BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax spelers onder de loep!!!!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - maandag 27 juli 2009 - 12:49   quote  deeplink  
Ik was weleens benieuwd naar wat we van onze selectie vinden.

Reageer gewoon met een goede speler en een "minder" speler.

Een speler waar we dit seizoen veel van gaan horen is Mitchell Donald. als ik hem gister tegen Benfica zie spelen, dan gaat hij het goed doen in de competitie.

Zeer sterk aan de bal en misschien nog wel sterker zonder bal, loopt zichzelf veelvuldig goed vrij en durft de bal op te eisen, en als je die goal van gister zag bewijst dat ook nog eens dat ie veel dreiging naar voren heeft.

Een speler waar ik nooit fan van ben geweest en liever ook zie vertrekken uit amsterdam is Emanuelson.

Aan de bal laat ie af en toe wat goeds zien, maar zonder bal is het een waardeloze speler, hij loopt in balbezit altijd eigen spelers in de weg die diep willen gaan of de ruimte inlopen,hij loopt altijd ruimtes dicht in balbezit, dit doet ie echter nooit als de tegenstander in balbezit is, hij durft nooit maar dan ook nooit een duel aan te gaan en het ergste is dat hij 9 van de 10 keer altijd zijn man laat lopen waardoor het centrale duo achterin vaak 1tegen1 komt te staan, EN WE WETEN ALLEMAAL WAAR DAT VAAK TOE LIJDT!!

Ik ben benieuwd wat jullie van een aantal spelers vinden!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 27 juli 2009 door remco k --
Pjettr
 Pjettr - maandag 27 juli 2009 - 12:59   quote  deeplink  
YES !!! nog iemand die ziet dat Urby steeds waardelozer word!! t is soms net of die nu al over zn top zit in amsterdam.. beter gaat ie ergens anders kijken wat ie " waard " is.. voorstanders van Urby , sorry , maar liever geen ajax shirt meer voor die jongen
freakie
 freakie - maandag 27 juli 2009 - 13:03   quote  deeplink  
Miss beetje raar maar wie mij t meeste is opgevallen is sno op de VM positie.. Hij verloor bijna geen enkel duel en ook niet te veel bal verlies.. ik dacht dat het over was met ajax toen ik de opstelling zag..

Mindere speler vindt ik toch echt vermeer.. Hij heeft laten zien niet zeker te zijn van zijn zaak.. ik loop te beven en natuurlijk emanuelson die viel ook tegen..
joey
 joey - maandag 27 juli 2009 - 13:03   quote  deeplink  
Spelers war ik een goed gevoel bij heb en die me verrast hebben:
- M. Donald (Speelde erg goed tegen benfica)
- Rommedahl
- Zeegelaar(Speelde erg goed tegen benfica)
- aldeweireld
- Enoh (ookal is die nu geblesseerd)
- Aissati ( Ondanks zn leuke doelpunt;) )

Spelers die van mij weg mogen:
- Kenedy Bakirnogwat
- Ogararu
- Emanuelson (Miss dat hij een clubbie hogerop moet doen, in zijn plaats zie ik graag G. Bale komen, want die kan ook lm)

Twijfels bij:
-Oleguer
-Wieleart
-Gabri (Wel erg veel geblesseerd!!)
-Lugue
-Sno (Speelde erg goed tegen at. Madrid!)
Atouba en de Zeeuw moet ik nog zien, kan ik nu nog niks over zeggen!
- Sulemani

