BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Jeugd tekent overal contracten.: Feyenoord slim bezig of toch niet?

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
PieterBos
 PieterBos - donderdag 04 juni 2009 - 18:48   quote  deeplink  
Er zijn dit seizoen veel jeugdspelers die met jong-Feyenoord meededen die geen contract hebben gekregen.
(Bijlow / Barendsen en Kobussen e.a.)

Nu zie je ze één voor één tekenen bij andere clubs.

Doet Feyenoord hier wel goed aan?
Het scheelt ze natuurlijk wat in de selectie en in salarissen, maar je krijgt ook geen enkele transfersom voor ze. Hadden we ze niet beter kunnen houden als bijvoorbeeld 2 van 5 of 6 ergens anders naar toe gaan een er een kleine transfersom wordt betaald heb je naar mijn idee het salaris van alle 5 of 6 al weer voor een jaar terugverdiend.

Wat vinden jullie?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 07 juni 2009 door PieterBos --
Phyxsius
 Phyxsius - donderdag 04 juni 2009 - 18:55   quote  deeplink  
Absoluut niet!!!

Want wat jij vergeet te vermelden is dat dit allemaal om spelers gaat die van Feyenoord moesten vertrekken
Ze zijn stuk voor stuk gewogen en te licht bevonden

De club is gewoon aan het doorselecteren
In de A-selectie gebeurd het niet, maar in de jeugd hebben we die luxe gelukkig wel
Wij gaan samen met de beloften van Excelsior
Dan moeten er een aantal weg
Omdat er betere zijn
En je kan niet iedereen een contract geven

Dus ik zou zeggen:
Feyenoord toont eindelijk gezond verstand
Zou tijd worden

Wat vinden jullie?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 04 juni 2009 door Phyxsius --
jantje 1974
 jantje 1974 - donderdag 04 juni 2009 - 18:57   quote  deeplink  
de spelers die weggestuurd zijn waren gewoon ABSOLUUT niet geschikt voor Feyenoord 1 , Kobussen is bij AGOVV zelfs afgetest en gaat nu aan de slag als Amateur bij Go Ahead Eagles , er is genoeg jeugd dat WEL een contract heeft gehad en zelfs daar zullen er nog velen later weinig tot niets opleveren!

Niks geen domme zet dus maar gewoon gezond verstand!

Alle jeugdspelers behouden zou inmiddels een selectie betekenen van 80 betaalde spelers , verder is deze discussie al eerder aan bod geweest maar goed dat is een ander verhaal!

betreft je berekening zal ik je even helpen :

dit soort jongens krijgen een salaris tuusen de 40.000 en 80.000 euro , dat dus X 6 zou zeg maar 350.000 zijn en dat ga je echt niet vangen voor 1 van deze spelers hoor!
PieterBos
 PieterBos - donderdag 04 juni 2009 - 18:58   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 04 juni 2009 - 18:55 schreef Phyxsius het volgende:
Absoluut niet!!!

Want wat jij vergeet te vermelden is dat dit allemaal om spelers gaat die van Feyenoord moesten vertrekken
Ze zijn stuk voor stuk gewogen en te licht bevonden

De club is gewoon aan het doorselecteren
In de A-selectie gebeurd het niet, maar in de jeugd hebben we die luxe gelukkig wel
Wij gaan samen met de beloften van Excelsior
Dan moeten er een aantal weg
Omdat er betere zijn
En je kan niet iedereen een contract geven

Dus ik zou zeggen:
Feyenoord toont eindelijk gezond verstand
Zou tijd worden

Wat vinden jullie?
Klopt, maar kan je de gok niet nemen dat je er 2 van de 6 kan verkopen en daardoor meer aan transfersommen dan aan dat je betaald aan de salarissen van alle zes.
Kortom gokje wagen of op zekerheid?
Phyxsius
 Phyxsius - donderdag 04 juni 2009 - 18:59   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 04 juni 2009 - 18:58 schreef PieterBos het volgende:

[..]

Klopt, maar kan je de gok niet nemen dat je er 2 van de 6 kan verkopen en daardoor meer aan transfersommen dan aan dat je betaald aan de salarissen van alle zes.
Kortom gokje wagen of op zekerheid?
Ik denk dat iedereen het ermee eens is dat "een gokje wagen" een teken van wanbeleid zou zijn, gelet op onze financiële situatie...
PieterBos
 PieterBos - donderdag 04 juni 2009 - 18:59   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 04 juni 2009 - 18:57 schreef jantje 1974 het volgende:
de spelers die weggestuurd zijn waren gewoon ABSOLUUT niet geschikt voor Feyenoord 1 , Kobussen is bij AGOVV zelfs afgetest en gaat nu aan de slag als Amateur bij Go Ahead Eagles , er is genoeg jeugd dat WEL een contract heeft gehad en zelfs daar zullen er nog velen later weinig tot niets opleveren!

