|
|
Shiva
|
|
|
de kuip wordt het mooiste en grootste stadion!
niet dan?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 28 juli 2009 door Shiva -- |
|
|
|
|
Rovert
|
|
|
ehm
mooiste is het nu en het grootste wordt het niet, ik denk dat er wel een paar grotere stadions zijn
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 28 juli 2009 door Rovert -- |
|
|
|
|
Phyxsius
|
|
|
Ik denk dat hij/zij de nieuwe bedoeld Mooiste weet ik niet, kan uiteindelijk tegen vallen Denk maar aan de Arena en de Grolsch Veste
En zal bij de top 5 grootste horen met uitbouwmogelijkheden tot de grootste van Europa |
|
|
|
|
Feijenoord1908
|
|
|
hopelijk niet te groot, want dat zit het nooit vol. 65.000 plaatsen is ruim zat.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 28 juli 2009 door Feijenoord1908 -- |
|
|
|
|
Phyxsius
|
|
|
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 - 14:02 schreef Feijenoord1908 het volgende:hopelijk niet te groot, want dat zit het nooit vol. 65.000 plaatsen is ruim zat. Er zijn onderzoeken naar gedaan En 90 duizend man moet vol te krijgen zijn (en ik heb meer vertrouwen in een onderzoek van een gerenommeerd onderzoeksbureau danin jouw mening)
Daarbij gaat het helemaal niet om de supporters, maar om de ruimte om te adventeren en de skyboxes Hoe groter het stadion hoe meer sponsoren je krijt kunt En die leveren veel meer op dan supporters
En al is het stadion nog zo ongezellig en leeg De supporters komen heus wel als het sportief goed gaat En daar is weer geld voor nodig en dat krijg je met een groter stadion
Vandaar, hoe groter hoe beter!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 28 juli 2009 door Phyxsius -- |
|
|
|
|
sasja50
|
|
|
ik geloof ook wel dat het vol komt , zeker t eerste jaar , laten we even niet vergeten dat er in de jaren 80 - 90 ook maar 15.000 a 20.000 kwam kijken , na de verbouwing van de kuip werden dat er 40.000 en ndat is niet omdat t voetbal zoveel beter is geworden! |
|
|
|
|
hotjumper
|
|
|
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 - 14:08 schreef Phyxsius het volgende:[..] Er zijn onderzoeken naar gedaan En 90 duizend man moet vol te krijgen zijn (en ik heb meer vertrouwen in een onderzoek van een gerenommeerd onderzoeksbureau danin jouw mening) ... als het maar niet dezelfde onderzoeken zijn die joop v. vertrouwd |
|
|
|
|
Phyxsius
|
|
|
|
|
|
Rovert
|
|
|
Heeft Joop Verschuuren ook al onderzoek gedaan middels een poll op de site van de FSV? |
|
|
|
|
hotjumper
|
|
|
Joop is nu even boos op de spelers omdat een aantal blijkbaar toch hun premies niet willen inleveren. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: Niet als er alleen maar opgewarmde lijken op de tribunes zitten, we zullen t zelf aan moeten kleden. Een stadion zonder herrie is alleen maar een hoop steen en ijzer. |
|
|
|
|
KKL
|
|
|
Het is momenteel opvallend stil rondom de nieuwe Kuip. |
|
|
|
|
Els
|
|
|
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 - 14:21 schreef sasja50 het volgende:ik geloof ook wel dat het vol komt , zeker t eerste jaar , laten we even niet vergeten dat er in de jaren 80 - 90 ook maar 15.000 a 20.000 kwam kijken , na de verbouwing van de kuip werden dat er 40.000 en ndat is niet omdat t voetbal zoveel beter is geworden! In de jaren 70 zaten er 65.000, dus het moet toch wel een reeele doelstelling zijn. |
|
|
|
|
hotjumper
|
|
|
quote: omdat ie er nog niet staat? mensen weten nog niet waar ze heen moeten |
|
|
|
|
KKL
|
|
|
quote: Jij mag niet meer reageren want jij begrijpt me hahahahaha |
|
|
|
|
Els
|
|
|
Binnenkort virtueel te bezoeken? Kunnen we alvast oefenen met dat herrie maken. Hotjumper verzorgt de muziek |
|
|
|
|
hotjumper
|
|
|
quote: maar ik snap je niet. hahahaha |
|
|
|
|
KKL
|
|
|
quote: En dat begrijp ik dus wel weer hahahaha |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 - 14:08 schreef Phyxsius het volgende:[..] Er zijn onderzoeken naar gedaan En 90 duizend man moet vol te krijgen zijn (en ik heb meer vertrouwen in een onderzoek van een gerenommeerd onderzoeksbureau danin jouw mening) Daarbij gaat het helemaal niet om de supporters, maar om de ruimte om te adventeren en de skyboxes Hoe groter het stadion hoe meer sponsoren je krijt kunt En die leveren veel meer op dan supporters En al is het stadion nog zo ongezellig en leeg De supporters komen heus wel als het sportief goed gaat En daar is weer geld voor nodig en dat krijg je met een groter stadion Vandaar, hoe groter hoe beter! Nou Phyxie Die metro in Den Haag en Amsterdam zou bv ook maar 4 miljard gekost hebben na onderzoek.In het echt werdt het ut dubbele en Amsterdam flikkerd bijna in elkaar.Ze hebben nu dan ook het idee om de metro boven de grond te laten rijden. In de rest van Nederland schijnt het dan gewoon tram te heten;)
