BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Hoongelach om nieuwe gedragsregels Feyenoord

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
 Headliner  Headliner - maandag 13 juli 2009 - 23:26
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

Hoongelach om nieuwe gedragsregels Feyenoord (VoetbalZone)

Boudewijn
 Boudewijn - dinsdag 14 juli 2009 - 01:51   quote  deeplink  
De door Feyenoord uitgebrachte nieuwe notitie Gedragsregels zorgt vooralsnog voor een hoop gelach bij de supporters. De club heeft in haar reglement onder andere staan dat een fan gehuld in een Feyenoord-shirt die het zandkasteel van een spelend kind omver schopt, geen stadionverbod zal krijgen. Feyenoord maakt zichzelf belachelijk, treurt Eric van Dorp, voorzitter van de supportersvereniging van Feyenoord.

Woordvoerder Gido Vader is het daar niet mee eens. Het is heel makkelijk om hiermee de draak te steken, zegt hij in AD/Sportwereld. Maar met deze voorbeelden willen we iedereen duidelijk maken dat er grenzen zijn aan de maatregelen die we kunnen treffen. We kunnen niet optreden tegen supporters die zich ver buiten de stadions misdragen. We hebben de voorbeelden juist op verzoek van de supporters geformuleerd.

In de gedragsregels staat dat supporters een stadionverbod kunnen krijgen als ze iemand een kopstoot geven, slaan, duwen, schoppen of moet je een klap voor je bek zeggen. Tot zover niets vreemds, maar de voorbeelden die níet tot een stadionverbod leiden zijn duidelijk opmerkelijker. Voor overlast zorgen tijdens een dansfestival levert ook echt geen stadionverbod op, aldus de beleidsnotitie.

Ik begrijp totaal niet waarom dit er nu zo in moet staan, zegt Van Dorp. Hier gaan mensen echt de draak mee steken en misschien nog wel terecht ook. Je zult zien dat ze bij Feyenoord fotos binnenkrijgen van fans in shirtjes die kastelen plat staan te trappen. Dit lokt alleen maar ongewenste reacties uit.

Waar kan ik de complete nieuwe gedragsregels lezen?
Op feyenoord.nl zie ik nog die van 2008/2009 staan.
hotjumper
 hotjumper - dinsdag 14 juli 2009 - 03:01   quote  deeplink  
http://www.feyenoordnet.nl/index.php?pageID=2&messageID=17382
Boudewijn
 Boudewijn - dinsdag 14 juli 2009 - 03:15   quote  deeplink  
thx!

even nog een vraagje, ik zie er dit plaatje staan wat in strijd is met de regels:

feyenoord-regels.jpg

maar wat is er dan niet goed?
betekent 'Lopen altijd' iets??
Boudewijn
 Boudewijn - dinsdag 14 juli 2009 - 03:19   quote  deeplink  
en ook leuk:

Wel in strijd met gedragsregels:
Tijdens de eerste training van het seizoen valt een supporter andere bezoekers lastig op of rond het evenemententerrein.

De eerste training mag je niemand lastig vallen, maar de rest van het jaar wel?? :)
hotjumper
 hotjumper - dinsdag 14 juli 2009 - 03:23   quote  deeplink  
zal wel staan: "Joden lopen altijd weg" of karikatuurtjes van neuzen met "lopen altijd weg" erachter. is geen positieve ondersteuning van de eigen club.
PieterBos
 PieterBos - dinsdag 14 juli 2009 - 07:47   quote  deeplink  
Is het niet het spandoek over het scorebord?
Er lijkt spandoek met 1-0 over het scorebord te hangen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 14 juli 2009 door PieterBos --
erwin-letteboer
 erwin-letteboer - dinsdag 14 juli 2009 - 10:10   quote  deeplink  
haha..zandkastelen kapot maken,ik vind hem geweldig ik vind dat de mensen hier gewoon de humor van moette inzien en daadwerkelijk zandkastelen(zelf maken)en later kapot maken en een fototje van maken,heerlijk haha..
erwin-letteboer
 erwin-letteboer - dinsdag 14 juli 2009 - 10:11   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 - 03:23 schreef hotjumper het volgende:
zal wel staan: "Joden lopen altijd weg" of karikatuurtjes van neuzen met "lopen altijd weg" erachter. is geen positieve ondersteuning van de eigen club.
zijn idd poppetjes voor''lopen'' zijn idd joden/020'ers/scum etc..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 14 juli 2009 door erwin-letteboer --
scarface1979
 scarface1979 - dinsdag 14 juli 2009 - 16:26   quote  deeplink  
Schijnbaar zijn de mensen zo dom en zielig dat er dit soort voorbeelden nodig zijn om door te dringen. Nog steeds gebeurt er genoeg in en rond het stadion.
Het moet eens een keer afgelopen zijn met dat gezeik. We hebben al een jaar geen Europees gespeeld en uit de kwartfinale gegooid.
En dan mogen we weer een keer opdraven en wordt er in Zweden weer gevochten!!!!
Zo gaat de club naar de klote!
We staan gewoon voor lul dat dit soot voorbeelden gegeven moeten worden!

