BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: AJAX moet op zoek naar een echte nummer 10!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
robs
 robs - dinsdag 15 september 2009 - 17:37   quote  deeplink  
We hebben het juist al kunnen zien uit bij PSV dit seizoen! Honda was de grote man in die wedstrijd, scoorde en dolde half PSV.
remco k
 remco k - dinsdag 15 september 2009 - 17:51   quote  deeplink  
doe eens normaal met je "dolde half psv" totaal niet waar, hij was goed maar niet meteen de grootste man van het veld, hij had een paar leuke acties that's it
remco k
 remco k - dinsdag 15 september 2009 - 17:54   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 - 00:16 schreef robs het volgende:
Honda was en is een absolute topspeler, eerst en vooral vorig jaqar en nu ook, kijk naar de topscorerslijst, het is dat hij 2 man bij zich krijgt sinds de wedstrijd tegen PSV, die goal van hem gezien tegen Utrecht? En al zijn vrije trappen. Remco en Freakie zijn de enige die dit wel zien, zo'n Krunk en Nummer 10 daar heb je echt niks aan, aan die nietszeggende meningen van non-kenners
ik zeg nergens dat ajax hem moet halen, ik zeg alleen dat ik denk dat hij het wel in zich heeft een grote te kunnen worden, alleen zal hij dat zelf moeten bewijzen, en er zijn meerdere grote compleet mislukte talenten geweest, dus zo zeker is het niet dat hij het gaat redden, afwachten dus, maar nogmaals ik denk dat hij een grote KAN worden..
remco k
 remco k - dinsdag 15 september 2009 - 17:55   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 - 13:52 schreef robs het volgende:
Niet eens? Ik conentreer me op hoe iemand speelt, leeftijd is bijzaak, hij is inderdaad 23, dus? Vorig jaar 16 goals, nu al 5 op het hoogste niveau. Ik kan jou niet serieus nemen nummer 10. Kijk maar eens wat een andere kenner Remco zegt. Aissati is niks, zie je dat dan niet? Honda kan overal op het middenveld spelen, schiet vrije trappen erin en wordt een topspeler, Chelsea wil hem niet voor niets hebben...
waar zeg ik dat aissati niks is dan??
remco k
 remco k - dinsdag 15 september 2009 - 17:59   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 - 12:17 schreef remco k het volgende:
Denk dat ajax bodul gewoon langzaam moet gaan brengen in de komende maanden, misschien is dat wel het plan van Jol, en moet daarom cvitanich weg.

