BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Atouba en Wielaert wat moeten we ermee

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Ajax4live
 Ajax4live - donderdag 27 augustus 2009 - 19:21   quote  deeplink  
Wat moet Ajax in godsnaam met verdedigers als Atouba en wielaert wat vinden jullie daarvan......
16mcoach
 16mcoach - donderdag 27 augustus 2009 - 19:52   quote  deeplink  
Wielaert deed het bij FcTwente toch goed kan ook aan het middenveld liggen?
Bas12345
 Bas12345 - donderdag 27 augustus 2009 - 20:06   quote  deeplink  
ik vind dat ajax Nu een keer het keerpunt moet zetten dus nu alleen spelers halen als ze echt goed zijn. geen wanhoop spelers zo als sno kennedy wieleart. nu moet ajax deze spelers allemaal weg doen en een keer wel de trainer houden en niet elk jaar opnieuw beginnen. van mij part worden we 7de dit ajar en volgend jaar kampioen dat is beter dan elk jaar 2 of 3de en haal honda nou maar
remco k
 remco k - donderdag 27 augustus 2009 - 20:30   quote  deeplink  
weer honda bas hou het toch eens een keer bij het topic man..
padvr
 padvr - donderdag 27 augustus 2009 - 20:53   quote  deeplink  
Ah, daar hebben we Bas weer die niet weet hoe je een zin schrijft. Whahahaha!

Wielaart mag wel blijven als 1e wissel. Atouba moet zijn draai vinden. Man, die kerel is er net en wil zich graag bewijzen. Dan doe je wel eens rare dingen. Als hij over een half jaar nog zo speelt, dan mag je je zorgen gaan maken.
Ajax4live
 Ajax4live - donderdag 27 augustus 2009 - 20:58   quote  deeplink  
Als je bij Ajax speelt doe moet je je niet druk kunnen maken om elke afspeelbal die een speler (Atouba) geeft zelfs niet als je er net pas bent je kan voetballen of je kan het niet, trouwens deze speler is oud en wijs genoeg denk ik om een bal mee te nemen.
Breijan
 Breijan - donderdag 27 augustus 2009 - 21:01   quote  deeplink  
Atouba heeft nog niet veel gespeeld, dus ik snap niet waarom hij nu al ter discussie moet staan! Jaren roept iedereen maar om een echte linksback. Nu hebben we er één, dus geef die man dan ook het vertrouwen. Ik denk dat Atouba op volle sterkte echt een goede bruikbare speler kan zijn, en die fratsen moeten we dan maar voor lief nemen.

Ik vraag me wel af hoe het komt dat Ajax simpelweg geen doorstroming van toptalenten heeft. Een goede centrale verdediger en spits zou Ajax toch echt zelf op moeten kunnen leiden. Het is wel goed dat Jol de club weer naar 1 plek brengt, maar ik zou ook graag zien dat jongens van de Ajax school zich meer met de jeugd zouden bemoeien. Bijvoorbeeld een Frank de Boer die de verdedigers onder handen neemt,Kluivert erbij als pure spitsentrainer. Trouwens Dennis Bergkamp loopt daar ook rond! Gebruik de kennis en ervaring van oude Ajax spelers.
Jarenlang is dat de grote kracht van Ajax geweest. En ik zie toch liever talenten in het team dan die middelmatige aankopen.
Maar vooralsnog ... laten we Wielaert en Atouba alle steun geven, want zij dragen op dit moment wel het mooie shirt van onze club!
remco k
 remco k - donderdag 27 augustus 2009 - 21:11   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 - 20:58 schreef Ajax4live het volgende:
Als je bij Ajax speelt doe moet je je niet druk kunnen maken om elke afspeelbal die een speler (Atouba) geeft zelfs niet als je er net pas bent je kan voetballen of je kan het niet, trouwens deze speler is oud en wijs genoeg denk ik om een bal mee te nemen.
Sorry maar Atouba is nog een van de weinige spelers bij ajax met een goede inspeelpass hard en zuiver, dus ik snap je niet helemaal
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 27 augustus 2009 - 21:13   quote  deeplink  
Jij hebt er lekker veel verstand van....gaap
remco k
 remco k - donderdag 27 augustus 2009 - 21:26   quote  deeplink  
ga eens eenkeer een wedstrijd kijken!! dan zou je dat zien, ach ja volgens jou moet de hele selectie en bestuur en technische staf maar weer weg en volgend jaar ook maar weer en het jaar daarna ook maar weer.

