BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Platini wil clubs met negatieve jaarrekeningen uitsluiten

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Alex Ridderkerk
 Alex Ridderkerk - dinsdag 15 september 2009 - 12:00   quote  deeplink  
BERN - Voetbalclubs met negatieve jaarrekeningen moeten er op rekenen dat ze vanaf 2012 niet meer mee mogen doen aan de Champions League of de Europa League. Dat zegt UEFA-voorzitter Michel Platini dinsdag in De Telegraaf.
''We hebben besloten om vanaf 2012 op nul te beginnen'', aldus de Fransman, die een plan genaamd 'financial fair play' heeft ontwikkeld.

''Daarbij zijn de jaarrekeningen onze graadmeter. Die moeten vanaf dat moment een positief resultaat opleveren. Zo niet, dan loop je als club de kans uitgesloten te worden van de Champions League en de Europa League.''

Met de maatregelen hoopt Platini het topvoetbal financieel gezonder te maken. ''Niemand snapt nog iets van de manier waarop het nu in het topvoetbal gaat'', zegt hij.

Niet eerlijk

''Het is soms te ridicuul voor woorden. Bovendien is het niet eerlijk richting de clubs die hun financiële huishouding wel op orde hebben en niet eerlijk richting al die supporters van de betrokken clubs.''

''Net als in het bedrijfsleven moet je natuurlijk anders tegen een club aankijken die jarenlang een goed financieel resulaat heeft gehaald en tegen één minder jaar aanloopt'', laat Platini verder weten. ''Maar clubs die jarenlang torenhoge schulden hebben opgebouwd en in 2012 weer rode cijfers op hun jaarbalans hebben staan, kunnen het echt vergeten.''

Bron:
http://www.nu.nl/sport/2082102/platini-wil-clubs-met-negatieve-jaarrekeningen-uitsluiten.html
damien
 damien - dinsdag 15 september 2009 - 12:10   quote  deeplink  
dag real madrid
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 15 september 2009 - 12:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 - 12:10 schreef damien het volgende:
dag real madrid
vergeet je dr niet 1?
de flh
 de flh - dinsdag 15 september 2009 - 12:41   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 - 12:29 schreef Stylzz het volgende:

[..]

vergeet je dr niet 1?
volgens mij niet
de flh
 de flh - dinsdag 15 september 2009 - 12:41   quote  deeplink  
vanaf 2012

jaarrekening..
hotjumper
 hotjumper - dinsdag 15 september 2009 - 13:10   quote  deeplink  
beetje laat dacht ik zo....
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 15 september 2009 - 14:23   quote  deeplink  
tsja, dit jaar hadden ze al kunnen beginnen.
rich Arnhem
 rich Arnhem - woensdag 16 september 2009 - 14:04   quote  deeplink  
2012 is een goed begin. Feyenoord heeft dan ook nog even tijd om de jaarrekening op orde te krijgen en de schulden terug te dringen.
ovi
 ovi - woensdag 16 september 2009 - 14:08   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 september 2009 - 14:04 schreef rich Arnhem het volgende:
2012 is een goed begin. Feyenoord heeft dan ook nog even tijd om de jaarrekening op orde te krijgen en de schulden terug te dringen.
Tegen die tijd zijn we allang schulden vrij!
Tim89
 Tim89 - woensdag 16 september 2009 - 14:13   quote  deeplink  
Het gaat hier niet om de schulden die je hebt maar om het resultaat.Dat Feyenoord nu schulden heeft maakt dus niks uit!
rich Arnhem
 rich Arnhem - woensdag 16 september 2009 - 14:19   quote  deeplink  
''Maar clubs die jarenlang torenhoge schulden hebben opgebouwd en in 2012 weer rode cijfers op hun jaarbalans hebben staan, kunnen het echt vergeten.''

Ik weet het niet helemaal zeker maar volgens mij gaat het wel over de schulden.
rich Arnhem
 rich Arnhem - woensdag 16 september 2009 - 14:21   quote  deeplink  
Anders zou die regel dus totaal geen hout snijden. Je maakt in 2011 nog even een mooie lening op bij de bank van 250M en dan kun je alsnog doorgaan. In 2012 zijn de cijfers glad want die lening staat al geregistreerd in 2011.

Goeie regel dan...
Tim89
 Tim89 - woensdag 16 september 2009 - 14:28   quote  deeplink  
Ze hebben het over het resultaat. Dat is je uiteindelijke winst.

