BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Been gaat de strijd aan met Makaay

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
Tramlijn 23
 Tramlijn 23 - zondag 12 juli 2009 - 09:53   quote  deeplink  
Het optreden van Feyenoord in Venlo (2-2) was een domper voor trainer Mario Been. Ik ben ongelooflijk teleurgesteld over het spel in de eerste helft. In de rust heb ik de ploeg gezegd, dat ik het Feyenoord van vorig jaar had gezien. Inspiratieloos. Een ploeg zonder beweging. Er moet echt een knop worden omgezet, dat het zo niet langer kan.

Met name de voorste linie stelde Been zeer teleur. Slory en Makaay bekochten het net als De Cler met een wissel in de rust. De trainer is de strijd aangegaan met Makaay, die hij te afwachtend vindt spelen. Je kunt wel in de rondte lopen en half druk geven, maar dan gebeurt er niks. Dan kun je wel zeggen Roy heeft het nooit gedaan, maar hij zal het moeten doen als we niet nog eens zon jaar als het vorige willen meemaken. Iedereen zal honderd procent moeten geven. Ik hoop dat dat duidelijk is geworden en anders zien we tegen Sporting Lissabon wel hoe de ploeg eruitziet.

http://www.fr-fanatic.com/2009/07/12/17528/
Rovert
 Rovert - zondag 12 juli 2009 - 09:56   quote  deeplink  
Hmmm, ik ga even denken wat ik hiervan vind
Tramlijn 23
 Tramlijn 23 - zondag 12 juli 2009 - 09:58   quote  deeplink  
Als Feyenoordspelers in het kader van het project "scoren in de wijk" spelers ter besckikking stelt, dan mag Makaay de bejaardensozen doen.

Maar eerlijk gezegd heb ik nog steeds best wel vertrouwen dat Been hem aan de praat krijgt.
bjorn
 bjorn - zondag 12 juli 2009 - 10:02   quote  deeplink  
ik vind het goed dat been makaay er naast durft te zetten als hij niet presteerd
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 12 juli 2009 - 10:15   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 juli 2009 - 09:56 schreef Rovert het volgende:
Hmmm, ik ga even denken wat ik hiervan vind
Hmmmmmm ook ik moet nu even gaan nadenken omdat:
Ik eigenlijk al 2 jaar de zelfde mening schijnt te hebben
als onze nieuwe trainer Mario Been.
Ik kreeg hier altijd reacties dat ik het verkeerd zag van velen.
Zoveel zelfs dat ik ben gaan twijfelen en mijn mening een beetje had
bijgesteld.
Nu Mario met een mening Roy gewisseld heeft denk ik ,had Vlemmings dat
vorig seizoen ook niet kunnen doen.
Nu ik ook al geen 3-2 neer had gezet maar ?-2 bij de wedstrijd tegen VV Venlo
denk ik dat ik ook mijzelf maar bij die SPORTPOOLER ga inschrijven..
Nou hoop ik alleen dat hij Makaay ook niet (zover) laat inzakken als Vlemmings deed
ff na tijdperk Verbeek want toen hadden we gelijk geen spits meer
.Makaay is geen Kuijt natuurlijk

