BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax boekt geen progressie!

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
alibabba
 alibabba - zaterdag 19 september 2009 - 12:43   quote  deeplink  
We zijn alweer een aantal weken verder en ik kom tot de conclusie dat ajax geen progressie boekt! Na de wedstrijd tegen nac heb ik gekeken naar studio ajax op AT5, hoe lovend men daar over ajax sprak was niet realistisch! Het was net of ajax de champions-league had gewonnen, maar we hadden gespeeld tegen een elftal wat het totaal liet afweten, met als hoofdrol-speler meneer penders! Ajax heeft tot nu toe een makkelijk programma gehad, alleen psv was aansprekend, die wedstrijd verloren we dan ook! Gewonnen werd er van groningen, rkc, heracles en een zwak nac! Tegen sparta werd er gelijk gespeeld, deze 6 wedstrijden hebben mij absoluut niet overtuigd! Dit seizoen zullen we weer geen kampioen worden, omdat ajax enorm wisselvallig is en op heel veel vlakken enorm tekort schiet! Door velen word Alderweireld geprezen, maar ik weet niet waarom! Opbouwend is ie een versterking, maar verdedigend is hij enorm zwak, in een 1 tegen 1 duel word hij eruit gelopen, alsof ie er niet staat! Dat ajax de laatste wedstrijden geen goal tegen kreeg klopt, maar mag dat tegen laagvliegers? Met hem in de verdediging zal ajax nog veel onder de voet worden gelopen! Verder zijn er te weinig spelers die rust kunnen brengen in het elftal, iets waar ajax naar verlangt! Al jaren is dat het grote probleem, maar niemand binnen ajax weet het op te lossen! Voetballend schieten we daardoor enorm tekort, wat te zien is in het aantal kansen dat er gecreeerd word! Het moet allemaal komen uit schoten vanuit de 2e lijn, maar goed combinatie-spel zie ik zelden! Vastigheid is helemaal niet te ontdekken in het ajax-spel, het doet maar wat en er zit geen idee achter! Na de wedstrijd tegen timisoara....wie? ja timisoara, werd weer een excuus gemaakt, met als tekst dat het verdedigend goed stond bij die roemenen! Dat klopte inderdaad, maar met goed combinatie-spel moet deze verdeding kapot gespeeld worden! Europees worden we onder gesneeuwd door middelmaat, ik zou het niet willen zien als we tegen een echte europese topclub moeten spelen! Binnen ajax word de ernst van de situatie niet ingezien, sterker nog, ze zijn van mening dat ze goed bezig zijn met v.d.boog in de hoofdrol! Bovendien word er niet geluisterd naar supporters en nog veel erger; niet naar mensen die al jarenlang roepen dat er veel mis is! Van de kennis van Keizer en Cruijff word geen gebruik meer gemaakt, dit zijn echte ajax-mannen die ajax groot hebben gebracht! Bovendien word er met echte ajacieden enorm slecht omgegaan, hoe v.basten is behandeld is werkelijk een schande! Ajax is in handen van een stel onbenullen, die denken verstand van voetbal te hebben, maar amper weten dat een bal rond is! Ik heb het niet over de technische staf die nu bij het eerste van ajax lopen, maar over die bobo's daarboven! Ook is ajax beurs-genoteerd, dat word maar in stand gehouden, omdat mensen via andere belangen geld willen verdienen aan ajax!
Ajax moet weg van de beurs en weer een echte voetbalclub worden, wat geregeerd word door mensen die het beste met ajax voor hebben en niet aan de portemonnee denken! Al jaren speelt ajax geen champions-league, sterker nog, in europa hebben we niets te zoeken! Zolang de structuur binnen ajax niet verandert, zal ajax steeds verder afglijden! Pas dan komt men erachter dat vooral cruijff gelijk gehad, maar ook hij word een dagje ouder en dan is het nog maar de vraag of hij ajax wil helpen! Laten we daar op hopen, zodat het nog eens iets word met AJAX!
de zon in de kuip
 de zon in de kuip - zaterdag 19 september 2009 - 12:52   quote  deeplink  
niet zo in paniek alibabba!
alibabba
 alibabba - zaterdag 19 september 2009 - 13:01   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 - 12:52 schreef de zon in de kuip het volgende:
niet zo in paniek alibabba!
Ik ben niet in paniek! Ik wil zon in de arena!
Yordee1
 Yordee1 - zaterdag 19 september 2009 - 13:23   quote  deeplink  
Dan moet het dak eraf
Eindhovense Ajaxfan
 Eindhovense Ajaxfan - zaterdag 19 september 2009 - 13:24   quote  deeplink  
Gaat het dan echt zo slecht met ons Ajax? We hebben nu enkele mindere jaren achter de rug, maar we draaien toch elk jaar bovenin mee. We kunnen ons toch nooit meer meten met de Europeese top. Daar hebben we simpelweg het geld niet voor. We zullen altijd een club blijven waarbij jonge talenten Ajax gebruiken als tussenstation. een springplank naar "het grote geld". Dat Cruyff vind dat er wat fout zit in de structuur van Ajax is zijn goed recht, alleen vind ik dat hij al meerdere malen gevraagd is om iets voor Ajax te betekenen (trainer of technisch directeur). Hij heeft dit (op vorig jaar na) telkens geweigerd. Het is dan ook wel erg makkelijk om op afstand commentaar te geven. Tuurlijk als ras Ajax fan wil ik ook dat ze elk jaar kampioen worden en het liefst met attractief voetbal. Echter de werkelijkheid is anders, waardoor de competitie er spannender op wordt. Ik heb het volste vertrouwen in Jol en de rest van het bestuur. Ik hoop dat ze er nog heel wat jaren zitten zodat hij zijn "eigen" team kan samenstellen. En wie weet komt Ajax over enkele jaren wel weer terug aan de Europeese top. Ik blijf in ieders geval een trouw ajaxfan en wacht geduldig af.
alibabba
 alibabba - zaterdag 19 september 2009 - 13:57   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 - 13:24 schreef Eindhovense Ajaxfan het volgende:
Dat Cruyff vind dat er wat fout zit in de structuur van Ajax is zijn goed recht, alleen vind ik dat hij al meerdere malen gevraagd is om iets voor Ajax te betekenen (trainer of technisch directeur). Hij heeft dit (op vorig jaar na) telkens geweigerd.
Cruijff wilde binnen ajax iets neerzetten, op voorwaarde dat ze hem zijn gang lieten gaan!
Geef cruijff de volledige zeggenschap en ajax word weer AJAX! Die zeggenschap zal
cruijff niet krijgen, omdat er mensen zitten die alleen aan eigen belang denken en
niet aan de belangen van ajax!

