|
erwin-letteboer
|
|
|
De rockband die de muziek maakte voor The Shirt Is Back, de reclamecampagne ter promotie van het nieuwe Feyenoord-tenue, is plotseling razend populair onder supporters van de voetbalclub.
Het liedje is een internethit. Vijf vragen aan zanger Pascal Molenaar van de rockgroep KinKobra uit Gorinchem. ,,Wow, wat gebeurt er nu?”
1. Muziek voor een voetbalclub. Zijn jullie zulke fanatieke Feyenoord-supporters?
,,Dat is een lastige vraag, haha. Maar nee, we zijn muzikanten, geen voetbalfans. Toch hebben we absoluut niet over dit aanbod getwijfeld, al kregen we pas precies te horen waar het voor was toen we al bezig waren met de voorbereidingen.
2. Hoe zijn jullie aan de slag gegaan?
,,Dat was voor ons het moeilijkste: we moesten blanco aan het werk, met alleen een klein scriptje. De 45 seconden die je hoort in de reclame is het eindresultaat, geen onderdeel van een al bestaand liedje. We hebben er zelf nog wel een langere versie van gemaakt, die je kunt horen op onze Hyves.”
3. Was opdrachtgever Puma direct enthousiast?
,,Nee, met het eerste concept waren ze niet zo blij. Toen gingen we weer aan de slag en kwam dit nummer eruit. Puma gaf meteen groen licht, hartstikke gaaf. De uiteindelijke versie die je in de reclame hoort is opgenomen in de Basement Studio in Den Haag. Daar is het vette geluid gemaakt, we nemen er vaker op en hebben er goede ervaringen.”
4. Jullie krijgen als klein bandje opeens veel aandacht. Fijn zeker?
,,Ja, inderdaad, dat is fantastisch. De reclame is eerst op YouTube.com gelanceerd. Het ging meteen vreselijk hard, we belandden zelfs in de lijst met best bekeken filmpjes. Ik dacht echt even: wow, wat gebeurt er nu? De reclame is ook vaak te zien op TV Rijnmond, en straks op Eredivisie Live en waarschijnlijk ook bij de NOS.”
5. Gaan jullie nu in de Kuip spelen?
,,Laat ze maar bellen! De geruchten gaan rond, dat is wel grappig. Ons lied wordt straks gedraaid in het stadion, en dat is al fantastisch. Supporters van Feyenoord stuurden ons al vele tientallen berichtjes.” |
|
|