BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Echt beter?

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
guardijan
 guardijan - woensdag 02 september 2009 - 08:53   quote  deeplink  
Heren en Dames.

Ik vraag me toch iets af en misschien kan iemand me dat nou eens uitleggen.(ben maar een leek ;-) )

Die gasten die nu gehaald zijn zijn die nu echt zoveel beter dan de jonge jongens die er al rond lopen?

Voorbeeldje; ik lees al tijden dat Bodul zo een talentvolle jongen is,waarom die geen speeltijd geven?

ook en van der heiden wordt gezien als 1 van de talentvolste jongens maar die word verhuurt en haal je een jong braziliaantje die het wel mag laten zien in het eerste.

dus vraag ik me af hoe dat dan zit?

gegroet allemaal
Harm de Graaf
 Harm de Graaf - woensdag 02 september 2009 - 09:42   quote  deeplink  
In de plaats van Bodul is Pantelic gehaald. Een ervaren spits die zich al jaren op het hoogste niveau heeft bewezen. Dat lijkt me dus zeker een meerwaarde t.o.v. Bodul. Kerlon is gehaald om de ploeg meer creativiteit, beweging en scorend vermogen te geven, dus ook een logische keuze. En Ze Eduardo is gewoon een talent en een ander type speler dan Van der Heijden, dus ook niet onlogisch. Van de drie nieuwelingen vind ik Ze Eduaro overigens wel de minst logische, aangezien we al (te) veel middenvelders hebben. De sterkte van Ze Eduaro is echter dat hij zowel verdedigend als aanvallend sterk is (dat heb ik tenminste gelezen), en daar hebben we er weer niet veel van. Bovendien heb ik ergens gelezen dat hij ook als verdediger uit de voeten kan, dus dat zou een extra overweging geweest kunnen zijn.

Het klopt overigens niet dat Ze Eduardo het direct mag laten zien in het eerste, aangezien Kerlon en Ze Eduardo eerst minuten mogen maken in Jong Ajax. Feitelijk heeft Jol nu dus gewoon iets meer kwaliteit achter de hand waaruit hij kan kiezen. En het zijn bovendien type spelers die hij nog niet (voldoende) in zijn selectie had.

Wel een prima deal om ze op huurbasis met optie tot koop te nemen. Zo kunnen we een heel jaar lang evalueren of het versterkingen zijn. En dan hebben we bij een eventuele verkoop van Suarez volgend seizoen direct weer een vervanger achter de hand in de vorm van Kerlon (die bovendien al een seizoen heeft kunnen wennen aan de club).
nummer10
 nummer10 - woensdag 02 september 2009 - 10:02   quote  deeplink  
inderdaad harm maar ik denk dat Kerlon al redelijk snel bij de selectie zit hoor.. mits hij fit is..
Harm de Graaf
 Harm de Graaf - woensdag 02 september 2009 - 10:14   quote  deeplink  
Denk het ook ja. Anders huur je zo'n speler natuurlijk ook niet. Je huurt hem niet om je reserveteam te versterken. ;-)
raaijkeweske
 raaijkeweske - woensdag 02 september 2009 - 11:32   quote  deeplink  
kerlon is een type speler waarvoor je na t stadion gaat,
tenminste als die fit is

en voor wie zouden we anders volgend jaar na t stadion moeten als suarez weggaat :P
FcT1990
 FcT1990 - woensdag 02 september 2009 - 15:54   quote  deeplink  
bodul doen ze ff weg voor ervaring opbouwen enz..
kerlon gaat naar jong ajax.. en eduardo ook dus.. die zien we niet in 1e!!
Mokum1
 Mokum1 - woensdag 02 september 2009 - 16:11   quote  deeplink  
De salarissen van deze jongens worden grotendeels door derden betaald, totaal geen risico's. Ze hebben ook totaal geen druk om te snel gebracht te worden want we hebben al een best aardig middenveld. Ajax heeft weinig kunnen doen omdat er gewoonweg de middelen niet voor waren. Ze kunnen er geen financieel potje van maken omdat er toezicht word gehouden. Misschien nog wel goed ook. Met de nieuwe aanpak moeten er ook nog wat spelers gesaneerd worden waardoor er wellicht in de winter weer wat gedaan kan worden. Met dit allemaal in het achterhoofd hebben we het gewoon goed gedaan. 5 goede spelers voor 6m en voor Ajax goede contracten.
remco k
 remco k - woensdag 02 september 2009 - 17:56   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 september 2009 - 15:54 schreef FcT1990 het volgende:
bodul doen ze ff weg voor ervaring opbouwen enz..
kerlon gaat naar jong ajax.. en eduardo ook dus.. die zien we niet in 1e!!
beter de informatie lezen, beide spelers worden in het begin bij jong ajax gestalt, dit omdat de rest conditioneel al op peil zit en ze deze jongens een aantal weken willen klaarstomen, reken er dus maar op dat zeker kerlon meet een paar weken wel bij de selectie zit en hetzelfde geld voor eduardo.
Krunk
 Krunk - donderdag 03 september 2009 - 19:42   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 september 2009 - 17:56 schreef remco k het volgende:

[..]

beter de informatie lezen, beide spelers worden in het begin bij jong ajax gestalt, dit omdat de rest conditioneel al op peil zit en ze deze jongens een aantal weken willen klaarstomen, reken er dus maar op dat zeker kerlon meet een paar weken wel bij de selectie zit en hetzelfde geld voor eduardo.
:)

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5977
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Echt beter?

0.0072789