Binnen ajax zitten mensen die weten dat ze er dan uitgegooid worden, die nu lachend
hun centen verdienen, maar weinig tot niets om ajax geven!
FeyenoordRandwijk
 FeyenoordRandwijk - zaterdag 19 september 2009 - 14:04   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 - 13:57 schreef alibabba het volgende:

[..]

Cruijff wilde binnen ajax iets neerzetten, op voorwaarde dat ze hem zijn gang lieten gaan!
Geef cruijff de volledige zeggenschap en ajax word weer AJAX! Die zeggenschap zal
cruijff niet krijgen, omdat er mensen zitten die alleen aan eigen belang denken en
niet aan de belangen van ajax!

Binnen ajax zitten mensen die weten dat ze er dan uitgegooid worden, die nu lachend
hun centen verdienen, maar weinig tot niets om ajax geven!
Welkom in de wereld die ajax heet........................
martymcfly
 martymcfly - zaterdag 19 september 2009 - 14:32   quote  deeplink  
Ik wil niks afdoen aan de prestaties van cruyff, maar volgens mij heeft cruyff geen flauw benul van hoe het erin de moderne voetbal wereld aan toe gaat. Ja daar moet de trainer niet meer alleen verstand hebben van voetbal maar moet hij een soort manager zijn. Omdat hij een team moet zien te smeden van pakweg 25 opzich zelfde staande bedrijfjes, ook wel voetballers genoemd, die niet meer spelen voor clubliefde maar om er zelf beter van te worden en of dat nou ajax is of Club huppelpup uit engeland maakt ze niet zoveel uit. Kijk naar heitinga verruilt eerst ajaxc in voor atletico madrid en zit nu bij Everton!! vroeger was dit nooit gebeurd. Cruyff kan nog zoveel betekent hebben, maar hij heeft een in mijn ogen wat gedateerde kijk op voetbal. En lijkt hij me nou niet iemand met een ruggegraat bij het eerste zuchtje tegenspraak pakt hij als een verongelijkt kind zijn spullen op en laat anderen de rotzooi weer opruimen, maar wel vanuit de telegraaf iedere week in zijn column over ajax zeiken. Als hij echt zo goed was geweest en geweten had hoe het moet dan was hij wel gebleven en had gevochten en gestreden om zijn visie waar te maken, want dat is ook het moderne voetbal er moet rekening gehouden worden met heel veel meer facetten en dat heeft Cruyff nu niet meer in zich.
Verder vindt ik het overigens onzin om nu al te vermelden dat Ajax geen progressie boekt, daar kun je nu nog niks over zeggen. Mijns inziens is Jol precies de goede man om Ajax op de rit te krijgen, maar geef hem de tijd. Het is echt niet mogelijk om tien jaar wanbeleid in drie maanden om te draaien. Hij heeft te maken met een erfenis zowel als spelersmateriaal als aan organisatie waar veel aan moet gebeuren. En volgens mij gaat het hem lukken. Wat ik in ieder geval zie is meer een team dan vorig jaar. Wedstrijden die vorig jaar bijvoorbeeld verloren waren gegaan,(heracles uit, timisoara thuis) worden nu gewonnen of gelijk gespeeld. Ten tweede zoals van den boog en Jol ook deze week weer vroegen ze hebben de steun nodig van de supporters en niet dit eindeloos gezeik. Laten we nou eerst dit seizoen eens afwachten en niet al na drie maanden de volgende trainer en bestuur de laan uitsturen. GEDULD IS EEN SCHONE ZAAK
alibabba
 alibabba - zaterdag 19 september 2009 - 15:35   quote  deeplink  
Geduld is zeker een schone zaak, daar ben ik me terdege van bewust!
Ik wacht de aankomende maanden geduldig af, maar ik voorspel jou nu al dat we
met de winterstop een onoverbrugbare achterstand hebben op de concurrentie!

