BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Michel Bastos bewijst het scoutingapparaat Feyenoord in orde

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
sportdwaas
 sportdwaas - maandag 20 juli 2009 - 20:11   quote  deeplink  
De ontwikkeling van M. Bastos bij Lille tot dynamische middenvelder waarmee hij een transfer verdiende naar O. Lyon bewijst dat de scouting in 2001 goed werkte bij Feyenoord.

Wat niet goed werkt maar dat is ook moeilijk is de doorstroming en het inpassen van talenten in het eerste. Ik blijf zeggen gewoon niet teveel kopen en eigen jeugd en gescoute spelers een kans geven.
KingGio
 KingGio - maandag 20 juli 2009 - 20:31   quote  deeplink  
onzin! hij is op 19 jarige leeftijd te licht bevonden voor feyenoord en excelsior en is daarom terug gegaan naar brazilie. via omwegen en hard werken van hem zelf is het jaren later nog nog een grote voetballer geworden. wat wil je dan een speler 6 jaar verhuren ofzo. je weet nooit hoe voetballers zich ontwikkelen kan negatief uitpakken en positief zoals dit geval.
dus nu niet feyenoord de schuld geven is echt klinkklare onzin!!!
scarface1979
 scarface1979 - maandag 20 juli 2009 - 20:39   quote  deeplink  
Gerson Magrao speelt nu ook de sterren van de hemel bij cruzeiro, finale Copa Libertadores. same story...
Dat heb je met brazilianen. Kans dat ze doorbreken is nou 1maal relatief kleiner dan bijv Belgen of Scandinaviers vanwege cultuurverschillen etc
derq
 derq - maandag 20 juli 2009 - 20:51   quote  deeplink  
fred....
Tramlijn 23
 Tramlijn 23 - maandag 20 juli 2009 - 20:55   quote  deeplink  
Vind het moeilijk in te schatten of de scouts van feyenoord wel in orde is. Ze hebben immers ook voldoende missers binnen gehaald de laatste jaren. Maar goed destijds was het de opdracht kwantiteit boven kwaliteit. Nu is het Kwaliteit en dat vind ik een betere visie.

In de jeugd loopt voldoende kwaliteit maar als je een buitenkansje in Brazilië ziet ballen en je kunt hem binnen halen, waarom niet. Maar dan ook alleen wanneer deze ook zichtbaar beter is dan zijn leeftijdgenoten hier.

Al met al vind ik de investering in de jeugdopleiding een goede ontwikkeling.
Net zo goed dat Feyenoord in Ghana bezig is en Excelsior als tussenstap er bij betrokken wordt.

Als er zodadelijk weer een paar van Persie's, Kalou's, Wijnaldums etc. van de band rollen dan zie er best ik een zonnige toekomst tegemoet voor Feyenoord.

Al hangt het natuurlijk ook af van de kwaliteit af de beleidsbepalers c.q. onderhandelaars. Niet dat je dadelijk zoals het geval van de Guzman weer ettelijk miljoenen misloopt. Laten we hopen dat dat een incident was.

Misschien heeft Guzzie het zodadelijk weer zo naar z'n zin dat die alsnog bijtekend. Hoop het wel in ieder geval.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 20 juli 2009 door Tramlijn 23 --
KingGio
 KingGio - maandag 20 juli 2009 - 21:00   quote  deeplink  
wat denk je zelf? hij gaat dit jaar de sterren van de hemel voetballen en is onze uitblinker van het seizoen en gaat daarna gratis naar de premier league....
Tramlijn 23
 Tramlijn 23 - maandag 20 juli 2009 - 21:39   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juli 2009 - 21:00 schreef KingGio het volgende:
wat denk je zelf? hij gaat dit jaar de sterren van de hemel voetballen en is onze uitblinker van het seizoen en gaat daarna gratis naar de premier league....
Heb zelf eerder ook gezegd dat we hem snel van de hand moesten doen om in ieder geval er nog iets aan te kunnen verdienen.
Maar na dat laatste berichtje ( http://www.feyenoordleven.nl/nieuws20070910.html ) van hem kreeg ik zo´n Biseswargevoel bij. Krijg de indruk dat die nu het enorm naar z'n zin heeft met z'n nieuwe trainer z'n I-pod vrienden en de kwaliteitsinjectie in het elftal.

