BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: COLUMN - Leuk hoor, dat Feyenoorder zijn

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
Rovert
 Rovert - dinsdag 22 september 2009 - 21:17   quote  deeplink  
tip - ik mis humor
top - je beperkt je tot 1 onderwerp!!
FeyenoordRandwijk
 FeyenoordRandwijk - dinsdag 22 september 2009 - 21:20   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 - 21:17 schreef Rovert het volgende:
tip - ik mis humor
top - je beperkt je tot 1 onderwerp!!
Dat krijg je met die allochtonen van tegenwoordig!
Rovert
 Rovert - dinsdag 22 september 2009 - 21:22   quote  deeplink  
zeg dat wel
FeyenoordRandwijk
 FeyenoordRandwijk - dinsdag 22 september 2009 - 21:25   quote  deeplink  
PVV stemmer bij uitstek?'
Rovert
 Rovert - dinsdag 22 september 2009 - 21:30   quote  deeplink  
Ik stem al 49 jaar op de partij voor de dieren
FeyenoordRandwijk
 FeyenoordRandwijk - dinsdag 22 september 2009 - 21:40   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 - 21:30 schreef Rovert het volgende:
Ik stem al 49 jaar op de partij voor de dieren
Zijn we het toch ergens met elkaar eens.
Jappie_FEY
 Jappie_FEY - dinsdag 22 september 2009 - 21:53   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 - 20:48 schreef Rovert het volgende:

[..]

Dat zeg ik thuis ook altijd, in de hoop ermee weg te komen
jezus rovert, onder welke steen kom jij vandaan jongen?????
waar ben je geweest joh::D
Rovert
 Rovert - dinsdag 22 september 2009 - 22:18   quote  deeplink  
Ik heb met 70 maagden een paar dagen in een paradijs gezeten
Rovert
 Rovert - dinsdag 22 september 2009 - 22:18   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 - 21:40 schreef Komtwelgoedschatje het volgende:

[..]

Zijn we het toch ergens met elkaar eens.
is dat zo bijzonder dan?
Jappie_FEY
 Jappie_FEY - dinsdag 22 september 2009 - 22:19   quote  deeplink  
hahahaha.........dan had je nu HELP ONS wel helemaal vol geplakt, dus dat geloof ik niet. dus waar heb je uitgehangen????
Rovert
 Rovert - dinsdag 22 september 2009 - 22:21   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 - 22:19 schreef Jappie_FEY het volgende:
hahahaha.........dan had je nu HELP ONS wel helemaal vol geplakt, dus dat geloof ik niet. dus waar heb je uitgehangen????
heb ik ooit tegen jou gelogen?
Jappie_FEY
 Jappie_FEY - dinsdag 22 september 2009 - 22:28   quote  deeplink  
LIEG NIET!!!!!!!HAHAHAHA
Rovert
 Rovert - dinsdag 22 september 2009 - 22:30   quote  deeplink  
Jappie jappie jappie, ik zag je als mijn jongere broer die ik nooit gehad heb, ik zag jou als mijn erfgenaam, mijn consiglieri, mijn raadsman, mijn vertrouweling, je doet mij pijn met je woorden.
Jappie_FEY
 Jappie_FEY - dinsdag 22 september 2009 - 22:32   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 - 22:30 schreef Rovert het volgende:
........ mijn consiglieri..............
WATTE????
Jappie_FEY
 Jappie_FEY - dinsdag 22 september 2009 - 22:33   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 - 22:30 schreef Rovert het volgende:
Jappie jappie jappie, ik zag je als mijn jongere broer die ik nooit gehad heb, ik zag jou als mijn erfgenaam, mijn consiglieri, mijn raadsman, mijn vertrouweling, je doet mij pijn met je woorden.
je bent iedergeval wel met veel wijze woorden terug gekomen!!!!!hahahaha
Rovert
 Rovert - dinsdag 22 september 2009 - 22:33   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 - 22:32 schreef Jappie_FEY het volgende:

[..]

