BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Showbiz / TV / Film / Entertainment Algemeen / topic: Fons van Westeloo bevestigt vertrek als RTL-directeur

Plaats een nieuw antwoord  
 Headliner  Headliner - zaterdag 12 januari 2008 - 15:33
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

Fons van Westeloo bevestigt vertrek als RTL-directeur ([ medialog ])

Boudewijn
 Boudewijn - zaterdag 12 januari 2008 - 16:57   quote  deeplink  
Ik had het al gehoopt en aangekondigd en ik hoop dat ik blij verrast wordt door de aanstelling van Bert Habets. Ik ken hem niet dus kan nog geen oordeel vellen.

Ik hoop wel dat hij iets meer van deze tijd is dan Fons van Westerloo!
Boudewijn
 Boudewijn - zaterdag 12 januari 2008 - 20:48   quote  deeplink  
ook meer informatie op: Fons van Westeloo vertrek als RTL-directeur; krijgt eervol voorstel

quote:

Het eerdere bericht dat Fons van Westerloo zou moeten vertrekken als baas van RTL Nederland is door hemzelf vanmiddag bevestigd. Tegenover het RTL-personeel zie Van Westerloo, volgens RTL Nieuws dat hij wel aanblijft als adviseur. Zijn beoogd opvolger is Bert Habets. Over de positie van Bart in 't Hout is nog niets bekend.
Lees verder >>
Van Westerloo onkent (uiteraard) dat zijn vertrek iets te maken heeft met de lage kijkcijfers van RTL. Hij zegt een 'eervol voorstel' van RTL te hebben gekregen om lid te worden van de Raad van Commissarissen.
In een brief aan het personeel zegt hij: Zoals bekend heb ik bij mijn aantreden mij verplicht vier jaar te verbinden aan RTL Nederland, die termijn was op 1 januari j.l. verstreken. We hebben gezamenlijk in de afgelopen vier jaar geweldige resultaten geboekt en ook 2007 wordt, zoals ik in mijn kersttoespraak hebben gezegd een recordjaar.
RTL Group had mij al gevraagd nog wat langer aan te blijven om intussen de beoogd opvolger in te werken. Dat laatste gaat ook gewoon gebeuren, zij het vanuit een andere capaciteit.
Van Westerloo vertelde vorig jaar zomer echter in een interview met Adformatie: RTL wil dat ik drie jaar bijteken. En dat ga ik doen.

De topman hekelt het artikel van vanmorgen in het AD. Alle andere beweringen in het AD zijn op pure onwaarheden gebaseerd. Tegenvallende kijkcijfers hebben geen enkele rol gespeeld bij het aanbod van RTL. In het AD wordt gesuggereerd dat Bert Habets een soort tussenpaus is die het bedrijf moet saneren. Niets is minder waar. Bert Habets is de beoogde opvolger voor de lange termijn. Hij zal natuurlijk zijn eigen stempel drukken op het wel en wee van de organisatie. Ik heb er alle vertrouwen in dat hij zal staan voor de rust en continuïteit in ons bedrijf.

Het voert te ver om verdere feitelijk onjuistheden, zoals de bewering dat wij de afgelopen jaren aanzienlijk hebben gesneden in de programmakosten, te ontkennen. Het moederbedrijf is vol lof over onze prestaties, hetgeen onlangs nog eens duidelijk werd uit de complimenten die ik namens jullie in de board in ontvangst mocht nemen over onze prestaties in 2007 van de CEO van RTL Group.

Over de ziekte van Bart in ‘t Hout zegt hij: Hij had gewoon de gemene griep die door het land waart en zal maandag weer gewoon achter zijn bureau zitten. Overigens heeft Bart er nooit een misverstand over laten bestaan dat hij zijn aanwezigheid bij RTL nauw verbonden acht met die van mij. Hij beraadt thans over zijn toekomstige positie. Ofwel een opening voor In 't Hout om ook 'eervol' te kunnen vertrekken.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5996
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Showbiz / TV / Film / Entertainment Algemeen / topic: Fons van Westeloo bevestigt vertrek als RTL-directeur

0.0064721