BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Waarom spits kopen als je Castaignos al hebt?

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
mario4president
 mario4president - maandag 22 juni 2009 - 01:05   quote  deeplink  
Been laat Castaignos spelen en geef hem een rugnummer! Of mag hij geen rugnummer vanwege zijn leeftijd? Geef dat geld voor die spits maar uit aan een topverdediger!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 23 juni 2009 door mario4president --
derq
 derq - maandag 22 juni 2009 - 01:12   quote  deeplink  
rustig aan met die jongen...
Roberto Gonzalez
 Roberto Gonzalez - maandag 22 juni 2009 - 01:28   quote  deeplink  
daar is been al mee bezig:

Het grote talent Luc Castaignos krijgt van trainer Mario Been de kans zich in de kijker te spelen bij de hoofdmacht.

De 16-jarige spits, international van het Nederlands elftal onder zeventien jaar, mag van de oefenmeester na terugkeer van zijn vakantieadres ‘één tot tweemaal per week’ aansluiten bij de A-selectie.

Castaignos is in beeld bij onder meer de Engelse topclub Arsenal. De spits staat volgens zaakwaarnemer Arie Treffers open voor een vertrek naar de club van Arsène Wenger, maar wil dan komend seizoen wel op huurbasis voor Feyenoord blijven spelen. ,,Ik ken Luc Castaignos nog niet goed, maar zijn trainer van B1, Cor Adriaanse, is erg enthousiast over hem,’’ zegt Been. ,,En dat is Cor niet snel bij een talent. Castaignos is in beeld bij zeer grote clubs, dus moeten ook wij hem perspectief bieden. Hij is pas zestien jaar oud. Maar als je goed genoeg bent, ben je ook oud genoeg. Ik ga straks eens een keer goed met hem praten. Dan vertel ik hem wat wij van plan zijn.’’

De oefenmeester deelde tot op heden nog geen rugnummer één uit aan één van zijn doelmannen Rob van Dijk, Darley en Erwin Mulder. ,,Zolang er geen zekerheid is of wij nog een andere keeper halen, deel ik geen nummer één uit. Als er niemand komt, kunnen die gasten het uitvechten,’’ aldus Been.
Tim89
 Tim89 - maandag 22 juni 2009 - 08:08   quote  deeplink  
Omdat je niet van een jongen van 16 kan verwachten dat hij gelijk kan presenteren in het eerste. Je moet hem langzaam brengen.
Daarnaast hebben we ook nog Kermis de Kikken. Die schat ik momenteel hoger in dan Luc
Stylzz
 Stylzz - maandag 22 juni 2009 - 08:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 juni 2009 - 08:08 schreef Tim89 het volgende:
Omdat je niet van een jongen van 16 kan verwachten dat hij gelijk kan presenteren in het eerste. Je moet hem langzaam brengen.
Daarnaast hebben we ook nog Kermis de Kikken. Die schat ik momenteel hoger in dan Luc
op basis van wat schat je die hoger in?
leeftijd?
Pietje1
 Pietje1 - maandag 22 juni 2009 - 15:34   quote  deeplink  
Niet op basis van lengte in ieder geval ;-)
Feyenoord moet verjo
 Feyenoord moet verjo - maandag 22 juni 2009 - 16:01   quote  deeplink  
Mario gaat met waarschijnlijk wel met Makaay in de punt v/d aanval spelen. Met 2 vleugelspelers (diego en gini?) en daarachter/naast/schaduwend/ondersteunend een Tomasson of andere nr. 10. We hebben idd ook nog een Erasmus, die mijns inziens meer geschikt is als buitenspeler, gezien zijn snelheid en postuur. Niet iets voor een centrale spits. Wel hebben we evt. Jordao Pattinama nog als centrale aanvaller; hij is ook nog vrij jong, net als Luc. Ik zou zeggen: Makaay is basis spits, Luc en Jordao zijn de back up jonkies. Zoals mario al aangaf, lekker laten meetrainen met de grote jongens. Ik zou zeggen: ook af en toe op de bank zetten en makaay aflossen als het kan: 2-0 voor, makaay laten rusten/ontzien en die 'gassies' lekker ff laten hobbelen. Als basisplek in de spits lijkt me nog al wat vooruitstrevend, een makaay speel je niet zomaar ff uit de basis als 16 jarige, maar Luc en Jordao kunnen wel heeeeel veeeel leren van Makaay en ook Tomasson. Aangezien die nog maar kort in de kuip zijn, moet je die kennis/ervaring optimaal benutten en overbrengen op de jeugd die het goed kan gebruiken! ik denk dat mario, ik hoop dat mario, dat heel goed inziet...
Dick
 Dick - maandag 22 juni 2009 - 16:17   quote  deeplink  
Maak jij je daar maar niet druk over.
Ga eens lekker met hem zitten praten.
Die ligt gelijk in een deuk.
Feyenoord moet verjo
 Feyenoord moet verjo - maandag 22 juni 2009 - 19:00   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 juni 2009 - 16:17 schreef Dick het volgende:
Maak jij je daar maar niet druk over.
Ga eens lekker met hem zitten praten.
Die ligt gelijk in een deuk.
wat wil je hiermee zeggen, Dick?

