BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Hoe gaan we nu spelen

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Bas12345
 Bas12345 - dinsdag 01 september 2009 - 21:48   quote  deeplink  
Zet hier neer hoe jij zou spelen en hoe je denkt dat ajax gaat spelen.
ik hoop
-------------------------stekeleburg----------------------
van der wiel---vertonghen----------alderiwerled----atouba
---------------enoh-----------------de zeeuw--------
Kerlon-----------------------------------------mickey
------------------suarez---------pantelic
en zo iets zo het ook wel worden
freakie
 freakie - woensdag 02 september 2009 - 08:53   quote  deeplink  
Ja ik zou als kerlon gaat spelen zo spelen ja.. alleen pantelic moet iemand achter zijn rug hebben.. denk dat kerlon daar goed kan spelen.. en je hebt rommedhal ook nog.. Ik ben heel erg benieuwt k denk dat enoh gaat worden opgeoffert voor rommedhal.. en kerlon nummer 10 en dan mickey aan de andere kant.. En als ubry het goed blijft doen ziet het er voor atouba niet goed uit..
Joey86
 Joey86 - woensdag 02 september 2009 - 09:07   quote  deeplink  
---------------stekelenburg-------------
v.d.wiel--aldeweireld--vertongen--atouba
------------enoh----------de zeeuw------
--Suarez---------kerlon---------Sulejmani
-----------------Pantelic---------------
gerbrand g
 gerbrand g - woensdag 02 september 2009 - 09:11   quote  deeplink  
-------stekelenburg--------
vd wiel--vertonghen--alderweireld--atouba
-----enoh---de zeeuw----
---------kerlon--------------
suarez------pantelic---------sulejmani
f-side
 f-side - woensdag 02 september 2009 - 09:19   quote  deeplink  
----------stekelenburg-------------
vd wiel---vertongen---alderweireld---atouba
----enoh-----------------de zeeuw
-----------kerlon---------------
suarez-----pantelic--------suljemani
amsterdammer113
 amsterdammer113 - woensdag 02 september 2009 - 09:38   quote  deeplink  
Ben het wel eens met de 3 bovenstaande. Dus ook mijn opstelling is hetzelfde.

--------------stekelenburg----------------

vd wiel---vertongen---alderweireld---atouba

-------enoh-----------------de zeeuw--------

-----------------kerlon---------------------

suarez-----------pantelic-----------suljemani
padvr
 padvr - woensdag 02 september 2009 - 09:46   quote  deeplink  
V.d.wiel--Oleguer--Aldeweireld--Atouba
------------Enoh----------De zeeuw------
--Kerlon---------Aissati---------Suarez
-----------------Pantelic---------------
gerbrand g
 gerbrand g - woensdag 02 september 2009 - 09:50   quote  deeplink  
Zou er nog ergens plek zijn voor onze vriend gabri. Mits fit en in vorm is hij toch 1 van de beste middenvelders van nederland. Lijkt wel of iedereen hem vergeten is ofzo.. Hoe denken jullie daarover??
nummer10
 nummer10 - woensdag 02 september 2009 - 09:57   quote  deeplink  
Gabri is niet zo goed... voorgaande jaren leek dat zo omdat het team toen minder was.. Enoh en dezeeuw zijn velemalen beter.. enige wat Gabri kan is jagen op de bal.. iets wat enoh ook goed doet.. alleen in de rest van het spel is Enoh gewoon beter.. en op dit moment zou ik emanuelson ipv atouba gebruiken.. maar goed kerlon staat er nog nie in het jongens.. eerst jong ajax.. en dan hebben we ook nog eduardo.. is wel voor de toekomst maar wie weet hoe snel die er staat..