WATTE????
ik zag je dus als mijn Tom Hagen
Jappie_FEY
 Jappie_FEY - dinsdag 22 september 2009 - 22:40   quote  deeplink  
oh........hahahaha.....dank je......denk ik
Jappie_FEY
 Jappie_FEY - dinsdag 22 september 2009 - 22:44   quote  deeplink  
Een consigliere (meervoud: consiglieri) is een vertrouweling en raadgever van een maffiabaas. 's Werelds bekendste consigliere is waarschijnlijk de fictieve Tom Hagen uit de film The Godfather. In de maffiaserie The Sopranos is Silvio Dante de raadgever van maffiabaas Tony Soprano.

NOOIT GEWETEN DAT HET ZO GENOEMD WORDT.................

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 22 september 2009 door Jappie_FEY --
Jappie_FEY
 Jappie_FEY - dinsdag 22 september 2009 - 22:45   quote  deeplink  
dus je ziet mij als meerdere personen??

wist niet dat ik een gespleten persoonlijkheid had.........
hotjumper
 hotjumper - dinsdag 22 september 2009 - 23:38   quote  deeplink  
moet je je klassiekers eens goed leren.
Boudewijn
 Boudewijn - woensdag 23 september 2009 - 02:54   quote  deeplink  
Hier dan mijn opmerkingen:

Om te beginnen, maak beter gebruik van komma's want dat kan erg storend zijn tijdens het lezen:
http://www.onzetaal.nl/advies/kommaalgemeen.php , en dan met name "een komma geplaatst wordt als er bij het voorlezen een duidelijke pauze hoorbaar is".
Bijvoorbeeld de eerste zin 'Als amateurcolumnist, is het soms wel moeilijk om een onderwerp te kiezen' moet geen komma bevatten. Maar door de gehele tekst wordt er niet goed gebruik van gemaakt:
- En door het wondere ritueel, dat mij een geniale ingeving bezorgde, (eerste komma weglaten)
- Voor dat ik dat doe, moeten jullie weten dat ik gisteren Studio Voetbal zat te kijken, en ik een ontvlammende Leo zag (beide komma's weglaten)
- Anouk Hoogendijk, of Karim El Ahmadi (laat de 'of' weg, of de komma)
- lijkt het mij verstandig om er één ding uit te halen, waar ik (laat komma weg)
- autovrije middag, en daarna komen de leden (laat komma weg)
- Leo de Amsterdamse Rotterdammer, die met een vleugje arrogantie, Jack van Gelder de weg wijst (moet worden: Leo, de Amsterdamse Rotterdammer, die met een vleugje arrogantie Jack van Gelder de weg wijst)
De rest van de alinea's ga ik niet verder specificeren, maar je begrijpt me wel.

Dan zin 2:
"Meestal kijk ik af bij grote held Johan, maar soms bedenk ik ook zelf wel iets zinnigs."
- Ik wil je aanraden om het meer persoonlijker te houden. Johan (Cruijff neem ik aan) hoeft niet mijn held te zijn, dus zeg dan iets als 'mijn grote held Johan'.

Zin 3:
"En door het wondere ritueel, dat mij een geniale ingeving bezorgde, heb ik dit keer besloten iets over Feyenoord-PSV, van gisteren te verkondigen."
- Wat is jouw wondere ritueel dan?? En wat is de geniale ingeving?? Dat je besloten hebt om iets over Feyenoord-PSV te verkondigen? Zo geniaal is dat toch niet?

Zin: "Overdreven gevatheid vertraagt zich niet"
- Is dat een valide gezegde of uitdrukking ofzo? Ik ken het niet iig.

Zin: "Zal de gemeente Rotterdam leuk vinden, eerst organiseren ze een autovrije middag, en daarna komen de leden van koihoek.nl weer aanzetten."
- Ten eerste moet het 'dekoihoek.nl' zijn, ten tweede raad ik je aan om niet teveel forumleden namen te noemen. Misschien willen ze niet genoemd worden (hoewel ik denk dat het koi niet uitmaakt) maar vooral dat niet iedereen onze vaste forumleden kent. Als laatste staat een autovrije middag van afgelopen week nog erg ver weg van het kampioensfeest die Leo voorspelt. Ik zou dan eerder de verboden dancefeesten gebruiken aangezien dat ook voor de toekomst geldt en ook direct te maken heeft met overlast van voetbalsupporters.