Niks geen domme zet dus maar gewoon gezond verstand!

Alle jeugdspelers behouden zou inmiddels een selectie betekenen van 80 betaalde spelers , verder is deze discussie al eerder aan bod geweest maar goed dat is een ander verhaal!

betreft je berekening zal ik je even helpen :

dit soort jongens krijgen een salaris tuusen de 40.000 en 80.000 euro , dat dus X 6 zou zeg maar 350.000 zijn en dat ga je echt niet vangen voor 1 van deze spelers hoor!
Heb het ook over 2 van de 6 dus meer dan 175.000 per speler die je wel verkoopt.
R()b
 R()b - donderdag 04 juni 2009 - 20:36   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 04 juni 2009 - 18:57 schreef jantje 1974 het volgende:
de spelers die weggestuurd zijn waren gewoon ABSOLUUT niet geschikt voor Feyenoord 1 , Kobussen is bij AGOVV zelfs afgetest en gaat nu aan de slag als Amateur bij Go Ahead Eagles , er is genoeg jeugd dat WEL een contract heeft gehad en zelfs daar zullen er nog velen later weinig tot niets opleveren!

Niks geen domme zet dus maar gewoon gezond verstand!

Alle jeugdspelers behouden zou inmiddels een selectie betekenen van 80 betaalde spelers , verder is deze discussie al eerder aan bod geweest maar goed dat is een ander verhaal!

betreft je berekening zal ik je even helpen :

dit soort jongens krijgen een salaris tuusen de 40.000 en 80.000 euro , dat dus X 6 zou zeg maar 350.000 zijn en dat ga je echt niet vangen voor 1 van deze spelers hoor!
Ik kan me hier wel in vinden.
Die jeugdspelers die weg mogen , staan ook de ontwikkeling van andere talenten in de weg.
derq
 derq - donderdag 04 juni 2009 - 20:53   quote  deeplink  
we zijn feyenoord hoor, die contracten worden maar getekent bij veendam en go ahead, wil je ons daarmee vergelijken?
Snoek
 Snoek - donderdag 04 juni 2009 - 20:56   quote  deeplink  
je zal altijd spelers blijven wegsturen , je zal op elk niveau moeten doorselecteren om weer verder in de buurt te komen waar we uiteindelijk weer naar toe willen , een club die elk jaar mee gaat doen om het kampioenschap .

ben wel een voorstander van veel jeugd doorschuiven , zo bouwen we weer kapitaal op waardoor we weer in de goede vijver kunnen vissen .

vb er wordt steeds gezegd dat feyenoord scouts niet met Berg en/of Alves zijn komen aanzetten maar die zijn beide al gehaald voor 4 miljoen en als je maar 5 miljoen te besteden hebt is dat een wilde gok .
De koi hoek.nl
 De koi hoek.nl - donderdag 04 juni 2009 - 21:05   quote  deeplink  
HET IS HEEL SIMPEL PIETER POST.
FEYENOORD hou het talent en spandeer daar hun geld aan.
laat de andere spelers door schuiven naar een hoger nivo
en haal bij een lager elftal weer de talenten op.
zo heb je de circel rond en hou je talent in huis
dus wat niet goed genoeg is gaat de deur uit.
en ja er bestaat al een topic over.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 04 juni 2009 - 21:14   quote  deeplink  
Er bestaat al een topic met de jeugd tekend overal contracten.