padvr sulejmani suarez pantelic gaat het worden hoor voorin..
padvr
 padvr - woensdag 02 september 2009 - 10:30   quote  deeplink  
Emanuelson is gewoon niet goed genoeg. Ik snap niet dat ze hem niet verkocht hebben. In het buitenland denken ze nog steeds dat het een supertalent is, dus profiteer daar van zou ik zeggen en snel verkopen in de winterstop. Net zoals toen bij Babel kun je er een mooi bedrag voor vangen. Beide spelers zijn zeer overgewaardeerd. Ze verliezen veel te vaak de bal.
nummer10
 nummer10 - woensdag 02 september 2009 - 10:59   quote  deeplink  
je bent echt scheel... hoe heet dat ook weer in de voetbal wereld.. wannabee voetbalkenner ? als hij zo slecht was waarom stelt dan ELKE TRAINER hem op ? wie zit er dan naast jij of ongeveer 4 trainers ?
Bas12345
 Bas12345 - woensdag 02 september 2009 - 11:02   quote  deeplink  
maar als babel in de winterstop komt dat is wel mooi
padvr
 padvr - woensdag 02 september 2009 - 11:09   quote  deeplink  
Ik snap ook niet waarom Emanuelson constant weer opgesteld wordt. Misschien hopen ze dat hij ooit het licht gaat zien. Gelukkig ziet Benitez nu wel in dat Babel niet genoeg brengt. Ik hoop echt niet dat hij weer naar Ajax komt.
raaijkeweske
 raaijkeweske - woensdag 02 september 2009 - 11:16   quote  deeplink  
of topic: wat hebben we aan een speler die maar een half jaar blijft, daar kun je geen team op bouwen

on topic

--------vermeer----------
vdwiel--vertongen--alderwereld--atouba/emanuelson (de speler in vorm )
---enoh---------de zeeuw
suarez----aisatti/kerlon---mikey
------------pantelic----------

er zijn iig geval veul keuze mogelijk heden, en ik denk dat we der almaal langs zullen zitten, maar we zullen wel zien wat jol beslist tegen NAC.
het belangrijkste is dat er een team staat
nummer10
 nummer10 - woensdag 02 september 2009 - 11:20   quote  deeplink  
<-- slappelach door padvr..

en je hebt gelijk raaij voor een halfjaar hebben we niks aan..
Koenniiee.
 Koenniiee. - woensdag 02 september 2009 - 11:31   quote  deeplink  
Jammer dat niemand Emanuelson opstelt, die gast speelde als enige van Ajax echt voortreffelijk tegen Heracles, op de linksback positie terwyl Atouba wat treuzelt en hier keer op x word opgestelt. Maarja.. Ieders mening natuurlyk, ik wilde Jullie er alleen op wijzen.
nummer10
 nummer10 - woensdag 02 september 2009 - 11:36   quote  deeplink  
atouba komt er ook wel.. denk ook dat Jol naar de tegenstander kijkt.. is erg kracht nodig Atouba is er snelheid/techniek nodig dan Ema
raaijkeweske
 raaijkeweske - woensdag 02 september 2009 - 11:37   quote  deeplink  
ik vind dat de beste op die positie moet spelen, en zeg nou eerlijk atouba heeft in zn eerste wedstrijden een beetje nonchalant gespeeld, maar daar kun je iemand niet op veroordelen in zn eerste wedstrijden voor ajax. ( hoelang staat urby nou al in t eerste? ) en jol heeft zn statement egt wel gemaakt naar atouba ( zat de laatste wedstrijden tog niet bij de selectie) maar we zien t vaneigens wel die de beste is, iig heeft urby goede concurentie op zn positie, we zien wel wat de toekomst gaat brengen, ik heb egt weer zin in t vervolg van de competitie
padvr
 padvr - woensdag 02 september 2009 - 11:46   quote  deeplink  
Wat jammer is dat Emanuelson al jaren op dit niveau speelt. Ik zie niet echt vooruitgang. En een speler van zijn leeftijd met zoveel speeltijd de laatste jaren en inmiddels een flinke dosis int. ervaring had ik wel een flinke groei van verwacht. Ik vrees dat het een eeuwig talent blijft.
raaijkeweske
 raaijkeweske - woensdag 02 september 2009 - 11:56   quote  deeplink  
linksback is gewoon een belankrijke positie bij ajax aangezien der een man van 16 miljoen linksvoor staat , en als een aanvaller atoubu niet voorbij zou komen, en atoubu kan de bal dan veroveren, en balvast houden,, dan is de bal met 1 goede voorzet bij mikey, en als atouba dat een paar keer goed doet dan is emanuelson zo zn basisplaats kwijt denk ik