Ik wil positief over ajax zijn, maar als het niet positief is wil het niet zeggen dat ik loop te zeiken! Ik geef een mening, zoals ik erover denk!
Ik zou willen dat ik er volledig naast zit en hoop dat ik het helemaal verkeerd zie!
De tijd zal het leren......
remco k
 remco k - zaterdag 19 september 2009 - 16:17   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 - 14:32 schreef martymcfly het volgende:
Ik wil niks afdoen aan de prestaties van cruyff, maar volgens mij heeft cruyff geen flauw benul van hoe het erin de moderne voetbal wereld aan toe gaat. Ja daar moet de trainer niet meer alleen verstand hebben van voetbal maar moet hij een soort manager zijn. Omdat hij een team moet zien te smeden van pakweg 25 opzich zelfde staande bedrijfjes, ook wel voetballers genoemd, die niet meer spelen voor clubliefde maar om er zelf beter van te worden en of dat nou ajax is of Club huppelpup uit engeland maakt ze niet zoveel uit. Kijk naar heitinga verruilt eerst ajaxc in voor atletico madrid en zit nu bij Everton!! vroeger was dit nooit gebeurd. Cruyff kan nog zoveel betekent hebben, maar hij heeft een in mijn ogen wat gedateerde kijk op voetbal. En lijkt hij me nou niet iemand met een ruggegraat bij het eerste zuchtje tegenspraak pakt hij als een verongelijkt kind zijn spullen op en laat anderen de rotzooi weer opruimen, maar wel vanuit de telegraaf iedere week in zijn column over ajax zeiken. Als hij echt zo goed was geweest en geweten had hoe het moet dan was hij wel gebleven en had gevochten en gestreden om zijn visie waar te maken, want dat is ook het moderne voetbal er moet rekening gehouden worden met heel veel meer facetten en dat heeft Cruyff nu niet meer in zich.
Verder vindt ik het overigens onzin om nu al te vermelden dat Ajax geen progressie boekt, daar kun je nu nog niks over zeggen. Mijns inziens is Jol precies de goede man om Ajax op de rit te krijgen, maar geef hem de tijd. Het is echt niet mogelijk om tien jaar wanbeleid in drie maanden om te draaien. Hij heeft te maken met een erfenis zowel als spelersmateriaal als aan organisatie waar veel aan moet gebeuren. En volgens mij gaat het hem lukken. Wat ik in ieder geval zie is meer een team dan vorig jaar. Wedstrijden die vorig jaar bijvoorbeeld verloren waren gegaan,(heracles uit, timisoara thuis) worden nu gewonnen of gelijk gespeeld. Ten tweede zoals van den boog en Jol ook deze week weer vroegen ze hebben de steun nodig van de supporters en niet dit eindeloos gezeik. Laten we nou eerst dit seizoen eens afwachten en niet al na drie maanden de volgende trainer en bestuur de laan uitsturen. GEDULD IS EEN SCHONE ZAAK
Cruiyff geen idee meer hoe het er in het moderne voetbal aan toe gaat??

Daarom gebrukite Rijkaard cruiyff als grote raadgever bij het winnen van de CL, daarom doet Gurdiola hetzelfde, hij spreekt Criuyff vaker over voetbal dan dat hij zijn eigen vrouw spreekt.

@alibabba ajax creert geen mogelijkheden door combinatie voetbal, waarom wordt suarez dan 2 keer voor de keeper gezet in de eerste 15 minuten.

En timosouora een niets zeggende club, volgens mij schakelden ze Shaktar donetsk uit en dat is de winnar van de ueafa cup, dus niet zo heel raar dat je daar maar weinig tegen creert.

Valt me wel vaker van je op dat je alles extreem negatief bekijkt, en hoelang is het geleden dat ajax 5 wedstrijden op rij de nul hield??

En als aja een westrijd gemakkelijk wint is het niet altijd zo dat het komt omdat de tegenstander heel zwak is, misschien komt dat dan wel door de kracht van ajax.

Nee sorry dat ik het zeg, maar als jij vind dat ajax geen progressie heeft geboekt moet je echt beter gaan kijken, want verdedigend staat het beter, nog niet perfect maar wel beter, het middenveld is goed in balans met Enoh en de Zeeuw, de aanvallers zijn nog wel een beetje zoekende maar daar gaat met de komst van pantelic wel verandering in komen, hij zal hopelijk sulejmani een beetje meetrekken omhoog en dan gaat dat zeker weten goe komen.
alibabba
 alibabba - zaterdag 19 september 2009 - 16:47   quote  deeplink  
Ik zei dat ik zelden goed combinatie-spel zie, dat is wat anders dan dat er geen mogelijkheden komen! Ik zeg ook niet dat timisoara een nietszeggende club is, ik zeg wel dat een goed ajax dit elftal moet kloppen!

Ik kijk altijd kritisch naar ajax, omdat ik wil dat ajax weer europese top word!
Ajax moet perfectie nastreven, daar is ajax groot mee geworden en dat komt niet terug als men de ogen binnen ajax niet opent!

Ajax hield 5 keer de nul, omdat de clubs waar ajax tegen speelde niet bij machte waren om ajax onder druk te zetten, ik wil het wel eens zien als ajax onder druk komt te staan! Dan zul je zien dat ajax verdedigend enorm tekort schiet!
De samenwerking tussen middenveld en aanval is ver te zoeken en het hele team straalt totaal geen rust uit!

Ik ben benieuwd of pantelic daar verandering in kan brengen, er is veel meer nodig dan alleen pantelic! Bovendien vraag ik me af of hij wel iets kan toevoegen aan dit ajax, want hij oogde als onbeholpen! Laten we hopen dat het niet weer een miskoop is, want dat kunnen we echt niet gebruiken!
remco k
 remco k - zaterdag 19 september 2009 - 18:30   quote  deeplink  
je praat nu al weer over het hopen dat iemand geen miskoop is, dat is bij voorbaat alweer negatief, en ooit eens bij nagedacht dat het mee de verdienste is van ajax dat ze niet onder druk kunnen worden gezet, aansluiting middenveld wordt juist steeds beter met oa de Zeeuw en De Jong, laatstgenoemde zou in mijn ogen veel meer speeltijd moeten krijgen, ook afgelopen donderdag was hij de meest dreigende middenvelder met een paar goed passes en en aantal knappe schoten op doel.

En doe nou niet alsof Het zo dramaitisch gesteld is met Sulejmani, Jol is hem gewoon heel rustig weer naar zijn top aan het brengen, die jongen is pas 20 jaar, dat vergeten hier een aantal mensen weleens.
alibabba
 alibabba - zaterdag 19 september 2009 - 18:48   quote  deeplink  
Ik wil het nog wel eens zien met pantelic! De aankomende maanden zal blijken of het de verdienste van ajax was dat ze niet onder druk werden gezet! Wat hebben we voor tegenstanders gehad, heb je daar al is over nagedacht?

