BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Feyenoord ophouden met talenten Pools en jeugdspelers behouden

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Shinjinr1
 Shinjinr1 - dinsdag 02 juni 2009 - 07:07   quote  deeplink  
Feyenoord wil weer met talenten pools gaan werken.
Hier moeten ze vanaf stappen omdat dit financieel alleen maar geld kost.
Hoorde gisteren dat Liverpool belangstelling heeft voor de jeugdige spits van Feyenoord.
Deze wil hier 4 miljoen euro voor betalen.
Geef die jongen volgend seizoen de kans bij Feyenoord 1.
En laat hem niet voor een pietlullig bedrag vertrekken.

Feyenoord hebben jullie er nog geen leerling uitgetrokken
Rovert
 Rovert - dinsdag 02 juni 2009 - 07:21   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 juni 2009 - 07:07 schreef Shinjinr1 het volgende:

Hoorde gisteren dat Liverpool belangstelling heeft voor de jeugdige spits van Feyenoord.
Deze wil hier 4 miljoen euro voor betalen.
Dat hoorde je gisteren??? Dan ben ik blij dat jij geen journalist bent.
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 02 juni 2009 - 09:55   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 juni 2009 - 07:07 schreef Shinjinr1 het volgende:

Feyenoord hebben jullie er nog geen leerling uitgetrokken
LOL..
tz90
 tz90 - dinsdag 02 juni 2009 - 10:38   quote  deeplink  
Absoluut stom idee die talentpools voor de jeugd.
MrChriz
 MrChriz - dinsdag 02 juni 2009 - 11:19   quote  deeplink  
Deze jonge jongens in een talentpool zetten is kapitaalvernietiging.. Je moet straks voor een eventuele toptransfer het volle pond kunnen vangen en niet dat je de helft af moet staan om je investeerders terug te betalen..
Kunnen we Hofland, De Cler en Makaay niet in een 'opa-poule' pleuren? Investeerders storten dan geld om hun contract af te kopen ;)
R()b
 R()b - dinsdag 02 juni 2009 - 11:44   quote  deeplink  
Talentpools = geld verlies
craven
 craven - dinsdag 02 juni 2009 - 11:46   quote  deeplink  
Feyenoord hebben jullie er nog geen leerling uitgetrokken: Vies peuk
turok
 turok - dinsdag 02 juni 2009 - 11:47   quote  deeplink  
afschaffen die zooi
johan mansveld
 johan mansveld - dinsdag 02 juni 2009 - 11:59   quote  deeplink  
Ik vind het best een goed idee. Ik zal proberen uit te leggen waarom.

Als er 10 spelers in deze poule komen en er 10 aandelen van 0.5 miljoen uitgegeven kunnen worden dan heeft feyenoord 5 miljoen te pakken waar ze op dit moment echt mee uit de brand zijn, want hier haal je cisse voor en een verdediger/keeper.

Het geld dat terugbetaald moet worden (rentevrij welteverstaan) is dan 0.5 miljoen plus een winstpercentage van zeg maar een 20%. dat houd dus in dat je per speler al winst maakt als je ze verkoopt voor 1 miljoen euro.

voorbeeld 1. Als Luc C voor 5 miljoen de deur uit gaat dan heb je 5 - 0.5 = 4.5 x 80 %= 3.6 over. Dit doe je per speler. NB. de meesten willen die 20% niet eens zei Gudde gister, het gaat dan om een renteloze lening. en hou je gewoon 4.5 over.
Hier zit maar 0.5 verschil in, dat merk je niet zo heel erg. Zeker niet als je weet dat je er nu 5 miljoen voor kunt krijgen die je anders niet krijgt en je af dreigt te stevenen naar weer een kutseizoen.

Voorbeeld 2. Idem als 1, maar mocht Luc C. verkocht worden voor 5 miljoen, dan het hele bedrag meteen afbetalen of de helft en de andere helft bij een andere "grote" transfer. In dit geval hou je van de 4/5 spelers het totale verkoopbedrag over.

Feyenoord is nu eerst uit de brand, terwijl later de spelers gewoon verkocht kunnen worden en je er zelf best veel aan over houdt. Tegen de tijd dat ze verkocht worden, zijn er al andere grote transfers geweest voor miljoenen bedragen (Fer, Wijnaldum, Biseswar, Dani, Bahia, Vlaar, El Ahmadi, het zou zo allemaal kunnen en dan kun je best een aantal procenten missen, maar dat kunnen we nu niet.

Kortom ik vind het een goede zaak.
johan mansveld
 johan mansveld - dinsdag 02 juni 2009 - 12:04   quote  deeplink  
p.s. Feyenoord bouwt in deze geen schuld op, maar de mensen die investeren in een poule kopen simpelweg aandelen, daarom snap ik Johan (mijn hobby's zijn Cuby and the Blizards en Feyenoord ten gronde richten met mijn eeuwige gezeik, anders ben ik bang dat de losse opgave van VI niet verkocht wordt, want feyenoord supporters zijn er nou eenmaal het meest, dus die willen de VI wel kopen als ik weer een rotcolumn schrijf) Derksen ook niet dat hij weer begint over een lijk in de kast. De mensen hebben aandelen in spelers gekocht. Die aandelen representeren een geldgedrag, maar das met Esso, Heiniken en ABN toch ook zo? Wat mag Ajax dan wel voor een schuld hebben als we de aandelen er bij in gaan betrekken?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 02 juni 2009 door johan mansveld --
KKL
 KKL - dinsdag 02 juni 2009 - 13:07   quote  deeplink  
Talent POOLS....dat krijg je met Leo als TD
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - dinsdag 02 juni 2009 - 20:02   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 juni 2009 - 07:07 schreef Shinjinr1 het volgende:
Feyenoord wil weer met talenten pools gaan werken.
Hier moeten ze vanaf stappen omdat dit financieel alleen maar geld kost.
Hoorde gisteren dat Liverpool belangstelling heeft voor de jeugdige spits van Feyenoord.
Deze wil hier 4 miljoen euro voor betalen.
Geef die jongen volgend seizoen de kans bij Feyenoord 1.
En laat hem niet voor een pietlullig bedrag vertrekken.

Feyenoord hebben jullie er nog geen leerling uitgetrokken
200% eens!!!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3098
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Feyenoord ophouden met talenten Pools en jeugdspelers behouden









0.0050759