BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Tomasson: 'PSV maat te groot? Absoluut niet'

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
 Headliner  Headliner - maandag 21 september 2009 - 10:49
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

Tomasson: 'PSV maat te groot? Absoluut niet' (FR12.nl)

Stylzz
 Stylzz - maandag 21 september 2009 - 10:51   quote  deeplink  
Trainer Mario Been vond PSV een maatje te groot en had gehoopt dat zijn ploeg 'iets verder zou zijn'. Doelman Rob van Dijk liet optekenen dat Feyenoord 'niet veel te vertellen had' tegen de Eindhovenaren.

Slechts Jon Dahl Tomasson dacht daar zondag heel anders over. De Deen speelde in de top van Europa bij AC Milan, VfB Stuttgart en Villarreal. Met meer dan honderd interlands achter zijn naam, is hij gewend om de hand in eigen boezem te steken. ,,PSV een maatje te groot?,'' herhaalde hij na afloop de vraag in de Kuip. ,,Nee, absoluut niet! Wij verliezen deze wedstrijd puur omdat wij zelf faalden. Iedereen mag zeggen dat PSV beter is dan Feyenoord, maar ik denk daar heel anders over.''

Het was de opvallende analyse van een speler die koortsachtig op zoek is naar eerherstel. Net als de club beleefde Tomasson vorig jaar een rampseizoen. Maar sinds de entree van Mario Been in de Kuip is alles anders. Het pakken van een ticket voor Europees voetbal is het doel. Maar de ervaren Deen wil meer. ,,Wij hebben in een topwedstrijd gewoon de doelpunten weggegeven,'' zegt hij. ,,Daar waren echt grote fouten bij. Dan staat het snel 0-2 en wordt het lastig. Maar dat gebeurde niet door geweldig spel van PSV.''

Tomasson had na de pauze de spanning terug kunnen brengen. De spits kopte op de voeten van doelman Andreas Isaksson, waar aannemen op de borst en uithalen een betere optie was geweest. ,,De eerste helft was wel heel erg mager,'' analyseerde Tomasson. ,,De tweede helft was qua strijd wel iets beter, maar het was nog te mager. Bovendien rekte PSV erg veel tijd. Isaksson heeft wel tien minuten gewonnen. Ja, daar maak ik mij kwaad om.''

Waar de Deen wel aansluiting vond bij de mening van zijn trainer en ploeggenoot Rob van Dijk, was op het punt dat er geen paniek hoeft te ontstaan. ,,Iedereen is teleurgesteld. We wilden zo graag laten zien hoe ver wij al zijn. Dan doet 1-3 pijn. Maar dat is voetbal. We zijn ondanks dit verlies goed begonnen aan het seizoen. De nederlaag moeten wij scherp analyseren. En het is prettig dat er donderdag een bekerwedstrijd op het programma staat. Tegen Harkemase Boys kunnen wij de teleurstelling weer wegspelen.''

Mario Been toverde een flauwe glimlach op zijn gezicht toen de stelling werd geopperd dat Feyenoord misschien wel beter af is met een rol in de slipstream van de koploper(s). ,,Misschien, maar neem van mij aan dat ik hier graag had gewonnen,'' lachte Been. ,,PSV heeft meer voetbalgogme in huis, dat is duidelijk.''

Het zijn details die een grote rol spelen. Zoals Sekou Cissé die al twee weken speelde en trainde met een voetblessure, zonder clubarts Casper van Eijck een seintje te geven. ,,Sekou is een introverte jongen. In de rust gaf hij aan toch weer veel last te hebben.''

De oefenmeester bracht de jonge talenten Diego Biseswar en Georginio Wijnaldum binnen de lijnen, maar die hielden het veld nooit breed. ,,En we speelden veel de lange bal en daar is André Ooijer dol op. We pakken de draad donderdag weer op tegen Harkemase Boys.''