Thomas komt er maar in.
F.L.E
 F.L.E - donderdag 04 juni 2009 - 21:18   quote  deeplink  
Je kunt beter een selectief groepje talenten die er echt bovenuit steken een beter cq langduriger contract geven dan heel veel spelers.
Dat leverd per saldo toch meer op.
Of dacht je dat clubs als Veendam en Go Ahead 175.000 euro voor een jeugdspeler gaan betalen?
mdr8
 mdr8 - donderdag 04 juni 2009 - 21:28   quote  deeplink  
dit is gewoon kosten reduceren door de minst getalenteerde spelers te laten gaan, je kunt niet op teveel paarden gokken.. maar blijft altijd een risico dat ze later wel goed worden!
PieterBos
 PieterBos - donderdag 04 juni 2009 - 22:51   quote  deeplink  
Het beleid op zich is goed maar vind wel dat ze er veel laten gaan die al wel hun debuut in het eerste hebben gemaakt.
Is dat niet wat tegenstrijdig?
R()b
 R()b - donderdag 04 juni 2009 - 22:56   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 04 juni 2009 - 22:51 schreef PieterBos het volgende:
Het beleid op zich is goed maar vind wel dat ze er veel laten gaan die al wel hun debuut in het eerste hebben gemaakt.
Is dat niet wat tegenstrijdig?
Nee dat is niet tegenstrijdig vindt ik.
Ze zijn een paar keer ingevallen of hebben even geroken aan Feyenoord 1.
Maar toch niet goed genoeg bevonden.
Feyenoord doet het momenteel goed met de jeugd.
Ze zijn nu goed bezig in de jeugd , dat is mooi want dan werpen die investeringen nu tenminste vruchten af.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 04 juni 2009 door R()b --
PieterBos
 PieterBos - donderdag 04 juni 2009 - 22:57   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 04 juni 2009 - 22:56 schreef R()b het volgende:

[..]

Nee dat is niet tegenstrijdig vindt ik.
Ze zijn een paar keer ingevallen of hebben even geroken aan Feyenoord 1.
Maar toch niet goed genoeg bevonden.
Feyenoord doet het momenteel goed met de jeugd.
Daarom hoorde die prijs niet naar Sparta te gaan , maar naar Feyenoord.
Ze zijn nu goed bezig in de jeugd , dat is mooi want dan werpen die investeringen nu tenminste vruchten af.
Welke prijs, vorig seizoen bedoel je zeker?
R()b
 R()b - donderdag 04 juni 2009 - 23:01   quote  deeplink  
Neej ik haalde 2 dingen door elkaar sorry.
heb het aangepast.
PieterBos
 PieterBos - zaterdag 06 juni 2009 - 11:04   quote  deeplink  
Conclusie:

Forumleden vinden het verstandig van Feyenoord om jeugdspelers die het w.s. (net) niet halen te laten vertrekken om hierdoor de echter talenten beter tot zijn recht te laten komen en om te voorkomen dat Feyenoord teveel geld uitgeeft aan spelerssalarissen van spelers die het toch niet halen.
Rovert
 Rovert - zondag 07 juni 2009 - 10:31   quote  deeplink  
Ik vind de titel van je topic wel erg tendentieus Pieter.
PieterBos
 PieterBos - zondag 07 juni 2009 - 10:35   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 juni 2009 - 10:31 schreef Rovert het volgende:
Ik vind de titel van je topic wel erg tendentieus Pieter.
Titels moeten soms een beetje prikkelend zijn toch?
Rovert
 Rovert - zondag 07 juni 2009 - 11:17   quote  deeplink  
Ja dat kan ik wel met je eens zijn

Maar met titels als deze houden we de negativiteit rondom de club wel erg makkelijk in stand. Ik denk dat het woordje dom ook vervangen had kunnen worden door slim.
PieterBos
 PieterBos - zondag 07 juni 2009 - 12:16   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 juni 2009 - 11:17 schreef Rovert het volgende:
Ja dat kan ik wel met je eens zijn

Maar met titels als deze houden we de negativiteit rondom de club wel erg makkelijk in stand. Ik denk dat het woordje dom ook vervangen had kunnen worden door slim.
je hebt gelijk. Ik heb de titel aangepast.
Wil niet bijdragen aan alle negativiteit.

Dank voor de opmerking.
Rovert
 Rovert - zondag 07 juni 2009 - 12:32   quote  deeplink  
Sportief van je, dank je wel

On topic, ik denk dat we blij moeten zijn als er van elk jeugdelftal 1 a 2 spelers doorgroeien naar het eerste. En dat het goed is als de rest uitwaaiert naar clubs uit bv de jupiler league
PieterBos
 PieterBos - zondag 07 juni 2009 - 13:24   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 juni 2009 - 11:04 schreef PieterBos het volgende:
Conclusie:

Forumleden vinden het verstandig van Feyenoord om jeugdspelers die het w.s. (net) niet halen te laten vertrekken om hierdoor de echter talenten beter tot zijn recht te laten komen en om te voorkomen dat Feyenoord teveel geld uitgeeft aan spelerssalarissen van spelers die het toch niet halen.
Dus je staat achter wat ik halverwege deze pagina als conclusie heb staan (zie quotte)

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3144
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Jeugd tekent overal contracten.: Feyenoord slim bezig of toch niet?









0.0103621