Zin: "Misschien zien we Jack van Gelder over een paar jaar wel met Andries Knevel die een kampioensschaal in zijn hand heeft. Gestolen, maar teruggebracht."
- Het ontgaat mij een beetje wat Andries Knevel te maken heeft met de kampioensschaal. Toevallig heb ik Andries in VI gezien en weet ik sindsdien dat hij een echte Feyenoorder is, maar ik denk dat de meeste mensen dit niet weten of uberhaupt van hem verwachten. En wie heeft nou wat gestolen? Ik vermoed dat je bedoelt dat de kampioensschaal is gestolen door andere winnaars van voorgaande jaren en dat hij is teruggebracht nu Feyenoord op dat moment kampioen is geworden. Zou iets duidelijker mogen.

Zin: "en Leerdam is te laten zien"
- 'is' -> 'eens'

Zin: "Eigenlijk ging de wedstrijd precies zoals menigeen gedacht had moeten hebben"
- 'moeten hebben' hoort er niet achter.

Zin: startend met "Tegen beter weten in hopen we dat Feyenoord, PSV overklast met schitterend voetbal"
- Je gaat hier over naar tegenwoordige (toekomstige?) tijd, terwijl je daarvoor in de verleden tijd schreef (waren, thuishoorde, lukte). Hou het bij 1 tijd.

Zin: "Het maakt onze helden tegenwoordig meer uit of ze vanavond ketchup of mayonaise bij de friet nemen"
- Mijn gevoel zegt dat je er nog de tegenstelling erachter moet zetten, dus zoiets als 'bij de friet nemen dan dat ze willen strijden'. Maar ben er niet zeker van of dat taaltechnisch moet.

Zin: "Echter blijven wij met zijn alle Feyenoorder in voor en tegenspoed"
- 'met zijn alle' -> 'met z'n allen' (http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/541/)

En als laatste heb ik het vermoeden dat je de titel al had opgeschreven voordat je aan de tekst begon. De titel 'Leuk hoor, dat Feyenoorder zijn' dekt de lading op zich wel maar is niet specifiek genoeg denk ik. Deze titel zou bij elk stuk over Feyenoord toegepast kunnen worden. Ik zou iets wat pikanters en meer prikkelends kiezen als 'Leo wijst Jack van Gelder de weg naar de Coolsingel'.
Voordat je begint met een column bedenkt wat het onderwerp zal zijn, schrijf dan de tekst en nadat dat helemaal klaar is bedenk er dan een passende titel bij.

Dit waren mijn opmerkingen als niet-taalkundige dus wellicht praat ik soms onzin en nu moet je ook niet denken dat ik het stuk niets vind want integendeel. De onderwerpen en overgangen van de wedstrijd naar studio voetbal, naar leo, via jack, het suikerfeest, de kampioensschaal, de coolsingel en de politiekorpsen zijn samenhangend en gaan makkelijk leesbaar en interessant in elkaar over. Alleen nog even letten of studeren qua taal en je kan er (bijna) geld voor vragen!

Leer en ga door! :)
hotjumper
 hotjumper - woensdag 23 september 2009 - 06:02   quote  deeplink  
Goeie column Boudewijn
Milo
 Milo - woensdag 23 september 2009 - 11:09   quote  deeplink  
ppppppppfffffffffffff
Stylzz
 Stylzz - woensdag 23 september 2009 - 11:43   quote  deeplink  
Zin: "Echter blijven wij met zijn alle Feyenoorder in voor en tegenspoed"
- 'met zijn alle' -> 'met z'n allen' (http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/541/)

Doe de groeten aan snuitje.
FeyenoordRandwijk
 FeyenoordRandwijk - woensdag 23 september 2009 - 15:32   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 september 2009 - 02:54 schreef Boudewijn het volgende:
Hier dan mijn opmerkingen:

Om te beginnen, maak beter gebruik van komma's want dat kan erg storend zijn tijdens het lezen:
http://www.onzetaal.nl/advies/kommaalgemeen.php , en dan met name "een komma geplaatst wordt als er bij het voorlezen een duidelijke pauze hoorbaar is".
Bijvoorbeeld de eerste zin 'Als amateurcolumnist, is het soms wel moeilijk om een onderwerp te kiezen' moet geen komma bevatten. Maar door de gehele tekst wordt er niet goed gebruik van gemaakt:
- En door het wondere ritueel, dat mij een geniale ingeving bezorgde, (eerste komma weglaten)
- Voor dat ik dat doe, moeten jullie weten dat ik gisteren Studio Voetbal zat te kijken, en ik een ontvlammende Leo zag (beide komma's weglaten)
- Anouk Hoogendijk, of Karim El Ahmadi (laat de 'of' weg, of de komma)
- lijkt het mij verstandig om er één ding uit te halen, waar ik (laat komma weg)
- autovrije middag, en daarna komen de leden (laat komma weg)
- Leo de Amsterdamse Rotterdammer, die met een vleugje arrogantie, Jack van Gelder de weg wijst (moet worden: Leo, de Amsterdamse Rotterdammer, die met een vleugje arrogantie Jack van Gelder de weg wijst)
De rest van de alinea's ga ik niet verder specificeren, maar je begrijpt me wel.

Dan zin 2:
"Meestal kijk ik af bij grote held Johan, maar soms bedenk ik ook zelf wel iets zinnigs."
- Ik wil je aanraden om het meer persoonlijker te houden. Johan (Cruijff neem ik aan) hoeft niet mijn held te zijn, dus zeg dan iets als 'mijn grote held Johan'.

Zin 3:
"En door het wondere ritueel, dat mij een geniale ingeving bezorgde, heb ik dit keer besloten iets over Feyenoord-PSV, van gisteren te verkondigen."
- Wat is jouw wondere ritueel dan?? En wat is de geniale ingeving?? Dat je besloten hebt om iets over Feyenoord-PSV te verkondigen? Zo geniaal is dat toch niet?

Zin: "Overdreven gevatheid vertraagt zich niet"
- Is dat een valide gezegde of uitdrukking ofzo? Ik ken het niet iig.

Zin: "Zal de gemeente Rotterdam leuk vinden, eerst organiseren ze een autovrije middag, en daarna komen de leden van koihoek.nl weer aanzetten."
- Ten eerste moet het 'dekoihoek.nl' zijn, ten tweede raad ik je aan om niet teveel forumleden namen te noemen. Misschien willen ze niet genoemd worden (hoewel ik denk dat het koi niet uitmaakt) maar vooral dat niet iedereen onze vaste forumleden kent. Als laatste staat een autovrije middag van afgelopen week nog erg ver weg van het kampioensfeest die Leo voorspelt. Ik zou dan eerder de verboden dancefeesten gebruiken aangezien dat ook voor de toekomst geldt en ook direct te maken heeft met overlast van voetbalsupporters.

Zin: "Misschien zien we Jack van Gelder over een paar jaar wel met Andries Knevel die een kampioensschaal in zijn hand heeft. Gestolen, maar teruggebracht."
- Het ontgaat mij een beetje wat Andries Knevel te maken heeft met de kampioensschaal. Toevallig heb ik Andries in VI gezien en weet ik sindsdien dat hij een echte Feyenoorder is, maar ik denk dat de meeste mensen dit niet weten of uberhaupt van hem verwachten. En wie heeft nou wat gestolen? Ik vermoed dat je bedoelt dat de kampioensschaal is gestolen door andere winnaars van voorgaande jaren en dat hij is teruggebracht nu Feyenoord op dat moment kampioen is geworden. Zou iets duidelijker mogen.

Zin: "en Leerdam is te laten zien"
- 'is' -> 'eens'

Zin: "Eigenlijk ging de wedstrijd precies zoals menigeen gedacht had moeten hebben"
- 'moeten hebben' hoort er niet achter.

Zin: startend met "Tegen beter weten in hopen we dat Feyenoord, PSV overklast met schitterend voetbal"
- Je gaat hier over naar tegenwoordige (toekomstige?) tijd, terwijl je daarvoor in de verleden tijd schreef (waren, thuishoorde, lukte). Hou het bij 1 tijd.