Ik heb helemaal niks over sulejmani gepost, hij moet juist elke wedstrijd spelen!
freakie
 freakie - zaterdag 19 september 2009 - 18:52   quote  deeplink  
Alibabba pantelic is niet gekocht hij is transfervrij gekomen voor 1 JAAR! dus eigenlijk kan het geen miskoop worden.. zelfde als atouba.. dan hoe kan ajax zijn verdediging niet onder druk komen te staan?? als je daar telkens de tegestander de schuld voor wil geven.. Ik vindt dat beetje ver zoeken.. ajax scoord er niet 6 als ze slecht spelen.. middeveld en aanval moet inderdaad beter samenwerken.. met bal verlies tegenstander sneller omschakelen.. maaar daar moet jol aan werken dat is het lastigste in voetbal..
Robin
 Robin - zaterdag 19 september 2009 - 18:53   quote  deeplink  
Ali, niet huilen. Alweer zo'n kuttopic
freakie
 freakie - zaterdag 19 september 2009 - 18:56   quote  deeplink  
Ja alibabba.. heracles, groningen, nac, psv, rkc, sparta.. had jij ooit gedacht dat ajax zo makkelijk overeind zou kunnen blijven tegen groningen en nac? tegen psv was ajax ook niet slecht verdediging stond best aardig alleen ja als vrij trappen erin gaan is het jammer..
remco k
 remco k - zaterdag 19 september 2009 - 19:08   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 - 18:48 schreef alibabba het volgende:
Ik wil het nog wel eens zien met pantelic! De aankomende maanden zal blijken of het de verdienste van ajax was dat ze niet onder druk werden gezet! Wat hebben we voor tegenstanders gehad, heb je daar al is over nagedacht?

Ik heb helemaal niks over sulejmani gepost, hij moet juist elke wedstrijd spelen!
Groningen uit nooit makkelijk, en uiteindelijk een heel makkelijke overwinning.
nac thuis nooit makkelijk
Psv uit, gewoon heel aantrekkelijke wedstrijd die ajax ook gewoon winnen had kunnen afsluiten, we verliezen die pot door een aantal fouten van Urby en Stekelenburg, Urby speelt inmiddels mede door dit soort foutn gewoon weer als linksback en doet dit zeer behoorlijk.

Volgens mij ging deze discussie er trouwens niet om hoe goed ajax al dan niet is maar over het feit dat er al dan niet progressie word geboekt, en dat is wel degelijk het geval.
alibabba
 alibabba - zaterdag 19 september 2009 - 19:09   quote  deeplink  
Pantelic is er nu, ze halen 'm niet om bananen te plukken! Hij verdient een godsvermogen en ik vraag me af of hij ajax kan helpen...de tijd zal het leren!

De enigste wedstrijd die er om deed was psv en als jij zegt dat toen de verdediging
goed stond, zeg je maar wat! In die wedstrijd werd al veel duidelijk en tot aan de winterstop zal ajax nog veel getest worden!

Pas dan kunnen we concluderen wie er gelijk heeft!
Patrick Buisman
 Patrick Buisman - zaterdag 19 september 2009 - 20:32   quote  deeplink  
laten we dan maar tot aan de winterstop wachten met verder discussieren...
remco k
 remco k - zaterdag 19 september 2009 - 20:50   quote  deeplink  
nogmaals volgens mij ging dit topic over het feit of ajax progressie boekt niet over hoe goed we al dan niet zijn.
alibabba
 alibabba - zaterdag 19 september 2009 - 21:54   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 - 20:50 schreef remco k het volgende:
nogmaals volgens mij ging dit topic over het feit of ajax progressie boekt niet over hoe goed we al dan niet zijn.
Precies, ik vind dat er inhoudelijk verdomd weinig word gereageerd op datgene waarmee
ik deze topic ben gestart!

Het lijkt wel of iedereen mijn mening deelt!
remco k
 remco k - zondag 20 september 2009 - 11:36   quote  deeplink  
of mensen vinden het onzinnig om op dit topic te reageren juist omdat ze denken dat je gek bent:-)
Per4manc
 Per4manc - zondag 20 september 2009 - 11:53   quote  deeplink  
Er wordt wel degelijk progressie geboekt. Wat ze nu laten zien is al beter dan wat ze vorig jaar presteerden. Niet zozeer qua punten, maar ook het spel is beter. Maar laten we realistisch zijn. De tijden dat Ajax de CL kon winnen zijn lang achter ons. De sport Voetbal is verder gegroeid. Tijd dat jullie ook mee gaan. Leg je neer bij de feiten en blijf niet dagdromen. Winnen is waar het om gaat, hoe ze winnen komtop de 2e plaats. Wil je mooi voetbal, ga dan naar Barcelona.
En over Cruiff, Praten over voetbal is makkelijk. Wij doen het hier allemaal. Alleen zelf iets neerzetten is wat anders. En dat heeft Cruiff al heel lang niet neer gedaan.En hij zoekt ook ieder excuus im dat niet te hoeven doen.
remco k
 remco k - zondag 20 september 2009 - 11:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 september 2009 - 11:53 schreef Per4manc het volgende:
Er wordt wel degelijk progressie geboekt. Wat ze nu laten zien is al beter dan wat ze vorig jaar presteerden. Niet zozeer qua punten, maar ook het spel is beter. Maar laten we realistisch zijn. De tijden dat Ajax de CL kon winnen zijn lang achter ons. De sport Voetbal is verder gegroeid. Tijd dat jullie ook mee gaan. Leg je neer bij de feiten en blijf niet dagdromen. Winnen is waar het om gaat, hoe ze winnen komtop de 2e plaats. Wil je mooi voetbal, ga dan naar Barcelona.
En over Cruiff, Praten over voetbal is makkelijk. Wij doen het hier allemaal. Alleen zelf iets neerzetten is wat anders. En dat heeft Cruiff al heel lang niet neer gedaan.En hij zoekt ook ieder excuus im dat niet te hoeven doen.
waarom prijst de president van Barca hem dan zo vaak over zijn betrokkenheid en visie bij de club, hij geeft zelfs aan dat Cruiyff heel dicht betrokken was bij de afgelopen 2 coaches, en de president geeft zelfs aan dat het 2 keer winnen van de Cl in 5 jaar mede komt door de visie van Cruiyff die je door heel de club weer tegenkomt.
alibabba
 alibabba - zondag 20 september 2009 - 12:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 september 2009 - 11:36 schreef remco k het volgende:
of mensen vinden het onzinnig om op dit topic te reageren juist omdat ze denken dat je gek bent:-)
Leuke reactie, we zullen de aankomende maanden wel eens zien wie hier gek is!
Per4manc
 Per4manc - zondag 20 september 2009 - 12:55   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 september 2009 - 11:58 schreef remco k het volgende:

[..]

waarom prijst de president van Barca hem dan zo vaak over zijn betrokkenheid en visie bij de club, hij geeft zelfs aan dat Cruiyff heel dicht betrokken was bij de afgelopen 2 coaches, en de president geeft zelfs aan dat het 2 keer winnen van de Cl in 5 jaar mede komt door de visie van Cruiyff die je door heel de club weer tegenkomt.
Dat leg ik nou net uit! Kwestie van lezen. Een visie hebben is 1 ding, maar die visie omzetten naar resultaten is war anders. Cruiff steekt z'n nek nooit uit en gaat dus ook nooit op z'n bek. Tuurlijk zegt de president dat Cruiff grote invloed heeft. Cruiff heeft een grote supporters aanhang en dat levert zieltjes op bij de volgende verkiezing. Politiek..politiek.
remco k
 remco k - zondag 20 september 2009 - 13:40   quote  deeplink  
Hij bemoeit zich daar ook echt met het voetbal, hij heeft zelfs een officiele functie bij barca als adviseur, je zegt een kwestie van lezen, als ik dat doe kom ik echt tot de conclusie dat je redelijk negatief bent over Cruiyff.
martymcfly
 martymcfly - zondag 20 september 2009 - 14:14   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 september 2009 - 12:55 schreef Per4manc het volgende:

[..]

Dat leg ik nou net uit! Kwestie van lezen. Een visie hebben is 1 ding, maar die visie omzetten naar resultaten is war anders. Cruiff steekt z'n nek nooit uit en gaat dus ook nooit op z'n bek. Tuurlijk zegt de president dat Cruiff grote invloed heeft. Cruiff heeft een grote supporters aanhang en dat levert zieltjes op bij de volgende verkiezing. Politiek..politiek.
het lijkt wel alsof je liever je gelijk krijgt dat ajax geen progressie boekt en dus zometeen rond de 8ste plaats staat, dan te willen zien dat er buiten jou mening ook nog andere meningen zijn en in ieder geval geduld hebben en iemand gewoon rustig zijn werk laten doen in plaats van nu alweer te gaan zeiken
martymcfly
 martymcfly - zondag 20 september 2009 - 16:14   quote  deeplink  
geen progressie 3-0 tegen vvv waar psv rhuis nog met 3-3 gelijk speelde als je verder nog wat onzinnigs te melden heb alibabba dan horen we het wel weer
alibabba
 alibabba - zondag 20 september 2009 - 16:56   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 september 2009 - 16:14 schreef martymcfly het volgende:
geen progressie 3-0 tegen vvv waar psv rhuis nog met 3-3 gelijk speelde als je verder nog wat onzinnigs te melden heb alibabba dan horen we het wel weer
Wij spreken mekaar met de winterstop!
remco k
 remco k - zondag 20 september 2009 - 17:03   quote  deeplink  
en altijd weer op zoek naar iets negatiefs, ajax moet inderdaad nog veel moeilijkere tegenstanders zoals AZ, Feijnoord, Twente, Utrecht, Heerenveen. maar het progressie boeken gaat niet om de stand op de ranglijst maar om de manier van spelen en het langzaam beter worden, vorig jaar hadden we een wedstrijd als deze tegen vvv niet met 4-0 gewonnen, maar waarschijnlijk gelijk gespeeld of verloren.
Pietje
 Pietje - zondag 20 september 2009 - 17:08   quote  deeplink  
Ik zie de progressie wel! Met name in de verdediging. Vijf van de zeven wedstrijden geen tegendoelpunt. Vergelijk dat eens met de afgelopen twee seizoenen..! Dat noem ik dus wel degelijk progressie.
remco k
 remco k - zondag 20 september 2009 - 18:02   quote  deeplink  
inderdaad!!
ajax
 ajax - zondag 20 september 2009 - 18:06   quote  deeplink  
Daar gaan we weer! alibabba?? het is weer een topic van niks...we staan 1 punt achter en het team is in opbouw en dan nu weer moord en brand roepen..steun de club een keer i.p.v. steeds ZEIKEN!
Frankajax410
 Frankajax410 - zondag 20 september 2009 - 18:25   quote  deeplink  
Uhm Alibaba, je benadert alles negatief.
Ik vind het eigenlijk raar om nu al te zeggen dat ajax geen progressie boekt. Het is het begin van het seizoen en ajax staat 1 punt achter op de nr. 1 en heeft een doelsaldo van +17.

Ik denk alibaba, dat je sommige dingen ook gewoon te critisch bekijkt.
410
 410 - zondag 20 september 2009 - 18:48   quote  deeplink  
Er zit zeker progressie in..
Weet niet waar sommige van jullie na kijken.?
Ajax komt er weer helemaal bovenop
alibabba
 alibabba - zondag 20 september 2009 - 20:55   quote  deeplink  
Ik zou willen dat ajax progressie boekte, maar ik zie het echt niet!
Vandaag wint ajax wel, maar ben eens realistisch!! Ik ben zelf in venlo geweest en als ik ajax zie spelen word ik echt niet vrolijk!