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 27 juli 2009 door joey --
joey
 joey - maandag 27 juli 2009 - 13:06   quote  deeplink  
Ja Sno speelde een erg goede wedstrijd, maar hij zag er nogsteeds slungelig uit.Omdat hij gewoon als een wilde soms inkomt! Whaha.. Maargoed 1 goede wedstrijd ik weet het niet we zullen zien met die gozur!
AFCAKAMPEN
 AFCAKAMPEN - maandag 27 juli 2009 - 13:08   quote  deeplink  
Urby is zeker drama ik schreeuw al 4 jaar ( of hoelang loopt hij het elftal in de weg ) dat hij moet vertrekken naar het 2e elftal!! liever vd heijden op links donald rechts de zeeuw verdedigend en aisatti aanvallend
John7!
 John7! - maandag 27 juli 2009 - 13:20   quote  deeplink  
Goed: Stekelenburg, vd Wiel, Aissati, Sulejmani
Redelijk: Suarez, Aldeweireld, Donald, Wielaert, Vertonghen,
Matig:Oleguer, Sno, Rommedahl, Vermeer, Anita.
Slecht:Kennedy, Silva, Cvitanich, Emanuelson.
Over de Jong en Zeegelaar (nog) geen mening. Hebben minder dan 10 minuten gespeeld!!
remco k
 remco k - maandag 27 juli 2009 - 13:25   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 juli 2009 - 13:08 schreef AFCAKAMPEN het volgende:
Urby is zeker drama ik schreeuw al 4 jaar ( of hoelang loopt hij het elftal in de weg ) dat hij moet vertrekken naar het 2e elftal!! liever vd heijden op links donald rechts de zeeuw verdedigend en aisatti aanvallend
wel met je eens maar is het middenveld dan niet erg jong, zit wel heel veel potentie in dit middenveld
remco k
 remco k - maandag 27 juli 2009 - 13:26   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 juli 2009 - 13:20 schreef John7! het volgende:
Goed: Stekelenburg, vd Wiel, Aissati, Sulejmani
Redelijk: Suarez, Aldeweireld, Donald, Wielaert, Vertonghen,
Matig:Oleguer, Sno, Rommedahl, Vermeer, Anita.
Slecht:Kennedy, Silva, Cvitanich, Emanuelson.
Over de Jong en Zeegelaar (nog) geen mening. Hebben minder dan 10 minuten gespeeld!!
suarez redelijk!!!, het is veruit de beste speler van de ED.
en ik ben het niet met je eens wat Cvitanich betreft, zeker in een 442 systeem zal hij erg goed spelen en hij scoort nu al redelijk veel.
joey
 joey - maandag 27 juli 2009 - 13:27   quote  deeplink  
Vond je stekelenburg goed?! Nou beter dan vermeer in adam tournament wel ja maar goede sorry...:S
remco k
 remco k - maandag 27 juli 2009 - 13:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 juli 2009 - 13:03 schreef freakie het volgende:
Miss beetje raar maar wie mij t meeste is opgevallen is sno op de VM positie.. Hij verloor bijna geen enkel duel en ook niet te veel bal verlies.. ik dacht dat het over was met ajax toen ik de opstelling zag..

Mindere speler vindt ik toch echt vermeer.. Hij heeft laten zien niet zeker te zijn van zijn zaak.. ik loop te beven en natuurlijk emanuelson die viel ook tegen..
Sno was wel negatief betrokken bij volgens mij het 2e doelpunt daar liet hij z'n man heel gemakelijk lopen, ik zie liever donald op die plek spelen.
remco k
 remco k - maandag 27 juli 2009 - 13:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 juli 2009 - 13:03 schreef joey het volgende:
Spelers war ik een goed gevoel bij heb en die me verrast hebben:
- M. Donald (Speelde erg goed tegen benfica)
- Rommedahl
- Zeegelaar(Speelde erg goed tegen benfica)
- aldeweireld
- Enoh (ookal is die nu geblesseerd)
- Aissati ( Ondanks zn leuke doelpunt;) )

Spelers die van mij weg mogen:
- Kenedy Bakirnogwat
- Ogararu
- Emanuelson (Miss dat hij een clubbie hogerop moet doen, in zijn plaats zie ik graag G. Bale komen, want die kan ook lm)

