quote: Feyenoord meldt op de eigen website dat Tim Vincken tenminste tot aan de winterstop wordt verhuurd aan stadgenoot Excelsior.
Vincken keerde in de voorbereiding op het huidige seizoen terug van twee jaar blessureleed. Trainer Mario Been liet de buitenspeler in een eerder stadium al weten dat hij dit seizoen weinig speelminuten zou krijgen bij Feyenoord.
Met Vincken haalt Excelsior de tiende speler van Feyenoord op huurbasis binnen. Beide Rotterdamse clubs onderhouden een samenwerkingsverband. Vincken kan komende vrijdag in de wedstrijd Go Ahead Eagles debuteren voor de Kralingers.
Bij Excelsior hoopt Vincken de ellende van de afgelopen jaren achter zich te laten. "De afgelopen jaren heb ik me niet zo fit gevoeld als nu het geval is," aldus de buitenspeler in een reactie. "Ik heb geen enkele angst meer voor blessures. Daarom ben ik ook tevreden met deze stap, het gaat eindelijk weer over voetbal. Bij Feyenoord was de kans dat ik aan spelen toe zou komen niet zo groot, maar hier bij Excelsior wel."
Goede stap voor die jongen, heeft echt wedstrijden nodig om zichzelf weer naar een enigszins goed niveau te voetballen en tot het talent te komen waarover paar jaar geleden veel werd gesproken. |