BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: COLUMN - Blijf van de cultuur af!

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
FeyenoordRandwijk
 FeyenoordRandwijk - dinsdag 06 oktober 2009 - 20:12   quote  deeplink  
Blijf van de cultuur af!

Nee, ik heb Geert Wilders niet ingehuurd om dit voor me te schrijven. Natuurlijk is Gouda verkozen tot best verkozen woonplaats (voor allochtonen), maar het gaat dit keer niet over deze plaatselijke relschoppers. Dit keer gaat het over de algemene cultuur die voetbal zo aantrekkelijk maakt(te). Neem nou een simpele club als Ajax. Ooit was dit het walhalla van de arrogante vedettes. Bluffen tegenover je tegenstanders. In het rechterrijtje staan, en voetballen alsof je de Champions League onder je arm hebt. Tegenwoordig speelt Ajax uit op de counter. Het 4-3-3 weg. Een behoudende trainer, die voor de training naar de happy meal gaat en er met een Totally Spies popje uitkomt. Het Ajax merk, keurig in kostuum. Tegenwoordig zit je in een ´multifunctioneel´ trainingspak met bijpassende pet op de bank.

Dit is slechts een voorbeeld want ook bij ons Feyenoord gebeuren er rare dingen. Toen ik vorig jaar Hand in hand las, hoorde ik Gertjan Verbeek een hoop mooie woorden verkondigde. Feyenoord moest weer voetbal uitstralen. Alles moest om voetbal draaien. Je moest de sfeer van een amateurclub proeven. Dat laatste is dan toch nog gelukt, maar niet op de manier die Rambo voor ogen had. Met verbazing heb ik de weken die op het interview volgden de feiten waargenomen. Er kwam een speciaal ijsbad voor náár de wedstrijd. Dat zou de kleine wonden sneller genezen. GertJan zal het wel in één van z´n ´befaamde´ boeken hebben gelezen, maar ik weet niet of je Theo Lucius in een sauna van ijs moet zetten.

Verder wou onze geïmmigreerde Fries op Varkenoord speciale boompjes aanleggen. Waarom is mij en ook Peter Bosz nog steeds een raadsel, maar Peter was druk bezig de winst van de talentpools te verspillen, dus die zal er wel niet op gelet hebben. Ik weet niet precies hoe het gegaan is, maar heb wel mijn vermoedens. ´Binnen!´ ´Ik moest kloppen want de bel deed het niet.´ ´Ach maakt niet veel uit hoor, ik was net bezig om te kijken hoeveel El Ahmadi kost.´ ´El Ahmadi! Fantastische speler, goed schot en mooie acties in de 16!´ ´Zie je nou wel! De plaatselijke Iman van Enschede zei ook al dat het een goeie zou worden!´ ´Leuk, maar eigenlijk kom ik voor iets anders.´ ´Hoezo? Moeten we toch Jan Koller maar eens bellen?´ ´ Nee, ik kom vragen of we een paar boompjes kunnen planten op Varkenoord.´ ´Is goed! Wist je trouwens al dat Paris Hilton een nieuw designtasje heeft?´

Je zou toch denken dat Gertjan nu wel tijd over had om aan z´n woonboerderij te klussen. Echter was onze grote vriend nog niet klaar. Een complete verbouwing aan de fitnessruimte en de kleedkamer was het directe gevolg. Alles moest wijken voor Gertjan en z´n boeken, ook het minimuseum van eeuwige held Gerard Meijer. Tijdens deze verbouwingen werden de eerste oefenwedstrijden al gespeeld, en de nipte zege tegen outsider Barendrecht was voor Gertjan geen reden om te kijken of er iets niet klopte. Maar alles klopte toch? Jammer dat de halve selectie een MRI-scan moest ondergaan, maar dat was puur toeval.
Hoe de rest gegaan is dat weten we zelf wel. En ik weet dat het niet chique is om na te trappen, maar zoals Leen Looyen ooit al zei: Aan de cultuur mag je nooit iets veranderen.

AM

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 12 augustus 2018 door Boudewijn --
FeyenoordRandwijk
 FeyenoordRandwijk - dinsdag 06 oktober 2009 - 20:12   quote  deeplink  
Dit is de enige reactie!
FeyenoordRandwijk
 FeyenoordRandwijk - dinsdag 06 oktober 2009 - 20:17   quote  deeplink  
Deze dan!
Jappie_FEY
 Jappie_FEY - dinsdag 06 oktober 2009 - 20:20   quote  deeplink  
ben dit keer in de 3de zin gestopt, dus je gaat al vooruit...........
FeyenoordRandwijk
 FeyenoordRandwijk - dinsdag 06 oktober 2009 - 20:21   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 oktober 2009 - 20:20 schreef Jappie_FEY het volgende:
ben dit keer in de 3de zin gestopt, dus je gaat al vooruit...........
Sla het eerste stuk over, ben je toch bij zuid!
Jappie_FEY
 Jappie_FEY - dinsdag 06 oktober 2009 - 20:22   quote  deeplink  
sorry, je heb me motivatie weggehaald.......
FeyenoordRandwijk
 FeyenoordRandwijk - dinsdag 06 oktober 2009 - 20:24   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 oktober 2009 - 20:22 schreef Jappie_FEY het volgende:
sorry, je heb me motivatie weggehaald.......
Ik geef je er een lollie bij!
Jappie_FEY
 Jappie_FEY - dinsdag 06 oktober 2009 - 20:26   quote  deeplink  
ben jij die pedo uit eindhoven??.......
FeyenoordRandwijk
 FeyenoordRandwijk - dinsdag 06 oktober 2009 - 20:28   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 oktober 2009 - 20:26 schreef Jappie_FEY het volgende:
ben jij die pedo uit eindhoven??.......
ja
Jappie_FEY
 Jappie_FEY - dinsdag 06 oktober 2009 - 20:30   quote  deeplink  
jakkes..........toch geen jongetjes ook???
FeyenoordRandwijk
 FeyenoordRandwijk - dinsdag 06 oktober 2009 - 20:31   quote  deeplink  
hehehe