Na de 0-1 heb ik een ajax gezien, wat door vvv in de verdrukking werd geduwd!
Het is dat vvv faalde in de afwerking, anders hadden we echt niet gewonnen!

We krijgen over een aantal weken sterkere tegenstanders en dan word veel duidelijk!
Dit ajax word 100% geen kampioen, dat is mij allang duidelijk, hoe graag ik het ook wil!

Wie zegt dat ik de club niet steun, weet niet waarover ie praat, van zo'n opmerkingen word ik misselijk!

Ik vind het ook heel frappant dat men na een gewonnen wedstrijd ineens begint te reageren op hetgeen waarom ik deze topic ben gestart, dat is wel heel gemakkelijk!
remco k
 remco k - zondag 20 september 2009 - 21:39   quote  deeplink  
vvv faalde niet in de afwerking, het heeft maar 1 kans gehad, in italie speelt iedere topploeg op deze manier, zorgen dat de tegenstander wienig kansen krijgen en zelf alles afmaken..
nummer10
 nummer10 - maandag 21 september 2009 - 08:05   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 - 19:09 schreef alibabba het volgende:
Pantelic is er nu, ze halen 'm niet om bananen te plukken! Hij verdient een godsvermogen en ik vraag me af of hij ajax kan helpen...de tijd zal het leren!

De enigste wedstrijd die er om deed was psv en als jij zegt dat toen de verdediging
goed stond, zeg je maar wat! In die wedstrijd werd al veel duidelijk en tot aan de winterstop zal ajax nog veel getest worden!

Pas dan kunnen we concluderen wie er gelijk heeft!
pantelic kost 1 mil voor 1 jaar... hoezo gods vermogen ? wat een onzin... daarbij het is geld wat we van luque krijgen... je moet niet zo dramatisch doen... Ajax begint nu pas vorm te krijgen er staan telkens 8 man dezelfde in en na 6 rondes kan je nog niet zeggen of ajax progressie boekt of niet.. ze hebben nog een zware wedstrijd in de benen van donderdag en dan toch nog 4 maal scoren.. honda die onzichtbaar was door goed werk van Anita.. dus ik snap je punt niet..
nummer10
 nummer10 - maandag 21 september 2009 - 08:08   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 september 2009 - 21:39 schreef remco k het volgende:
vvv faalde niet in de afwerking, het heeft maar 1 kans gehad, in italie speelt iedere topploeg op deze manier, zorgen dat de tegenstander wienig kansen krijgen en zelf alles afmaken..
inderdaad remco en dat was met het oog op vermoeidheid van afgelopen donderdan.. de maandag training word nie voor niks gecanceld en alleen een uitloop training gegeven.. (dat was dat de ajacieden uit konden slapen) en net wat remco zegt en jol ook aangaf dat ze zo speelde was bewust... het leek erop dat VVV meer grip op de wedstrijd kreeg maar ze speelde bewust zo..
martymcfly
 martymcfly - maandag 21 september 2009 - 10:12   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 september 2009 - 16:56 schreef alibabba het volgende:

[..]