Oja leg mij eens uit wat verstand van voetbal hebben betekent??
robs
 robs - donderdag 27 augustus 2009 - 21:33   quote  deeplink  
atouba is helaas geen echt alternatief voor, hij is slecht maar geef m maar vertrouwen, dan groeit ie misschien nog. urby wil er niet spelen en jan staat goed centraal en dat houdt weer in dat de verdedigend zeer kwetsbare wielaert mooi op de bank kan blijven zitten al geldt ook voor hem dat we hem nog nodig hebben bij blessuers en schrosingen van de centrumverdedigers alderweireld en vertonghen, dus niet teveel moeten afbranden, anders wordt ie nog slechter
remco k
 remco k - donderdag 27 augustus 2009 - 21:35   quote  deeplink  
daarom had ik graag olequer behouden, alleen was hij zijn salaris niet echt waard, verder vind ik hem wel een goede verdediger..
freakie
 freakie - donderdag 27 augustus 2009 - 21:38   quote  deeplink  
egt jezus hij heeft een paar wedstrijdjes gespeeld en niet eens egt op volle kracht want hij is niet zomaar op conditie.. dan zie ik nu al waarom hij binnen is gehaald.. is soort silva(goede pass) alleen ook erg sterk als hij dat goed gebruikt en in aanvallend opzicht nou ook nog eens gekke dinge doet die hij ook nog kan.. dan komt het met hem wel goed.. alleen jol heeft nu geen aankopen gedaan die gek zijn.. hij heeft ook gezegt we kopen deze tranfer periode geen erg bekende spelers..
alibabba
 alibabba - donderdag 27 augustus 2009 - 22:06   quote  deeplink  
Atouba heeft zijn draai bij ajax nog niet gevonden, maar schrijf 'm niet te snel af!
Heeft inderdaad een goede inspeel-pass en hem moet je de tijd geven!
Over wielaert ben ik heel duidelijk;wielaert is het ajax-shirt niet waard!
ping
 ping - donderdag 27 augustus 2009 - 23:11   quote  deeplink  
ik begrijp de keuze van wielaert nog enigzins ..maar atouba was al bij voorbaat een lachertje.
robs
 robs - donderdag 27 augustus 2009 - 23:31   quote  deeplink  
ik vind het eerder andersom en ben het eens dat atouba nog het voordeel van de twijfel moet krijgen, zijn pass is goed inderdaad en hij is nog niet topfit nu
ping
 ping - donderdag 27 augustus 2009 - 23:34   quote  deeplink  
het was logisch dat ze wielaert aantrokken.
alleen kan hij t niet aan om wat voor reden dan ook.
maar dat ze die afrikaan kochten en schilder gratis lieten gaan was een blunder.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 28 augustus 2009 - 08:03   quote  deeplink  
Atouba heeft bij Tottenham en HSV gespeelt en dan zou hij te slecht zijn voor Ajax ? word is wakker jongens hij is er net en was daarvoor geblesseerd dus nog lang niet fit.. als die fit is heb je je beer in de verdediging.. en wieleart.. tjah denk ook dat het centraleduo Alderweireld Vertonghen word dit jaar..
nummer10
 nummer10 - vrijdag 28 augustus 2009 - 08:04   quote  deeplink  
ping die afrikaan is gratis opgehaald en heeft in hogere competities gespeelt waar hij het wel aankon het verdere verhaal heb ik net gezegt
reminho
 reminho - vrijdag 28 augustus 2009 - 08:54   quote  deeplink  
Met Atouba komt het wel goed.
Vlak voor de eerste wedstrijd tegen Slovan,zei Jol over Wielaert"Wielaert krijgt rust"dus ik denk nu inmiddels ook wel dat Jol inziet dat Wielaert niet de man is voor de basis,aangezien Wielaert ook tegen sparta geen basisplek kreeg.
Gisteren wel,maar die wedstrijd was op voorhand al beslist,en ik vond dat hij gisteren ook de fout inging bij de tegengoal.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 28 augustus 2009 door reminho --
John2
 John2 - vrijdag 28 augustus 2009 - 10:42   quote  deeplink  
Wielaert lijkt mij een bruikbaar alternatief voor als Alerweireld geschorst, geblesseerd is en dergelijke. Atouba hebben we inderdaad nog maar een paar wedstrijden kunnen "beoordelen" maar maakt op mij geen goede indruk. Positief is dat hij een goede strakke pass heeft. Verder vind ik hem positioneel zwak en loopt hij de honderd meter nog niet in 20 seconden. Hij beweegt als een oude man. Dit komt waarschijnlijk mede omdat hij conditioneel nog lang niet fit is. Maar goed, we zullen het voorlopig met hem moeten doen en hopelijk gaat hij ons nog positief verassen.
sportdwaas
 sportdwaas - vrijdag 28 augustus 2009 - 11:51   quote  deeplink  
Ik vind Wielaert initiatiefloos en hij loopt maar te wijzen. Atouba is volgens mij goed genoeg voor de Eredivisie.