Maw, wat is je zinvolle bijdrage aan dit topic?
Markaay
 Markaay - maandag 22 juni 2009 - 19:01   quote  deeplink  
wel grappig, zowat niemand heeft deze jongen al zien spelen, en iedereen roept dat ie rijp is voor de hoofdmacht, wat een onzin zeg.
Feyenoord moet verjo
 Feyenoord moet verjo - maandag 22 juni 2009 - 19:07   quote  deeplink  
Hij wordt idd gezien als groot talent, maar in dit topic wordt over het algemeen niet geroepen dat hij onze nieuwe basis spits in het 1e is.

Dus niet 'iedereen roept dat ie rijp is voor de hoofdmacht'. Er zijn er genoeg met jou, die snappen dat dat niveau niet zomaar gehaald wordt door een talentje. In mijn stukje hierboven geef ik slechts aan dat die jongen veel kan leren bij het eerste, en miss af en toe minuutjes kan meepakken als hij laat zien op de training dat ie t waard is. Dat noem ik spelers opleiden en ervaring laten opdoen. Dat is wat anders dan domweg roepen dat Luc onze vervanger voor Makaay is...
scarface1979
 scarface1979 - maandag 22 juni 2009 - 19:27   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 juni 2009 - 19:01 schreef Markaay het volgende:
wel grappig, zowat niemand heeft deze jongen al zien spelen, en iedereen roept dat ie rijp is voor de hoofdmacht, wat een onzin zeg.
Ik heb hem 3 wedstrijden zien spelen op dat jeugd EK en ik heb genoeg gezien..
Ik weet zeker dat hij klaar is om af en toe in te vallen en dan sta ik niet gek te kijken als hij over 1 of 2 jaar gewoon in de basis staat. Hij is namelijk ECHT goed.
Hij is sterk aan de bal met zn rug naar de goal. Hij is snel. Kan iemand passeren. en heeft een neus voor de goal.
En hopelijk krijgt hij dit jaar al een kans. Jongens als Aguero, Bojan, Messi, Rooney etc etc kwamen ook vroeg boven drijven.
Ik wil hem niet gelijk in dat rijtje scharen, maar voor het niveau in NL denk ik dat hijover 1 a 2 jaar in de basis staat en over 4 jaar bij het NLelftal.
Marciano
 Marciano - maandag 22 juni 2009 - 19:37   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 juni 2009 - 01:12 schreef derq het volgende:
rustig aan met die jongen...
rustig aan met die jongen? die jongen blijft misschien nog 1 jaar!XD
jantje 1974
 jantje 1974 - maandag 22 juni 2009 - 19:44   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 juni 2009 - 19:27 schreef scarface1979 het volgende:

[..]

Ik heb hem 3 wedstrijden zien spelen op dat jeugd EK en ik heb genoeg gezien..
Ik weet zeker dat hij klaar is om af en toe in te vallen en dan sta ik niet gek te kijken als hij over 1 of 2 jaar gewoon in de basis staat. Hij is namelijk ECHT goed.
Hij is sterk aan de bal met zn rug naar de goal. Hij is snel. Kan iemand passeren. en heeft een neus voor de goal.
En hopelijk krijgt hij dit jaar al een kans. Jongens als Aguero, Bojan, Messi, Rooney etc etc kwamen ook vroeg boven drijven.
Ik wil hem niet gelijk in dat rijtje scharen, maar voor het niveau in NL denk ik dat hijover 1 a 2 jaar in de basis staat en over 4 jaar bij het NLelftal.
ach Leonardo was ook WEERGALOOS in de B-jeugd............. en zo zijn er nog wel tientallen (vooral bij andere clubs want wij hadden nooit zoveel talent lopen) maar de stap van jeugd naar 1e elftal maak je niet zomaar , kijk s naar die buitenspeler die naar Arsenal ging die is nu ook amateur , dus beetje voorzichtig met al dat gebrul kan geen kwaad , dat ie talent heeft is wel een feit maar er moet nog heel wat gebeuren hoor!
jantje 1974
 jantje 1974 - maandag 22 juni 2009 - 19:44   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 juni 2009 - 19:37 schreef Marciano het volgende:

[..]

rustig aan met die jongen? die jongen blijft misschien nog 1 jaar!XD
en misschien ook nog wel 5 jaar !
scarface1979
 scarface1979 - maandag 22 juni 2009 - 20:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 juni 2009 - 19:44 schreef jantje 1974 het volgende:

[..]

ach Leonardo was ook WEERGALOOS in de B-jeugd............. en zo zijn er nog wel tientallen (vooral bij andere clubs want wij hadden nooit zoveel talent lopen) maar de stap van jeugd naar 1e elftal maak je niet zomaar , kijk s naar die buitenspeler die naar Arsenal ging die is nu ook amateur , dus beetje voorzichtig met al dat gebrul kan geen kwaad , dat ie talent heeft is wel een feit maar er moet nog heel wat gebeuren hoor!
vd Berg bedoel je. Het feit dat hij naar Arsenal is gegaan zegt mij niets. En Leonardo was idd een toptalent. Maar die heeft best veel pech gehad waardoor zijn ontwikkeling stagneerde. En ik vermoed dat hij een mentaal probleem heeft. Anders had hij het veel verder kunnen schoppen. Want het eerste seizoen bij fey was hij gewoon top!
Tot die paspoortaffaire.. toen begon de ellende.
Maargoed. Er zijn altijd factoren die kunnen spelen dat iemand het NIET redt. Maar indien hij nu veel beter is als zijn leeftijdgenoten zegt dat wel wat. We kunnen of van het negatieve afgaan en maar afwachten en afwachten, maar je kan hem ook gewoon een kans geven. en dan bedoel ik, hem bij de selectie betrekken en niet in de basis..
Laten proeven etc. Naar mijn mening is hij namelijk geen groot talent maar een exceptioneel talent. En hoe eerder je hem "besmet"met profs die de proffesionele mentaliteit hebben hoe beter. Fysiek kan hij hetaan, dus weg uit die speeltuin met die gozer! Wijnaldum was ook 16!
Snoek
 Snoek - maandag 22 juni 2009 - 21:18   quote  deeplink  
Zou zelf ook al het geld wat er loskomt in de verdediging / organisatie investeren , aanvallend gezien hebben we zat alternatieven .

Buiten Castagnois , verwacht ik ook dat Pedro gaat doorbreken , verder hebben we nog spelers als Slory , Vincken , Pattinama , Erasmus en Janotta achter de hand en misschien krijgt ook Isoufi dit jaar kansen van Been

Ook kan Tomasson ook als diepe spits spelen met daarachter op de nr 10 plek Bruins of de Guzman.

Als ze Tiendali laten gaan , hebben ze naast een RCV ook nog een rechtback nodig
coentrao
 coentrao - maandag 22 juni 2009 - 21:27   quote  deeplink  
Nee Pedro gaat niet doorbreken helaas,hij heeft geen enkele beweging in huis!!
Maximus
 Maximus - maandag 22 juni 2009 - 21:36   quote  deeplink  
quote:


Als ze Tiendali laten gaan , hebben ze naast een RCV ook nog een rechtback nodig
Verhaal Fernandez gemist zeker??
bas1980
 bas1980 - maandag 22 juni 2009 - 21:44   quote  deeplink  
Hallo,

Ik snap echt niet waarom ze een spits gaan kopen terwijl ze luc hebben.
We hebben al twee centrumspitsen.we hebben makaay en Tomasson,geef die jongen de tijd en laat hem veel van die twee oudjes leren.
Verkoop die man niet!!!!
mario4president
 mario4president - maandag 22 juni 2009 - 23:27   quote  deeplink  
Dus geef Luc Castaignos een rugnummer en laat daarmee zien dat je heel veel vertrouwen in deze speler hebt en geef daarmee naar buitenlandse clubs een signaal dat hij bij de selectie zit.
Pietje1
 Pietje1 - dinsdag 23 juni 2009 - 16:37   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 juni 2009 - 21:36 schreef Maximus het volgende:

[..]

Verhaal Fernandez gemist zeker??
aan 1 rechtsback hebben we niet veel. als hij er een keer niet in kan heb je wel een waardige vervanger nodig.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5978
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Waarom spits kopen als je Castaignos al hebt?









0.0098130