BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Bahia: 'Mario gaat ons kampioen maken'

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
 Headliner  Headliner - dinsdag 23 juni 2009 - 13:18
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

Bahia: 'Mario gaat ons kampioen maken' (FR12.nl)

Stylzz
 Stylzz - dinsdag 23 juni 2009 - 13:31   quote  deeplink  
Bahia: 'Mario gaat ons kampioen maken'
Geschreven op 2009-06-23 om 13:01 | Aantal keer bekeken: 842 | Aantal reacties: 15 | Bron: FCUpdate.nl André Bahia heeft bij Feyenoord al heel wat trainers zien komen en gaan. De 25-jarige verdediger moest zich zondag voor het derde opeenvolgende jaar voorstellen aan een nieuwe hoofdcoach. Na Bert van Marwijk en Gertjan Verbeek schudde de Braziliaan dit keer de hand van Mario Been. Het vertrouwen in 'Mario', zoals Bahia zijn trainer steevast noemt, is groot. "Mario gaat ons kampioen maken."

De robuuste mandekker kwam in de winter van 2005 op huurbasis naar Rotterdam. Bij het tweede elftal van Feyenoord werkte hij een half jaar samen met Been, toen nog assistent van trainer Ruud Gullit. "Mario was mijn eerste trainer in Nederland. Een goede man, hij weet hoe hij met spelers moet omgaan. Ik heb veel van hem geleerd."

Gullit vertrok al na één seizoen uit De Kuip. In de vier jaar die volgden, kreeg Bahia te maken met Erwin Koeman, Leo Beenhakker, Bert van Marwijk, Gertjan Verbeek en Leon Vlemmings, die net als Beenhakker op interim-basis voor de groep staat. De Braziliaan mag zich inmiddels het langstzittende lid van de Feyenoord-selectie noemen, maar zijn 'oogst' bestaat vooralsnog slechts uit één prijs: de KNVB-beker in 2008. "Dat is niet veel, dat past niet bij een club als Feyenoord", weet Bahia.

"Ik ben nu 4,5 jaar speler van Feyenoord en in die tijd is heel veel gebeurd. Natuurlijk was het wel eens zwaar voor mij, maar ik ben er trots op dat ik zo lang bij Feyenoord speel. Ik voel me nu een verantwoordelijke speler en ik heb het gevoel dat de supporters veel vertrouwen in me hebben", aldus Bahia, die afgaande op de toejuichingen bij de eerste training inderdaad aan populariteit heeft gewonnen bij het 'Legioen'.

De Braziliaan denkt dat Feyenoord met Been eindelijk de juiste man in huis heeft gehaald om de club weer het succes te bezorgen waar de Rotterdammers zo naar smachten. "Ik heb heel veel vertrouwen in Mario, hij gaat dit jaar het verschil maken voor ons. Mario is heel slim, hij weet ook precies hoe Feyenoord in elkaar steekt. Het plezier in het voetbal was afgelopen jaar verdwenen, Mario heeft in de kleedkamer al gezegd dat het belangrijkste momenteel is om plezier te maken. Daarnaast moeten we hard werken, dan komt de rest vanzelf."

Been heeft als doel om de in verval geraakte topclub komend seizoen weer naar Europees voetbal te leiden, een streven waar de ambitieuze Bahia geen genoegen mee wil nemen. "Er zullen veel mensen geen vertrouwen hebben in Feyenoord, maar ik heb dat wel. We moeten kampioen willen worden. Dit is Feyenoord, dit is een grote club, we zijn dat aan onze stand verplicht."

Bahia... Held!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 23 juni 2009 door Stylzz --
maartje
 maartje - dinsdag 23 juni 2009 - 13:54   quote  deeplink  
Ik vind dat bahia meer respect verdient!
hij is de speler die het langst speelt bij feyenoord.
vind dat hij soms een beetje onderschat word
demy44
 demy44 - dinsdag 23 juni 2009 - 13:59   quote  deeplink  
bahia is gewoon een top verdediger
Richard
 Richard - dinsdag 23 juni 2009 - 15:37   quote  deeplink  
Kampioen weet ik niet maar dat we een ander Feyenoord gaan zien ben
ik van overtuigd en Bahia is een goede verdediger als er kwalitiet om hem
heen komt staan dan komt het goed en scoren kan hij ook.
michaelvld
 michaelvld - dinsdag 23 juni 2009 - 16:08   quote  deeplink  
op de een af andere manier begin ik er toch steeds meer vertrouwen in te krijgen zeker nu het zeker is dat er nog wat geld beschikbaar is en de guzman en vlaar zijn ook weer zo goed als terug ik denk dat we vergeleken met vorig jaar de verassing van de eredivisie gaan worden en dat we in de top 5 gaan belanden bahia is ook weer lekker vol van vertrouwen en dat is belangrijk als verdediger , en dan mario die gewoon met de spelers omgaat zoals het hoort , ze gaan vanzelf voor hem door het vuur en dat deden z vorig seizoen niet maar goed ik kan in ieder geval niet wachten totdat de eerste fey-020 weer komt
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 23 juni 2009 - 16:15   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 - 16:08 schreef michaelvld het volgende:
ik denk dat we vergeleken met vorig jaar de verassing van de eredivisie gaan worden en dat we in de top 5 gaan belanden komt
Zo treurig.. dat te moeten lezen.. de verassing.. nummer 5... pff...