Twijfels bij:
-Oleguer
-Wieleart
-Gabri (Wel erg veel geblesseerd!!)
-Lugue
-Sno (Speelde erg goed tegen at. Madrid!)
Atouba en de Zeeuw moet ik nog zien, kan ik nu nog niks over zeggen!
- Sulemani
op zich heel logisch wat je zegt allen kun je luque niet in hetzelfde rijtje zetten als sulejmani en de twee spanjaarden
remco k
 remco k - maandag 27 juli 2009 - 13:34   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 juli 2009 - 13:27 schreef joey het volgende:
Vond je stekelenburg goed?! Nou beter dan vermeer in adam tournament wel ja maar goede sorry...:S
ben bang dat allebei de keepers stijf staan van de spanning aangezien Jol heeft aangegeven dit seizoen 1 keeper te kiezen en daar dus ook mee door te gaan, ik denk dat ze allebei niet geschikt zijn voor de absolute top, Vermeer wel kwa z'. skills maar is helaas gewoon te klein. Stekelenburg z'n basis kwaliteieten zijn denk ik niet goed genoeg, maar zal het wel begrijpen als jol voor hem kiest, toch de oudste an de twee en brengt als nationale keeper wel ervaring met zich mee.
John7!!
 John7!! - maandag 27 juli 2009 - 14:29   quote  deeplink  
Beste Remco,
Mijn "oordeel" is op basis wat ik dit weekend heb gezien. Op een paar goed acties na, leed Suarez erg veel balverlies. Ben het wel met je eens dat hij nirmaliter 1 van de betere spelers van de ED is. Over Cvitanitich ben ik het minder eens. Een matige spits, die op een enkele uitzondering na, alleen zal scoren tegen amateurs en de mindere ploegen in de ED. Hij mist lengte, kracht en heeft veel balverlies.
joey
 joey - maandag 27 juli 2009 - 14:43   quote  deeplink  
@ Remco

Sjaa dan denk je er anders over heh..Het zijn gewoon de spelers waar ik nog me twijfels bij heb om verschillende redenen.

Sulemani omdat hij toch niet altijd even sterk is...
En lugue heeft zich wel weer ftjes laten zien in een paar vriendschappelijke wedstrijdjes. + dat ik vind dat hij zich nooit heeft kunne bewijzen bij ajax.
Gabri omdat hij de laatste tijd de ene blessure na de andere heeft..
Oleguer snap je denk ik wel ofnie?!?!
Blade85
 Blade85 - maandag 27 juli 2009 - 15:07   quote  deeplink  
dit is in een 4-4-2 formatie en zonder eventuele nieuwe spelers

ik vind dat de keeper strijd in ieder geval beslist is stekelenburg is duidelijk de beste keeper.

rechtsachter is van der wiel zeker van zijn plaats lijkt me silva is een goed stand in maar meer ook niet.

centraal is lastig oleguer en wielaert zijn de routiniers maar duidelijk niet in vorm afgaande op het tournament zou jol het zo maar is met alderweireld en verthongen kunnen gaan proberen dan heeft hij ook een links en rechts potig duo wat zal helpen in de opbouw.

links achter blijft in mijn ogen het grootste probleem we moeten er maar van uitgaan dat atouba daar komt te staan emanuelson zie ik niet als een optie tenzij in nood maar dan kan altijd verthongen nog opschuiven naar links.

als verdedigende middenvelder zal de zeeuw als eerste in aanmerking komen het is ook een ideale positie voor hem als schakel tussen de verdediging en midden/aanval daarnaast weet hij wanneer hij zelf diep moet gaan en wanneer er wat meer rust behouden moet worden achter hem kun je donald mooi opleiden dus die positie is sterk bezet.

rechts en links midden sja... keus zat enoh heeft zich in mijn ogen vorig jaar geweldig ontwikkelt ik persoonlijk zou hem er in zetten maar het ligt er maar net aan hoe jol zijn team wil laten spelen ik denk toch echt dat emanuelson zeker is van zijn plek links op het midden al weet ik dat veel mensen het hier niet mee eens zijn toch heb je op dit moment geen betere optie die op die specifieke plek kan spelen misschien dat met de tijd van der heijden of blind die rol kan overnemen. rechts gaat het in mijn ogen tussen enoh en gabri.

op 10 staat aissati(lekker doelpunt jongen) onomstreden lijkt mij enn van de meest begaafde voetballers in de selectie de alternatieven de jong en misschien ook wel donald voor deze plek zijn nog niet bij zijn niveau in de buurt.