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 02 september 2009 door raaijkeweske --
padvr
 padvr - woensdag 02 september 2009 - 12:20   quote  deeplink  
Dat weet ik wel zeker!
robs
 robs - woensdag 02 september 2009 - 12:49   quote  deeplink  
Gabri is minimaal een nummertje 12 en gezien het feiut dat de zeeuw en enoh al direct kaarten pakken is hij de eerste vervanger van een van beiden. verder lees ik hier zinnige dingen: je kijkt naar de speler in vorm, dat geldt met name voor de linkserkant: sulejmani was heel droevig helaas tegen heracles en atouba ook de week ervoor, dus daar kun je met urby en aissati/cvitanich/de jong wat wisselen. aissati lijkt me te licht voor de basis als die kerlon goed gaat presteren, de jong maakt ook kans op die plek. ik zou 4-2-3-1 gaan spelen inderdaad zoals anderen al hier melden: pantelic diep, 3 man erachter: suarez-kerlon-sulejmani/de jong/emanuelson/cvitanich, je twee verdedigende middenvelders enoh en de zeeuw (met gabri als eerste invaller) en de vaset vier man achterin (op linksback kiezen tussen Atouba, Urby, Anita) met Ze Eduardo op het vinketouw centraal.

Wat wel zorgen baart is dat je nu weer 29 man (veel teveel) hebt als A selectie, want je hebt behalve deze namen ook nog: silva, blind, sarpong, wielaert, rommedahl, oleguer, vermeer, kennedy, zeegelaar, lindgren en donald...

mijn elf tegen nac:

stekelenburg
van der wiel-alderweireld-vertonghen-emanuelson
de zeeuw-enoh
suarez-kerlon-sulejmani
pantelic
raaijkeweske
 raaijkeweske - woensdag 02 september 2009 - 13:01   quote  deeplink  
aissatie niet te licht, maar je moet je spel der gewoon op aanpassen als aissaiti in de basis staat, zorg dat de zeeuw aissati rugdekking geeft en der is niet veel aan de hand, want aissati is een hele creatieve speler, die nog mooie dingen kan bedenken voor onze vleugels.

maar we zullen over een heel seizoen tog te maken krijgen met blessures en schorsingen, want kampioen word je niet met zn 11en

maar 29 is inderdaad te veel

ik kan niet wachten tot de competitie weer begint

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 02 september 2009 door raaijkeweske --
gunmaster
 gunmaster - woensdag 02 september 2009 - 13:34   quote  deeplink  

V.d.wiel--Oleguer--Aldeweireld--Atouba--

----------------Vertonghen-----------------
Aisatti/enoh---------------------------De zeeuw
-------------Kerlon/suarez---------------

----------Pantelic--Suarez/kerlon----------

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 02 september 2009 door gunmaster --
robs
 robs - woensdag 02 september 2009 - 13:36   quote  deeplink  
nac thuis, altijd lastig
kerlon begint in jong ajax begrijp ik
en ze eduardo ook
dus alleen pantelic is nieuw dan
raaijkeweske
 raaijkeweske - woensdag 02 september 2009 - 13:37   quote  deeplink  
ik mis enoh en suljemani
gunmaster
 gunmaster - woensdag 02 september 2009 - 13:39   quote  deeplink  
enoh kan op de plaats van aisatti spelen(ik heb het er ff bij gezet) maar in sulejmani heb ik geen vertrouwen meer
kaj-ajax
 kaj-ajax - woensdag 02 september 2009 - 13:42   quote  deeplink  
Wat mij opvalt, niemand hier geeft eduardo een kans, geef die jongen een kans ipv vertonghen in de verdediging. Mijn opstelling tegen nac:

Stekelenburg
Van der wiel-alderweireld-eduardo-atouba
Enoh-De zeeuw
Suarez-Sulejmani-Kerlon
Pantelic
raaijkeweske
 raaijkeweske - woensdag 02 september 2009 - 13:43   quote  deeplink  
ik zelf persoonlijk ook minder, maar vind wel dat je hem een kans mag geven nu der nieuwe spelers om hem heen zijn, anders doe je aan kapitaal vernietiging, als aanvaller ben je toch erg afhankelijk van spelers om je heen
freakie
 freakie - woensdag 02 september 2009 - 14:01   quote  deeplink  
Kai-ajax das niet raar.. er is eerst nog helemaal geen eduardo en kerlon.. ja laatste min miss.. en hebben alleen pantelic in de aanval.. als je kijkt hoe jol wil spelen.. 4-4-2 het liefst.. dan is suarez en pantelic naast elkaar logisch dan heb je 1 speler achter pantelic en suarez.. dat zowiezo..
raaijkeweske
 raaijkeweske - woensdag 02 september 2009 - 14:05   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 september 2009 - 14:01 schreef freakie het volgende:
Kai-ajax das niet raar.. er is eerst nog helemaal geen eduardo en kerlon.. ja laatste min miss.. en hebben alleen pantelic in de aanval.. als je kijkt hoe jol wil spelen.. 4-4-2 het liefst.. dan is suarez en pantelic naast elkaar logisch dan heb je 1 speler achter pantelic en suarez.. dat zowiezo..
ik vind dat we met deze spelers weer voor 4 3 3 moeten gaan mogelijk heden zat
freakie
 freakie - woensdag 02 september 2009 - 14:23   quote  deeplink  
Ja dat is zo ja.. maar eigenlijk heeft hij nauwelijk aankopen aan de zijkanten gedaan.. dus denk dat dat niet de prioriteit gaat worden bij jol.. Maar eigenlijk moeten we afwachten volgende week zaterdag
robs
 robs - woensdag 02 september 2009 - 14:23   quote  deeplink  
thuis moet je anders spelen dan uit
thuis kun je in een ruit 4-2-3-1, 4-4-2- spelen of 4-3-3
uit zou ik gewoon gabri-enoh-de zeeuw opstellen

nac thuis

stekelenburg
van der wiel-alderwiereld-vertonghen-atouba
rommedahl-de zeeuw-enoh-emanuelson
suarez-pantelic

of

stekelenburg
van der wiel-alderweireld-vertonghen-emanuelson
de zeeuw-enoh
suarez-kerlon-sulejmani
pantelic
bla bla bla
 bla bla bla - woensdag 02 september 2009 - 14:29   quote  deeplink  
stekel
wiel-alderweireld-vertongen-atouba
de zeeuw- ze eduardo
kerlon sulejmani
Suarez
pantelic
Eindhovense Ajaxfan
 Eindhovense Ajaxfan - woensdag 02 september 2009 - 14:29   quote  deeplink  
Als je met een spits als Pantelic speelt, moet je juist niet met een links en rechtsbuiten spelen. Als je twee beweegelijke spelers (mickey en Suarez) achter zich heeft staan, hoeft hij ze er alleen maar in te tikken. Speel je met buiten spelers, staan ze te ver van hem vandaan en krijg je vaak hoge voorzetten. Wil je wel met drie spitsen spelen heb je zeker Rommedahl nodig. Dan zal Suarez een linie naar achteren moeten op de plaats van Aissati/ Kerlo. (lijkt me overigens een mooie variant)
Op dit moment ben ik ook nog niet overtuigd van Atouba. Nu kun je daar beter Vertongen of Emanuelson zetten. Als Vertongen daar komt te staan dan Oleguer achterin samen met Alderweireld. Laat Aissati nog even in het midden staan. Goed voor zijn vertrouwen en kan Jol Kerlon langzaam brengen (evt. via Jong Ajax). Misschien kunnen ze samen op het middenveld met de Zeeuw controlerend. Ik hoop wel dat we met deze aankopen minder afhankelijk zijn van de vorm van Suarez. En dat er nu meerdere zijn die makkelijk het net vinden.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 02 september 2009 door Eindhovense Ajaxfan --
padvr
 padvr - woensdag 02 september 2009 - 14:39   quote  deeplink  
Kom op zeg. Geen Rommedahl erbij. Staat veel te veel op de zijlijn te wachten. Dominantie op het middenveld zorgt vanzelf voor meer kansen. Ze Eduardo en Kerlon zijn er nog niet bij inderdaad, dus ik hoop dat het dit wordt. Kleine aanpassing op mijn opstelling hiervoor dus.