Wij spreken mekaar met de winterstop!
als je nou een keer goed leest man dus nu goed lezen!!!! een team opbouwen gaat niet in 6 maanden als je er 10 jaar wanbeleid op hebt zitten. wees nou eens een keer geduldig jol moet de tijd krijgen om een goed team op te bouwen zoiets kost tijd dus ook met de winterstop zal nog niet alles vlekkeloos verlopen maar er zit zeker progressie in.en idd zoals al eerder gezegd werd ajax speelde bewust zo gisteren minimale inzet maximaal resultaat ze waren moe na de wedstrijd van donderdag en moeten woensdag alweer dus gewoon krachten sparen maar wel winnen dat lijhkt me al een progressie ten opzichte van vorig jaar daarbij misten ze ook nog enoh en gabri toch wel belangrijke spelers lijkt mij
Dev
 Dev - maandag 21 september 2009 - 10:50   quote  deeplink  
ik ben niet iemand die zich laat zien/horen in forums maar hier wil ik toch wel op reageren. Ik vind dat Ajax wel progressie toont. Alleen het feit dat spelers als kennedy en rommedahl vorig jaar afgeschreven waren en nu zowaar voor gevaar zorgen bij tegenstanders week in week uit, is al een progressie. Of ze uiteindelijk ajax waardig zijn, is een andere discussie, maar ze spelen beter als vorig jaar. Suarez verzilvert veel vaker zijn kansen als vorig jaar. Dat is progressie. De verdediging krijgt veel minder tegendoelpunten. en ja inderdaad ze hebben tot nu toe tegen de mindere goden gespeeld, maar vorig seizoen hebben ze tegen deze zelfde mindere goden meer tegendoelpunten gekregen als nu. En dat is progressie! Ajax haalt voor een paar prikkies vier spelers binnen die de potentie hebben een goede te worden en als ze miskopen zijn, dan is er weinig geld verloren gegaan. Ook een progressie in vergelijking met de afgelopen jaren. Ajax pakt een punt tegen timisoara en dat zou vorig jaar niet gebeurt zijn. Timisoara is kampioen van roemenie, een land met clubs die het de afgelopen drie/vier jaar steevast beter doen dan alle nederlandse clubs in europa. een club dat de eufa winner van vorig jaar verslaat, een club die een suikeroom heeft die miljoenen in het team heeft gepompt!!!! progressie dus als je daar een punt tegen pakt, dat ajax eigenlijk had moeten winnen is misschien zo, maar dat kan altijd gebeuren!
Enoh speelt beter als vorig jaar, de zeeuw is zowaar een goede aankoop. En zo zijn er nog meer progressies te noemen.
Of deze progressies genoeg zijn om meteen kampioen te worden, dat is een tweede vraag. Ik heb er tot nu toe redelijk vetrouwen in. Ik vind dat de verdediging nog moet groeien en dat er naast suarez nog iemand moet zijn die vaak scoort en vanuit het middenveld moet er aanvallend iemand zijn die zijn mannetje staat en helaas is aissati dat nog niet. (honda lijkt mij beter op die plaats) Maar ik heb meer vertrouwen in Jol dat hij deze spelers beter maakt dan , de zogenaamde " echte ajax-ieden" die we de afgelopen jaren hebben gehad zoals van basten en blind, die nu in de " leer " is bij jol.
En dan nog over cruiff. Een echte held, maar hij heeft in de afgelopen deccennia maar 1 keer echt geprobeert iets te veranderen bij ajax en bij de eerste de beste tegenspraak is hij er meteen mee gestopt. Deze tegenspraak kwam van van basten, iemand waarvan je zou zeggen dat cruijf best wel effe mee kan discussieren, aangezien ze beste vrienden zijn. Echter cruiff had hier geen zin in en is meteen vertrokken. Is dat dan een echte ajax man?? lijkt mij niet!! Tuurlijk als je tactisch advies geeft aan barcelona, een club dat zijn hand niet omdraait om 50 miljoen per speler uit te geven, dan is de kans vrij groot dat je nooit echt fout kunt zitten. En cruif is daar een god, in spanje zien ze niet de gaten in de onderbroek van een god. Vooral als je al jaren kampioen wordt en de Cl wint. En we weten niet eens wat voor advies hij geeft, voor hetzelfde geld, geeft hij alleen maar aan wat de kleuren van het nieuwe uitshirt moet zijn!!
Ik denk dat ajax dit seizoen een grotere kans maakt op de kampioensschap dan de afgelopen drie jaar en ik hoop dat ze het halen. Ze hebben tot nu toe alleen van psv verloren doordat zoutzak het ineens op zijn heupen kreeg en de twee beste vrij trappen van zijn leven produceerde. En dan kun je 100 miljoen aan de verdediging hebben uitgegeven, die ballen waren er toch ingegaan.
alibabba, je mag gelijk hebben in het feit dat ajax nog niet is waar het moet zijn om kampioen te worden, maar je kunt niet zeggen dat er geen progressie is. En je kunt, vooral europees gezien de situatie van vroeger niet meer vergelijken met nu. ploegen als timisoara, of bijvoorbeeld sporting portugal of shacktar donetsk, dat zijn ploegen die tegenwoordig meer kunnen kopen dan ajax en die de afgelopen jaren ontzettend zijn gegroeid. Er zijn geen ploegen meer die je zomaar effe wegspeeld.Dus ik ben blij met onze punt!! en dat zou jij ook moeten zijn!
Als laatste wil ik wel zeggen dat ik je mening over de bobo's bij ajax wel deel. Als je de afgelopen jaren bekijkt, hebben ze vaak slechte beslissingen gemaakt, maar ik ben bang dat het nog wel een tijdje zal duren voordat dat verandert. Geen enkele van die bobo's gaat zichzelf ontslaan, dus ik zou me maar meer druk gaan maken over de verrichtingen van het team. En ik ben benieuwd wat er in de winterstop nog aan verschuivingen binnen en buiten het team gaan gebeuren. Het zou me niet verbazen als er veel verschuivingen plaats vinden ( stuk of zeven spelers weg en twee/drie nieuwe spelers erbij)!
groet Dev
nummer10
 nummer10 - maandag 21 september 2009 - 11:20   quote  deeplink  
tjah niks meer op te zeggen :D
martymcfly
 martymcfly - maandag 21 september 2009 - 12:01   quote  deeplink  
heel mooi gezegd Dev helemaal mee eens
remco k
 remco k - maandag 21 september 2009 - 17:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 september 2009 - 10:50 schreef Dev het volgende:
ik ben niet iemand die zich laat zien/horen in forums maar hier wil ik toch wel op reageren. Ik vind dat Ajax wel progressie toont. Alleen het feit dat spelers als kennedy en rommedahl vorig jaar afgeschreven waren en nu zowaar voor gevaar zorgen bij tegenstanders week in week uit, is al een progressie. Of ze uiteindelijk ajax waardig zijn, is een andere discussie, maar ze spelen beter als vorig jaar. Suarez verzilvert veel vaker zijn kansen als vorig jaar. Dat is progressie. De verdediging krijgt veel minder tegendoelpunten. en ja inderdaad ze hebben tot nu toe tegen de mindere goden gespeeld, maar vorig seizoen hebben ze tegen deze zelfde mindere goden meer tegendoelpunten gekregen als nu. En dat is progressie! Ajax haalt voor een paar prikkies vier spelers binnen die de potentie hebben een goede te worden en als ze miskopen zijn, dan is er weinig geld verloren gegaan. Ook een progressie in vergelijking met de afgelopen jaren. Ajax pakt een punt tegen timisoara en dat zou vorig jaar niet gebeurt zijn. Timisoara is kampioen van roemenie, een land met clubs die het de afgelopen drie/vier jaar steevast beter doen dan alle nederlandse clubs in europa. een club dat de eufa winner van vorig jaar verslaat, een club die een suikeroom heeft die miljoenen in het team heeft gepompt!!!! progressie dus als je daar een punt tegen pakt, dat ajax eigenlijk had moeten winnen is misschien zo, maar dat kan altijd gebeuren!
Enoh speelt beter als vorig jaar, de zeeuw is zowaar een goede aankoop. En zo zijn er nog meer progressies te noemen.
Of deze progressies genoeg zijn om meteen kampioen te worden, dat is een tweede vraag. Ik heb er tot nu toe redelijk vetrouwen in. Ik vind dat de verdediging nog moet groeien en dat er naast suarez nog iemand moet zijn die vaak scoort en vanuit het middenveld moet er aanvallend iemand zijn die zijn mannetje staat en helaas is aissati dat nog niet. (honda lijkt mij beter op die plaats) Maar ik heb meer vertrouwen in Jol dat hij deze spelers beter maakt dan , de zogenaamde " echte ajax-ieden" die we de afgelopen jaren hebben gehad zoals van basten en blind, die nu in de " leer " is bij jol.
En dan nog over cruiff. Een echte held, maar hij heeft in de afgelopen deccennia maar 1 keer echt geprobeert iets te veranderen bij ajax en bij de eerste de beste tegenspraak is hij er meteen mee gestopt. Deze tegenspraak kwam van van basten, iemand waarvan je zou zeggen dat cruijf best wel effe mee kan discussieren, aangezien ze beste vrienden zijn. Echter cruiff had hier geen zin in en is meteen vertrokken. Is dat dan een echte ajax man?? lijkt mij niet!! Tuurlijk als je tactisch advies geeft aan barcelona, een club dat zijn hand niet omdraait om 50 miljoen per speler uit te geven, dan is de kans vrij groot dat je nooit echt fout kunt zitten. En cruif is daar een god, in spanje zien ze niet de gaten in de onderbroek van een god. Vooral als je al jaren kampioen wordt en de Cl wint. En we weten niet eens wat voor advies hij geeft, voor hetzelfde geld, geeft hij alleen maar aan wat de kleuren van het nieuwe uitshirt moet zijn!!
Ik denk dat ajax dit seizoen een grotere kans maakt op de kampioensschap dan de afgelopen drie jaar en ik hoop dat ze het halen. Ze hebben tot nu toe alleen van psv verloren doordat zoutzak het ineens op zijn heupen kreeg en de twee beste vrij trappen van zijn leven produceerde. En dan kun je 100 miljoen aan de verdediging hebben uitgegeven, die ballen waren er toch ingegaan.
alibabba, je mag gelijk hebben in het feit dat ajax nog niet is waar het moet zijn om kampioen te worden, maar je kunt niet zeggen dat er geen progressie is. En je kunt, vooral europees gezien de situatie van vroeger niet meer vergelijken met nu. ploegen als timisoara, of bijvoorbeeld sporting portugal of shacktar donetsk, dat zijn ploegen die tegenwoordig meer kunnen kopen dan ajax en die de afgelopen jaren ontzettend zijn gegroeid. Er zijn geen ploegen meer die je zomaar effe wegspeeld.Dus ik ben blij met onze punt!! en dat zou jij ook moeten zijn!
Als laatste wil ik wel zeggen dat ik je mening over de bobo's bij ajax wel deel. Als je de afgelopen jaren bekijkt, hebben ze vaak slechte beslissingen gemaakt, maar ik ben bang dat het nog wel een tijdje zal duren voordat dat verandert. Geen enkele van die bobo's gaat zichzelf ontslaan, dus ik zou me maar meer druk gaan maken over de verrichtingen van het team. En ik ben benieuwd wat er in de winterstop nog aan verschuivingen binnen en buiten het team gaan gebeuren. Het zou me niet verbazen als er veel verschuivingen plaats vinden ( stuk of zeven spelers weg en twee/drie nieuwe spelers erbij)!
groet Dev
helemaal mee eens, alleen over Cruiyff ben ik het niet met je eens, het is algemeen bekend, en Rijkaard heeft zelfs aangegeven dat hij de CL niet had gewonnen zonder de invloed van Cruiyff, dus hij is er wel degelijk dicht bij betrokken, hij heeft bij ajax al verschillende malen aangegeven hen te willen adviseren op voetbaltechnisch en bestuurlijk gebied, alleen is er toen door ajax geroepen dat er alleen in een officiele functie ruimte was voor Cruiyff, dit was het geval eind jaren 90 toen de slechte periode eigenlijk begon voor ajax.