Verzin een origineel lied voor Feyenoord of haar spelers in plaats van andere clubs af te kankeren.
Doe eens origineel
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 14 juli 2009 - 16:32   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 - 16:26 schreef scarface1979 het volgende:
Schijnbaar zijn de mensen zo dom en zielig dat er dit soort voorbeelden nodig zijn om door te dringen. Nog steeds gebeurt er genoeg in en rond het stadion.
Het moet eens een keer afgelopen zijn met dat gezeik. We hebben al een jaar geen Europees gespeeld en uit de kwartfinale gegooid.
En dan mogen we weer een keer opdraven en wordt er in Zweden weer gevochten!!!!
Zo gaat de club naar de klote!
We staan gewoon voor lul dat dit soot voorbeelden gegeven moeten worden!

Verzin een origineel lied voor Feyenoord of haar spelers in plaats van andere clubs af te kankeren.
Doe eens origineel
Uhmmm voordat jij je eigen supporters de schuld gaat geven over het gevalletje Zweden??Werden daar niet Feyenoordsupporters aangevallen door supporters van Götenborg ??
Ik dacht het wel zelf de Zweedse politie verklaarde dat de supporters van Feyenoord geen enkele blaam troffen of trefde of weet ik veel;)
scarface1979
 scarface1979 - dinsdag 14 juli 2009 - 16:35   quote  deeplink  
Dat zou kunnen. En als dat zo is, dan vergeten we dat ene voorbeeldje even.
Maar Feyenoord heeft wel een dikke boete gekregen. Dat is dan wel frapant als de supporters er niets aan kunenn doen...

Laat staan dan de club!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 14 juli 2009 door scarface1979 --
Boudewijn
 Boudewijn - dinsdag 14 juli 2009 - 16:39   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 - 16:26 schreef scarface1979 het volgende:
Schijnbaar zijn de mensen zo dom en zielig dat er dit soort voorbeelden nodig zijn om door te dringen. Nog steeds gebeurt er genoeg in en rond het stadion.
Denk je dat de lui die zich misdragen onder de indruk zullen zijn van deze voorbeelden en het daarom niet meer zullen doen? Ik denk het niet...
Denk ook niet eens dat ze meer dan 2 woorden uit die gedragsregels zullen lezen!
hotjumper
 hotjumper - dinsdag 14 juli 2009 - 16:48   quote  deeplink  
Ik denk dat een heleboel ze wel lezen, en er smakelijk om lachen. Denk dat de opstelling van Feyenoord eerder averechts werkt. Feyenoord behandeld z'n supporters vaak schandalig en dat roept vaak minder prettige reacties.

voorbeeld is dat gehannes met die foto voor je uitkaart.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 14 juli 2009 - 17:19   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 - 16:35 schreef scarface1979 het volgende:
Dat zou kunnen. En als dat zo is, dan vergeten we dat ene voorbeeldje even.
Maar Feyenoord heeft wel een dikke boete gekregen. Dat is dan wel frapant als de supporters er niets aan kunenn doen...

