten het feit van het legioen) is in mijn ogen de aankomende en sinds kort gearriveerde jeugd. Die lichting moet je koesteren, knuffelen, houden, omarmen, kietelen, contracten laten tekenen, spandoeken voor verven, liedjes voor verzinnen en zingen, klappen, juichen en vooral laten voetballen.

Feyenoord moet naar mijn idee een 10 jaren plan maken waarbij ze elk jaar structureel de huidige schuld aflossen dmv een dergelijke begroting waarbij vaste, jaarlijkse aflossing is opgenomen: dus zo'n 2,5 miljoen per seizoen aflossen (is na tien jaar ong. 25 miljoen incl. rente, al mogen we Gudde geloven wat betreft huidige schuldenlast). Met aansluitend het verbod op het maken van nieuwe schulden. Eventuele extra inkomsten van Europees voetbal, verkoop (hopelijk wat oudere, of niet geslaagde) spelers kunnen worden gebruikt voor evt. aankopen of aantrekken/verbeteren jeugdspelers. Die 2,5 miljoen per jaar moet voor een club als Feyenoord toch wel te begroten zijn en dan kun je lekker je goede jeugdspelers op zuid houden en evt. na een paar jaar verkopen voor wat miljoentjes meer. Maar dan heb je er hopelijk in die tussentijd wel plezier van kunnen beleven. Op die manier voer je gezonde bedrijfsvoering binnen een professionele voetbalclub, niet als je maar je beste troefen gaat verkopen in tijden van nood. Dan heb je voor de toekomst te weinig om ECHT goed door te groeien.

De vraag is simpel, wat willen de jongens daar nu echt in het maasgebouw. Feyenoord krampachtig op korte termijn uit de put trekken, of Feyenoord op langere termijn naar een gezonde, bloeiende club laten groeien op basis van de fantastische jeugd die we hebben (en dan bedoel ik niet perse dat je met een veredeld A elftal de eredivisie in moet gaan, maar wel meer draagvlak creeren voor het opleiden van jeugd en het laten ruiken/ervaring op doen op het hoogste NL'se niveau). Ik hoop ten zeerste het laatste.. nu maar deze zomer afwachten wat de hoge heren er nu weer van maken.. ik houd eerlijk gezegd m'n hart vast..
Helemaal mee eens.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3097
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Luc Castaignos in de belangstelling van Liverpool









0.0082499