BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Transferperiode afgelopen

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
netsurfer
 netsurfer - woensdag 02 september 2009 - 13:11   quote  deeplink  
Ik vond het een gematigde transferperiode. M.u.v. de grote aan- en verkopen van Real Madrid heb ik de indruk dat de clubs toch meer dan in het verleden de hand op de knip houden. Dit zal ongetwijfeld een gevolg van de crisis zijn.

De grote jongen van de eredivisie (zoals Honda, Affelay, deGuzman, Suarez en Eh Hamdouai) werden niet weggekocht en verder valt me op dat er veel voor huur wordt gekozen.

Voor Feyenoord is deze ontwikkeling pijnlijk, de club had met diverse talentpools een voorschot genomen op transferinkomsten, maar die komen nu niet. Dit kan wel eens een donkere periode op gaan leveren, financieel wordt het nog zwaarder dan het al was.

________________
www.rbmb.tk Feyenoord-forum
bram
 bram - woensdag 02 september 2009 - 13:18   quote  deeplink  
ben het met je eens,ik denk wel dat wanneer we de financiele situatie over de winterstop kunnen handelen we het redden,denk dat we dan wat spelers kunnen verkopen en er dan boven op komen
R()b
 R()b - woensdag 02 september 2009 - 13:20   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 september 2009 - 13:18 schreef bram het volgende:
ben het met je eens,ik denk wel dat wanneer we de financiele situatie over de winterstop kunnen handelen we het redden,denk dat we dan wat spelers kunnen verkopen en er dan boven op komen
Ja dat hoop ik ook!
Stylzz
 Stylzz - woensdag 02 september 2009 - 13:22   quote  deeplink  
Zo nu alleen nog die 6+5 regeling.
Rovert
 Rovert - woensdag 02 september 2009 - 13:27   quote  deeplink  
De Spaanse voetbalclubs uit de Primera Division hebben deze zomer tijdens de transferperiode 477 miljoen euro uitgegeven aan nieuwe spelers. Dat heeft de krant El Mundo dinsdag becijferd.

Drie van de miljoenentransfers in Spanje. Vlnr Cristiano Ronaldo, Zlatan Ibrahimovic en Kaká. FOTO'S EPA
Real Madrid nam meer dan de helft van dat bedrag voor zijn rekening.

Landskampioen FC Barcelona deed het relatief zuinig aan en spendeerde 110 miljoen, aan onder anderen oud-Ajacied Zlatan Ibrahimovic. Voorzitter Joan Laporta hield het overigens op 80 miljoen, omdat Samuel Etoo deel uitmaakte van de deal met Internazionale over de transfer van de Zweed.

Real gaf een kwart miljard uit voor negen aanwinsten, onder wie Cristiano Ronaldo (94 miljoen), Kaka, Karim Benzema en Xabi Alonso. Door de verkoop van onder anderen Wesley Sneijder, Arjen Robben en Klaas-Jan Huntelaar vloeiden er ook nog verscheidene miljoenen (93 volgens de Spaanse media) terug in de kas.

De Spaanse investeringsdrift haalde het deze zomer overigens niet bij de Engelse. Vooral dankzij het even kapitaalkrachtige als koopgrage Manchester City (140 miljoen) kwam het kostenplaatje voor de versterkingen in de Premier League volgens de rekenmeesters boven het half miljard uit, 504 miljoen om precies te zijn.

Engeland en Spanje spanden financieel de kroon, maar ook Italië blies ondanks de kredietcrisis stevig in de bus: 422 miljoen. De Franse eerste divisie (245 miljoen) en de Duitse Bundesliga, 212 miljoen, met Bayern München (Mario Gomez en Robben) als big spender, waren bescheidener. De penningmeesters in de Nederlandse eredivisie hielden de hand vooral op de knip, smeten niet met miljoenen en huurden liever.

Bron: AD

=============================================================

ja netsurfer, er is inderdaad weinig geld uitgegeven naast Real Madrid..........................
netsurfer
 netsurfer - woensdag 02 september 2009 - 14:28   quote  deeplink  
Als ik die bedragen zo zie, is het inderdaad toch nog heel wat Rovert.

