quote: Gedurende de maanden september tot en met december zal de UEFA gaan experimenteren met twee extra assistent-scheidsrechters in de Europa League-duels. De vijfde en zesde official zullen beide tijdens deze wedstrijden achter een doellijn staan, dit aan de andere kant van het doel van de grensrechters, om zodoende zaken in het strafschopgebied beter te beoordelen.
Martin Jol verwacht dat zijn ploeg voordeel zal hebben van de extra assistent-scheidsrechter rondom beide strafschopgebieden. De Ajax-coach maakte dit woensdag in de wedstrijdbespreking voorafgaand aan het Europa League-duel met het Roemeense FC Timisoara ook duidelijk aan zijn spelers.
"Ik denk dat er meer penaltys zullen worden gegeven. Al heb ik wel het idee dat de scheidsrechter shirtje trekken of duwen ook wel eens ziet, maar gewoon niet fluit. Toch denk ik dat de zes scheidsrechters wel een voordeel voor Ajax zijn. Misschien had de extra man tijdens Ajax-NAC Breda de overtreding op Pantelic wel gezien. En we hadden al wat meer strafschoppen moeten krijgen", zo citeerde De Telegraaf uit de mond van de Ajax-coach.
|