BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Wat is de gepaste straf voor Axel Witsel voor de overtreding op Marcin Wasilewski?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
Red
 Red - dinsdag 01 september 2009 - 03:19   quote  deeplink  
Hoe kun je iemand, die bewust zo'n overtreding maakt, het beste straffen?
Mij lijkt alleen beeindiging van zijn carriere niet genoeg, dat is het minste wat je kan eisen.

Deze jongen stond in de belanstelling van veel clubs maar kan er nu wel naar fluiten. Die Marcin schijnt geen lievertje te zijn en dit schijnt een oude vete te zijn tussen die 2. Voor beide spelers lijkt het einde van de carriere in zicht.
Zelfs de sponsor heeft zich teruggetrokken omdat deze zich niet wenst te associëren met een dergelijke speler.

Voor degene die het filmpje nog niet gezien hebben, hierbij de beelden: (wedstrijd was afgelopen weekend, Anderlecht-Standard Luik)



-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 01 september 2009 door Red --
Uitje
 Uitje - dinsdag 01 september 2009 - 06:19   quote  deeplink  
Ik denk dat dit soort mensen nooit meer mag spelen. En een gerechtelijk onderzoek naar het toebrengen van ernstige lichamelijke, geestelijke, emotionele en geldelijke schade lijkt mij normaal.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 01 september 2009 - 06:21   quote  deeplink  
@Red
Nou red er wordt nogal erg wild overgedaan over deze overtreding maar ik vind dat juist meevallen.Het resultaat is griezelig en klote voor die jongen ,maar de overtreding op zich????

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 01 september 2009 door Leon FR1908 --
hotjumper
 hotjumper - dinsdag 01 september 2009 - 06:34   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 01 september 2009 - 06:21 schreef Leon FR1908 het volgende:
@Red
Nou red er wordt nogal erg wild overgedaan over deze overtreding maar ik vind dat juist meevallen.Het resultaat is griezelig en klote voor die jongen ,maar de overtreding op zich????
Ik ben het met je eens, die Walewski komt er zelf ook als een blinde in, de rode kaart op zich ben ik het wel mee eens, maar de ophef er om heen wordt, zoals Leon al zegt, hoofdzakelijk in gegeven door de vervelende gevolgen.

Dat ik Leonard ooit nog zou quoten had ik nooit gedacht, maar hij heeft wel een punt.

quote:

De zware overtreding van Axel Witsel op Marcin Wasilewski heeft heel België in rep en roer gebracht. Vrijwel iedereen spreekt schande van de actie van Witsel, maar oud-Feyenoorder Philippe Léonard heeft een andere kijk op de zaak. Hij noemt de dubbele open beenbreuk van Wasilewski zelfs 'zijn verdiende loon'.

"Ik ben geneigd te zeggen dat Wasilewski zijn verdiende loon kreeg. Hij speelt zo ruw", is de bizarre visie van Léonard in zijn column voor Sud Presse.

De verdediger heeft geen kwaad woord voor 'dader' Witsel. "Ik ben een grote bewonderaar van Witsel en ik kan nauwelijks iets slechts van hem zeggen. Natuurlijk mogen we geen excuses zoeken voor deze overtreding. Toch moet hij voor mij niet lang geschorst worden. Twee speeldagen schorsing moet volstaan. Ik denk dat hij de ernst van zijn fout al ingezien heeft toen hij afdroop richting kleedkamers. Toen hij in het duel ging, vermoedde hij niet dat zijn tackle zoveel schade zou aanrichten."
Red
 Red - dinsdag 01 september 2009 - 14:56   quote  deeplink  
Als jullie eens kijken hoe die gast zijn voet laat neerkomen op het been van die andere. Dat is geen ongeluk, dat is een pure aanslag.....kijk goed.

Let op die sprong en het neerkomen en zijn blik: (hij lacht zelfs om die rode kaart die hij kreeg)