Als het wel om je vermogen gaan dan is het zeker dat Real Madrid uitgesloten is na 2012. Die schuld kunnen ze nooit wegwerken. Alleen als ze de jaren daarna ngo meer schuld maken kan je uitgesloten worden.
KKL
 KKL - woensdag 16 september 2009 - 16:42   quote  deeplink  
Platini zuigt
ovi
 ovi - woensdag 16 september 2009 - 16:46   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 september 2009 - 16:42 schreef KKL het volgende:
Platini zuigt Blatter
derq
 derq - woensdag 16 september 2009 - 16:50   quote  deeplink  
goede maatregel!
de zon in de kuip
 de zon in de kuip - woensdag 16 september 2009 - 17:30   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 september 2009 - 14:19 schreef rich Arnhem het volgende:
''Maar clubs die jarenlang torenhoge schulden hebben opgebouwd en in 2012 weer rode cijfers op hun jaarbalans hebben staan, kunnen het echt vergeten.''

Ik weet het niet helemaal zeker maar volgens mij gaat het wel over de schulden.
vanaf 2012 gaat de regel in , bestaande schulden mag als je je aflossing maar netjes betaald , het gaat puur om t rondkrijgen van je begroting. Dus je hoeft niet voor 2012 je schulden af te betalen maar moet zorgen dat je je jaarlijkse kosten onder controle krijgt.
Stylzz
 Stylzz - donderdag 17 september 2009 - 08:57   quote  deeplink  
Platini kan heel veel willen, maar gaat t ook gebeuren.
Rovert
 Rovert - donderdag 17 september 2009 - 10:40   quote  deeplink  
Waarom zouden de grote landen (lees clubs) hieraan meewerken?
SFey
 SFey - donderdag 17 september 2009 - 10:46   quote  deeplink  
Dan mag er zeker nog wel eens worden gekeken naar de salarissen van bankzitters als Hofland, Makaay, Landzaat en de Cler. Maar ook naar dat bonussysteem (dat is nog steeds niet veranderd toch?) en overige hoge uitgaven.
hotjumper
 hotjumper - donderdag 17 september 2009 - 10:59   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 september 2009 - 10:46 schreef SFey het volgende:
Dan mag er zeker nog wel eens worden gekeken naar de salarissen van bankzitters als Hofland, Makaay, Landzaat en de Cler. Maar ook naar dat bonussysteem (dat is nog steeds niet veranderd toch?) en overige hoge uitgaven.
die zijn tegen die tijd toch allang weg?
SFey
 SFey - donderdag 17 september 2009 - 11:25   quote  deeplink  
Uiteraard. Maar het gaat om de gedachte dat er geen spelers meer worden binnengehaald met een naam waar je ook voor betaalt maar die eigenlijk te veel op de begroting drukken waardoor Feyenoord een schuld opbouwt. Ik bedoel dus dat ze hier in de toekomst beter over na moeten denken voor ze enkele van dit soort spelers halen (hoge salaris en vervolgens ballenjongen ofzo)
hotjumper
 hotjumper - donderdag 17 september 2009 - 11:29   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 september 2009 - 11:25 schreef SFey het volgende:
Uiteraard. Maar het gaat om de gedachte dat er geen spelers meer worden binnengehaald met een naam waar je ook voor betaalt maar die eigenlijk te veel op de begroting drukken waardoor Feyenoord een schuld opbouwt. Ik bedoel dus dat ze hier in de toekomst beter over na moeten denken voor ze enkele van dit soort spelers halen (hoge salaris en vervolgens ballenjongen ofzo)
kijk bosz is weg dus het ezel spreekwoord kunnen we wel uitsluiten.
SFey
 SFey - donderdag 17 september 2009 - 11:32   quote  deeplink  
HAHA heb je gelijk in. Met Beenhakker heb ik er alle vertrouwen in! De combi Beenhakker/Been gaat ons kampioen maken
Phyxsius
 Phyxsius - zaterdag 19 september 2009 - 20:20   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 september 2009 - 11:32 schreef SFey het volgende:
HAHA heb je gelijk in. Met Beenhakker heb ik er alle vertrouwen in! De combi Beenhakker/Been gaat ons kampioen maken
Is het niet dit seizoen, dan toch zeker met 3 jaar!!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3145
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Platini wil clubs met negatieve jaarrekeningen uitsluiten









0.0100071