Voorin staan suarez en cvitanich lijkt me die twee zijn veruit de beste aanvallers op het moment sulejmani moet voorlopig maar ff op de bank ik heb altijd al gevonden dat die veel rustiger gebracht had moeten worden. ze hadden het net zo moeten aanpakken als arsenal met van persie heeft gedaan maar ja dat is verleden tijd.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 27 juli 2009 door Blade85 --
famey
 famey - maandag 27 juli 2009 - 15:21   quote  deeplink  
Gister verbaasde ik me echt over het slechte positiespel in de 4-3-3 formatie. Wanneer Rommedahl of Sulejmani hun man passeerde was er totaal geen aansluiting vanaf het middenveld. Indien Suarez in het strafschop te vinden was stond hij tussen 3-4 man in.
Wanneer Jol toch in sommige situaties 4-3-3 wil hanteren zal hij Cvitanitch of Bodul op 9 moeten posteren. Zeegelaar vond ik het aardig doen tijdens de voorbereiding van Rommedahl ben ik niet gecharmeerd. In 4-3-3 zou ik zo spelen.

--------------Stekelenburg--------------
vdWiel--Alderweireld--Vertonghen--Atouba
--------------De Zeeuw------------------
--------Enoh----------Aisatti-----------
--Suarez-----Cvitanitch------Sulejmani--

4-4-2 zal ik zo doen.

--------------Stekelenburg--------------
vdWiel--Alderweireld--Vertonghen--Atouba
--------------De Zeeuw------------------
-----Enoh----------------Donald---------
---------------Aisatti------------------
----------Suarez---Cvitanitch-----------
nummer10
 nummer10 - maandag 27 juli 2009 - 15:29   quote  deeplink  
ik vraag me echt af hoe jullie bij Emanuelson komen... denk je nu echt dat elke trainer het verkeerd heeft incl Jol ? en ik vraag me ook af of jullie zelf hoger op voetballen...

Sno bracht niks extra en is veel te traag in de opbouw.. Donald daarin tegen op dezelfde possitie heb je veel meer aan.. en jullie hebben toch kunnen zien gisteren dan Sulejmani een wereld voetballer is of niet.. zo niet dan hebben jullie Totaal maar dan ook Totaal geen verstand van voetbal..
Harm de Graaf
 Harm de Graaf - maandag 27 juli 2009 - 16:02   quote  deeplink  
Wat een arrogantie nummer10! Vanwaar die arrogantie?

En ja, ook ik vind Emanuelson niet bepaald een versterking voor het elftal, maar als je geen alternatieven voor handen hebt in een 4-4-2, dan moet je roeien met de riemen die je hebt. Geloof mij dat Emanuelson in een 4-3-3 komend seizoen niet aan de bak komt. Hooguit als derde keus achter Sulejmani en Zeegelaar...
Heb je de corners van Emanuelson wel eens gezien? Hij kan geen bal fatsoenlijk voor de pot krijgen. Op dat niveau moet je toch wel een beetje gevoel in je poot hebben zitten lijkt me zo...
ST
 ST - maandag 27 juli 2009 - 16:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 juli 2009 - 15:29 schreef nummer10 het volgende:
ik vraag me echt af hoe jullie bij Emanuelson komen... denk je nu echt dat elke trainer het verkeerd heeft incl Jol ? en ik vraag me ook af of jullie zelf hoger op voetballen...