Ik ben benieuwd of het vol te krijgen is?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 06 augustus 2009 door Leon FR1908 -- |
|
|
|
|
Rovert
|
|
|
Ik ben voor een stadion met 150.000 plekken, we moeten groot denken |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote: Met het uitvak boven de maas... Het uitvak moet bestaan uit een schuifluik... Als de bezoekers zich niet houden aan onze richtlijnen gaat het luik open en donderen ze zo de maas. (geen trommels en geen ge lalalala) Voor sommige clubs zal het luik automatisch open schuiven na 30 min. 1 iemand moet de afstand bediening gebruiken..... ...........maar wie????????????????????????? |
|
|
|
|
Els
|
|
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote: Kan je geduld bewaren??? Tis het mooiste(eigenlijk niet)dat als Ajax scoord en die mannen staan te juichen dat je dan op het knoppie drukt. En als we winnen net 5 minuten voor het einde... Gaat dat lukken denk je??? |
|
|
|
|
Rovert
|
|
|
Mag ik op de reserve lijst? |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote: Je staat bij deze ingeschreven :) |
|
|
|
|
Feijenoord1908
|
|
|
quote: je hebt grootheidswaanzin
ik denk dat we onze aanhang flink overschatten..zo groot zijn we helemaal niet |
|
|
|
|
Rovert
|
|
|
quote:Op donderdag 06 augustus 2009 - 13:45 schreef Feijenoord1908 het volgende:[..] je hebt grootheidswaanzin ik denk dat we onze aanhang flink overschatten..zo groot zijn we helemaal niet Valt wel mee, eerst wilde ik een stadion met 500.000 plekken, maar toen bedacht ik me dat 150.000 in 1e instantie groot genoeg moet zijn, kunnen we de jaren erna wel uitbouwen na 500.000 man en Els |
|
|
|
|
hotjumper
|
|
|
quote:Op donderdag 06 augustus 2009 - 13:45 schreef Feijenoord1908 het volgende:[..] je hebt grootheidswaanzin ik denk dat we onze aanhang flink overschatten..zo groot zijn we helemaal niet vraag maar aan jopie v. vullen zo een stadion met 500.000 man (1 op de 4 feyenoordsupporters naar de kuip dat moet toch kunnen) |
|
|
|
|
Rovert
|
|
|
Jopie V. zal wel op Feyenord TV gaan huilen hoe groot zijn hart is en hoe onbegrepen hij is |
|
|
|
|
Feijenoord1908
|
|
|
jopie v is een ekte supporter |
|
|
|
|
hotjumper
|
|
|
hier ook al van die ekte? |
|
|
|
|
Jappie_FEY
|
|
|
wordt echt erg zeg........ |
|
|
|
|
Els
|
|
|
quote:Op donderdag 06 augustus 2009 - 16:34 schreef hotjumper het volgende:[..] vraag maar aan jopie v. vullen zo een stadion met 500.000 man (1 op de 4 feyenoordsupporters naar de kuip dat moet toch kunnen) Tja, en dan teleurgesteld zijn als er maar 100.000 komen, misschien een leuk artikeltje in het AD? |
|
|
|
|
bram
|
|
|
maar we hebben toch al het mooiste stadion en de beste grasmat |
|
|
|
|
Royaal
|
|
|
quote:Op donderdag 06 augustus 2009 - 11:25 schreef Leon FR1908 het volgende:[..] Nou Phyxie Die metro in Den Haag en Amsterdam zou bv ook maar 4 miljard gekost hebben na onderzoek.In het echt werdt het ut dubbele en Amsterdam flikkerd bijna in elkaar.Ze hebben nu dan ook het idee om de metro boven de grond te laten rijden. In de rest van Nederland schijnt het dan gewoon tram te heten;) Ik ben benieuwd of het vol te krijgen is? zeker niet woonachtig in rotterdam? :P 60% hier van de metro is ook bovengronds |
|
|
|
|
Jappie_FEY
|
|
|
spreken we dan niet over een tram???
metro is toch grotendeels ondergronds:P |
|
|
|
|
Vieze furrrrr
|
|
|
Wikipedia:
De benaming 'metro'
De eerste ondergrondse spoorlijn in Londen kreeg de naam Metropolitan Railway ("grootstedelijke spoorweg"), naar de maatschappij die de lijn bouwde. Ook de andere lijnen, alle gebouwd door particuliere bedrijven, kregen hun eigen naam. Thans is het hele Londense systeem in handen van een enkel bedrijf, London Transport, maar de oude namen, zoals Metropolitan Line blijven in gebruik om de verschillende lijnen aan te duiden (er zijn in Londen geen lijnnummers). Het gehele metrosysteem wordt officieel aangeduid als Underground en in de volksmond als the tube.