-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 01 september 2009 door Red --
derq
 derq - dinsdag 01 september 2009 - 14:59   quote  deeplink  
straf? een transfer naar feyenoord verdient hij!
Ronneke
 Ronneke - dinsdag 01 september 2009 - 15:14   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 01 september 2009 - 14:59 schreef derq het volgende:
straf? een transfer naar feyenoord verdient hij!
Jij lult uit je nek of je schrijft impulsief iets op. De overtreding is nooit zo bedoeld lijkt mij. Je schopt niet bewust iemand zijn been door midden, maar jij suggereerd dat dit ook in de kuip te zien moet zijn. Beetje zielig vindt je niet?
spotter
 spotter - dinsdag 01 september 2009 - 15:17   quote  deeplink  
Witsel heeft alleen oog voor de tegenstander, hij kijkt zelfs niet naar de bal. Die Pool speelt wel de bal.
Witsels ploegmaat 'Leonard' symboliseert perfect waarom wij moppen over de Belgen maken. I.p.v. z'n melis te houden zegt hij glashard dat het een vereffening is, dus dat de overtreding met opzet is gemaakt. Lekker handig om je ploeggenoot zo beschuldigen !!!
johan mansveld
 johan mansveld - dinsdag 01 september 2009 - 15:18   quote  deeplink  
minimaal drie jaar schorsen, waarvan twee jaar voorwaarlijk, ook internationaal!!
kamper
 kamper - dinsdag 01 september 2009 - 15:19   quote  deeplink  
dit is echt un bewuste aanslag
kamper
 kamper - dinsdag 01 september 2009 - 15:20   quote  deeplink  
dit hoort toch niet op de voetbalvelden thuis
diep triest
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 01 september 2009 - 15:20   quote  deeplink  
Net als een gewone rode kaart bij een tackle van achteren, een elleboog op de neus of een sliding vol op de enkels een wedstrijd of 4.

Het is lekker hypocriet om als er WEL echt letsel is harder te straffen. Je ziet soms overtredingen waar t maar net goed gaat omdat iemand op springt bestraft met geel. Ik denk niet dat hij bewust zn been doormidden schopte, hij probeert m wel bewust te raken dat wel.
Ronneke
 Ronneke - dinsdag 01 september 2009 - 15:23   quote  deeplink  
IK denk dat ze die jongen in een kamertje moeten stoppen en de beelden 24 uur laten zien. Dan geneest hij wel denk ik.
R()b
 R()b - dinsdag 01 september 2009 - 15:26   quote  deeplink  
Stoppen met voetbal net zolang als zijn slachtoffer.
Ga je slachtoffer maar elke dag helpen in de dagelijkse dingen.
Van mij apart stofzuigen en boodschappen doen.
erwin-letteboer
 erwin-letteboer - dinsdag 01 september 2009 - 15:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 01 september 2009 - 15:26 schreef R()b het volgende:
Stoppen met voetbal net zolang als zijn slachtoffer.
Ga je slachtoffer maar elke dag helpen in de dagelijkse dingen.
Van mij apart stofzuigen en boodschappen doen.
haha geheel mee eens:)
Red
 Red - dinsdag 01 september 2009 - 15:29   quote  deeplink  
Klein stukje extra info wat voor mij een extra sein is dat dit een bewuste actie was:

Noppen van Wasilewski in rug van Witsel
Twee jaar geleden

Er was al eens een incident tussen Marcin Wasilewski en Axel Witsel. 'Witsel heeft nog altijd de noppen van Wasilewski in zijn rug staan', zei Standard-verdediger Momo Sarr zondag na afloop van de wedstrijd.
Sarr had het over een duel tussen Witsel en Wasilewski op 30 november 2007 toen Anderlecht-Standard op 0-0 eindigde. Er werd toen niet veel ruchtbaarheid gegeven aan het incident maar door het oprakelen door Sarr blijkt dat Witsel het nog niet vergeten was.

BRON

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 01 september 2009 door Red --
craven
 craven - dinsdag 01 september 2009 - 15:36   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 01 september 2009 - 15:26 schreef R()b het volgende:
Stoppen met voetbal net zolang als zijn slachtoffer.
Ga je slachtoffer maar elke dag helpen in de dagelijkse dingen.
Van mij apart stofzuigen en boodschappen doen.
en ze vrouw wippen hahaha
Ronneke
 Ronneke - dinsdag 01 september 2009 - 15:44   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 01 september 2009 - 15:29 schreef erwin-letteboer het volgende:

[..]

haha geheel mee eens:)
Als hij buiten het huishouden dan ook zijn vrouw nog mag nemen dan is het geen straf meer !!!!!
craven
 craven - dinsdag 01 september 2009 - 15:45   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 01 september 2009 - 15:44 schreef Ronneke het volgende:

[..]

Als hij buiten het huishouden dan ook zijn vrouw nog mag nemen dan is het geen straf meer !!!!!
Heb jij ze vrouw gezien ? hahaha
R()b
 R()b - dinsdag 01 september 2009 - 15:46   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 01 september 2009 - 15:44 schreef Ronneke het volgende:

[..]