Sno bracht niks extra en is veel te traag in de opbouw.. Donald daarin tegen op dezelfde possitie heb je veel meer aan.. en jullie hebben toch kunnen zien gisteren dan Sulejmani een wereld voetballer is of niet.. zo niet dan hebben jullie Totaal maar dan ook Totaal geen verstand van voetbal..
urby is in potentie wel een bassisspeler.
ik vraag mezelf alleen af waar hij de motivatie vandaan gaat halen om nog te presteren bij ajax.
hij is de laatste van een lichting die al in de topcompetities spelen.
Harm de Graaf
 Harm de Graaf - maandag 27 juli 2009 - 16:21   quote  deeplink  
Nu wordt ie nog mooier zeg! Nu vraag je je af waar hij de motivatie vandaan gaat halen om te presteren bij Ajax?!?!?! Misschien omdat hij daar grof voor betaald krijgt? Er is een reden dat hij nog niet in die topcompetitie speelt, namelijk dat hij niet genoeg presteert om in aanmerking te komen voor een transfer naar een topcompetitie. En dat op zich zou al genoeg motivatie moeten zijn voor een prof.
bram
 bram - maandag 27 juli 2009 - 16:31   quote  deeplink  
verhoeven een dikke 10
Harm de Graaf
 Harm de Graaf - maandag 27 juli 2009 - 16:34   quote  deeplink  
Verhoeven tot nu toe foutloos idd! :-P
freakie
 freakie - maandag 27 juli 2009 - 16:38   quote  deeplink  
haha lol:P
remco k
 remco k - maandag 27 juli 2009 - 16:40   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 juli 2009 - 14:29 schreef John7!! het volgende:
Beste Remco,
Mijn "oordeel" is op basis wat ik dit weekend heb gezien. Op een paar goed acties na, leed Suarez erg veel balverlies. Ben het wel met je eens dat hij nirmaliter 1 van de betere spelers van de ED is. Over Cvitanitich ben ik het minder eens. Een matige spits, die op een enkele uitzondering na, alleen zal scoren tegen amateurs en de mindere ploegen in de ED. Hij mist lengte, kracht en heeft veel balverlies.
Ik had het over de spelers in het algemeen, misverstandje dus.

Ik denk dat Cvitanich ons versteld gaat doen staan, de lengt compenseerd ie met sprong kracht veel van zijn goals zijn kopgoals geweest tot nu toe, en ik denk dat het met dat balverlies wel meevalt.
remco k
 remco k - maandag 27 juli 2009 - 16:46   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 juli 2009 - 14:43 schreef joey het volgende:
@ Remco

Sjaa dan denk je er anders over heh..Het zijn gewoon de spelers waar ik nog me twijfels bij heb om verschillende redenen.

Sulemani omdat hij toch niet altijd even sterk is...
En lugue heeft zich wel weer ftjes laten zien in een paar vriendschappelijke wedstrijdjes. + dat ik vind dat hij zich nooit heeft kunne bewijzen bij ajax.
Gabri omdat hij de laatste tijd de ene blessure na de andere heeft..
Oleguer snap je denk ik wel ofnie?!?!
geef sulejmani de tijd.
gabri en luque snap ik wel, alhoewel gabri mits fit een van de beste spelers indit team is.

En ik snap je indedaad niet over olequer, het is inderdaad opbouwend niet de beste voetballer, maar is wel een goede coach/leider en heeft verdedigend genoeg bewezen om in dit elftal te zitten, hij verliest wel eens 1tegen 1 maar dan moet je je eerder afvragen hoe het kan dat olequer 1tegen 1 komt te staan , ik bedoel met 2 man strak in het centrum en een controlerende middenvelder zou dat gewoon bijna nooit mogen gebeuren, behalve als je tegen teams speelt met een goed positiespel, maar daar zijn er niet veel van in de ed.
En dan nog het feit dat we momenteel ook niet veel echte toppers hebben.
remco k
 remco k - maandag 27 juli 2009 - 16:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 juli 2009 - 15:29 schreef nummer10 het volgende:

Ik denk dat we gewoon niet beter hadden, en als ie dan zo goed was/is waarom is ie dan nog alleen met Steek over en heeft er in de afgelopen jaren ook geen club zich concreet voor hem gemeld.

ben het wel met je eens over sno( waardeloos), maar daarom zat ie waarschijnlijk ook op de tribune. Donald id inderdaad echt heel goed en hoop ook dat ie een basisplaats zal krijgen misschien in 442 op rechts, Sulejmani is inderdaad een heel goede voetballer maar vind je zelf niet dat je beetje te hard van stapel loopt om hem nu al een wereldvoetballer te noemen, ik bedoel hij hoort nog niet bepaald thuis in het rijtje Ibrahimoviv, ronaldo, en messi.
Je reageerd trouwens wel heel erg opgewonden met je "dan hebben jullie gewoon geen versand van voetbal", vergeet niet at het wel een discussie is.
Harm de Graaf
 Harm de Graaf - maandag 27 juli 2009 - 17:02   quote  deeplink  
Ik vind Oleguer positioneel vrij sterk, maar zijn probleem is dat hij niet meedogenloos genoeg is. Maar dat is overigens geen enkele verdediger in de selectie van Ajax. Dat zou ik graag nog zien in dit team, een speler die iemand doormidden schopt of de bal de tweede ring in schiet als het nodig. Het is niet voor niets dat Ajax heeft geïnformeerd naar Lugano, die wel van dat type is...
remco k
 remco k - maandag 27 juli 2009 - 17:03   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 juli 2009 - 16:16 schreef ST het volgende:

[..]

urby is in potentie wel een bassisspeler.
ik vraag mezelf alleen af waar hij de motivatie vandaan gaat halen om nog te presteren bij ajax.
hij is de laatste van een lichting die al in de topcompetities spelen.
noem de kwaliteiten van Urby dan eens op???
Ik zal je voor zijn en de negatieve dingen opnoemen.

1: loopt veel te veel met de bal.
2: loopt in balbezit zonder bal altijd de gaten dicht waar andere spelers in moeten duiken.
3: loopt in balbezit andere spelers in de weg(echt waar let er maar eens op).
4: zonder balbezit, blijft maar barweinig in eigen positie lopen.
5: laat 8/van de 10 keer zijn man lopen, die ook regelmatig dan bij de tegengoals betrokken zijn, dit is 1 van de redenen dat bijv olequer vaak 1tegen 1 komt te staan
6: Als het tegen zit is het een van de eerste spelers die zijn koppie gaat laten hangen.
7: gaat nooit maar dan ook nooit een duel aan.

Al met al denk ik dat het een leuke speler is voor bijv groningen of osasuna ofzo maar absoluut geen top materiaal.
remco k
 remco k - maandag 27 juli 2009 - 17:04   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 juli 2009 - 17:02 schreef Harm de Graaf het volgende:
Ik vind Oleguer positioneel vrij sterk, maar zijn probleem is dat hij niet meedogenloos genoeg is. Maar dat is overigens geen enkele verdediger in de selectie van Ajax. Dat zou ik graag nog zien in dit team, een speler die iemand doormidden schopt of de bal de tweede ring in schiet als het nodig. Het is niet voor niets dat Ajax heeft geïnformeerd naar Lugano, die wel van dat type is...
helemaal mee eens.
Harm de Graaf
 Harm de Graaf - maandag 27 juli 2009 - 17:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 juli 2009 - 16:56 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik denk dat we gewoon niet beter hadden, en als ie dan zo goed was/is waarom is ie dan nog alleen met Steek over en heeft er in de afgelopen jaren ook geen club zich concreet voor hem gemeld.

ben het wel met je eens over sno( waardeloos), maar daarom zat ie waarschijnlijk ook op de tribune. Donald id inderdaad echt heel goed en hoop ook dat ie een basisplaats zal krijgen misschien in 442 op rechts, Sulejmani is inderdaad een heel goede voetballer maar vind je zelf niet dat je beetje te hard van stapel loopt om hem nu al een wereldvoetballer te noemen, ik bedoel hij hoort nog niet bepaald thuis in het rijtje Ibrahimoviv, ronaldo, en messi.
Je reageerd trouwens wel heel erg opgewonden met je "dan hebben jullie gewoon geen versand van voetbal", vergeet niet at het wel een discussie is.
Als je het hebt over wereldvoetballers, dan zou ik eerder Aissati willen nomineren (ondanks zijn hilarische terugspeelbal...). Hebben jullie die lange pass van Aissati (volgens mij op Suarez) gezien? Vanuit de draai in 1 keer diep en op maat! Dat zijn echt ballen van hoog niveau hoor! Aissati kiest overigens altijd voor een bal vooruit, speelt zelden een bal breed of achteruit. Let er maar eens op. Bovendien speelt hij zelden een bal verkeerd in. Zonder grappen, Aissati is in mijn ogen de beste speler in deze selectie, zeker in potentie.
ajaxrulezz
 ajaxrulezz - maandag 27 juli 2009 - 17:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 juli 2009 - 17:06 schreef Harm de Graaf het volgende:

[..]