Denk trouwen on-topic dat De Jong hele goed kan worden, de laatste westrijden goed gespeeld en word door suarez alleen maar beter, hij is nog jong en kan echt wel wat, schat hem ook hoger in dan aissatti, die ik trouwens ook wel hoog inschat..
volgens mij zeg ik hier dat aissati juist goed is, dus niet zomaar mij in je discussies betrekken als je wil ok??
robs
 robs - dinsdag 15 september 2009 - 18:42   quote  deeplink  
Doe eens rustig man. We zijn allemaal Ajacieden en hebben hetzelfde doel. Ik zeg helemaal nergens dat jij iets over Aissati zegt. Goed lezen is ook een kunst. En wat Honda betreft: ik heb PSV-VVV helemaal gezien, Honda was WEL de man of the match en had de hoogste cijfers in zowel VI als Telegraaf. De Jong is inderdaad beter dan Aissati, op dat punt zijnw e het al eens, jij hebt alleen nog een paar wedstrijden nodig om te beseffen dat we helaas met Aissati een miskoop hebben gedaan. Helaas, want van mij mag ie het tegendeel bewijzen. Maar ik denk niet dat dat er nog in zit. Wat dat betreft verwacht ik meer van Sueljmani. En De Jong. Ook fysiek sterker. Die laat bij balverlies zijn man niet lopen. Aissati is niks waard bij balverlies.
alibabba
 alibabba - dinsdag 15 september 2009 - 19:14   quote  deeplink  
Aissati heeft tijd nodig om bij ajax dat te brengen wat ajax nodig heeft!
Aissati is een speler, waarmee je goed om moet gaan! Jol is daar de juiste persoon voor! Hij is nu nog te licht, maar aissati komt eraan! Hij weet zelf ook waarin hij tekort schiet en is bezig om zichzelf te verbeteren! Ik sluit niet uit dat hij op den duur de ideale nummer 10 gaat worden!
robs
 robs - dinsdag 15 september 2009 - 19:20   quote  deeplink  
Ik hoopt het. Maar die jongen speelde op z'n 17e al heel sterk in de Champions league, die had er al lang moeten staan. Helaas is ie alleen maar minder geworden en zat hij bij PisVee ook op de bank. Jammer. In het huidige voetbal wordt meer gevraagd. Tenzij je echt goed bent, 15 goals maakt en alle vrije trappen erin schiet. Dan kun je een elftal om zo iemand heenbouwen. Aissati is daar helaas te slecht voor. Vandaar mijn suggestie voor aankoop van de ideale nummer 10: Honda.
remco k
 remco k - dinsdag 15 september 2009 - 19:24   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 - 18:42 schreef robs het volgende:
Doe eens rustig man. We zijn allemaal Ajacieden en hebben hetzelfde doel. Ik zeg helemaal nergens dat jij iets over Aissati zegt. Goed lezen is ook een kunst. En wat Honda betreft: ik heb PSV-VVV helemaal gezien, Honda was WEL de man of the match en had de hoogste cijfers in zowel VI als Telegraaf. De Jong is inderdaad beter dan Aissati, op dat punt zijnw e het al eens, jij hebt alleen nog een paar wedstrijden nodig om te beseffen dat we helaas met Aissati een miskoop hebben gedaan. Helaas, want van mij mag ie het tegendeel bewijzen. Maar ik denk niet dat dat er nog in zit. Wat dat betreft verwacht ik meer van Sueljmani. En De Jong. Ook fysiek sterker. Die laat bij balverlies zijn man niet lopen. Aissati is niks waard bij balverlies.
ik ben heel rustig, jij zegt zelf dat ik aangeef aissati niks te vinden, en dat laat ik zien dat het niet waar is, dat heeft niks met goed lezen te maken..
Krunk
 Krunk - dinsdag 15 september 2009 - 20:11   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 - 00:16 schreef robs het volgende:
Honda was en is een absolute topspeler, eerst en vooral vorig jaqar en nu ook, kijk naar de topscorerslijst, het is dat hij 2 man bij zich krijgt sinds de wedstrijd tegen PSV, die goal van hem gezien tegen Utrecht? En al zijn vrije trappen. Remco en Freakie zijn de enige die dit wel zien, zo'n Krunk en Nummer 10 daar heb je echt niks aan, aan die nietszeggende meningen van non-kenners
1 jij bent de laatste die mij een non-kenner kan noemen. laat me niet lachen, en maak jezelf niet belachelijk jongetje!

2 profileer jezelf niet als voetbalkenner die weet hoe/waar/wanneer een honda presteert.

3 je haalt meetpunten erbij die niet relevant zijn voor deze speler, betreffende een overgang naar Ajax. het is duidelijk dat hij een speler is die Ajax uberhaupt kan versterken voor op dit moment. er is geheel niets wat hij toevoegt dan de huidige middenvelders.

4 ga toch een appartement naast hem huren man, en rot op hierzo!
Krunk
 Krunk - dinsdag 15 september 2009 - 20:12   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 - 09:48 schreef nummer10 het volgende:

[..]

wie is er hier nu een non kenner ? je wist de leeftijd niet eens... mafkees
heb hem al een stevige uitleg gegeven
Krunk
 Krunk - dinsdag 15 september 2009 - 20:14   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 - 13:56 schreef Thomas het volgende:

[..]

Chelsea wilde wel meer spelers hebben. Laat ik als voorbeeld Ben Sahar nemen, ooit het grote talent, maar zelfs bij de Graafschap liet hij het niet echt zien... Ook grote clubs maken fouten ;)

Wil niet zeggen dat Honda geen goede kan worden, het is alleen de vraag hoe hij kan spelen wanneer er meer druk bij komt kijken en er meer en meer op hem gelet wordt. Bij VVV krijgt hij meer ruimte, juist omdat de tegenstander zelf komt. Speelt zo'n gozer bij Ajax/Feyenoord/PSV/Chelsea, dan graven tegenstanders zich meer en meer in, de ruimtes worden beperkter. En ook dan moet hij het laten zien. OF hij het laat zien of niet, daar kan ik niet over oordelen.
voor het eerst dat ik mij voor 30% kan vinden in jouw post.en als je nu nog eerlijk word...zozo
Krunk
 Krunk - dinsdag 15 september 2009 - 20:15   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 - 17:37 schreef robs het volgende:
We hebben het juist al kunnen zien uit bij PSV dit seizoen! Honda was de grote man in die wedstrijd, scoorde en dolde half PSV.
whahhaah kneus.fantasie wereld van jou. en je haalt wel elke keer remco k erbij.
maar voor zover ik hem ken, is hij wel iemand die daadwerkelijk iets van voetbal weet.
heb niet het idee dat hij het met jouw bevindingen eens kan zijn.
anders zal ik hem daar zeker op aanspreken.
Krunk
 Krunk - dinsdag 15 september 2009 - 20:20   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 - 17:54 schreef remco k het volgende:

[..]

ik zeg nergens dat ajax hem moet halen, ik zeg alleen dat ik denk dat hij het wel in zich heeft een grote te kunnen worden, alleen zal hij dat zelf moeten bewijzen, en er zijn meerdere grote compleet mislukte talenten geweest, dus zo zeker is het niet dat hij het gaat redden, afwachten dus, maar nogmaals ik denk dat hij een grote KAN worden..
en ook hier zie je maar dat remco k mijn punten bevestigd.
de als jou zo GROTE kenner omschreven (niks beledigends naar jou remco), maar dat jij denkt dat freakie en hij jou gaan supporten hierin.
doe normaal zeg.

1 denken dat hij iets kan wil niet aangeven dat hij het gaat laten zien in de top
2 dat chelsea INTERESSE heeft getoond, en niet DIRECT heeft gekocht zegt wel genoeg
3 topclubs in het buitenland kopen een talentJE gewoon plots op om een concurrent in GEVAL dat hij presteert voor te zijn. wil niet zeggen dat hij niet sneuvelt in Jong Chelsea!!!!
4 er is geen pressie, verwachtingspatroon etc... bij VVV. de speler kan gewoon vrij spelen, slechter dan het gemiddelde in Venlo word het niet!
5 niks naar remco k toe, maar puur naar Robs en anderen. ga jezelf niet rijker en beter rekenen dan je bent. je hebt geen idee wat je post, en vooral al niet als je mij en nummer 10 als non-kenner wil plaatsen. dan heb je een lange weg te gaan.
Krunk
 Krunk - dinsdag 15 september 2009 - 20:20   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 - 17:55 schreef remco k het volgende:

[..]

waar zeg ik dat aissati niks is dan??
een uitleg over aissati ga ik robs niet eens geven!
Krunk
 Krunk - dinsdag 15 september 2009 - 20:23   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 - 18:42 schreef robs het volgende:
betrek hem gewoon niet in een discussie die je niet zelf kunt oplossen. daar hebben we al andere mensen voor die dat doen! dus een wedstrijd tegen psv bepaald of je bij Liverpool kunt spelen? vet gek! zo wauw.. als je man of the match bent geworden kun je ineens meer? de jong beter dan aissati? de techniek, gevoel, plaatsing, kennis van het spel, passing etc... kan een de jong niet beter verwoorden op het veld. vooral al niet dat aissati al langer op het hoogste niveau speelt!
Krunk
 Krunk - dinsdag 15 september 2009 - 20:24   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 - 19:24 schreef remco k het volgende:

[..]

ik ben heel rustig, jij zegt zelf dat ik aangeef aissati niks te vinden, en dat laat ik zien dat het niet waar is, dat heeft niks met goed lezen te maken..
lol:)
Ajax liefhebber
 Ajax liefhebber - donderdag 17 september 2009 - 18:27   quote  deeplink  
Erg vriendelijk gaat het er mijns inziens bij een aantal mensen niet altijd aan toe.
Ik neem aan dat iedereen op een normale wijze zijn eigen bescheide mening kan geven en dat er gereageerd kan worden zonder direct onnozele reacties gegeven hoeven worden waarin iedereen voor van alles uitgemaakt wordt.
Hou de eer aan jezelf.

We hebben allemaal een zelfde doel voor ogen, hopen dat Ajax weer wat mooie jaren zal krijgen.
Hou respect voor elkaar als mens en hou het netjes, misschien wordt de discussie dan wat volwassener.

Ajax, Succes vanavond en we staan achter jullie met de hoop op een mooi resultaat die toekomst kan bieden voor de rest van dit Euro-seizoen.

Op een mooi seizoen !!!!
remco k
 remco k - donderdag 17 september 2009 - 20:55   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 september 2009 - 18:27 schreef Ajax liefhebber het volgende:
Erg vriendelijk gaat het er mijns inziens bij een aantal mensen niet altijd aan toe.
Ik neem aan dat iedereen op een normale wijze zijn eigen bescheide mening kan geven en dat er gereageerd kan worden zonder direct onnozele reacties gegeven hoeven worden waarin iedereen voor van alles uitgemaakt wordt.
Hou de eer aan jezelf.

