BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: KNVB zet Feyenoord terug in gevarenzone

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
 Headliner  Headliner - maandag 20 juli 2009 - 18:17
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

KNVB zet Feyenoord terug in gevarenzone (Sport1.nl)

hotjumper
 hotjumper - maandag 20 juli 2009 - 18:47   quote  deeplink  
quote:

KNVB ZET FEYENOORD TERUG IN GEVARENZONE

De licentiecommissie van de KNVB heeft Feyenoord teruggezet in categorie 1. Dit betekent dat de bond de financiële situatie zorgwekkend vindt en de club voortaan onder financieel toezicht komt te staan. Feyenoord mag nu zonder toestemming van de KNVB geen grote uitgaven meer doen en de club moet een plan van aanpak indienen om financieel te worden.

De huidige situatie is volgens algemeen directeur Eric Gudde geen aanleiding voor extra drastische maatregelen. 'Een herstelplan, zoals op grond van de indeling in categorie 1 door de KNVB wordt geëist, is door Feyenoord maanden geleden al gemaakt. Sterker nog, we zijn al heel ver met de uitvoering ervan', lichtte Gudde toe. 'We hebben dus op voorhand onze maatregelen genomen voor het geval we in de eerste categorie terecht zouden komen. Dit herstelplan hadden we hoe dan ook doorgezet, want Feyenoord moet keihard blijven werken aan de financiële gezondmaking van de club.'

Twee jaar geleden steeg Feyenoord na een jaar onder curatele weer naar categorie 2. Bij clubs in categorie 2 beschouwt de bond de financiële situatie als veilig en verenigingen in categorie 3 zijn volgens de KNVB gezond. Ondanks de nijpende staat van Feyenoord konden de Rotterdammers dit seizoen investeren. Met behulp van een externe financier haalde Feyenoord Daní Fernández, Aleksandar Ignjatovic en Sekou Cissé naar De Kuip. Trainer Mario Been wil de selectie ook nog versterken met een doelman.
Hé saint, als je straks toch op je knieën voor gudde zit, vergeet hem dan niet, voor je je mond vol hebt, even te bedanken voor deze teringzooi.

Met het oog op deze ontwikkeling lijkt het me dus verstandig al het geld dat je nog binnen krijgt uit eventuele transfers aan te wenden om deze situatie zo snel mogelijk op te lossen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 20 juli 2009 door hotjumper --
Phyxsius
 Phyxsius - maandag 20 juli 2009 - 18:57   quote  deeplink  
Ik denk dat je overdrijft
Is er hier iemand die dit als een verrassing ziet?

Dit wisten we toch al allemaal?
Door dit ramp seizoen is de schuld met 4 miljoen gegroeid
Maar laten we niet vergeten dat de schuld eerst was gehalveerd en Gudde is de enige die dat hele proces heeft meegemaakt
Dus ik denk dat hij er wel wat mee te maken heeft gehad

Volgend seizoen lopen er veel contracten af van dure spelers
Denk aan Makaay, Gio, Landzaat, De Cler, Hofland en Tomasson
Waarschijnlijk krijgt alleen Gio een nieuw contract
Dan heb je weer 8 miljoen te besteden aan salaris (10 als om de een of andere reden Gio niet verlengt)
En de contracten van Tiendalli en Slory lopen dan ook af
Dus die zijn we dan ook kwijt
Tiendalli weten we dan zeker
En als Slory niet snel beter gaat presteren wordt zijn contract ook niet verlengt

En denk aan het Excelsior verhaal
Voor het eerst in 10 jaar levert de samenwerking met Excelsior ons geld op ipv dat het geld kost
Is niet de verdienste van Gudde, maar het draagt wel weer bij aan een betere toekomst

We gaan er echt wel komen
En volgend seizoen staan we weer in categorie 2
Volgens mij wist iedereen dat dit ging komen en moet er niet zo over gezeurd worden