Zeg is eerlijk mocht hij nu net als Biseswar wel weer bijtekenen dan heeft Feyenoord natuurlijk wel weer een goudhaantje binnen de lijnen ballen. Misschien is dat het risico wel waard.

En onderschat natuurlijk ook niet `the force` van Been/Beenhakker die weten hem en investeerders vast te overtuigen om een jaartje te laten verlengen. Zeker wanneer hijmeer aan spelen toe gaat komen op zijn geliefde positie. Als hij zo blijft spelen als dat hij tegen Sporting Portugal deed gaat Feyenoord mede door hem punten pakken.

Maar goed net als jij heb ik z'n telefoonnummer niet dus we zullen het vanzelf wel zien. Het feit dat Been en Beenhakker daar zijn geeft mij reden om me daar geen zorgen over te maken.
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 21 juli 2009 - 09:29   quote  deeplink  
toch een positieve draai aan iets negatief gegeven, netjes sportdwaas.
hotjumper
 hotjumper - dinsdag 21 juli 2009 - 09:33   quote  deeplink  
was altijd al een structureel probleem. De jeugd was eigenlijk altijd wel sterk maar met het doorbreken van, cq een kans geven aan, eigen talenten ging het tot voor kort wat meilijker. een Loovens of een Zuiverloon hadden niet misstaan in de huidige selectie.
Rovert
 Rovert - dinsdag 21 juli 2009 - 09:36   quote  deeplink  
Hier hebben meer topclubs mee te maken (noem ons voor het gemak nog maar even een topclub). Jonge talenten zijn nog niet stabiel genoeg om direct wat toe te voegen ana het eerste en worden op de bank of tribune gezet. Omdat ze daar (logischer wijze) geen zin in hebben, kiezen ze dan voor een wat mindere club waar minder druk is zoals Heerenveen of Cardiff, daar komen ze wel veel aan spelen toe en zo ontwikkelen ze zich wel door.
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 21 juli 2009 - 09:58   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 - 09:36 schreef Rovert het volgende:
Hier hebben meer topclubs mee te maken (noem ons voor het gemak nog maar even een topclub). Jonge talenten zijn nog niet stabiel genoeg om direct wat toe te voegen ana het eerste en worden op de bank of tribune gezet. Omdat ze daar (logischer wijze) geen zin in hebben, kiezen ze dan voor een wat mindere club waar minder druk is zoals Heerenveen of Cardiff, daar komen ze wel veel aan spelen toe en zo ontwikkelen ze zich wel door.
Allemaal de schuld van Verschuuren
sportdwaas
 sportdwaas - dinsdag 21 juli 2009 - 10:00   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 - 09:29 schreef Stylzz het volgende:
toch een positieve draai aan iets negatief gegeven, netjes sportdwaas.
Dat vind ik nou ook. Als supporters moeten we niet elk jaar maar roepen om aankopen en grote namen om snel succes te boeken maar een goede omgeving voor jonge spelers creeren die dan graag bij Feyenoord willen blijven voetballen.

En als suikeroompjes een speler met potentie willen stallen bij Feyenoord zonder verplichtingen prima.

En over die scouting nog eens Arnautovic (een kloon van de voetballende gek Zlatan) was vorig jaar ook een goede aankoop geweest. McLaren en co. staken daar toen een stokje voor. Het is voor een club als Feyenoord niet makkelijk omdat als ze openlijk belangstelling tonen voor een speler ze uitgespeeld worden tegen anderen. Hetzelfde geldt natuurlijk ook voor PSV en Ajax. Daarom moet je uiteindelijk de zakelijke afwikkeling laten doen door suikeroompjes. Dat heeft bij Roda en Heerenveen ook altijd goed gewerkt en houdt de club buiten schot. Beenbeenhakkers zitten prima prinsheerlijk in dat circuit waar Bosz dat (nog) niet onder de knie had.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 21 juli 2009 door sportdwaas --
Phyxsius
 Phyxsius - dinsdag 21 juli 2009 - 10:08   quote  deeplink  
Je stelling van het topic klopt niet Sportdwaas
Een scouting beoordeeld spelers
Zij hadden geoordeeld dat die jongen op korte termijn een aanwinst zou zijn
Dat is onwaar gebleken, dus hebben ze gewoon gefaald
sportdwaas
 sportdwaas - dinsdag 21 juli 2009 - 10:19   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 - 10:08 schreef Phyxsius het volgende:
Je stelling van het topic klopt niet Sportdwaas
Een scouting beoordeeld spelers
Zij hadden geoordeeld dat die jongen op korte termijn een aanwinst zou zijn
Dat is onwaar gebleken, dus hebben ze gewoon gefaald
Ik ken het scoutingsrapport niet maar ze dachten dat hij Feyenoord1 kon halen. Als hij dan via omwegen dan O. lille1 of O.Lyon1 haalt zat de scouting dus goed. De begeleiding bij de clubs was niet goed en ja het is zeker zo dat Brazilianen moeilijker wennen in Nederland dan wat zuidelijker. Je moet ze dan wellicht jong contracteren en meteen weer verhuren naar een Braziliaanse club om daar te rijpen.
Phyxsius
 Phyxsius - dinsdag 21 juli 2009 - 10:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 - 10:19 schreef sportdwaas het volgende:

[..]

Ik ken het scoutingsrapport niet maar ze dachten dat hij Feyenoord1 kon halen. Als hij dan via omwegen dan O. lille1 of O.Lyon1 haalt zat de scouting dus goed. De begeleiding bij de clubs was niet goed en ja het is zeker zo dat Brazilianen moeilijker wennen in Nederland dan wat zuidelijker. Je moet ze dan wellicht jong contracteren en meteen weer verhuren naar een Braziliaanse club om daar te rijpen.
Ze dachten dat hij een versterking was en dat hij Feyenoord1 op KORTE TERMIJN kon halen
Als hij dan mislukt en 6 jaar later ergens wel presteert kun je niet zeggen dat de scouting goed werk heeft geleverd
Dan hadden ze hem voor de lange termijn moeten halen
Ze hebben nu gewoon gefaald en door dom geluk is hun smoel nog een beetje gered

Ik wil net zo graag als jij dat er positieve dingen over Feyenoord vertelt worden
Maar als jij positieve onzin gaat vertellen schaadt je de club meer dan je goed doet!
erwin-letteboer
 erwin-letteboer - dinsdag 21 juli 2009 - 10:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juli 2009 - 20:55 schreef Tramlijn 23 het volgende:
Vind het moeilijk in te schatten of de scouts van feyenoord wel in orde is. Ze hebben immers ook voldoende missers binnen gehaald de laatste jaren. Maar goed destijds was het de opdracht kwantiteit boven kwaliteit. Nu is het Kwaliteit en dat vind ik een betere visie.

In de jeugd loopt voldoende kwaliteit maar als je een buitenkansje in Brazilië ziet ballen en je kunt hem binnen halen, waarom niet. Maar dan ook alleen wanneer deze ook zichtbaar beter is dan zijn leeftijdgenoten hier.

Al met al vind ik de investering in de jeugdopleiding een goede ontwikkeling.
Net zo goed dat Feyenoord in Ghana bezig is en Excelsior als tussenstap er bij betrokken wordt.

Als er zodadelijk weer een paar van Persie's, Kalou's, Wijnaldums etc. van de band rollen dan zie er best ik een zonnige toekomst tegemoet voor Feyenoord.

Al hangt het natuurlijk ook af van de kwaliteit af de beleidsbepalers c.q. onderhandelaars. Niet dat je dadelijk zoals het geval van de Guzman weer ettelijk miljoenen misloopt. Laten we hopen dat dat een incident was.

Misschien heeft Guzzie het zodadelijk weer zo naar z'n zin dat die alsnog bijtekend. Hoop het wel in ieder geval.
de slechte aankopen van laatste paar seizoenenen komen toch echt van gullit af
erwin-letteboer
 erwin-letteboer - dinsdag 21 juli 2009 - 10:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juli 2009 - 21:00 schreef KingGio het volgende:
wat denk je zelf? hij gaat dit jaar de sterren van de hemel voetballen en is onze uitblinker van het seizoen en gaat daarna gratis naar de premier league....
dat denk ik ook
sportdwaas
 sportdwaas - dinsdag 21 juli 2009 - 10:38   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 - 10:29 schreef Phyxsius het volgende:

[..]