We hebben allemaal een zelfde doel voor ogen, hopen dat Ajax weer wat mooie jaren zal krijgen.
Hou respect voor elkaar als mens en hou het netjes, misschien wordt de discussie dan wat volwassener.

Ajax, Succes vanavond en we staan achter jullie met de hoop op een mooi resultaat die toekomst kan bieden voor de rest van dit Euro-seizoen.

Op een mooi seizoen !!!!
volgens mij valt het reuze mee, er is nog niemand gewond toch..
Ajax liefhebber
 Ajax liefhebber - vrijdag 18 september 2009 - 10:44   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 september 2009 - 20:55 schreef remco k het volgende:

[..]

volgens mij valt het reuze mee, er is nog niemand gewond toch..
Ik wist niet dat "niemand gewond" en criterium is voor vriendelijk volwassen discusseren.
Zolang er dus niemand gewond is, dan is het vriendelijk en volwassen ??
Het zal wel aan mij liggen.
robs
 robs - vrijdag 18 september 2009 - 12:50   quote  deeplink  
Nee het ligt niet aan jou Ajax-liefhebber, je doet je naam eer aan. Het ligt puur aan zo'n Krunk, die begrijpt echt niet hoe een forum werkt en als het hem even niet zint vlucht hij in scheldwoorden en ''rot op'' en hij sleept daarin dan zo'n Remco mee. Het zegt genoeg over wat soort gasten dit zijn, geen echte Ajacieden in elk geval. En zeker geen kenners, want dan zouden ze ook voor de aankoop van honda zijn, wat Jol ook is, alleen hij vindt hem nog wat te duur.
robs
 robs - vrijdag 18 september 2009 - 12:53   quote  deeplink  
Als iemand die alle wedstrijden van deze spelers heeft gezien beweert dat Aissati beter is dan Honda, meer rendement heeft bijvoorbeeld, dan heeft hij er ECHT geen verstand van. En dan mag gezegd worden. Je moet ook hetb nieuws volgen. Bij VVV bijvoorbeeld. Heel Europa vindt Honda een topper, iedereen wil hem hebben, alleen is hij wat duur en wil hij in Nederland blijven, anders had ie allang bij een Europese topclub gezeten
forzagroningen
 forzagroningen - vrijdag 18 september 2009 - 13:21   quote  deeplink  
de echte nummer 10 voor ajax voetbalt bij bv veendam.
KOLDER is de naam hahaha
Bootjuhh
 Bootjuhh - vrijdag 18 september 2009 - 13:27   quote  deeplink  
Nou Robs als psv supporter volg ik hier ook graag het ajax forum, ik lees hier ook vaak de reactie van een krunk en remko en over het algemeen reageren zij hier altijd heel normaal in mijn ogen, misschien lok jij dat dan onbewust uit?

Gelukkig weet jij heel goed dat iemand die hierover een andere mening heeft dan jij geen verstand van voetbal heeft. Ik zelf denk ook dat Honda best een versterking kan zijn, maar dat dit zo´n zekere zaak is zoals jij zegt weet je helemaal niet. Wie zegt dat hij het bij Ajax beter zal doen dan Aissati? Bovendien had Remko gelijk, hij deed het best aardig tegen PSV maar hij dolde niemand, hij had een paar goede acties, als jij anders beweerd vraag ik mij af waar jij tijdens de wedstrijd naar hebt zitten kijken want dan heb je maar 10 minuten voetbal gezien
nummer10
 nummer10 - vrijdag 18 september 2009 - 14:50   quote  deeplink  
hey een PSVer met verstand :o :D nee geintje.. zoals ik al vaker aan had gegeven.. VVV is afgestemd op Honda.. Honda moet zich afstemmen op het team bij een Ajax of PSV.. iets totaal anders en niet te vergelijken.. bij Japan moet hij in dienst spelen van die andere jappanners.. iets wat hij ook zou moeten doen bij PSV/Ajax en bij Japan was hij 3 x niks.. dus ga ik me afvragen of hij echt zoon Topper is.. want volgens mij dachten we dat ook van meerdere spelers die bij Ajax en Psv zijn gekomen aangezien ze het goed deden bij Andere clubs maar simpel weg bij Ajax en PSV niet met de druk overweg konden..
robs
 robs - vrijdag 18 september 2009 - 16:58   quote  deeplink  
Ik heb hem het hele seizoen gezien in de eerste divisie en de wedstrijd tegen PSV ook in z'n geheel gezien, net als tegen Utrecht toen hij met twee man in z';n nek nog een wereldgoal maakte. Daarnaast scoort hij 1 op 2 uit vrije trappen en zijn onze flankspelers niet goed genoeg.

