BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Premier League voert 'home grown-regel' in

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Stylzz
 Stylzz - donderdag 17 september 2009 - 08:59   quote  deeplink  
De Engelse voetbalbond is begonnen met haar strijd tegen de toename van het aantal buitenlandse voetballers in de Premier League. Vanaf komend seizoen moet iedere club een selectie van 25 spelers aanmelden, waarvan acht spelers home grown moeten zijn. Veel verandert er echter niet voor de clubs: op het moment voldoet iedere club in de Premier League aan deze regel.

Een zogenaamde home grown speler is een voetballer die voor zijn 21e verjaardag minimaal drie jaar bij een Britse voetbalclub heeft gespeeld. Op deze manier hoopt de Premier League spelers uit eigen land meer kansen te geven. Veel zal er echter niet veranderen, aangezien momenteel elke club in de Premier League al acht home grown spelers in de selectie heeft. Liverpool en Chelsea zitten op het minimum.

De nieuwe regel betekent niet dat de Engelse clubs zullen stoppen met het halen van jeugdspelers uit andere landen. We hebben besloten om geen nationaliteiten aan de nieuwe regel te verbinden, omdat dit volgens ons tegen de wet is, zei Richard Scudamore van de Premier League. Spelers als Jeffrey Bruma (Chelsea) en Nacer Barazite (Arsenal) worden zodoende binnenkort ook als home grown gezien. Zij zitten nu twee jaar in Engeland.
Stylzz
 Stylzz - donderdag 17 september 2009 - 09:00   quote  deeplink  
Is dit een stap richting de goede weg?
Rovert
 Rovert - donderdag 17 september 2009 - 10:11   quote  deeplink  
Het lijkt erop, maar ik vertrouw het niet zo allemaal. Denk dat dit alleen maar zal leiden tot het, zoals de laatste alinea aangeeft, weghalen van nog jongere talenten.

Voetbal is begonnen in Engeland en zal er ook ten onder gaan.
F.L.E
 F.L.E - donderdag 17 september 2009 - 10:21   quote  deeplink  
Ik zie persoonlijk meer in het UEFA plan om over 3 jaar clubs met een negatieve jaarrekening niet meer mee te laten doen in de Europese toernooien.
En een licentie systeem wat in alle landen hetzelfde is.
SFey
 SFey - donderdag 17 september 2009 - 10:25   quote  deeplink  
Het is zeker een stap in de goede richting. Nu moet feyenoord nog zorgen dat er geen jonge talenten zo kunnen weglopen (zoals Bruma). Bijvoorbeeld door iets hogere salarissen te geven (Makaay en Lamzaad verdienen toch te veel), eerder laten meespelen/trainen met het eerste, voorcontracten te laten ondertekenen en inspelen op gevoel dat de Nederlandse competetie een goede leerschool is. Zo heeft feyenoord plezier en inkomsten uit deze jongens en de talenten krijgen een podium om zich naar boven te werken. Dus FEYENOORD let op Castaignos!!!
Alleen vraag ik me af of 8 van de 25 spelers niet een beetje weinig is?
Phyxsius
 Phyxsius - zaterdag 19 september 2009 - 20:19   quote  deeplink  
Goede stap!
Misschien dat wij nu ook talenten eerder moeten binden om ze te houden
Maar we kunnen er ook meer voor vragen
Engeland heeft 4 divisies
Daar zijn niet genoeg eigen spelers voor
Dus ze zullen ze jonger gaan halen
En dus kun je als club meer geld vragen voor ene talent
Want ze moeten wel, dus betalen ze meer
Dit kan/zal ook een teken zijn voor Nederland om nog meer geld in jeugdspelers te steken
Want ze kunnen nu veel meer opleveren
En Nederland is toch een land waar Engeland veel jeugdspelers weghaald

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5977
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Premier League voert 'home grown-regel' in









0.0133991