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 12 juli 2009 door Leon FR1908 --
antoniorijen
 antoniorijen - zondag 12 juli 2009 - 10:32   quote  deeplink  
Is goed bezig die Been en als Makaay niet willeren dan moet ie het maa voelen en anders gewoon op de bank of tribune en gauw Luc Castaignos erbij halen
Fonsie
 Fonsie - zondag 12 juli 2009 - 10:32   quote  deeplink  
Ik denk dat Makaai nuchter genoeg is dat het zo niet kan, ik zie ook dingetjes dan denk ik, kijk dat is het instenkt van een top voetballer, maar daarbij komt vandaag aan de daag meer te kijken, en het zij Roy gegund. maar deze exstra's zijn moeilijk
als je dat niet aan is geleerd. hopelijk neemt hij deze hobbel. Spelers vliegen van hot maar her van voor naar achter wie dit niet doet komt te kort tegenover een tegenstander iedereen word er op geselecteerd, sta je in je ontwikkeling stil, dan ben je uitgeteld. Kijk naar Fer, wijnaldum en Bisi ja zelfs Bruins deed mee,en met Cisee d'r bij, jongens dit word het, ze storen, ze halen en brengen de bal en werken af, beweging beweging beweging. zonder bal nog veel meer, altijd aan speelbaar zijn anders ben je niet met het spelletje bezig. moeilijk maar dat doen de toppers ook in Europa. Alleen dat word gevraagd
Djee
 Djee - zondag 12 juli 2009 - 10:33   quote  deeplink  
Hehe, werd het nou echt eens geen tijd, om die zakkenvuller er naast te zetten?????
Was tenslotte goeie zet van Mario(hopelijk niet te laat!), om hem de 2e helft te wisselen, hij speelde(?) als een krant!
Heb al vaker gezegd: "Makaay is absoluut GEEN speler voor Feyenoord, en zal het nooit worden ook!
Ja, een balletje afwachten, die panklaar voor de zgn. "Fantoom" voetjes wordt gepresenteerd, (na goed voetbal door diverse collega's verkregen aanval)kunnen wij er zelf ook wel intikken!
En dan nog, presteerd hij het al zo vaak, dat hij die bal/aanval verziekt, de minkukel!
En idd., Makaay is GEEN Kuijt, maar we moeten ook niet gaan vergelijken!
Darley is ook geen de Goeij of Treitel, en dat is van Dijk (met alle respect) ook niet!
Maar voor mij staat 1 ding vast: ERUIT MET MAKAAY!
Zorgt alleen mar voor ergernis!
diesel74
 diesel74 - zondag 12 juli 2009 - 10:34   quote  deeplink  
Iedereen loop al een tijdje (2 seizoenen) te zeuren over Makaay. Bij Bayern en Depo draaide alles om hem. Hier moet hij meeverdedigen, slidings maken en voorzetten en scoren tegelijk. Daar hoefde hij zich bij zijn andere clubs niet druk om te maken, dat deden andere spelers. Bij Feyenoord wordt hij verkeerd gebruikt! Makaay past niet bij Feyenoord. Maar dat heeft niets met zijn voetbalkwaliteien te maken maar meer met de voetbalcultuur die er hangt bij de club uit Rotterdam.
Royaal
 Royaal - zondag 12 juli 2009 - 10:39   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 juli 2009 - 10:34 schreef diesel74 het volgende:
Iedereen loop al een tijdje (2 seizoenen) te zeuren over Makaay. Bij Bayern en Depo draaide alles om hem. Hier moet hij meeverdedigen, slidings maken en voorzetten en scoren tegelijk. Daar hoefde hij zich bij zijn andere clubs niet druk om te maken, dat deden andere spelers. Bij Feyenoord wordt hij verkeerd gebruikt! Makaay past niet bij Feyenoord. Maar dat heeft niets met zijn voetbalkwaliteien te maken maar meer met de voetbalcultuur die er hangt bij de club uit Rotterdam.
je bedoelt, met de resultaten van dit gedrag
gister was een duidelijk voorbeeld dat Makaay het spel voorin niet echt bevorderd..
Tramlijn 23
 Tramlijn 23 - zondag 12 juli 2009 - 10:43   quote  deeplink  
Denk niet dat Makaay gekomen is om zijn zakken te vullen, want hij had clubs voor het uitkiezen waar die veel meer kon opstrijken. Maar hij koos voor de uitdaging om Feyenoord er boven op te helpen. Misschien heeft hij wel die uitdaging onderschat.