--------------Stekelenburg--------------
V.d.wiel--Oleguer--Aldeweireld--Atouba
------Enoh-----De zeeuw---Vertonghen----
----------------Aissati-----------------
---------Pantelic------Suarez-----------
234234234
 234234234 - woensdag 02 september 2009 - 15:00   quote  deeplink  
Rommedahl snel weg doen kan niks

--------------Stekelenburg--------------
V.d.wiel--Vertonghen--Aldeweireld--Emanuelson ( EN GEEN ATOUBA )
--------------Enoh-----De zeeuw---------
----------------Aissati-----------------
--Suarez-------Pantelic------Sulejmani--
remco k
 remco k - woensdag 02 september 2009 - 17:31   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 september 2009 - 10:59 schreef nummer10 het volgende:
je bent echt scheel... hoe heet dat ook weer in de voetbal wereld.. wannabee voetbalkenner ? als hij zo slecht was waarom stelt dan ELKE TRAINER hem op ? wie zit er dan naast jij of ongeveer 4 trainers ?
en als hij zo goed is waarom wordt hij niet meer voor oranje opgeroepen dan??, hij speelt gewoon omdat er niks beters is, ik zal je voor de 100e keer vragen me eens een keer uit te leggen waarom je hem zo goed vind, en waarom moet je altijd meteen roepen dat een ander geen verstand van voetbal heeft, je bent een beetje zielig aan het worden hier man..
remco k
 remco k - woensdag 02 september 2009 - 17:37   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 september 2009 - 13:39 schreef gunmaster het volgende:
enoh kan op de plaats van aisatti spelen(ik heb het er ff bij gezet) maar in sulejmani heb ik geen vertrouwen meer
20 jaar is ie pas he niet vergeten, En veruit het grootste talent van nederland, V/d vaart speelde toen hij nog talent was ook gewoon een heel seizoen niet goed en heeft daar ook tijd voor nodig gehad om weer op niveau te komen, 20 jaar die kun je niet afschrijven man kom op zeg..
ajax.site.co.nl
 ajax.site.co.nl - woensdag 02 september 2009 - 17:45   quote  deeplink  
--------Stekelenburg--------
v.d. Wiel - - -Oleguer -- Vertonghen- - - Emanuelson
- - Aissati- - -Enoh - - Gabri - - Kerlon
- - - Pantelic -- - Suarez
AFCajax
 AFCajax - donderdag 03 september 2009 - 18:53   quote  deeplink  
---------Stekelenburg---------
VDWiel---Biscan---Aldeweireld---Vertonghen
------------De Zeeuw----------------
--Zé Eduardo--------Kerlon----------
-Suarez---Pantelic---Sulejmani------

Biscan tekent misschien vrijdag papieren waren al bij de KNVB ingeleverd voor de
transfer deadline.als hij niet komt dan kan ook Zé Eduardo' op zijn positie of natuurlijk Wielaert.
Op het middenveld kan afgewisseld worden Enoh in plaats van Zé Eduardo
en Aissati inplaats van Kerlon...verder hebben we nog opties De Jong,Donald en Urby