Als je het hebt over wereldvoetballers, dan zou ik eerder Aissati willen nomineren (ondanks zijn hilarische terugspeelbal...). Hebben jullie die lange pass van Aissati (volgens mij op Suarez) gezien? Vanuit de draai in 1 keer diep en op maat! Dat zijn echt ballen van hoog niveau hoor! Aissati kiest overigens altijd voor een bal vooruit, speelt zelden een bal breed of achteruit. Let er maar eens op. Bovendien speelt hij zelden een bal verkeerd in. Zonder grappen, Aissati is in mijn ogen de beste speler in deze selectie, zeker in potentie.
helemaal gelijk Harm
Mij zei het meer dat Aissati na zijn eigendoelpunt niet zijn koppie liet hangen want bij de meeste was dat wel gebeurd Mentaal liet hij zien gegroeid te zijn.mooie passes als hij de bal kreeg had hij al 2 seconde eerder gezien waar die naartoe moest dus ik ben zeer tevreden ook over bijvb Donald
remco k
 remco k - maandag 27 juli 2009 - 17:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 juli 2009 - 17:06 schreef Harm de Graaf het volgende:

[..]

je hebt helemaal gelijk meer je moet het hem niet het predikaat wereld voetballer opplakken want we weten allebei dat dat natuurlijk onzin is. wel een hele mooie goal trouwens, als vermeer langer was geweest had die bal er trouwens volgens mij nooit ingegaan
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 27 juli 2009 - 17:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 juli 2009 - 17:17 schreef remco k het volgende:

[..]

je hebt helemaal gelijk meer je moet het hem niet het predikaat wereld voetballer opplakken want we weten allebei dat dat natuurlijk onzin is. wel een hele mooie goal trouwens, als vermeer langer was geweest had die bal er trouwens volgens mij nooit ingegaan
Nou, dat denk ik niet hoor.. De bal zat eral in toen Vermeer nog aan het rennen was, je moet er ook aan denken dat het een terugspeelbal was dus moet je de bal koppen, dat had hij nooit gered..
remco k
 remco k - maandag 27 juli 2009 - 17:20   quote  deeplink  
Ik denk dat aissati dit seizoen ook echt gaat doorbreken en gaat laten zien dat ze het goed verkeerd hadden in Eindhoven, ik bedoel nog steeds geen concrete intresse voor affelay, hij wou vorig seizoen al weg en zal dat nu wel helemaal willen.

Alleen hoop ik dat ie iets meer fysiek gaat krijgen, hij komt in de duels nog wel wat te kort, maar is met z'n loopacties en aan de bal erg goed, hij zal dit seizoen dan ook erg belangrijk worden.
remco k
 remco k - maandag 27 juli 2009 - 17:22   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 juli 2009 - 17:20 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Nou, dat denk ik niet hoor.. De bal zat eral in toen Vermeer nog aan het rennen was, je moet er ook aan denken dat het een terugspeelbal was dus moet je de bal koppen, dat had hij nooit gered..
je moet het wel met me eens zijn dat het zinlooos is om aissati die terugrent naar de eigen 16 de bal in te spelen hij kan namelijk niets anders dan de bal kaatsen, dat missen wel eens bij ajax, iemand die de bal gewoon wegrost als dat nodig is.
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 27 juli 2009 - 17:24   quote  deeplink  
Ja ok, dat is waar..
remco k
 remco k - maandag 27 juli 2009 - 17:26   quote  deeplink  
Ik hoop dat die transfervrije verdediger van Uruay zo'n speler is, ik heb hem zelf nooit zien spelen maar wel goede dingen over hem gehoord
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 27 juli 2009 - 17:28   quote  deeplink  
Ik ook, Als we Luque nou ergens dumpen scheelt het ons miljoenen per jaar.. Met dat geld kunnen we de salaris van Lugano betalen en hebben we een superchille verdediger binnen..
remco k
 remco k - maandag 27 juli 2009 - 17:30   quote  deeplink  
inderdaad
remco k
 remco k - maandag 27 juli 2009 - 17:31   quote  deeplink  
volgens mij is ie ook al aardig op leeftijd 28 ofzo, dan brengt ook weer veel ervaring mee wat zeker belangrij is
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 27 juli 2009 - 17:32   quote  deeplink  
Ja hij is 28,, En geloof ik wel echt een leider, dus dat is ook heel mooi
ajaxrulezz
 ajaxrulezz - maandag 27 juli 2009 - 17:36   quote  deeplink  
Zeker toen hij in brazilie speelde werd hij daar uitgekozen tot beste verdediger van de braziliaanse competitie Dan moet je wel een harde verdediger zijn want daar spelen alleen maar harde verdedigers..