Cruiyf is vorig seizoen inderdaad meteen gestopt bij ajax na een discussie met van Basten,
Echter als je kijkt naar de reden waarom Cruiyf toen stopte is dat ook vrij logisch, hij vind namelijk dat een goede club begint bij de jeugd en het bestuur daarvan, dit wou hij dus ook logischerwijs volledig omgooien, aangezien van Basten het hier niet mee eens was en de verantwoordelijke was op dat moment, konden deze twee grootheden niet tot een oplossing komen.
Cruiyff is toen dus gestopt omdat hij dat waar volgens hem het begin van een succesverhaal start niet tot uitvoering kon brengen. Het was dus een logisch effect dat hij opstapte, want hij moest iets doen waar hij niet achter staat/stond.
alibabba
 alibabba - maandag 21 september 2009 - 19:07   quote  deeplink  
Laten we met iedereen die ajax een warm hart toedraagt er het beste van hopen!
nummer10
 nummer10 - dinsdag 22 september 2009 - 09:28   quote  deeplink  
klopt helemaal remco.. alleen denk ik dat Jol ook vind dat het bij de jeugd begint en het op zijn manier gaat doen.. en ben ervan overtuigt dat het hem lukt MITS IEDEREEN HEM DE TIJD GEEFT !
remco k
 remco k - dinsdag 22 september 2009 - 18:58   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 - 09:28 schreef nummer10 het volgende:
klopt helemaal remco.. alleen denk ik dat Jol ook vind dat het bij de jeugd begint en het op zijn manier gaat doen.. en ben ervan overtuigt dat het hem lukt MITS IEDEREEN HEM DE TIJD GEEFT !
ik denk ook dat Jol het ook lukt alleen ging het daar niet om.
046afca
 046afca - zaterdag 24 juli 2010 - 14:19   quote  deeplink  
rome is ook niet in een dag gebouwd
remco k
 remco k - zaterdag 24 juli 2010 - 14:22   quote  deeplink  
beetje oud topic denk je niet

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3168
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax boekt geen progressie!

0.0068831