Veel kwaliteit een goed team die ver gaat komen in de UefaCup!!!
en Sowiezo kampioen ;-)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 03 september 2009 door AFCajax --
Krunk
 Krunk - donderdag 03 september 2009 - 19:21   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 september 2009 - 18:53 schreef AFCajax het volgende:
---------Stekelenburg---------
VDWiel---Biscan---Aldeweireld---Vertonghen
------------De Zeeuw----------------
--Zé Eduardo--------Kerlon----------
-Suarez---Pantelic---Sulejmani------

Biscan tekent misschien vrijdag papieren waren al bij de KNVB ingeleverd voor de
transfer deadline.als hij niet komt dan kan ook Zé Eduardo' op zijn positie of natuurlijk Wielaert.
Op het middenveld kan afgewisseld worden Enoh in plaats van Zé Eduardo
en Aissati inplaats van Kerlon...verder hebben we nog opties De Jong,Donald en Urby

Veel kwaliteit een goed team die ver gaat komen in de UefaCup!!!
en Sowiezo kampioen ;-)
Zeker ajaxrulezz :)
Ja zoals ik je zei moeten we omstreeks vrijdag 16.00 uur meer horen.
Indien niet, dan is de kans vrijwel over.
ThomasAjacied
 ThomasAjacied - donderdag 03 september 2009 - 19:33   quote  deeplink  
Padvr jij zei Prahic komt, nou ik heb het niet zien gebeuren.
Je hebt gewoon zitten lullen. Zielig!!

Stekelenburg
Vd wiel-alderweireld-vertonghen-atouba
Enoh- de zeeuw
kerlon-sulejmani
Suarez- Pantelic
martymcfly
 martymcfly - donderdag 03 september 2009 - 19:34   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 september 2009 - 19:21 schreef Krunk het volgende:

[..]

Zeker ajaxrulezz :)
Ja zoals ik je zei moeten we omstreeks vrijdag 16.00 uur meer horen.
Indien niet, dan is de kans vrijwel over.
Is er al meer over bekent of biscan tekent voor Ajax want je hoort er helemaal niks meer van. Vele zeggen ook dat het niet meer gebeurt omdat Ze eduardo ook in de verdediging kan spelen.

opstelling

-------stekelenburg---------

v/d wiel--verthongen--eduardo(misschien biscan)--atouba

-----de zeeuw-------enoh---------

------------kerlon---------------
---suarez---pantelic---suljemani
Krunk
 Krunk - donderdag 03 september 2009 - 19:35   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 september 2009 - 19:34 schreef martymcfly het volgende:

[..]

Is er al meer over bekent of biscan tekent voor Ajax want je hoort er helemaal niks meer van. Vele zeggen ook dat het niet meer gebeurt omdat Ze eduardo ook in de verdediging kan spelen.

opstelling

-------stekelenburg---------

v/d wiel--verthongen--eduardo(misschien biscan)--atouba

-----de zeeuw-------enoh---------

------------kerlon---------------
---suarez---pantelic---suljemani
mijn post ging over biscan.
had wel info ontvangen namelijk.
hoffa83
 hoffa83 - donderdag 03 september 2009 - 20:52   quote  deeplink  
stekelenburg
v.d wiel edueardo vertongen emanuelson

assati de zeeuw

kerlon

suarez rommendahl
pantelic

eventueel blijft een goede spits en enoh zou ook gewoon kunnen op middelveld en hopen op gabri even afwchten hoe het er allemaal uit gaat zien en hoe het gaat lopen.ajax kom op
robs
 robs - donderdag 03 september 2009 - 21:09   quote  deeplink  
als je alderweireld er niet in zet heb je niet echt opgelet hoffa
robs
 robs - donderdag 03 september 2009 - 21:09   quote  deeplink  
en enoh en/of gabri zul je ook heeeeel hard nodig hebben, vooral in uitwedstrijden

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3163
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Hoe gaan we nu spelen

0.0093820