Als hij buiten het huishouden dan ook zijn vrouw nog mag nemen dan is het geen straf meer !!!!!
Nee dat is zo.
Hmmm dan zijn schoonmoeder maar , of die van mij dat mag ook :D
craven
 craven - dinsdag 01 september 2009 - 15:47   quote  deeplink  
Dan maar de mijne, echt een trouw-ma hahaha
hotjumper
 hotjumper - dinsdag 01 september 2009 - 15:47   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 01 september 2009 - 15:44 schreef Ronneke het volgende:

[..]

Als hij buiten het huishouden dan ook zijn vrouw nog mag nemen dan is het geen straf meer !!!!!
dan heb jij z'n vrouw nooit gezien
Djee
 Djee - dinsdag 01 september 2009 - 15:58   quote  deeplink  
Ach, als je van "haar" houdt!(bedoel dus: benen,billen,borst en vooral oksels en armen!)
Djee
 Djee - dinsdag 01 september 2009 - 15:59   quote  deeplink  
Of is dat z'n zwager................!???
Red
 Red - dinsdag 01 september 2009 - 18:11   quote  deeplink  
Gelukkig hebben we de foto's nog:

okpkro.jpg
1eui6o.jpg
2v169n9.jpg
2dvinas.jpg
kvy
 kvy - dinsdag 01 september 2009 - 18:16   quote  deeplink  
Een schorsing van 3 wedstrijden ofzo ?
Het is een ander soort overtreding dan die van bouaouzan,
natuurlijk is het rood maar zulke overtredingen zie je wel meer.
Een lange schorsing is niet nodig alleen maar omdat de speler lang geblesseerd is,
als de blessure meeviel zou hij ook niet lang geschorst worden
Red
 Red - dinsdag 01 september 2009 - 18:21   quote  deeplink  
Hij is tot 23 november geschorst (10 wedstrijden) en een boete van 2500 euro.

Als UEFA de sanctie overneemt, mist Axel Witsel ook de eerste vier wedstrijden van Standard in de Champions League tegen Arsenal, AZ en Olympiakos.

Overigens stond hij vanmorgen weer gewoon op de training, aldus diverse bronnen uit Belgie.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 01 september 2009 door Red --
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 01 september 2009 - 18:25   quote  deeplink  
De gevolgen blijven weliswaar ernstig,maar ik blijf erbij dat die Pool iets te snel bij de bal was dan Witsel.Ik heb meer het idee dat hij grof de bal wil blokken.
4 wedstrijden als straf en klaar.

Ook hier zie ik zwaar overtrokken reacties,dat neemt niet weg dat ik het zeker spijtig vind voor Wasilewski
scarface1979
 scarface1979 - dinsdag 01 september 2009 - 22:17   quote  deeplink  
Taakstraf joh. 60uur lang mensen in een rolstoel voortduwen
hotjumper
 hotjumper - dinsdag 01 september 2009 - 23:01   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 01 september 2009 - 22:17 schreef scarface1979 het volgende:
Taakstraf joh. 60uur lang mensen in een rolstoel voortduwen
dan prikt ie vast de bandjes lek.

verder overdreven reacties.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 02 september 2009 - 22:07   quote  deeplink  
Uruguayaan een jaar geschorst na karatetrap + video Tell-a-Friend print nieuwsartikel

--------------------------------------------------------------------------------
Home > Nieuws > Voetbalnieuws - Datum: 2-sep-2009 18:52

De Boliviaanse voetbalbond heeft Sergio Antonio Jauregu (foto, rechts) woensdag voor een jaar geschorst naar aanleiding van de karatetrap die hij op 23 augustus uitdeelde aan Leonarde Medina (foto, links) van Oriente Petrolero. Tijdens het duel van Jauregus club Blooming Santa Cruz in de Boliviaanse competitie werden beide spelers met een rode prent het veld uit gestuurd, waarna Jauregu zijn boekje volledig te buiten ging. (EvS)

Dit vind ik ook overdreven ,gebeurd bijna niks en dan een jaar geschorst.



-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 02 september 2009 door Leon FR1908 --
Jappie_FEY
 Jappie_FEY - woensdag 02 september 2009 - 22:09   quote  deeplink  
hahahahahaha.........dat sloeg echt nergens op die!!!!!! die haddn ze levenslang mogen schorsen van mij
derq
 derq - woensdag 02 september 2009 - 22:25   quote  deeplink  
fucking mooi! zouden ze juist moeten belonen! beetje strijd in de tent!
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 02 september 2009 - 22:30   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 september 2009 - 22:25 schreef derq het volgende:
fucking mooi! zouden ze juist moeten belonen! beetje strijd in de tent!
Dat vind ik ook ,direct z`n contract verlengen!!!
OTTC
 OTTC - woensdag 02 september 2009 - 23:50   quote  deeplink  
Als Axel Witsel idd flink gestraft wordt dan komt Bouazouan er nog heel goed vanaf toen hij in het verleden de carriere van Niels Kokmeijer beeindigde door een grove aanslag op hem te plegen.
Ron31
 Ron31 - woensdag 02 september 2009 - 23:58   quote  deeplink  
een taakstraf!!heel de kuip schoonlikken~~!!!
P:

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 02 september 2009 door Ron31 --
Martijn
 Martijn - donderdag 03 september 2009 - 00:08   quote  deeplink  
Ik zou zeggen, ontslag en 1 jaar wereldwijde schorsing.

