|
|
|
AFCajax
|
|
|
Geboren als Braziliaan en genaturaliseerd tot Belg: oud-Ajacied Wamberto. Zelf is hij in de afbouwende fase van zijn voetballoopbaan, maar de nieuwe generatie staat te popelen om hun vader op te volgen.
Zijn jongste zoon Wanderson van 15 gaat in de jeugd van Germinal Beerschot Antwerpen spelen. "Hij kan als rechts- of linksbuiten spelen, net als zijn vader,"aldus Wamberto in Ajaxlife. Zijn zoon van 17, Wambertinho, heeft maandag een contract getekend bij KV Mechelen. "Hij kan als aanvallende middenvelder spelen, maar wordt ook als rechtsback gebruikt."
"Met Danilo gaat het ook goed. Hij speelt nu in Jong Ajax en hoopt dit seizoen dichterbij het eerste te komen. Danilo is een echte buitenspeler. Misschien dat hij dit seizoen af en toe mag gaan meetrainen met het eerste," aldus een trotse vader.
Tegenover het supportersblad van Ajax vertelt de oud-jeugdinternational van Braziliƫ over zijn droom. "Drie zoons in het eerste van Ajax? Dat zou wel heel mooi zijn, ja. Ik ben en blijf een Ajacied, dus als dat ooit zou gebeuren, zou dat een van de mooiste dagen uit mijn leven zijn," besluit Wamberto, zelf nog actief als voetballer bij de Belgische vierdeklasser FC Wilrijk.
bron http://www.goal.com/nl/news/759/ajax/2009/09/04/1480760/wamberto-droomt-van-zijn-zoons-in-ajax-1
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 04 september 2009 door AFCajax -- |
|
|
|
|
Patrick Buisman
|
|
|
ja ik ook over de mijne..... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
alles mag van mij, zolang het maar goed voor ajax is, wel mooi dat hij zegt voor altijd ajacied te zijn, hulde!! |
|
|
|
|
joey
|
|
|
|
|
|
|