BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Bruins blij met mario been

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
coenjo
 coenjo - maandag 29 juni 2009 - 14:38   quote  deeplink  
Of de twee doelpunten die hij tegen de amateurs van Feyenoord maakte veel waarde voor hem hadden? Luigi Bruins dacht na de 5-0 winst even diep na.

,,Ach, ze staan toch achter mijn naam,’’ sprak hij zaterdag op Varkenoord. ,,Je kunt ze maar gemaakt hebben, toch?’’

De centrale middenvelder staat aan de vooravond van het seizoen dat het stempel ‘sportieve revanche’ opgespeld mag krijgen. De 22-jarige Rotterdammer kende na zijn transfer van Excelsior naar Feyenoord in 2006 een geweldig debuutseizoen onder Bert van Marwijk, maar stond volledig stil onder Gertjan Verbeek en zijn tijdelijke opvolger Leon Vlemmings.

Dat uitgerekend Mario Been, die man die hem liet debuteren in het betaald voetbal bij Excelsior, naar de Kuip kwam, lijkt de ideale zet om Bruins weer op de rails te zetten.

Tijdens de eerste oefenwedstrijd stond de zoon van een Nederlandse vader en een Italiaanse moeder negentig minuten binnen de lijnen. ,,Dat de trainer mij goed kent, is fijn,’’ houdt hij zich op vlakte. ,,Dit is toch een nieuwe ronde, nieuwe kansen. Zo voelt het tenminste.’’

Bruins wilde afgelopen seizoen zijn indrukwekkende debuutjaar in de Kuip doortrekken met een glanzend tweede seizoen. Maar zoals zo vaak viel het seizoen volgend op een topjaar bitter tegen. Voor het eerst kreeg hij te maken met tegenslag.

,,Ik ben blijven knokken, maar het is er naar het einde van het seizoen zeker niet beter op geworden. Nee, ik heb nooit getwijfeld aan mezelf. Mijn begeleiding en mijn vrienden steunden mij voortreffelijk. Dat hield mij op de been.’’

De nieuwe trainer heeft de Rotterdamse fans weer vertrouwen gegeven. ,,Er is bij Feyenoord aan het begin van het seizoen altijd hoop,’’ zegt hij. ,,De spelers hebben dat net zo goed als de supporters. Maar we zullen het week in, week uit moeten laten zien.’’

Zijn start tegen zondaghoofdklasser SC Feyenoord was uitstekend. Maar na bijna een half uur verslapte de vormgever. Bruins werd nonchalant en meteen minder waardevol. Net voor rust pakte hij de draad weer op met een doelpunt uit een fraaie voorzet van de goed spelende Dani Fernandez.

De karakteristieke ‘dip’, waar in het verleden bijvoorbeeld Foppe de Haan zich al kritisch over uit liet, moet er uit. ,,Natuurlijk is die mening van alles en iedereen over mij af en toe irritant. Maar als vakmensen er iets over zeggen, kan ik er ook iets uitpikken en mee aan de slag gaan,’’ zegt Bruins.

,,Na een goed eerste seizoen werd ik door veel mensen de hemel in geprezen. Als het vervolgens veel minder gaat, is het voor mensen blijkbaar het moment om een schop na te geven. Dan zoeken ze waarschijnlijk een zondebok die ze extra aan willen pakken. Dat ik af en toe werd uitgefloten in de eigen Kuip, was pijnlijk. Maar dan hebben we het misschien over vijftig mensen, terwijl er vijftigduizend zitten.’’

Met Georginio Wijnaldum, Jon Dahl Tomasson, Leroy Fer en Jonathan de Guzman heeft trainer Mario Been veel mogelijkheden in de aanvallende as van het middenveld. Nicky Hofs behoort niet meer tot de concurrenten van de middenvelder.

De Arnhemmer wordt dagelijks positief toegezongen door supporters, maar is klaar voor een vertrek. Hofs hoopt op een definitieve terugkeer naar Vitesse, maar beide clubs zijn nog niet tot een definitief akkoord gekomen.

De manier waarop Hofs zaterdag als invaller presteerde, straalde geen enthousiasme uit. Zeker niet vergeleken met Bruins. ,,Er zijn nog vijf weken te gaan,’’ weet Bruins. ,,Of ik straks speel ligt aan mezelf. Ik ben lekker begonnen, nu moet ik de lijn doortrekken.’’

bron: http://www.fr12.nl/nieuws/7690-bruins-blij-met-mario-been.html

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 29 juni 2009 door coenjo --
coenjo
 coenjo - maandag 29 juni 2009 - 14:39   quote  deeplink  
zou het weer wat gaan worden met bruins??
ovi
 ovi - maandag 29 juni 2009 - 14:40   quote  deeplink  
Ik hoop het en verwacht het ook wel.
bjorn
 bjorn - maandag 29 juni 2009 - 14:45   quote  deeplink  
ik denk het wel
coenjo
 coenjo - maandag 29 juni 2009 - 15:23   quote  deeplink  
ik denk dat hij nog veel geld zal opleveren, als mario hem aan de praat krijgt.
bram2
 bram2 - maandag 29 juni 2009 - 15:31   quote  deeplink  
Weer wat? Ik ben nooit echt onder de indruk van bruins geweest...
Phyxsius
 Phyxsius - maandag 29 juni 2009 - 16:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 juni 2009 - 15:31 schreef bram het volgende:
Weer wat? Ik ben nooit echt onder de indruk van bruins geweest...
Maar dat jij geen verstand van/kijk op voetbal hebt heb je al eerder aangetoond