Naar het voorbeeld van de Londense Metropolitan werd de ondergrondse in Parijs Chemin de Fer Métropolitain genoemd, kortweg métro. Hierdoor ontwikkelde de term zich van eigennaam tot de benaming van het vervoermiddel. Ook het Nederlandse woord metro, zonder accent op de e en met de klemtoon op de eerste lettergreep, is afgeleid van het Parijse métro(politain). Hoewel het woord metro zijn oorsprong dus in Londen vindt, zullen de Londenaren dat woord zelf nooit gebruiken.
De naam van metrosystemen kan verschillen per taal, en zelfs per stad. Zo spreekt men in New York over de subway (maar in de Amerikaanse hoofdstad Washington weer van metro), in de Duitstalige landen van U-Bahn (Untergrundbahn) en in Japan "chikatetsu" (地下鉄, letterlijk vertaald "metaal onder de grond"). In Nederland werd aanvankelijk ook wel van "stadsspoorweg" gesproken, maar dat begrip is in onbruik geraakt. Het Afrikaans heeft wel een eigen benaming voor metro ontwikkeld: moltrein. Dit is opmerkelijk, omdat Zuid-Afrika en Namibië zelf geen ondergrondse hebben. |
|
|
|
|
Jappie_FEY
|
|
|
quote:Op vrijdag 07 augustus 2009 - 09:16 schreef Vieze furrrrr het volgende:Wikipedia: De benaming 'metro' De eerste ondergrondse spoorlijn in Londen kreeg de naam Metropolitan Railway ("grootstedelijke spoorweg"), naar de maatschappij die de lijn bouwde. Ook de andere lijnen, alle gebouwd door particuliere bedrijven, kregen hun eigen naam. Thans is het hele Londense systeem in handen van een enkel bedrijf, London Transport, maar de oude namen, zoals Metropolitan Line blijven in gebruik om de verschillende lijnen aan te duiden (er zijn in Londen geen lijnnummers). Het gehele metrosysteem wordt officieel aangeduid als Underground en in de volksmond als the tube. Naar het voorbeeld van de Londense Metropolitan werd de ondergrondse in Parijs Chemin de Fer Métropolitain genoemd, kortweg métro. Hierdoor ontwikkelde de term zich van eigennaam tot de benaming van het vervoermiddel. Ook het Nederlandse woord metro, zonder accent op de e en met de klemtoon op de eerste lettergreep, is afgeleid van het Parijse métro(politain). Hoewel het woord metro zijn oorsprong dus in Londen vindt, zullen de Londenaren dat woord zelf nooit gebruiken. De naam van metrosystemen kan verschillen per taal, en zelfs per stad. Zo spreekt men in New York over de subway (maar in de Amerikaanse hoofdstad Washington weer van metro), in de Duitstalige landen van U-Bahn (Untergrundbahn) en in Japan "chikatetsu" (地下鉄, letterlijk vertaald "metaal onder de grond"). In Nederland werd aanvankelijk ook wel van "stadsspoorweg" gesproken, maar dat begrip is in onbruik geraakt. Het Afrikaans heeft wel een eigen benaming voor metro ontwikkeld: moltrein. Dit is opmerkelijk, omdat Zuid-Afrika en Namibië zelf geen ondergrondse hebben. ja dus?????hahahahaha
je punt is............:D |
|
|
|
|
Royaal
|
|
|
hahah ik weet niet precies wat een metro een metro maakt. maar weet wel dat hier gewoon een groot deel bovengronds is (van de metro).
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 07 augustus 2009 door Royaal -- |
|
|
|
|
hotjumper
|
|
|
quote:Op vrijdag 07 augustus 2009 - 19:07 schreef Royaal het volgende:hahah ik weet niet precies wat een metro een metro maakt. maar weet wel dat hier gewoon een groot deel bovengronds is (van de metro). in londen, berlijn, parijs en chigago ook |
|
|
|
|
Rovert
|
|
|
Hoe zit dat met de metro in Nieuw vennep Leon? |
|
|
|
|
hotjumper
|
|
|
ze hebben er geen station dus niemand heeft de metro daar ooit gezien. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Station Nieuw Vennep is de 2e na schiphol.Hier gaan ze er met de trekker onderdoor en noemen het de snelle banaan.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Nieuwe schermen onder uitvak De Kuip
Na de bevrijding van Vak Y wordt momenteel hard gewerkt aan een andere grote wens die we al meermaals bij de club hebben neergelegd: betere spatschermen onder het uitvak. Sinds de verplaatsing van het uitvak naar de tweede ring was het namelijk schering en -af en toe letterlijk- inslag: allerlei voorwerpen en vloeistoffen die vanuit het uitvak in de ondergelegen vakken werden gegooid. Vakken waar vaak kinderen zitten!
En daar wordt nu toch wat aan gedaan. De steigers zijn opgebouwd en het nieuwe spatscherm wordt 4 à 4.5 meter breed. Vergelijkbaar met bijvoorbeeld de schermen onder de uitvakken bij FC Twente en FC Groningen.
Foto: DeFeijenoorder.nl |
|
|
|