Ze dachten dat hij een versterking was en dat hij Feyenoord1 op KORTE TERMIJN kon halen
Als hij dan mislukt en 6 jaar later ergens wel presteert kun je niet zeggen dat de scouting goed werk heeft geleverd
Dan hadden ze hem voor de lange termijn moeten halen
Ze hebben nu gewoon gefaald en door dom geluk is hun smoel nog een beetje gered

Ik wil net zo graag als jij dat er positieve dingen over Feyenoord vertelt worden
Maar als jij positieve onzin gaat vertellen schaadt je de club meer dan je goed doet!
ik wist niet dat je kwaad werd. Hoezo schaadt ik de club ik stel alleen vast dat het scoutingsapparaat dat continue onder vuur wordt genomen in staat is jeugdig talent te traceren, vroeger en nu. Dat de trainers van Feyenoord daar niets mee doen of dat de spelers niet kunnen wennen is een ander verhaal...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 21 juli 2009 door sportdwaas --
Phyxsius
 Phyxsius - dinsdag 21 juli 2009 - 10:44   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 - 10:38 schreef sportdwaas het volgende:

[..]

ik wist niet dat je kwaad werd. Hoezo schaadt ik de club ik stel alleen vast dat het scoutingsapparaat dat continue onder vuur wordt genomen in staat is jeugdig talent te traceren, vroeger en nu. Dat de trainer van Feyenoord daar niets mee doen of dat de spelers niet kunnen wennen is een ander verhaal...
Ik word niet kwaad maar het is gewoon onzin
Een scoutingsapparaat moet toch beoordelen of een speler goed genoeg club is voor de c waar hij voor scout
Dan hoort die scout rekening te houden met de situatie voor zijn club

heeft een scout het goed gedaan als hij een speler haalt die het bij bv groningen goed zou doen maar niet bij de club waar hij voor werkt?
Dat zeg jij namelijk
In mijn ogen moet een scout van Feyenoord spelers scouten die het goed doen bij Feyenoord, ongeacht de situatie waar de club in verkeert
Daar hoor je als scout rekening mee te houden

Dus uit jouw stukje kunnen we concluderen dat de scouts de situatie waarin de club verkeerde niet kenden
(dat is het enige wat je eigenlijk zegt en dat is niet positief en dus kom je weer met een negatief stukje)
Dat vind ik niet positief, dat vind ik zeer slecht (scouts die de situaite van de club niet kennen)
Een werknemer hoort op de hoogte te zijn van de situatie van zijn werkgever!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 21 juli 2009 door Phyxsius --
craven
 craven - dinsdag 21 juli 2009 - 10:49   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 - 10:44 schreef Phyxsius het volgende:

[..]

Ik word niet kwaad maar het is gewoon onzin
Een scoutingsapparaat moet toch beoordelen of een speler goed genoeg club is voor de c waar hij voor scout
Dan hoort die scout rekening te houden met de situatie voor zijn club

heeft een scout het goed gedaan als hij een speler haalt die het bij bv groningen goed zou doen maar niet bij de club waar hij voor werkt?
Dat zeg jij namelijk
In mijn ogen moet een scout van Feyenoord spelers scouten die het goed doen bij Feyenoord, ongeacht de situatie waar de club in verkeert
Daar hoor je als scout rekening mee te houden

Dus uit jouw stukje kunnen we concluderen dat de scouts de situatie waarin de club verkeerde niet kenden
(dat is het enige wat je eigenlijk zegt en dat is niet positief en dus kom je weer met een negatief stukje)
Dat vind ik niet positief, dat vind ik zeer slecht (scouts die de situaite van de club niet kennen)
Een werknemer hoort op de hoogte te zijn van de situatie van zijn werkgever!
Zou wel erg zijn als ze dat niet wisten, als werknemer ben je op de hoogte van de clubcultuur en de mogelijkheden...
Phyxsius
 Phyxsius - dinsdag 21 juli 2009 - 10:52   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 - 10:49 schreef craven het volgende:

[..]

Zou wel erg zijn als ze dat niet wisten, als werknemer ben je op de hoogte van de clubcultuur en de mogelijkheden...
Blijkbaar wisten ze het niet
Want de speler is mislukt
En volgens Sportdwaas door de trainer en de slechte begeleiding
Dat ben ik ook wel met hem eens
En iedereen weet toch dat die in elk geval slecht was bij Feyenoord?
Dus dat hoorden die scouts ook te weten
Maar ze hebben daar niet naar gehandeld, dus dat noem ik falen van de scouts!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 21 juli 2009 door Phyxsius --
craven
 craven - dinsdag 21 juli 2009 - 10:53   quote  deeplink  
ja dat hebben ze helaas wel meer gedaan...

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3096
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Michel Bastos bewijst het scoutingapparaat Feyenoord in orde









0.0082530