Enne.. wat deze Witsel deed maakt Bouazouan een lievertje. Deze vereffening van dit "talent van het jaar" is wel 10 keer zo erg dan wat Bouazouan, Niels Kokmeijer aandeed.
derq
 derq - donderdag 03 september 2009 - 02:22   quote  deeplink  
wat hij kokmeijer aandeed is waarschijnlijk erger(lees: de gevolgen), en deze charge valt ook wel mee als je die met bouaouzan vergelijkt.

blijft feit dat bekend is dat dit wel opzet was.
Darryl1997
 Darryl1997 - donderdag 03 september 2009 - 20:56   quote  deeplink  
Dit Gebeurt er als je Geweld Gebruikt :

Zij die openlijk in vereniging geweld plegen tegen personen of goederen, worden gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste 4 jaren en zes maanden of geldboete van vierde categorie.

Zelf Vind Ik Dit Meer Passend

Hij die bij gelegenheid van krachtens wettelijk voorschrift uitgeschreven verkiezing door geweld of bedreiging met geweld opzettelijk iemand verhindert zijn of eens anders kiesrecht vrij en onbelemmerd uit te oefenen, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van derde categorie.
+ Contract ontbinden
Ron31
 Ron31 - donderdag 03 september 2009 - 20:58   quote  deeplink  
wat ken mij dat nou verrotten!!!!lol haha
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 03 september 2009 - 21:04   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 september 2009 - 20:58 schreef Ron31 het volgende:
wat ken mij dat nou verrotten!!!!lol haha
hahahaha
remco1978
 remco1978 - donderdag 03 september 2009 - 21:50   quote  deeplink  
Vind de straf die Eduardo gekregen heeft wel passend. Gewoon een schorsing voor een swalbe. Zouden ze hier ook eens in moeten voeren. Dan speelt dat konijntje uit 020 helemaal niet meer
MMM
 MMM - donderdag 03 september 2009 - 21:51   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 september 2009 - 21:50 schreef remco1978 het volgende:
Vind de straf die Eduardo gekregen heeft wel passend. Gewoon een schorsing voor een swalbe. Zouden ze hier ook eens in moeten voeren. Dan speelt dat konijntje uit 020 helemaal niet meer
Schorsing slaat nergens op, had daar dan 10 jaar geleden mee begonnen.. En net of ze nu elke schwalbe gaan bestraffen.
Jappie_FEY
 Jappie_FEY - donderdag 03 september 2009 - 21:57   quote  deeplink  
vind het ook ver gezocht........staat er in de spelregels eigenlijk dat je er geschorst voor kan worden????........
fey21
 fey21 - donderdag 03 september 2009 - 22:01   quote  deeplink  
gewoon een trap in de noten.
doet wonderen
MMM
 MMM - donderdag 03 september 2009 - 22:06   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 september 2009 - 22:01 schreef fey21 het volgende:
gewoon een trap in de noten.
doet van wonderen
Kees?
fey21
 fey21 - donderdag 03 september 2009 - 22:17   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 september 2009 - 22:06 schreef MMM het volgende:

[..]

Kees?
uh, kan hij geschorst worden als hij dat doet??

anders graag.

hoewel je voor zo'n snelheidsduivel toch een echt ervaren schutter nodig hebt..
krijgt namelijk maar 1 kans om zo'n benenbrekende roadrunner te raken.

Van hooijdonk een optie?
word een mooiere dan tegen freiburg
fr9
 fr9 - donderdag 03 september 2009 - 22:36   quote  deeplink  
net zo lang schorsen totdat Wasilewski weer kan voetballen
derq
 derq - donderdag 03 september 2009 - 22:41   quote  deeplink  
hij verdient een standbeeld!
MMM
 MMM - donderdag 03 september 2009 - 22:41   quote  deeplink  
niet

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3165
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Wat is de gepaste straf voor Axel Witsel voor de overtreding op Marcin Wasilewski?









0.0110478