Zin: "Het maakt onze helden tegenwoordig meer uit of ze vanavond ketchup of mayonaise bij de friet nemen"
- Mijn gevoel zegt dat je er nog de tegenstelling erachter moet zetten, dus zoiets als 'bij de friet nemen dan dat ze willen strijden'. Maar ben er niet zeker van of dat taaltechnisch moet.

Zin: "Echter blijven wij met zijn alle Feyenoorder in voor en tegenspoed"
- 'met zijn alle' -> 'met z'n allen' (http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/541/)

En als laatste heb ik het vermoeden dat je de titel al had opgeschreven voordat je aan de tekst begon. De titel 'Leuk hoor, dat Feyenoorder zijn' dekt de lading op zich wel maar is niet specifiek genoeg denk ik. Deze titel zou bij elk stuk over Feyenoord toegepast kunnen worden. Ik zou iets wat pikanters en meer prikkelends kiezen als 'Leo wijst Jack van Gelder de weg naar de Coolsingel'.
Voordat je begint met een column bedenkt wat het onderwerp zal zijn, schrijf dan de tekst en nadat dat helemaal klaar is bedenk er dan een passende titel bij.

Dit waren mijn opmerkingen als niet-taalkundige dus wellicht praat ik soms onzin en nu moet je ook niet denken dat ik het stuk niets vind want integendeel. De onderwerpen en overgangen van de wedstrijd naar studio voetbal, naar leo, via jack, het suikerfeest, de kampioensschaal, de coolsingel en de politiekorpsen zijn samenhangend en gaan makkelijk leesbaar en interessant in elkaar over. Alleen nog even letten of studeren qua taal en je kan er (bijna) geld voor vragen!

Leer en ga door! :)
Op een paar punten na ben ik het helemaal met je eens. Ik moet echt aan aan de komma's denken. Maar:

Theo Maassen bracht ooit in een uitzending met Jack van Gelder, de gestolen UEFA CUP van PSV terug. Het was een bekende PSV fan, daarom schreef ik hier een bekende Feyenoord fan op, die een paar weken geleden aandacht verwierf in VI.

Maar misschien te onduidelijk.

Bovendien was dat 'geniale ritueel' cynisch bedoelt.

Maar voor de rest ben ik het met je eens
hotjumper
 hotjumper - woensdag 23 september 2009 - 15:50   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 september 2009 - 15:32 schreef Komtwelgoedschatje het volgende:

[..]

Op een paar punten na ben ik het helemaal met je eens. Ik moet echt aan aan de komma's denken. Maar:

Theo Maassen bracht ooit in een uitzending met Jack van Gelder, de gestolen UEFA CUP van PSV terug. Het was een bekende PSV fan, daarom schreef ik hier een bekende Feyenoord fan op, die een paar weken geleden aandacht verwierf in VI.

Maar misschien te onduidelijk.

Bovendien was dat 'geniale ritueel' cynisch bedoelt.

Maar voor de rest ben ik het met je eens
dat het cynisch bedoeld was begrepen we wel, maar wat was het ritueel, waardoor je die geniale ingeving kreeg? dat was onduidelijk.
FeyenoordRandwijk
 FeyenoordRandwijk - woensdag 23 september 2009 - 16:17   quote  deeplink  
eh........................................................................................................................................................................

Nou, ik kan niet vaak een goed onderwerp bedenken, maar eens per jaar heb ik een 'speciale eh... kracht' die ervoor zorgt dat ik een goed onderwerp kan kiezen?
Stylzz
 Stylzz - donderdag 24 september 2009 - 08:01   quote  deeplink  
Hopelijk geen genitale ingeving...
KKL
 KKL - donderdag 24 september 2009 - 08:56   quote  deeplink  
simpel....teveel letters
hotjumper
 hotjumper - donderdag 24 september 2009 - 09:02   quote  deeplink  
hahahahahahaha

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3097
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: COLUMN - Leuk hoor, dat Feyenoorder zijn









0.0097060