Maar je hebt gelijk dat iedereen een andere mening mag hebben
Eindhovense Ajaxfan
 Eindhovense Ajaxfan - vrijdag 18 september 2009 - 17:17   quote  deeplink  
Waar op dit moment het probleem bij Ajax ligt is dat we afhankelijk zijn van enkele spelers die normaal gemakkelijk scoren. Doet Suarez of Cvitanich/Pantalic het niet heb je weinig scorende spelers. De nrs. 10 uit het verleden zoals Litmanen, Bergkamp, v/d Vaart en Sneijder scoorden veel als middenvelders. Bergkamp is later als spits gaan voetballen. Aissati doet het als spelverdeler aardig (nog geen top) maar scoren doet hij helemaal niet. Of dat Siem de Jong dat wel gaat doen is nog af te wachten. Wat vast staat is dat het middenveld weinig scorende spelers bevat en dat kan wel eens punten kosten. (zie de wedstrijd gisteren en tegen Sparta).
Misschien moet Suarez een linie zakken en dan met Cvitanich en Pantalic ervoor.
Wat vinden jullie daarvan?
robs
 robs - vrijdag 18 september 2009 - 17:30   quote  deeplink  
De Jong scoort wel en gaat wel scoren, Aissati niet. Helaas, maar tis niet anders. Je zou wel kunnen spelen met Suarez hangend of rechts en die twee spitsen die jij noemt in de basis, gezien we op rechts ook niet echt op zijn. Op links kun je dan Sulejmani neerzetten, wel erg aanvallend, maar in uitwedstrijden kun je een spits opofferen ten gunste van Gabri
Krunk
 Krunk - vrijdag 18 september 2009 - 17:42   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 - 12:53 schreef robs het volgende:
Als iemand die alle wedstrijden van deze spelers heeft gezien beweert dat Aissati beter is dan Honda, meer rendement heeft bijvoorbeeld, dan heeft hij er ECHT geen verstand van. En dan mag gezegd worden. Je moet ook hetb nieuws volgen. Bij VVV bijvoorbeeld. Heel Europa vindt Honda een topper, iedereen wil hem hebben, alleen is hij wat duur en wil hij in Nederland blijven, anders had ie allang bij een Europese topclub gezeten
alsof 10 miljoen veel geld is voor manchester, inter, barca etc...
dan hadden ze hem wel opgehaald voor dat wisselgeld!
Krunk
 Krunk - vrijdag 18 september 2009 - 17:43   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 - 13:27 schreef Bootjuhh het volgende:
Nou Robs als psv supporter volg ik hier ook graag het ajax forum, ik lees hier ook vaak de reactie van een krunk en remko en over het algemeen reageren zij hier altijd heel normaal in mijn ogen, misschien lok jij dat dan onbewust uit?

Gelukkig weet jij heel goed dat iemand die hierover een andere mening heeft dan jij geen verstand van voetbal heeft. Ik zelf denk ook dat Honda best een versterking kan zijn, maar dat dit zo´n zekere zaak is zoals jij zegt weet je helemaal niet. Wie zegt dat hij het bij Ajax beter zal doen dan Aissati? Bovendien had Remko gelijk, hij deed het best aardig tegen PSV maar hij dolde niemand, hij had een paar goede acties, als jij anders beweerd vraag ik mij af waar jij tijdens de wedstrijd naar hebt zitten kijken want dan heb je maar 10 minuten voetbal gezien
dit zijn precies enkele van de argumenten die wij regelmatig naar voren hadden gehaald.
gewoon feiten, en enkele meningen.
maar goed... ik loop al een tijdje mee binnen ajax en de voetbalwereld.. en als iemand mij als non-kenner kwalificeert.. is dat perfect.
alleen goed dat er nog andere mensen zijn die het beter weten:)
Krunk
 Krunk - vrijdag 18 september 2009 - 17:44   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 - 14:50 schreef nummer10 het volgende:
hey een PSVer met verstand :o :D nee geintje.. zoals ik al vaker aan had gegeven.. VVV is afgestemd op Honda.. Honda moet zich afstemmen op het team bij een Ajax of PSV.. iets totaal anders en niet te vergelijken.. bij Japan moet hij in dienst spelen van die andere jappanners.. iets wat hij ook zou moeten doen bij PSV/Ajax en bij Japan was hij 3 x niks.. dus ga ik me afvragen of hij echt zoon Topper is.. want volgens mij dachten we dat ook van meerdere spelers die bij Ajax en Psv zijn gekomen aangezien ze het goed deden bij Andere clubs maar simpel weg bij Ajax en PSV niet met de druk overweg konden..
helemaal gelijk.
daarom zat hij ook op de bank bij Japan.
als het zo een topper was voor chelsea, barca, inter.... he robs.
waarom dan bij een minder interland wedstrijd niet de volle bak aangaan. dream on.
en de psv defensie dol je niet zo 1 2 3.
al moet ik dat zeggen..
Krunk
 Krunk - vrijdag 18 september 2009 - 17:45   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 - 16:58 schreef robs het volgende:
Ik heb hem het hele seizoen gezien in de eerste divisie en de wedstrijd tegen PSV ook in z'n geheel gezien, net als tegen Utrecht toen hij met twee man in z';n nek nog een wereldgoal maakte. Daarnaast scoort hij 1 op 2 uit vrije trappen en zijn onze flankspelers niet goed genoeg.