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 29 juni 2009 door Phyxsius --
R.spoorenn
 R.spoorenn - maandag 29 juni 2009 - 16:14   quote  deeplink  
luister, iedereen weet dat deze gozer goed kan voetballen,
geef hem vertrouwen en het komt eruit!
erwin
 erwin - maandag 29 juni 2009 - 16:31   quote  deeplink  
hij moet vertrouwen krijgen en dat krijgt hij nu en nu is het aan hemzelf, en belangrijk is waar zet je hem neer, achter de spitsen of aan de zijkanten????
Dre71
 Dre71 - maandag 29 juni 2009 - 16:41   quote  deeplink  
Ik geloof wel in Bruins en denk dat hij komend seizoen een positieve verassing wordt.
fey21
 fey21 - maandag 29 juni 2009 - 17:20   quote  deeplink  
laat maar komen die verassing...
Vieze furrrrr
 Vieze furrrrr - maandag 29 juni 2009 - 17:27   quote  deeplink  
Ik hoop dat Bruins het dit jaar goed doet en halverwege weggaat voor een paar mooie miljoentjes! Mijn voorkeur achter de spitsen ligt toch echt bij Wijnaldum of Tomasson, desnoods zijn er nog meer spelers die op die positie kunnen spelen en bruins is wel een slimme en technische voetballer maar wel een tikje nonchalant en mist wat body..
coenjo
 coenjo - maandag 29 juni 2009 - 18:23   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 juni 2009 - 16:14 schreef R.spoorenn het volgende:
luister, iedereen weet dat deze gozer goed kan voetballen,
geef hem vertrouwen en het komt eruit!
idd..
Dubble O ms
 Dubble O ms - maandag 29 juni 2009 - 18:44   quote  deeplink  
De wedstrijd gezien hebbende constateer ik, dat Luigi Bruins alsmede Slory hun Excelsior niveau haalde. Dit is lijk mij niet voldoende om weer mee te gaan draaien in de top. Het is aan Mario, om Bruins en Slory beter te gaan laten voetballen. Ik zelf heb hierover mijn twijfels, maar hoop dat het goed komt.
coenjo
 coenjo - maandag 29 juni 2009 - 18:46   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 juni 2009 - 18:44 schreef Dubble O ms het volgende:
De wedstrijd gezien hebbende constateer ik, dat Luigi Bruins alsmede Slory hun Excelsior niveau haalde. Dit is lijk mij niet voldoende om weer mee te gaan draaien in de top. Het is aan Mario, om Bruins en Slory beter te gaan laten voetballen. Ik zelf heb hierover mijn twijfels, maar hoop dat het goed komt.
welke wedstrijd??
Dubble O ms
 Dubble O ms - maandag 29 juni 2009 - 19:01   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 juni 2009 - 18:46 schreef coenjo het volgende:

[..]

welke wedstrijd??
SC Feyenoord - Feyenoord.
coenjo
 coenjo - maandag 29 juni 2009 - 19:05   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 juni 2009 - 19:01 schreef Dubble O ms het volgende:

[..]

SC Feyenoord - Feyenoord.
dat was de eerste wedstrijd van het seizoen.. tegen amateurs, en jij kunt nu al vertellen dat het niks gaat worden met bruins??
Dubble O ms
 Dubble O ms - maandag 29 juni 2009 - 19:08   quote  deeplink  
Ik zie wat ik zie!
coenjo
 coenjo - maandag 29 juni 2009 - 19:10   quote  deeplink  
en de kleur is zwart wit...
Dubble O ms
 Dubble O ms - maandag 29 juni 2009 - 19:12   quote  deeplink  
Van Excelsior (20) wel.
sevillana
 sevillana - maandag 29 juni 2009 - 20:55   quote  deeplink  
GO FOR IT, LUIGI. GO, GO, GO !!!
antoniorijen
 antoniorijen - maandag 29 juni 2009 - 21:09   quote  deeplink  
het was niks, het is niks en het wordt NOOIT iets!! Dumpen deze loser, hij kijkt wel uit dat Zijn haar in de war raakt en werken daar heeft ie nog nooit van gehoord!

Dus jullie snappen wel dat IK de grootste tegenstander van Bruins is , die luie kwakzalver met italiaans bloed! Had ie maar echt italiaans bloed dan weet ie wel wat werken is....................
coenjo
 coenjo - maandag 29 juni 2009 - 21:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 juni 2009 - 21:09 schreef antoniorijen het volgende:
het was niks, het is niks en het wordt NOOIT iets!! Dumpen deze loser, hij kijkt wel uit dat Zijn haar in de war raakt en werken daar heeft ie nog nooit van gehoord!

Dus jullie snappen wel dat IK de grootste tegenstander van Bruins is , die luie kwakzalver met italiaans bloed! Had ie maar echt italiaans bloed dan weet ie wel wat werken is....................
zijn haar dat zal wel mee vallen, zoveel heeft hij niet..
sevillana
 sevillana - maandag 29 juni 2009 - 21:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 juni 2009 - 21:09 schreef antoniorijen het volgende:
het was niks, het is niks en het wordt NOOIT iets!! Dumpen deze loser, hij kijkt wel uit dat Zijn haar in de war raakt en werken daar heeft ie nog nooit van gehoord!

Dus jullie snappen wel dat IK de grootste tegenstander van Bruins is , die luie kwakzalver met italiaans bloed! Had ie maar echt italiaans bloed dan weet ie wel wat werken is....................
hij is, zij is, ik ben, zij zijn, wij zijn
ar
 ar - maandag 29 juni 2009 - 21:42   quote  deeplink  
dat nonchalance moet eruit,dan redt ie het want hij barst van het talent!!
sevillana
 sevillana - maandag 29 juni 2009 - 21:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 juni 2009 - 21:42 schreef ar het volgende:
dat nonchalance moet eruit,dan redt ie het want hij barst van het talent!!
dat bedoel ik maar

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5940
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Bruins blij met mario been









0.0061001