We zijn verdomme Feyenoord.
Maximus
 Maximus - dinsdag 23 juni 2009 - 16:24   quote  deeplink  
Top5 heeft ie t over toch?
Hij had er beter top3 neer kunnen zetten...
qwerto
 qwerto - dinsdag 23 juni 2009 - 16:56   quote  deeplink  
je ziet hem nooit hij valt niet op maakt heel af en toe een goal maar zonder hem stonden we nu wel lager hij is de stille kracht in dit team waar iedereen hem 2 seizoen er nog uitgehaald had voor het duo hofland en vlaar zegt iedeen nu fliker die hofland er maar uit en zet de stille kracht "de rots van rio" BAHIA er maar in sterk is hij zeker mentaal en fysiek hij kan het aan en doet wat hem gevraagd word hulde aan deze geweldenaar

BAHIA
Maximus
 Maximus - dinsdag 23 juni 2009 - 17:17   quote  deeplink  
Ach Kevin KAN ook veel beter dan ie heeft laten zien... Heb wel s t idee dat spelers zich koste wat kost willen bewijzen tegenover het Legioen als ze net bij Feyenoord binnen gekomen zijn.. ja en als dat dan op 1 of andere manier er niet uitkomt dan krijgt een speler al gauw een stempel opgedrukt. Als je een echte supporter bent sta je achter iedereen die door de trainer opgesteld wordt! 2jaar geleden vond iedereen André maar niks maar na een kloteseizoen blijkt dat hij als 1 van de weinigen redelijk tot goed gedaan heeft. Vorig jaar hebben wij door diverse redenen niet gezien wat onze spelers daadwerkelijk kunnen brengen. Als iedereen op top presteert wou ik nog wel zien hoever we waren gekomen! Je hoeft niet een team te hebben met topspelers. Het gaat erom wie er een topTEAM heeft!
BPU
 BPU - dinsdag 23 juni 2009 - 17:18   quote  deeplink  
Je moet als Feyenoord altijd voor het hoogst haalbare gaan. Vooraf heb je evenveel kansen, je begint immers op 0 punten allemaal. Anders kan je net zo goed niet aan de competitie gaan beginnen. Natuurlijk heeft Feyenoord minder kwaliteiten dan de overige top van Nederland. Maar dit moeten we gewoon zien op te vangen met andere krachten. Bijvoorbeeld de wil om te winnen. Die was er niet of nauwelijks aanwezig. Laat iedereen gewoon zijn best doen en laat Mario gewoon zijn werk doen.

Dit geldt ook voor ons als supporters. Laat iedereen maar weer bibberend naar de Kuip komen. In plaats van het idee te hebben, dat er iets valt te halen.

Dan heb heb ik er in ieder geval vertrouwen in.
michaelvld
 michaelvld - dinsdag 23 juni 2009 - 17:46   quote  deeplink  
ik vind dat als je goed kijkt wij echt geen slecht team hebben ze hebben alleen niet goed samen gewerkt ik bedoel maar wie heeft makaay hij scoort nu weinig maar denk je echt dat hij het is verleerd na 1 seizoen hij moest al1 de bal zelf halen en zo werkt makaay niet zelfde als de rest van ons elftal is in principe gewoon 1 van de beste teams van de eredivisie let maar op als dit gaat draaien dan kunnen er nog een hoop mensen gek gaan kijken , ik zeg niet dat we kampioen worden maar het zou wel kunnen aangezien ik denk dat 020 en pisvee het ook wel goed gaan doen word het denk ik weer een ouderwetse strijd onder de grote drie
jantje 1974
 jantje 1974 - dinsdag 23 juni 2009 - 18:32   quote  deeplink  
dat hoop ik ook al vind ik dat je AZ , Twente en Heerenveen niet zomaar kan afschrijven hoor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
michaelvld
 michaelvld - dinsdag 23 juni 2009 - 19:16   quote  deeplink  
nee tuurlijk niet maar ik denk toch dat we minimaal gelijkwaardig zijn
scarface1979
 scarface1979 - dinsdag 23 juni 2009 - 20:02   quote  deeplink  
We moeten niet denken dat m,ario been een wonderdokter is of een topcoach want hij heeft nog "niks" laten zien. en voorlopig hebben we nog steeds dezelfde spelers en daar werd ik niet bepaald warm van afgelopen seizoen. en OOK niet aan het eind vh seizoen toen iedereen weer fit was. Guzman en Vlaar zijn verstreking tov vorig jaar, maar die hebben zo 4 maanden nodig om op niveau te komen..
dus indien er geen aankopen komen, moet je blij zijn als je in de top5 eindigt.
Hoe hard dat ook is....

PS Hofland heeft een slechte knie en kan daar niet eens fatsoenlijk op draaien. Dat heeft hij zelf toegegeven. Het is een schande dat hij bij Feyenoord speelt. Hij is tactisch goed, kan koppen/smachen, en is hard(maakt domme overtedingen) . Maar als je zo langzaam bent als een schildpad en de draaicircel van een vuilniswagen hebt, dan is het lastig dekken tegen snelle beweeglijke spitsen.. en in de helft van de wedsttrijden die je speelt kom je die toch wel tegen......
Weg met die gozert!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5982
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Bahia: 'Mario gaat ons kampioen maken'









0.0080938