Wielaert bruikbaar als wisselspeler en Atouba kan in de basis
zeikerd
 zeikerd - vrijdag 28 augustus 2009 - 12:43   quote  deeplink  
Wielaert 1 van de vele miskopen onder van Basten.
Atouba momenteel veel te lomp en nonchalant hopelijk verandert dat nog.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 28 augustus 2009 - 13:55   quote  deeplink  
1 van de vele miskopen ? volgens mij wou het merendeel van de ajacieden hem ook hoor.. en wie zijn nog meer miskopen dan ? Sno is geen miskoop (inzovere) hij past alleen niet bij het Ajax voetbal..
nummer10
 nummer10 - vrijdag 28 augustus 2009 - 13:56   quote  deeplink  
daarbij wie zijn er beter geworden onder van basten ?

vermealen vertonghen vdwiel alderweireld die zich in de kijker heeft kunnen spelen en zo nog een paar uit eigen jeugd !
robs
 robs - vrijdag 28 augustus 2009 - 14:55   quote  deeplink  
de goeie spelers houden en met jeugd bouwen aan de toekomst
10 a 15 spelers lozen, die het niveau niet halen of zullen halen
jeugd inpassen
plus de aankopen Alves en Honda voor de titel en Cl-ticket en dus geld
de komende jaren...
spannend weekend, komt Honda, komt Alves, zo ja: derde ster!
dege
 dege - vrijdag 28 augustus 2009 - 15:04   quote  deeplink  
Wielaert vind ik wel jammer, had er op zich een goed gevoel bij, maar is behoorlijk tegengevallen, maar misschien kun je je wel afvragen of het niet ook ligt aan de mensen om hem heen, bij Twente deed hij het een heel stuk beter en laten we nu niet roepen dat Twente een niveau lager is, want die tijd is geweest.
Atouba, hoop dat het gaat veranderen met hem, schrijf hem zeker nog niet af, want zoals eerder gezegd, meneer heeft toch ook in sterkere competities gespeeld en daar was hij wel goed genoeg.
Hoop wel dat Ajax nog een fatsoenlijke verdediger en spits gaat halen, want dat is hard nodig.
bully
 bully - zaterdag 29 augustus 2009 - 10:29   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 - 13:55 schreef nummer10 het volgende:
1 van de vele miskopen ? volgens mij wou het merendeel van de ajacieden hem ook hoor.. en wie zijn nog meer miskopen dan ? Sno is geen miskoop (inzovere) hij past alleen niet bij het Ajax voetbal..
volgens mij als je niet in het systeem past ben je gewoon een miskoop.
ook al kan je voetballen.
de discussie atouba snap ik niet.
zit er net heefd wat rare dingen gedaan maar op momenten ook laten zien dat hij het wel degelijk kan.
geef hem eerst maar eens de kans inplaats hem na twee of drie wedstrijden al af te schrijven.
wielaerd val mij tot nu toe ook tegen.
simon171
 simon171 - zaterdag 29 augustus 2009 - 10:42   quote  deeplink  
Toch denk ik dat we deze twee weldegelijk een kans moeten geven.
We moeten europa in en dan heb je wel twee elftallen nodig tegen mindere tegenstanders kun je het wel af met wielaerd zodat je een andr rust kunt geven.
En Atouba kan een mooie pass geven,moeten we nog even afwachten.
En met Robs ben ik het ook wel eens bouw met de jeugdt aan de toekomst dat hebben we altijd gedaan,geef je de scouts ook wat meer tijd om wat goede spelers te zoeken.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 29 augustus 2009 door simon171 --
freakie
 freakie - zaterdag 29 augustus 2009 - 10:54   quote  deeplink  
Heee?? 2 mindere tegenstanders? winnen lijkt mij dan toch? 5-0 als ze zo slecht zijn... niemand rust geven.. hoe kom je daarbij?
simon171
 simon171 - zaterdag 29 augustus 2009 - 11:00   quote  deeplink  
Ja,ik wil jou wel eens vier of vijf wedstrijden zien spelen in een paar weken.
freakie
 freakie - zaterdag 29 augustus 2009 - 11:03   quote  deeplink  
tsja jammer maar ik ben geen profvoetballer.. zei wel.. je moet niet denken dat we arsenal zijn.. als je 6 wedstrijden gaat spelen in europa dan moet je er daar volop zijn toch? en niet denken oo die winnen we wel ff ja arsenal kan dat en barca maar ajax moet dat niet doen.. dan moeten ze in de laatste 20 min wisselen.. of in de competitie als ajax voorstaat rust geven.... Atouba die staat gewoon in de basis trouwens daar kan je nog niet eens over praten..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 29 augustus 2009 door freakie --
simon171
 simon171 - zaterdag 29 augustus 2009 - 11:18   quote  deeplink  
Ja het liefst zien we allemaal spelers komen die er meteen staan en vier wedstrijden kunnen spelen inde andere topics zeg ik doe het met wat je hebt en laat Jol het maar goed bekijken hij heeft wel inzicht.en welke spelers hij kan gebruiken die laat hij wel staan.
Mastercoen
 Mastercoen - zaterdag 29 augustus 2009 - 12:06   quote  deeplink  
Wielaert was gisteren slecht, veel wijzen en breed leggen en slecht in de dekking, helaas niet goed genoeg voor ajax, Atouba voordeel van de twijfel moet denk ik wel sneller zijn ziet eruit alsof ie niet vooruit komt. Kennedy daarin tegen zag er afgetraind uit misschien nog ff wachten met verhuren.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 2219
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Atouba en Wielaert wat moeten we ermee

0.0057477