Maar Been zal hem vast wel op de juiste snaar weten te raken. Mocht hij het fysiek niet meer trekken , ja dan kun je lullen als brugman maar daar wordt ie niet jonger op. Afwachten dus, desnoods maar even op de bank.
RedWhiteBlack
 RedWhiteBlack - zondag 12 juli 2009 - 11:02   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 juli 2009 - 10:39 schreef Royaal het volgende:

[..]

je bedoelt, met de resultaten van dit gedrag
gister was een duidelijk voorbeeld dat Makaay het spel voorin niet echt bevorderd..
Als je de opstelling van de tweede helft neemt met een verandering Makaay voor Landzaat.
Denk ik wel dat ie los komt, eerste helft geen steun gehad van het middenveld allemaal veel te statisch en te langzaam.
Swansea
 Swansea - zondag 12 juli 2009 - 12:57   quote  deeplink  
Eindelijk wordt die lapswans eens aangepakt!!!Werken voor je geld !!!!!!!!!
hotjumper
 hotjumper - zondag 12 juli 2009 - 13:12   quote  deeplink  
ach het geeft Mario de kans te laten zien dat "namen" hem niks doen
R()b
 R()b - zondag 12 juli 2009 - 13:13   quote  deeplink  
De beste speelt.
Maar erg veel spitsen hebben we niet.
Madhopfc
 Madhopfc - zondag 12 juli 2009 - 13:24   quote  deeplink  
Ik denk dat Makaay nog steeds 1 van de betere Feyenoorders is.....en hard werken is hem niet vreemd want ik heb hem vorig seizoen vaker in ONS strafschopgebied gezien dan in de 16m. van de tegenstander.....Hij moet echter wel bediend worden...
Gisteren hebben wij de bal in de 1e helft bijna nooit gehad en als we hem hadden speelden we de bal in de voeten van een VVV-er .....Bahia,De Cler, Landzaat....
Makaay verdedigen als die niet in de 16 staat is simpel ...dan is die niet gevaarlijk.....Cisse wel....die creeert zijn eigen kansen maar die heeft er ook meer nodig!!!Gelukkig kunnen we nu wel meer systemen spelen!
Jopie54
 Jopie54 - zondag 12 juli 2009 - 14:01   quote  deeplink  
Het enige wat ik hiervan vind; het werd een hoogste tijd dat dit ging gebeuren.
henri
 henri - zondag 12 juli 2009 - 15:01   quote  deeplink  
WEGWEZEN met die MCvlaai!
pear77
 pear77 - zondag 12 juli 2009 - 15:14   quote  deeplink  
Ik hink op twee gedachten
1 Laat iemand anders die extra meters maar maken in het veld.
Makaay maakt z'n doelpunten dit jaar wel weer.

2 Het mag niet zo zijn dat hij als enige in het veld mag verzaken.
Dan maar iemand anders er neer zetten die niet verzaakt.
Vak Q
 Vak Q - zondag 12 juli 2009 - 15:32   quote  deeplink  
Wacht maar af als Makaay samen met Cisee in de spits staat dan kan hij zijn klasse tonen en scoren.(4-4-2)
Mario heeft nog een paar weken om dit voor elkaar te krijgen en Makaay scherp te maken.
Dit soort dingen horen er bij en dat is alleen maar goed.
De rotte appel vindt ik Landzaat want ik heb nooit begrepen waarom hij gehaald is.
Deze speler is gewoon te traag en heeft zijn beste tijd gehad.Wegwezen dus!
erwin-letteboer
 erwin-letteboer - zondag 12 juli 2009 - 16:07   quote  deeplink  
je hoeft helemaal geen strijd aan te gaan, je moet gewoon eieren kiezen voor je geld,makaay op de bank,dat ziet iedereen
erwin-letteboer
 erwin-letteboer - zondag 12 juli 2009 - 16:08   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 juli 2009 - 13:24 schreef Madhopfc het volgende:
Ik denk dat Makaay nog steeds 1 van de betere Feyenoorders is.....en hard werken is hem niet vreemd want ik heb hem vorig seizoen vaker in ONS strafschopgebied gezien dan in de 16m. van de tegenstander.....Hij moet echter wel bediend worden...
Gisteren hebben wij de bal in de 1e helft bijna nooit gehad en als we hem hadden speelden we de bal in de voeten van een VVV-er .....Bahia,De Cler, Landzaat....
Makaay verdedigen als die niet in de 16 staat is simpel ...dan is die niet gevaarlijk.....Cisse wel....die creeert zijn eigen kansen maar die heeft er ook meer nodig!!!Gelukkig kunnen we nu wel meer systemen spelen!
nouuu dat ben ik niet met je eens..ik denk dat als cissé zn kansen krijgt legt die er ze echt wel in,die scoort juist makkelijker als makaay alleen viel dat niet op in zijn tijd bij roda jc
erwin-letteboer
 erwin-letteboer - zondag 12 juli 2009 - 16:10   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 juli 2009 - 10:34 schreef diesel74 het volgende:
Iedereen loop al een tijdje (2 seizoenen) te zeuren over Makaay. Bij Bayern en Depo draaide alles om hem. Hier moet hij meeverdedigen, slidings maken en voorzetten en scoren tegelijk. Daar hoefde hij zich bij zijn andere clubs niet druk om te maken, dat deden andere spelers. Bij Feyenoord wordt hij verkeerd gebruikt! Makaay past niet bij Feyenoord. Maar dat heeft niets met zijn voetbalkwaliteien te maken maar meer met de voetbalcultuur die er hangt bij de club uit Rotterdam.
gister zag ik hem 1e sliding maken
coenjo
 coenjo - zondag 12 juli 2009 - 16:18   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 juli 2009 - 16:08 schreef erwin-letteboer het volgende:

[..]

nouuu dat ben ik niet met je eens..ik denk dat als cissé zn kansen krijgt legt die er ze echt wel in,die scoort juist makkelijker als makaay alleen viel dat niet op in zijn tijd bij roda jc
idd.. bij ivoorkust loopt hij 5 goals in 8 wedstrijden.. ik verwacht 10x meer van deze man, dan van makaay dit jaar.. we hebben juist mensen nodig die zelf kansen gaan creeren.
erwin-letteboer
 erwin-letteboer - zondag 12 juli 2009 - 16:21   quote  deeplink  
precies!zo is dat en niet anders haha
coenjo
 coenjo - zondag 12 juli 2009 - 16:22   quote  deeplink  
en niet alleen makaay is een zwakke schakel.. ook de cler valt me weer vies tegen..
hij werd twee jaar geleden nog bestempeld als 'de beste linksback van nederland' daar is weinig meer van over.
sevillana
 sevillana - zondag 12 juli 2009 - 16:23   quote  deeplink  
Past idd maar 1 opmerking in dit verhaal; "werken voor je poen!"
erwin-letteboer
 erwin-letteboer - zondag 12 juli 2009 - 16:24   quote  deeplink  
klopt!
coenjo
 coenjo - zondag 12 juli 2009 - 16:24   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 juli 2009 - 13:24 schreef Madhopfc het volgende:
Ik denk dat Makaay nog steeds 1 van de betere Feyenoorders is.....en hard werken is hem niet vreemd want ik heb hem vorig seizoen vaker in ONS strafschopgebied gezien dan in de 16m. van de tegenstander.....Hij moet echter wel bediend worden...
Gisteren hebben wij de bal in de 1e helft bijna nooit gehad en als we hem hadden speelden we de bal in de voeten van een VVV-er .....Bahia,De Cler, Landzaat....
Makaay verdedigen als die niet in de 16 staat is simpel ...dan is die niet gevaarlijk.....Cisse wel....die creeert zijn eigen kansen maar die heeft er ook meer nodig!!!Gelukkig kunnen we nu wel meer systemen spelen!
en waarom denk jij dat makaay nog een van de betere spelers is van feyenoord??
alleen op basis van zijn verleden?
Tramlijn 23
 Tramlijn 23 - zondag 12 juli 2009 - 20:52   quote  deeplink  
Misschien moeten we maar niet al te gauw oordelen over de spelers. Laat ze eerst maar aan elkaar en visie van Been wennen en de drive te pakken krijgen. Ik denk dat een hope lui hier nog wel eens verrast kunnen worden, mezelf inbegrepen.
Royaal
 Royaal - zondag 12 juli 2009 - 20:56   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 juli 2009 - 20:52 schreef Tramlijn 23 het volgende:
Misschien moeten we maar niet al te gauw oordelen over de spelers. Laat ze eerst maar aan elkaar en visie van Been wennen en de drive te pakken krijgen. Ik denk dat een hope lui hier nog wel eens verrast kunnen worden, mezelf inbegrepen.
Hoop het. Makaay is nog steeds zeer gevaarlijk alleen hij moet wel stukken dynamischer worden
Tramlijn 23
 Tramlijn 23 - zondag 12 juli 2009 - 21:11   quote  deeplink  
De bal ligt nu bij hem!
puffin
 puffin - zondag 12 juli 2009 - 21:29   quote  deeplink  
aub steun deze spits...gaat een belangrijke schakel worden en niet de zwakste, de topic waarbij hij steeds wordt genoemd.
Dick
 Dick - zondag 12 juli 2009 - 21:36   quote  deeplink  
Je moet deze spits niet steunen.
Je moet hem ondersteunen. om hem te leren lopen
puffin
 puffin - zondag 12 juli 2009 - 21:39   quote  deeplink  
met enig respect kijk ik nog immer naar deze geweldige spits, denk dat hij zelfs op 1 been nog topscorer kan worden in de selectie die het dit seizoen moet gaan doen.
Retired
 Retired - zondag 12 juli 2009 - 21:42   quote  deeplink  
Makaay is voor de goal de beste Feyenoorder, in het veld (een van) de minste.. Als Tomasson achter Makaay speelt komt het goed, telkens toen tomasson meedeed, was Makaay goed en tomasson ook!
strijder76
 strijder76 - zondag 12 juli 2009 - 21:47   quote  deeplink  
Been heeft helemaal gelijk. Je moet presteren ...laten we eerlijk zijn niemand wil wachten tot de kerst met een goal van Makaay. Wat heeft hij gepresteerd dan het laatste jaar. Hij komt lui over. O sorry , ik bedoel moe ! Het lijkt wel of hij er geen zin meer in heeft of zo iets denkt van ...ik prik em er rond de 90ste minuut wel in...
Vroeger moest je een vechter zijn bij Feyenoord. Dus Been je komt op de juiste tijd.
Pak ze aan. Laat ze weer vechten voor Feyenoord.
Tramlijn 23
 Tramlijn 23 - zondag 12 juli 2009 - 21:48   quote  deeplink  
REACTIE OP DIE GEPENSIONEERDE