Ik zou de ontvangen/uitgegeven bedragen van Nederland wel eens willen zien. Zijn volgens mij wel veel lager.
dennie
 dennie - woensdag 02 september 2009 - 14:32   quote  deeplink  
Onno Jacobs heeft het weer is over de financien na het afketsen van de transfer van de Guzman.. wordt niet echt geluisterd naar Beenhakker he..
Rovert
 Rovert - woensdag 02 september 2009 - 14:39   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 september 2009 - 14:28 schreef netsurfer het volgende:

Ik zou de ontvangen/uitgegeven bedragen van Nederland wel eens willen zien. Zijn volgens mij wel veel lager.
ja dat zou ik ook wel eens willen lezen
weinig grote bedragen bij denk ik
Stylzz
 Stylzz - woensdag 02 september 2009 - 14:43   quote  deeplink  
Je koopt er geen Kaka voor denk ik.
Misschien een Alonso.
sevillana
 sevillana - woensdag 02 september 2009 - 14:49   quote  deeplink  
denk dat het uiteindelijk misschien wel prettig is dat Guzzi nog blijft. in goede doen kan hij wel eens heel belangrijk worden voor het eindresultaat in deze competitie. en dus uiteindelijk toch (mede) zorgen voor een leuke financiele injectie van de UEFA. we zullen het zien aan het eind van de rit.
netsurfer
 netsurfer - donderdag 03 september 2009 - 14:08   quote  deeplink  
quote:
Jacobs: 'Clubs hebben geen geld'
Financieel directeur Onno Jacobs is verbaasd over een tendens die plaatsvindt in het voetbal, clubs hebben steeds minder geld te besteden. 'We hebben het onder andere gemerkt bij Valencia, dat in Jonathan de Guzman geïnteresseerd was. Daar moesten ze eerst verkopen om iets te kunnen doen,' aldus Jacobs tegenover BN/De Stem.

'Ook bij Racing Santander bijvoorbeeld, waar we nog geld van kregen voor Ebi Smolarek, zitten ze heel moeilijk,' vertel Jacobs die daarbij ook wijst op het grote aantal spelers dat nog zonder club zit. 'Kijk naar Cedric van der Gun, maar ook goede spelers als Henk Timmer en Serginho Greene. Clubs hebben gewoon geen geld.'
Het is Jacobs dus ook opgevallen.
Stylzz
 Stylzz - donderdag 03 september 2009 - 14:18   quote  deeplink  
dit stuk is best grappig: Jacobs die daarbij ook wijst op het grote aantal spelers dat nog zonder club zit. 'Kijk naar Cedric van der Gun, maar ook GOEDE spelers als Henk Timmer en Serginho Greene.

Dus van der Gun is maar een koekebakker? ;-)
Rovert
 Rovert - donderdag 03 september 2009 - 14:50   quote  deeplink  
Financieel directeur Onno Jacobs is verbaasd over een tendens die plaatsvindt in het voetbal, clubs hebben steeds minder geld te besteden
============================

Als die daar verbaasd over is, is er wat mis met jacobs
hotjumper
 hotjumper - donderdag 03 september 2009 - 15:45   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 september 2009 - 14:50 schreef Rovert het volgende:
Financieel directeur Onno Jacobs is verbaasd over een tendens die plaatsvindt in het voetbal, clubs hebben steeds minder geld te besteden
============================

Als die daar verbaasd over is, is er wat mis met jacobs
dat idee heb ik al langer over hem, vooral die redenatie over lazovich is natuurlijk al een boekhoudkundig klassiekertje te noemen.
gaazoo1
 gaazoo1 - donderdag 03 september 2009 - 17:07   quote  deeplink  
tja, als we met de guzman in het beste geval als enige de champions league halen volgend jaar, dan zijn we ook meteen van de schulden af =]

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5985
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Transferperiode afgelopen









0.0045409