Wielaert,Oleguer redelijk tot goed
Maar wat ze missen heeft Lugano wel een over me lijk mentaliteit als we zo'n verdediger erbij hebben dan is het plaatje helemaal compleet
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 27 juli 2009 - 17:41   quote  deeplink  
Ja en als we dan Lugano kunnen krijgen, moeten we ook ff kijken of we Bodul kunnen ruilen voor die Bale, ook heel goed talentje, Dan mag Emanuelson van mij wel weg en dan kan Bale op LM
ajaxrulezz
 ajaxrulezz - maandag 27 juli 2009 - 17:44   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 juli 2009 - 17:41 schreef Hasjkoph het volgende:
Ja en als we dan Lugano kunnen krijgen, moeten we ook ff kijken of we Bodul kunnen ruilen voor die Bale, ook heel goed talentje, Dan mag Emanuelson van mij wel weg en dan kan Bale op LM
Waarom Emanuelson niet ruilen voor Bale Want Bodul willen ze verhuren dan en Bale huren zo'n regeling stond er van mij mag Emanueslon wel weg inplaats van Bale en dan doen we Luque er ook nog bij ;-) haha

En huntelaar wilt niet meer naar Ajax natuurlijk hij wilt het waarmaken in het buitenland maar eigenlijk kan Ajax hem voor 13 miljoen kopen..20 kost tie - die 7 miljoen

Jammer dat Ajax niet een paar overbodige spelers van Madrid kan huren
bijvb Huntelaar en VD Vaart..Voor Madrid misschien ook een betere oplossing dan spelen ze veel en worden ze meer waard..

Moet je nagaan VD Vaart op de plaats van Emanuelson
ALs VD Vaart wel terug wilt naar HSV dan moet tie ook naar Ajax terug willen
je kunt hSV niet vergelijken met ajax kom op zeg anders is het niet echt een ajacied

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 27 juli 2009 door ajaxrulezz --
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 27 juli 2009 - 17:46   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 juli 2009 - 17:44 schreef ajaxrulezz het volgende:

[..]

Waarom Emanuelson niet ruilen voor Bale Want Bodul willen ze verhuren dan en Bale huren zo'n regeling stond er van mij mag Emanueslon wel weg inplaats van Bale en dan doen we Luque er ook nog bij ;-) haha
Dat is ook een idee ;) Mij maakt het niet uit, als we Lugano maar krijgen en/of Bale ;)
remco k
 remco k - maandag 27 juli 2009 - 19:03   quote  deeplink  
Ik dacht dat Bale alleen linker verdediger speelt, maar als iedereen zegt dat ie linker middenvelder kan spelen zal dat wel zo zijn.

kunnen donald en de zeeuw niet in 1 elftal bijvoorbeeld de zeeuw als controleur en donald op rechts. dan evt sulejamani of die bale op links en aissattie op10 dan komt het wel goed ednk ik
remco k
 remco k - maandag 27 juli 2009 - 20:46   quote  deeplink  
en weer word er van alles weg gehaald wat inhoudelijk over voetbal gaat, waarom??
remco k
 remco k - maandag 27 juli 2009 - 20:50   quote  deeplink  
begin er een beetje moe van te worden want er werd in dit topic gewoon inhoudelijk over de spelers gepraat
remco k
 remco k - maandag 27 juli 2009 - 21:06   quote  deeplink  
ontopic: hoe vinden jullie dat de selectie er individueel voor staat???

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5935
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax spelers onder de loep!!!!

0.0103840