Laat staan dan de club!
Nee die boete was voor Lech Poznan ,maar goed je heb gelijk voorbeelden genoeg.Weet je nog na het gevalletje Nancy toen we tegen Blackburn moesten.Toen was er nog een gozer die het presteerde om een glas bier op de schedel van zo`n Engelse speler te gooien?????Hij was goed gemikt maar ik geloof niet dat die gozer meer hersencellen heeft dan een varken.pfffffffffffffff
ronnie 70
 ronnie 70 - dinsdag 14 juli 2009 - 18:13   quote  deeplink  
aldus gido vader[WAT EEN NAAM] :wanneer je zin heb om op een feest de hele tyfuszooi te slopen en je toevallig in een feyenoordshirt loopt maakt dat niks uit doe maar gerust want voor deze dingen krijg je GEEN stadionverbod........ welkom in nederland........ wat een hersenloze tuupeend is dat zeg....krijgt die ook nog salaris bij feyenoord???? VERSCHRIKKELIJK.......
hotjumper
 hotjumper - dinsdag 14 juli 2009 - 18:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 - 18:13 schreef ronnie 70 het volgende:
aldus gido vader[WAT EEN NAAM] :wanneer je zin heb om op een feest de hele tyfuszooi te slopen en je toevallig in een feyenoordshirt loopt maakt dat niks uit doe maar gerust want voor deze dingen krijg je GEEN stadionverbod........ welkom in nederland........ wat een hersenloze tuupeend is dat zeg....krijgt die ook nog salaris bij feyenoord???? VERSCHRIKKELIJK.......
Het gaat er hier niet om of het getoonde gedrag normaal is of niet maar of Feyenoord eventueel sancties oplegt bij bepaald gedrag. Men probeert aan te geven in welke gevallen Feyenoord beperkende maatregelen gaat nemen tegen het schuim der natie.
Madhopfc
 Madhopfc - dinsdag 14 juli 2009 - 18:31   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 - 16:26 schreef scarface1979 het volgende:
Schijnbaar zijn de mensen zo dom en zielig dat er dit soort voorbeelden nodig zijn om door te dringen. Nog steeds gebeurt er genoeg in en rond het stadion.
Het moet eens een keer afgelopen zijn met dat gezeik. We hebben al een jaar geen Europees gespeeld en uit de kwartfinale gegooid.
En dan mogen we weer een keer opdraven en wordt er in Zweden weer gevochten!!!!
Zo gaat de club naar de klote!
We staan gewoon voor lul dat dit soot voorbeelden gegeven moeten worden!

Verzin een origineel lied voor Feyenoord of haar spelers in plaats van andere clubs af te kankeren.
Doe eens origineel
Ben het geheel met je eens! Onderhand kan je nergens meer zeggen dat je Feyenoorder bent.....en dan niet om de beschamende prestaties van de spelers....nee, om de beschamende "prestaties" van mede"supporters!!! Nog ff en ik laat mijn zoon niet meer lopen in een Feyenoordshirt omdat hij dan als hooligan wordt betiteld....enne dan moet tie nog 4 jaar worden!!!! Derhalve.....niet alleen spelers moeten ons shirt verdienen maar ook supporters!!! Nu weet ik wel dat de meeste hersenloze dan wel 1-celligen supporters van onze club niet in het roodwit lopen maar als je Rotterdam Hooligans hoort dan weet je ook wel weer hoe laat het is!
Ik ben Feyenoorder in hart en nieren en sta voor de club.....vind het ook niet erg als er namens Feyenoord ff een statement wordt gemaakt bij supporters van een andere club....als die supporters daar ook maar voor hebben gekozen.....in dat weiland in Beverwijk wist iedereen wat hij daar ging doen dus daar moet je ook niet over pijpzeiken.....
Iets anders is het als onschuldigen angst worden aangejaagd door Feyenoorders die uit zijn op rellen en andersmans goederen zomaar worden vernield.....daar kan ik echt heel slecht tegen.
erwin-letteboer
 erwin-letteboer - dinsdag 14 juli 2009 - 18:45   quote  deeplink  
het moet eens afgelopen zijn met waarschuwingen,en 1,3,5,10 etc jaar een stadion verbod..1x misdragen is een levenslang verbod!en dan bedoel ik zelf ruzie uitlokken,dingen vernielen etc..kijk als je gewoon ergens loopt en dr komen wat gasten op je af en je moet je verdedigen,dan is het wat anders(al is dat moeilijk uit te zoeken soms)maar ff in het algemeend genoemd,als je meedoet aan zinloos geweld vernielingen etc,...BAM gelijk een levenslange stadion verbod..en dat moet gewoon goed geregistreerd staan bij de politie,van mijn part in een algemende computer door heel NL heen..zodat als er wat gebeurd,door iemand met een FR shirt aan ofso,dat er niet meer getiteld word van''feyenoord hooligans''dan kan dan niet meer want ze hebben geen seizoenskaart meer..het moet eens afgelopen zijn met dat ge-rel etc!ook weer in eindhoven..sjezus christus!ik geef toe dat ik zon feyenoord rotterdam trui heb,zon hooligan trui,maar dat vind ik gewoon mooi,dat is alles,en warm;)..maar als je ziet hoe mensen er tegen aan kijken op straat,bijna bang,als wel agressief omdat je als hooligan word bestempeld..het word tijd dat er levenslange stadionverboden komt