Maar je hebt gelijk dat iedereen een andere mening mag hebben
o ja... waarom kraak je die van remco,afc ajax, mijne en van meer af dan.
zo zeker. Gouden Gids divisie is een meetpunt.
je hebt gelijk
Krunk
 Krunk - vrijdag 18 september 2009 - 17:46   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 - 17:17 schreef Eindhovense Ajaxfan het volgende:
Waar op dit moment het probleem bij Ajax ligt is dat we afhankelijk zijn van enkele spelers die normaal gemakkelijk scoren. Doet Suarez of Cvitanich/Pantalic het niet heb je weinig scorende spelers. De nrs. 10 uit het verleden zoals Litmanen, Bergkamp, v/d Vaart en Sneijder scoorden veel als middenvelders. Bergkamp is later als spits gaan voetballen. Aissati doet het als spelverdeler aardig (nog geen top) maar scoren doet hij helemaal niet. Of dat Siem de Jong dat wel gaat doen is nog af te wachten. Wat vast staat is dat het middenveld weinig scorende spelers bevat en dat kan wel eens punten kosten. (zie de wedstrijd gisteren en tegen Sparta).
Misschien moet Suarez een linie zakken en dan met Cvitanich en Pantalic ervoor.
Wat vinden jullie daarvan?
SUAREZ netzoals bergkamp plaatsen als schaduwspits is een goed plan.
robs
 robs - zaterdag 19 september 2009 - 01:10   quote  deeplink  
Krunk je bent echt niet op de hoogte, maar dat wisten we al. Diverse Europese topclubs wilden en willen Honda, alleen wil hij zelf dit seizoen in Nederland blijven om mee te kunnen naar het WK. Als kenner zie je dat hij straks overal in de basis zal staan, je ziet dat aan zijn balaannames, zijn vrije trap etc. Bij Japan heeft hij nu die nummer 10 nog voor zich, ook een geweldige speler trouwens, maar veel ouder. Regeren is vooruitzien, dat is de kunst. Voorbeeld: bij Go Ahead Eagles De Zeeuw zien en zeggen dat Ajax die moet halen, zoals ondergetekende destijds deed. We praten wel over drie jaar, als Honda een wereldtopper is, let nou maar op...
JOOD
 JOOD - zaterdag 19 september 2009 - 14:24   quote  deeplink  
Haha wat een discussies weer zeg... :S

On: Ajax heeft zeker een nummer 10 nodig, of hebben ze die al? Aissati is inderdaad nog te licht om iedere wedstrijd bepalend te kunnen zijn op de nummer 10 bij Ajax. Jol zei een paar dagen geleden dat Kerlon een soort gok was, dus misschien staat hij er over 3 weken wel iedere week in om bepalend te zijn op de nummer 10... Kan natuurlijk ook tegenvallen zodat hij helemaal niet in het eerste speelt en volgend jaar weer naar Milaan verkast. Honda; goede speler met veel inzicht, goede trap en vrije trap, inzet en een heerlijke pass. Minder is aan hem dat hij verdedigend niet zo veel meer kan dan Suarez.. Dit is natuurlijk op te vangen met de Zeeuw, Enoh en Gabri. Ik denk dat als ze met niemand anders op de proppen komen ze Honda wel zullen gaan halen.
remco k
 remco k - zaterdag 19 september 2009 - 14:29   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 - 10:44 schreef Ajax liefhebber het volgende:

[..]