En de directie zag het ook al aankomen
Voordat Perridon in beeld kwam was de club er al mee bezig
Dus bekijk het positief en wees blij dat het bestuur al bezig was met een reactie voordat dit een feit was
Dit was onvermijdelijk en dat wist iedereen
Dus wees gewoon blij dat de situatie zo goed is opgepakt
En kijk verder dan je neus lang is, dan moet je wel concluderen dat het toekomst perspectief van Feyenoord nu vele malen beter is dan de laatste 5 jaar!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 20 juli 2009 door Phyxsius --
Els
 Els - maandag 20 juli 2009 - 19:06   quote  deeplink  
Ik ben erg weinig te spreken over de leiderschapskwaliteiten van Gudde, dus zie de nuance die jij wel ziet, wat minder makkelijk. Uiteraard komt dit bericht niet onverwacht, en weten we allemaal dat Bosz met het aantrekken van ervaren, goed betaalde spelers, heeft gegokt en verloren. Daar staat echter ook wel een meevaller van zo'n 13 miljoen tegenover door de tranfer van Drenthe (ja, ik weet het, minus het geld wat aan iedereen betaald moest worden ivm investeringsfondsen) Het lijkt er dus toch wel op, dat er onder zijn leiding onverantoorde financiele risico's zijn genomen. Tel daar het opzichtige falen bij op rondom de situatie GJ Verbeek (de club staat in brand en Gudde komt met benzine aanzakken), dan mag je toch inmiddels wel concluderen dat Feyenoord iets te hoog gegrepen is voor hem. Kan hij niet beter in de RvC gaan zitten als chef nieuw stadion, en kunnen we Kieboom niet alsnog klonen en voor 5 jaar aanstellen?
The Saint
 The Saint - maandag 20 juli 2009 - 19:07   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juli 2009 - 18:47 schreef hotjumper het volgende:

[..]

Hé saint, als je straks toch op je knieën voor gudde zit, vergeet hem dan niet, voor je je mond vol hebt, even te bedanken voor deze teringzooi.

Met het oog op deze ontwikkeling lijkt het me dus verstandig al het geld dat je nog binnen krijgt uit eventuele transfers aan te wenden om deze situatie zo snel mogelijk op te lossen.
Het gaat mij om de spelers, en ik ben absoluut niet blij met gudde(knudde) en de RVC maar ik denk dat je op je microscopisch kleine pikkie getrapt bent.

Maar aangezien je mijn strekking niet begrijpt zal ik niet meer op je ingaan, daar voel ik me te goed voor.

Ik heb veel vertrouwen in Been en Beenhakker, maar in de directie absoluut niet. Maar als Feyenoord dit langzaam zou kunnen oplossen dan komt het over een aantal jaren langzaam goed. Alleen moet er nu gebikkeld worden en moet het bestuur maar eens "Geen woorden maar daden" tonen
Phyxsius
 Phyxsius - maandag 20 juli 2009 - 19:11   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juli 2009 - 19:06 schreef Els het volgende:
Ik ben erg weinig te spreken over de leiderschapskwaliteiten van Gudde, dus zie de nuance die jij wel ziet, wat minder makkelijk. Uiteraard komt dit bericht niet onverwacht, en weten we allemaal dat Bosz met het aantrekken van ervaren, goed betaalde spelers, heeft gegokt en verloren. Daar staat echter ook wel een meevaller van zo'n 13 miljoen tegenover door de tranfer van Drenthe (ja, ik weet het, minus het geld wat aan iedereen betaald moest worden ivm investeringsfondsen) Het lijkt er dus toch wel op, dat er onder zijn leiding onverantoorde financiele risico's zijn genomen. Tel daar het opzichtige falen bij op rondom de situatie GJ Verbeek (de club staat in brand en Gudde komt met benzine aanzakken), dan mag je toch inmiddels wel concluderen dat Feyenoord iets te hoog gegrepen is voor hem. Kan hij niet beter in de RvC gaan zitten als chef nieuw stadion, en kunnen we Kieboom niet alsnog klonen en voor 5 jaar aanstellen?
Ik denk dat we de situatie moeten laten zoals het is
Want ik ben wel te spreken over de zakenman Gudde
Echter niet over de voetbalman Gudde
Maar sinds de komst van Beenhakker is Gudde op voetbalgebied de spreekbuis van Beenhakker
Daarom denk ik dat we Gudde moeten houden zo lang we Beenhakker hebben
Gudde voor het zakelijke gedeelte en Beenhakker voor het voetbal
De verdeling is nu goed en ze doen beide waar ze goed in zijn
Met een nieuwe directeur weet je nooit van te voren waar je aan toe bent