Jammert dat Tomasson zo blessuregevoelig is maar vind hem zelfs met blessures van waarde. Want zodra hij ook maar weer even hersteld is legt die er weer een paar belangrijke in. Misschien moeten we maar een paar van hem klonen.

Doe er dan ook maar een paar van Kuyt er bij.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 12 juli 2009 door Tramlijn 23 --
G-child
 G-child - maandag 13 juli 2009 - 02:18   quote  deeplink  
Dank je wel Strijder... je neemt de woorden uit mijn mond, soms is de koek op toch?
antoniorijen
 antoniorijen - maandag 13 juli 2009 - 06:34   quote  deeplink  
Zo'n Makaay veranderd je niet meer hoor, ook Mario niet en ik ben benieuwd of mario de steun krijgt van het bestuur en de RvC als deze Makaay naar een van de leden van de RvC zou stappen?? Dan krijgen we weer van die taferelen zoals met GJ Verbeek ben ik bang. Als ik Mario was zou ik het eens met Makaay en Cisse proberen, een die heel beweeglijke spits ( Cisse ) die dan om Makaay heen speelt. Als het dan nog niks wordt dan heb je in ieder geval alles geprobeerd en zal plaats moeten maken voor een talentvolle speler zoals Luc Castaignos
hotjumper
 hotjumper - maandag 13 juli 2009 - 07:35   quote  deeplink  
is volgens mij gewoon een stukje psychologie, laat nu zien dat je zelfs Makaay durft te wisselen en iederéén weet dat er niet met je te spotten valt. Verwacht toch wel weer dat ie club topscoordert wordt.
Els
 Els - maandag 13 juli 2009 - 08:21   quote  deeplink  
Makaay was vorig jaar, ondanks langdurige afwezigheid, onze topscorer. Gemiddeld per wedstrijd scoorde hij zelfs vaker als de landelijk zeer bejubelde Suarez. In de titel van de topic staat dat Been de strijd met hem wil aangaan, en wij willen hem al weer langdurig op de bank, op de tribune, verkopen, duiden hem aan als zakkenvuller en zien een sluimerend arbeidsconflict waarbij Been het veld moet ruimen.... Ooit van overtrokken reageren gehoord?
De voorbereiding is nog maar net begonnen!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 13 juli 2009 door Els --
Tramlijn 23
 Tramlijn 23 - maandag 13 juli 2009 - 08:40   quote  deeplink  
Denk ook niet dat Makaay een zakkenvuller is want hij had de clubs voor het uitkiezen waar hij veel meer kon opstrijken. Hij heeft duidelijk voor de uitdaging gekozen om de club er boven op te helpen. Dat hij zo op de begroteing drukt, tsja dat weet je als Feyenoord als je zo´n gelouterde spits binnen haalt.