Ik wist niet dat "niemand gewond" en criterium is voor vriendelijk volwassen discusseren.
Zolang er dus niemand gewond is, dan is het vriendelijk en volwassen ??
Het zal wel aan mij liggen.
schrijf ik dan ergens dat het vriendelijk en volwassen is?? nee toch.

ik geef alleen aan dat het best wel meevalt, iedereen hier is op en top ajax supporter en in het heetst van de strijd wordt er weleens wat geroepen, hoort erbij vind ik. zolang we maar niet gaan lopen schelden.
alibabba
 alibabba - zaterdag 19 september 2009 - 15:43   quote  deeplink  
Ajax heeft op dit moment geen echte ajax-tien en moet een 4-4-2 systeem hanteren!
Dat is op dit moment het beste voor ajax, zo pakt men de meeste punten!
remco k
 remco k - zaterdag 19 september 2009 - 16:20   quote  deeplink  
prima toch?
JOOD
 JOOD - zaterdag 19 september 2009 - 17:05   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 - 15:43 schreef alibabba het volgende:
Ajax heeft op dit moment geen echte ajax-tien en moet een 4-4-2 systeem hanteren!
Dat is op dit moment het beste voor ajax, zo pakt men de meeste punten!
4-4-2 kun je ook met een ruit spelen he, dus met de punt naar voren.. dit lijkt me iedere wedstrijd een optie maar volgens mij is Jol daar niet zo'n fan van, dit is misschien ook wel logisch omdat hij daar de spelers niet naar heeft. Volgens mij past Jol de tactiek aan aan zijn spelers.
de zon in de kuip
 de zon in de kuip - zaterdag 19 september 2009 - 17:13   quote  deeplink  
Ajax kan gewoon 4-3-3 spelen , snap t probleem niet hier een voorbeeldje:

Stekelenburg
vd Wiel - Alderweireld - Vertonghen - Emanuelson
Enoh - de Jong (aissatti) - de Zeeuw
Suarez - Pantelic - Sulejmani

en dan nog genoeg opties op de bank met o.a

Rommedahl,Bakjechoco,Cvitanich,Zeegelaar,Donald

niet lullen maar voetballen!
remco k
 remco k - zaterdag 19 september 2009 - 18:52   quote  deeplink  
maar waarom zou er 433 gespeeld moeten worden, Jol is een betere trainer in een 442 systeem, daar heeft hij veel meer affiniteit mee, De Jong vind ik wel een goede "ajax" 10, dus zou ik ook graag zien dat hij wat meer zou mogen spelen.
de zon in de kuip
 de zon in de kuip - zaterdag 19 september 2009 - 19:48   quote  deeplink  
en als opstelling voor zondag geef je in ander topic een 4-3-3 opstelling????!!!!!
remco k
 remco k - zaterdag 19 september 2009 - 20:20   quote  deeplink  
beter lezen, dat is geen 433 opstelling, en ik geef hier ook alleen aan, waarom moet jol 433 spelen?? dat is mijn punt hier.
alibabba
 alibabba - zaterdag 19 september 2009 - 20:21   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 - 18:52 schreef remco k het volgende:
maar waarom zou er 433 gespeeld moeten worden, Jol is een betere trainer in een 442 systeem, daar heeft hij veel meer affiniteit mee, De Jong vind ik wel een goede "ajax" 10, dus zou ik ook graag zien dat hij wat meer zou mogen spelen.
De jong is geen goede ajax 10, daarvoor mist hij de echte klasse!
Hij is wel uitermate geschikt als een man achter de ajax 10! Op de plaats van
enoh kan hij prima spelen!
Hij is ook uitermate geschikt als rechtshalf!
remco k
 remco k - zaterdag 19 september 2009 - 20:29   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 - 20:21 schreef alibabba het volgende:

[..]

De jong is geen goede ajax 10, daarvoor mist hij de echte klasse!
Hij is wel uitermate geschikt als een man achter de ajax 10! Op de plaats van
enoh kan hij prima spelen!
Hij is ook uitermate geschikt als rechtshalf!
De jong heeft zijn hele carriere tot nog toe op 10 gespeeld, komt uit de ajax opleiding en is nog steeds pas 20 jaar oud, heeft bewezen niet heel erg veel te scoren maar wel vaak op belangrijke momenten., bijvoorbeeld bij zijn debuut maakte hij de 2-2, tegen feijnoord maakte hij ook de gelijkmaker, en vorig seizoen maakte hij de 1-0 uit tegen twente.

Als deze jonge het vertrouwen zal krijgn dan zal hij heel erg goed worden, je kunt bij hem ook zien dat hij met zijn bal behandeling gewoon heel veel techniek heeft.
alibabba
 alibabba - zaterdag 19 september 2009 - 22:10   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 - 20:29 schreef remco k het volgende:

[..]