Dat zal gebeuren met enkele spelers die gisteren nog moesten toekijken. Zoals de Serviër Stefan Babovic, die op de tribune zat. Naast hem zat landgenoot Aleksander Ignjatovic, de enige speler uit de A-selectie die zich vanavond gewoon bij Jong Feyenoord/Excelsior moet melden voor het bekerduel met Jong NAC.
Stylzz
 Stylzz - maandag 21 september 2009 - 10:52   quote  deeplink  
Toch geinig.
Jappie_FEY
 Jappie_FEY - maandag 21 september 2009 - 18:02   quote  deeplink  
zoveel beter was psv ook niet........
Red
 Red - maandag 21 september 2009 - 18:25   quote  deeplink  
Lach me maar uit maar ik vond PsV echt niks niet beter. Ik vind alleen dat er enkele spelers op het veld stonden die mij niet de indruk gaven er voor de volle 110% voor te gaan en er werden veel te veel fouten gemaakt.
Ik had na de 0-1 echt niet het gevoel dat dit al een verloren wedstrijd was en zelfs na de 0-2 had ik nog enigzins hoop. Deze goals kwamen vrij onverwacht en niet geheel volgens verhouding, ook al speelde we slap. (8% meer balbezit, een aantal schoten en doelpogingen meer, meer corners en meer overtredingen)

Ik hoopte op meer schoten op doel gezien PsV een gigantische grabbelaar tussen die 2 palen heeft staan. Spelers als een de Guzman, Gini, Tomasson, Biseswar hebben een lekkere schot in de voet, waarom dan niet eens wat vaker schieten richting die grabbelaar?

Tomassson heeft gelijk, het lag aan ons zelf.
hotjumper
 hotjumper - maandag 21 september 2009 - 18:29   quote  deeplink  
ik heb het idee dat ze overgeconcentreerd waren, waardoor ze niet echt onbevangen aan de wedstrijd begonnen, er werd te slordig gespeeld, waardoor je al snel achter de feiten aan liep
FTID!!!
 FTID!!! - maandag 21 september 2009 - 19:06   quote  deeplink  
Kwaliteit hebben we wel maar voor een echt hecht perfect draaiend team hebben we meer tijd nodig. Vergeet niet van hoe ver we hebben moeten komen! Ik ben dan ook nog steeds alles behalve ontevreden. Het hele seizoen draait niet om 1 wedstrijd.
hotjumper
 hotjumper - maandag 21 september 2009 - 22:19   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 september 2009 - 19:06 schreef FTID!!! het volgende:
Kwaliteit hebben we wel maar voor een echt hecht perfect draaiend team hebben we meer tijd nodig. Vergeet niet van hoe ver we hebben moeten komen! Ik ben dan ook nog steeds alles behalve ontevreden. Het hele seizoen draait niet om 1 wedstrijd.
precies, wat belangrijk is hoe ze het hierna oppakken, als ze nu niet vervallen in een negatieve reeks dan hebben we al een hoop gewonnen ten opzichte van de afgelopen seizoenen.
derq
 derq - maandag 21 september 2009 - 22:26   quote  deeplink  
jahoor... en negers zijn ook niet zwart...
hotjumper
 hotjumper - maandag 21 september 2009 - 22:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 september 2009 - 22:26 schreef derq het volgende:
jahoor... en negers zijn ook niet zwart...
dat schijnt inderdaad een mythe te zijn
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 21 september 2009 - 22:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 september 2009 - 22:26 schreef derq het volgende:
jahoor... en negers zijn ook niet zwart...
Vaker bruin maar ook ik ben niet in paniek,alleen
Al Ahmadi daar begin mij een beetje zorgen over te maken..
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 22 september 2009 - 08:42   quote  deeplink  
ik niet.
KKL
 KKL - dinsdag 22 september 2009 - 09:26   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 september 2009 - 18:29 schreef hotjumper het volgende:
ik heb het idee dat ze overgeconcentreerd waren, waardoor ze niet echt onbevangen aan de wedstrijd begonnen, er werd te slordig gespeeld, waardoor je al snel achter de feiten aan liep
We hebben een leider nodig op het middenveld (El Ahmadi weg!), iemand die coacht en corrigeert....jawel een type Paul Bosvelt.
Met zo'n type speler erbij wordt je elftal 50% beter.
hotjumper
 hotjumper - dinsdag 22 september 2009 - 09:28   quote  deeplink  
maar waar vinden we die......
KKL
 KKL - dinsdag 22 september 2009 - 09:43   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 - 09:28 schreef hotjumper het volgende:
maar waar vinden we die......
Daar is Leo voor
ovi
 ovi - dinsdag 22 september 2009 - 10:12   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 - 09:43 schreef KKL het volgende:

[..]

Daar is Leo voor
Precies, laat dat maar aan Leo over.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3145
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Tomasson: 'PSV maat te groot? Absoluut niet'









0.0058679