Ik geef hem nu het voordeel van de twijfel omdat ik denk dat hij zeker van waarde kan zijn als het elftal eenmaal lekker gaat draaien. Maar vind net zo goed wel dat je tegenwoordig niet alleen maar meer op je fluwelen traptechniek kan teren, er zal dus ook wat meer peper in de reet moeten. Maar denk dat Mario dat wel bij hem uit krijgt.
Tramlijn 23
 Tramlijn 23 - maandag 13 juli 2009 - 08:53   quote  deeplink  
Been is niet bang!

http://www.sport1.nl/Voetbal/Nieuws/184668-been-haalt-stevig-uit-naar-makaay.html
Stylzz
 Stylzz - maandag 13 juli 2009 - 09:15   quote  deeplink  
Met het middenveld van de eerste helft tegen VVV kan je Berbatov voorin hebben staan, maar dan scoor je nog niet hoor.. Ik heb werkelijk geen bal gezien wat voorbij de middenlijn kwam. Alsof Verbeek weer op de bank zat of erger.

Makaay kan nog van waarde zijn, maar hij weet wel dat er ook van hem zaken verwacht worden, kan hij dat niet meer oprengen zal Been hem er naast zetten, mar zo'n vaart zal het niet lopen.

Dit is allemaal in het kader van het scherp krijgen van je team.
Els
 Els - maandag 13 juli 2009 - 09:17   quote  deeplink  
Zo Stylzz, wakker?
Stylzz
 Stylzz - maandag 13 juli 2009 - 09:22   quote  deeplink  
half :)
Marioscenario
 Marioscenario - maandag 13 juli 2009 - 09:42   quote  deeplink  
Ik kan niet aan de indruk ontkomen dat Been en Feyenoord proberen Makaay te lozen. Het duurt nog even voordat de transfer periode voorbij is. Makaay krijgt door deze benadering tegenzin en ook is openlijk commentaar in de pers niet fraai. Makaay heeft nu nog tijd genoeg om uit te zien naar een andere club. Zo gaat het ook met de Cler en als het dan toch moet dan mag van Bronkhorst en Landzaat in hetzelfde rijtje. Dan heb je bezuinigd.
Patrick078
 Patrick078 - maandag 13 juli 2009 - 10:56   quote  deeplink  
Denk dat Mario er goed aan doet om Makaay aan te pakken. Terecht!

Alleen komt er nu al weer een stukje onrust bij kijken... Diverse media duiken erop en het lijk net alsof het weer allemaal kommer en kwel is bij Feyenoord.

Los dit soort problemen intern op. Dit soort zaken moeten zo min mogelijk naar buiten worden gebracht.

Anders gewoon Makaay erbij houden puur als "target man"
Tramlijn 23
 Tramlijn 23 - maandag 13 juli 2009 - 11:00   quote  deeplink  
Als Malkaay niet opgestel wordt dan gaat de4 media gelijk al wilde verhalen rondbazuinen. Daarom kan Mario dat maar beter voor zijn en gewoon de harde feiten melden. Mario heeft hem nog echt niet afgeschreven, maar nu moet Makaay wel zich laten gelden in het veld om zijn ongelijk te bewijzen. En dat is nou net wat Mario wil.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3096
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Been gaat de strijd aan met Makaay









0.0076770