De jong heeft zijn hele carriere tot nog toe op 10 gespeeld, komt uit de ajax opleiding en is nog steeds pas 20 jaar oud, heeft bewezen niet heel erg veel te scoren maar wel vaak op belangrijke momenten., bijvoorbeeld bij zijn debuut maakte hij de 2-2, tegen feijnoord maakte hij ook de gelijkmaker, en vorig seizoen maakte hij de 1-0 uit tegen twente.

Als deze jonge het vertrouwen zal krijgn dan zal hij heel erg goed worden, je kunt bij hem ook zien dat hij met zijn bal behandeling gewoon heel veel techniek heeft.
Als ie zijn hele carriere daar al speelt, waarom speelt ie er nu niet dan?

Ik ben het eens als je zegt dat hij veel techniek heeft, maar hij mist de rust om datgene te doen wat vereist is op die positie! Het is te leren als ie een tijd als rechtshalf gebruikt zou worden!

Hij is inderdaad nog jong en aan hem kan ajax nog veel plezier beleven!
de zon in de kuip
 de zon in de kuip - zaterdag 19 september 2009 - 23:08   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 - 20:20 schreef remco k het volgende:
beter lezen, dat is geen 433 opstelling, en ik geef hier ook alleen aan, waarom moet jol 433 spelen?? dat is mijn punt hier.
duidelijker neerzetten dan , zoals je t neerzet is t 4-3-3 (als start , waarin welliswaar gezworven kan worden) als spelers zwerven zal een ander de positie op moeten vvangen anders wordt t een zooitje
JOOD
 JOOD - zondag 20 september 2009 - 00:11   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 - 20:20 schreef remco k het volgende:
Remco,
doet ie ook niet hoor. hij past zijn tactiek aan op zn beste elf, zoals het hoort bij een topclub. let maar op dat jol zn prioriteit bij een echte nummer 10 ligt.. en die gaat er komen hoor! en eentje die wij met zn allen niet kennen, een talent die er meteen staat. ik heb het volste vertrouwen in jol de komende 3 jaar en nu de rest van de 'supporters' nog........
robs
 robs - zondag 20 september 2009 - 00:34   quote  deeplink  
JOOD fijn dat je erbij bent, eindelijk iemand die er verstand van heeft. Overigens ben ik het van harte eens met de pleitbezorgers van De Jong, die jongen is nog jong, fysiek ster, kan zeker gaan scoren en verdient een kans zolang Honda er nog niet is. Aissati heeft helaas bezig aan een reeks waarin hij bewijst niets toe te voegen aan Ajax, hij geeft leuke breedtepassjes, maar scoort te weinig, al hoop ik natuurlijk ook dat hij ooit top wordt bij ons, net als Sulejmani, maar helaas is op de inmiddels 8 vaste basisspelers (de gehele achterhgoed zoals die nu staat, plus Enoh en de magistrale De Zeeuw en uiteraard Suarez) nog niemand die zich ook vast in de basis weet te spelen op grond van zijn prestaties. Kandidaten genoeg, maar niet goed genoeg voorlopig. Honda zou die negende basisspeler wel zijn en wellicht Gabri of Kerlon de tiende en Sulejmani/Cvitanich/Pantelic of toch de Jong nummertje elf... Je moet natuurlijk ook kijken tegen wie je speelt en uit of thuis, uit in zware potten kun je een fitte Gabri blndelings toevoegen aan je twee brekers op het middenveld en altijd nog een rechtsbuiten of aanvallende middenvelder voor hem inbrengen. Voor vanmiddag zou ik het zo doen:

Steek
Wiel-Alder-Vertonghen-Urby
Rommedahl-De Zeeuw-Anita-Sulejmani
Suarez-Cvitanich
remco k
 remco k - zondag 20 september 2009 - 11:45   quote  deeplink  
Rommedhaal uit bij vvv lijkt me niet heel erg handig, daar gaat hij niks toe voegen, je kon bij hem zien dat hij heel bruikbaar was toen ajax nog niet meteen veel druk kon zetten op de tegenstander, dan speelt hij met veel ruimte voor zich en kun je zijn snelheid benutten, nu ajax langzaam progressie boekt:-) en dus meer druk naar voren uitoefent zal het voor hem moeilijker zijn het verschil te maken, dit omdat er in de kleine ruimte gespeeld word en dan kun je beter met een type kennedy spelen, die is wat beter in de combinatie en heeft een goede pass, of je laat suarez hangend vanaf rechts spelen en dan de Jong ipv Rommedhaal.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3096
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: AJAX moet op zoek naar een echte nummer 10!

0.0079739