Dus geef Beenhakker en zijn spreekbuis de kans!
Phyxsius
 Phyxsius - maandag 20 juli 2009 - 19:14   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juli 2009 - 19:07 schreef The Saint het volgende:

[..]

Het gaat mij om de spelers, en ik ben absoluut niet blij met gudde(knudde) en de RVC maar ik denk dat je op je microscopisch kleine pikkie getrapt bent.
Heb je mij ook eens iets horen zeggen jochie?

quote:
Op maandag 20 juli 2009 - 19:07 schreef The Saint het volgende:

[..]

Maar aangezien je mijn strekking niet begrijpt zal ik niet meer op je ingaan, daar voel ik me te goed voor.
Moet je niet doen
Dan geef je jezelf meer credits dan je verdiend

quote:
Op maandag 20 juli 2009 - 19:07 schreef The Saint het volgende:

[..]

Ik heb veel vertrouwen in Been en Beenhakker, maar in de directie absoluut niet. Maar als Feyenoord dit langzaam zou kunnen oplossen dan komt het over een aantal jaren langzaam goed. Alleen moet er nu gebikkeld worden en moet het bestuur maar eens "Geen woorden maar daden" tonen
Directie heeft wel de schuld bijna gehalveerd
Als het op voetbalgebied beter ging was er minder dan de helft over
En Gudde en bestuur heeft niks met voetbal te maken
Zij doen het financieel

En ze letten wel op de technische kant
Daarin hebben ze gefaald
Maar we weten allemaal dat ze niet op Been en Beenhakker hoeven te letten
Dus laat ze doen wat ze wel kunnen
Laat ze met cijfertjes spelen!
hotjumper
 hotjumper - maandag 20 juli 2009 - 19:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juli 2009 - 19:07 schreef The Saint het volgende:

[..]