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 14 juli 2009 door erwin-letteboer --
hotjumper
 hotjumper - dinsdag 14 juli 2009 - 18:50   quote  deeplink  
in engeland gebeurt helemaal niks meer
erwin-letteboer
 erwin-letteboer - dinsdag 14 juli 2009 - 18:54   quote  deeplink  
nee..idd..zo moet dat hier ook gebeuren
hotjumper
 hotjumper - dinsdag 14 juli 2009 - 20:10   quote  deeplink  
daarom mag Newcastle niet naar utrecht van de FA, ze willen natuurlijk niet hebben dat die verschillende supporters groepen elkaar gaan lopen knuffelen hier
Els
 Els - dinsdag 14 juli 2009 - 22:25   quote  deeplink  
Er zijn weer een aantal mensen aan het doordraven. Sancties op overtredingen is prima, maar ik kan me niet voorstellen dat je in de normale maatschappij voor het vernielen van een stoel een levenslang straatverbod oid krijgt. Voetbalsupporters worden al extreem zwaar gestrafd, het is tot nu toe ook het enige segment waar collectieve schuld heel makkelijk op te leggen is. laten we nou niet zelf de weg vrijmaken voor nog zwaardere straffen. Tijdens wedstrijden zie je de moeilijkste jongens gezellig kletsen met de stillen en nooit aangepakt worden. Als ze daar nou eens mee zouden beginnen, gewoon zonder aanziens des persoons straffen, zelfs al ben je als politie een beetje bang voor hem...
erwin-letteboer
 erwin-letteboer - woensdag 15 juli 2009 - 08:51   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 - 22:25 schreef Els het volgende:
Er zijn weer een aantal mensen aan het doordraven. Sancties op overtredingen is prima, maar ik kan me niet voorstellen dat je in de normale maatschappij voor het vernielen van een stoel een levenslang straatverbod oid krijgt. Voetbalsupporters worden al extreem zwaar gestrafd, het is tot nu toe ook het enige segment waar collectieve schuld heel makkelijk op te leggen is. laten we nou niet zelf de weg vrijmaken voor nog zwaardere straffen. Tijdens wedstrijden zie je de moeilijkste jongens gezellig kletsen met de stillen en nooit aangepakt worden. Als ze daar nou eens mee zouden beginnen, gewoon zonder aanziens des persoons straffen, zelfs al ben je als politie een beetje bang voor hem...
ik vind niet dat hooligans te zwaar gestraft word,want dat vind ik geen supp..hoe sneller dat tuig verbannen word hoe eerder we weer terug zijn op europees niveau..want zolang dat tuig blijft en we verliezen een europese wedstrijd worden wij alweer op het toernooi gedropt
hotjumper
 hotjumper - woensdag 15 juli 2009 - 10:27   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 - 08:51 schreef erwin-letteboer het volgende:

[..]

ik vind niet dat hooligans te zwaar gestraft word,want dat vind ik geen supp..hoe sneller dat tuig verbannen word hoe eerder we weer terug zijn op europees niveau..want zolang dat tuig blijft en we verliezen een europese wedstrijd worden wij alweer op het toernooi gedropt
ik heb het idee dat jij niet begrijpt wat Els bedoelt. Waar Els vraagtekens bij zet is dat een groep gestraft wordt voor de de acties van enkelen, dat gebeurt alleen bij voetbal en dat wordt zo maar geaccepteerd. Dat zijn praktijken die we sinds de jaren veertig van de vorige eeuw niet meer hebben meegemaakt in Nederland. Stel je eens voor dat iemand bij jouw in schubbekutteveen (ik noem maar een dwarsstraat)een glas bier omgooit, en dat daarom het hele dorp niet meer op vakantie mag. klopt toch ook niet?

Dat Feyenoord niet europees actief is ligt niet aan de supporters maar aan de voetbal taak en de UEFA. Engelse, italiaanse en franse supporters zijn minstens zo erg maar op één of andere manierdurft de UEFA alleen de kleinere voetbal landen aan te pakken.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3145
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Hoongelach om nieuwe gedragsregels Feyenoord









0.0078990