Ik heb veel vertrouwen in Been en Beenhakker, maar in de directie absoluut niet. Maar als Feyenoord dit langzaam zou kunnen oplossen dan komt het over een aantal jaren langzaam goed. Alleen moet er nu gebikkeld worden en moet het bestuur maar eens "Geen woorden maar daden" tonen
zijn we het toch nog ergens over eens...
hotjumper
 hotjumper - maandag 20 juli 2009 - 19:18   quote  deeplink  
ze zullen toch wel van te voren gehoord hebben wat voor salarissen er aangeboden zou worden aan Makaay en consorten...
Phyxsius
 Phyxsius - maandag 20 juli 2009 - 19:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juli 2009 - 19:18 schreef hotjumper het volgende:
ze zullen toch wel van te voren gehoord hebben wat voor salarissen er aangeboden zou worden aan Makaay en consorten...
Tuurlijk
Maar zij dachten, net als jij en ik trouwens, dat ze dat geld waard waren en terug zouden betalen door hun prestaties
Dat is alleen flink tegen gevallen
En de grootste verantwoordelijke daarvoor is toch Petertje Bosz, niet Gudde of de directie
The Saint
 The Saint - maandag 20 juli 2009 - 19:30   quote  deeplink  
EN Phyxsius, ik had het niet over jou hoor:P, Ik was alleen pissig over het feit dat ze maar spelers afkraken, en Hotjumper, De strijdbijl maar begraven en samen sterk voor Feyenoord??
hotjumper
 hotjumper - maandag 20 juli 2009 - 19:31   quote  deeplink  
Dat altijd!
Phyxsius
 Phyxsius - maandag 20 juli 2009 - 19:34   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juli 2009 - 19:30 schreef The Saint het volgende:
EN Phyxsius, ik had het niet over jou hoor:P, Ik was alleen pissig over het feit dat ze maar spelers afkraken, en Hotjumper, De strijdbijl maar begraven en samen sterk voor Feyenoord??
Ik weet dat je het niet tegen mij had
Maar ik vond je reactie richting Hotjumper niet kunnen
En dan geef ik je een reactie die in mijn ogen terecht is
Marioscenario
 Marioscenario - maandag 20 juli 2009 - 20:04   quote  deeplink  
Dit was te verwachten. De KNVB wilt ongetwijfeld inzicht in de interne en externe geldstromen. Het lijkt me als de bond die onder ogen heeft dat men pas een definitief oordeel kan vormen. Het kan best zijn dat de externe financieringen niet helemaal volgens de regels zijn. Want hoe worden de nu schulden gesaneerd.
Maximus
 Maximus - maandag 20 juli 2009 - 20:08   quote  deeplink  
Hebben die externe stromen wat met Feyenoord te maken dan? De speler voetbalt bij ons maar het risico ligt bij investeerder toch? T kost de club géén dikke investering die in de begroting te vinden is.
sportdwaas
 sportdwaas - maandag 20 juli 2009 - 20:11   quote  deeplink  
Feyenoord plaatst zichzelf in de gevarenzone.
PSV-FOR-LIFE
 PSV-FOR-LIFE - maandag 20 juli 2009 - 20:22   quote  deeplink  
gewoon terecht, maar ik geloof heus wel dat ze er volgend seizoen weer uit zijn.
Marioscenario
 Marioscenario - maandag 20 juli 2009 - 20:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juli 2009 - 20:22 schreef PSV-FOR-LIFE het volgende:
gewoon terecht, maar ik geloof heus wel dat ze er volgend seizoen weer uit zijn.
ik denk dat wij lampen van de concurrent moeten gaan kopen.
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 21 juli 2009 - 09:27   quote  deeplink  
Moert ik nu heel verbaasd gaan doen over dit wereldschokkende bericht?

Ik had hoop dat ze het konden voorkomen, maar ze hebben blijkbaar geen sluitende begroting op kunnen leveren.
Rovert
 Rovert - dinsdag 21 juli 2009 - 09:30   quote  deeplink  
Ik denk dat het nu echt tijd is voor een inzamelingsactie
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 21 juli 2009 - 09:59   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juli 2009 - 18:47 schreef hotjumper het volgende:

[..]

Hé saint, als je straks toch op je knieën voor gudde zit, vergeet hem dan niet, voor je je mond vol hebt, even te bedanken voor deze teringzooi.

Met het oog op deze ontwikkeling lijkt het me dus verstandig al het geld dat je nog binnen krijgt uit eventuele transfers aan te wenden om deze situatie zo snel mogelijk op te lossen.
Allemaal de schuld van Verschuuren
hotjumper
 hotjumper - dinsdag 21 juli 2009 - 10:10   quote  deeplink  
istie ook nog de loverboy van the saint?
antoniorijen
 antoniorijen - dinsdag 21 juli 2009 - 19:53   quote  deeplink  
Is dit verrassend dan? Was toch al vanaf April 2009 bekend dat er ruim 6 miljoen bezuinigd moet worden!! En ik weet haast wel zeker dat Feyenoord waarschijnlijk vanaf september/oktober als er weer wordt geevalueerd de club naar categorie 2 gaat
Maar mede vanwege een tegenvallend seizoen en de schikking met de belasting zitten we weer in categorie 1, maar ik weet dat het weer goed komt!! Ze hebben bij een Feyenoord een nieuw beleidsplan om bij aanvang van het seizoen 2012-2013 weer helemaal schuldenvrij te zijn !!
Rovert
 Rovert - dinsdag 21 juli 2009 - 21:52   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 - 19:53 schreef antoniorijen het volgende:
maar ik weet dat het weer goed komt!!
pak van mijn hart, ik kan weer slapen

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5998
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: KNVB zet Feyenoord terug in gevarenzone









0.0069410