Reacties op column?
RUDE BOY
 RUDE BOY - dinsdag 06 oktober 2009 - 20:34   quote  deeplink  
als mensen willen reageren doen ze het wel...
je moet niet voortdurend naar complimentjes vissen
FeyenoordRandwijk
 FeyenoordRandwijk - dinsdag 06 oktober 2009 - 20:36   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 oktober 2009 - 20:34 schreef RUDE BOY het volgende:
als mensen willen reageren doen ze het wel...
je moet niet voortdurend naar complimentjes vissen
Ik wou even af van het ontopic-gelul, dat komt altijd op het eind van een topic. Ik hoef absoluut geen complimenten,,, maar zinvolle reacties in het begin, en niet dat een topic afdwaalt. Wel bedankt voor de reactie trouwens! XD :D
Jappie_FEY
 Jappie_FEY - dinsdag 06 oktober 2009 - 20:42   quote  deeplink  
je dwaalt zelf anders ook lekker af........
RUDE BOY
 RUDE BOY - dinsdag 06 oktober 2009 - 20:43   quote  deeplink  
graag gedaan, maak je veder geen zorgen... de tips en tops van rovert komen ongetwijfeld nog!
FeyenoordRandwijk
 FeyenoordRandwijk - dinsdag 06 oktober 2009 - 20:44   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 oktober 2009 - 20:42 schreef Jappie_FEY het volgende:
je dwaalt zelf anders ook lekker af........
voelen we ons beledigt XD
FeyenoordRandwijk
 FeyenoordRandwijk - dinsdag 06 oktober 2009 - 20:44   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 oktober 2009 - 20:43 schreef RUDE BOY het volgende:
graag gedaan, maak je veder geen zorgen... de tips en tops van rovert komen ongetwijfeld nog!
ik betwijfel het...
Jappie_FEY
 Jappie_FEY - dinsdag 06 oktober 2009 - 20:44   quote  deeplink  
ik zal wel effe ontopic reageren. vind je inleiding gewoon totaal ruk, waardoor ik gestopt ben met lezen........
FeyenoordRandwijk
 FeyenoordRandwijk - dinsdag 06 oktober 2009 - 20:46   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 oktober 2009 - 20:44 schreef Jappie_FEY het volgende:
ik zal wel effe ontopic reageren. vind je inleiding gewoon totaal ruk, waardoor ik gestopt ben met lezen........
hehehehehehehe

zo kennen we em weer
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - dinsdag 06 oktober 2009 - 20:47   quote  deeplink  
PFFFFFFFFFFFFFFFF!!!!!!!!!!
FeyenoordRandwijk
 FeyenoordRandwijk - dinsdag 06 oktober 2009 - 20:48   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 oktober 2009 - 20:47 schreef Feyenoord till i die het volgende:
PFFFFFFFFFFFFFFFF!!!!!!!!!!
bedankt!
Rovert
 Rovert - dinsdag 06 oktober 2009 - 20:57   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 oktober 2009 - 20:12 schreef Komtwelgoedschatje het volgende:
Blijf van de cultuur af!

Nee, ik heb Geert Wilders niet ingehuurd om dit voor me te schrijven. Natuurlijk is Gouda verkozen tot best verkozen woonplaats (voor allochtonen), maar het gaat dit keer niet over deze plaatselijke relschoppers. Dit keer gaat het over de algemene cultuur die voetbal zo aantrekkelijk maakt(te). Neem nou een simpele club als Ajax. Ooit was dit het walhalla van de arrogante vedettes. Bluffen tegenover je tegenstanders. In het rechterrijtje staan, en voetballen alsof je de Champions League onder je arm hebt. Tegenwoordig speelt Ajax uit op de counter. Het 4-3-3 weg. Een behoudende trainer, die voor de training naar de happy meal gaat en er met een Totally Spies popje uitkomt. Het Ajax merk, keurig in kostuum. Tegenwoordig zit je in een ´multifunctioneel´ trainingspak met bijpassende pet op de bank.

Dit is slechts een voorbeeld want ook bij ons Feyenoord gebeuren er rare dingen. Toen ik vorig jaar Hand in hand las, hoorde ik Gertjan Verbeek een hoop mooie woorden verkondigde. Feyenoord moest weer voetbal uitstralen. Alles moest om voetbal draaien. Je moest de sfeer van een amateurclub proeven. Dat laatste is dan toch nog gelukt, maar niet op de manier die Rambo voor ogen had. Met verbazing heb ik de weken die op het interview volgden de feiten waargenomen. Er kwam een speciaal ijsbad voor náár de wedstrijd. Dat zou de kleine wonden sneller genezen. GertJan zal het wel in één van z´n ´befaamde´ boeken hebben gelezen, maar ik weet niet of je Theo Lucius in een sauna van ijs moet zetten.

Verder wou onze geïmmigreerde Fries op Varkenoord speciale boompjes aanleggen. Waarom is mij en ook Peter Bosz nog steeds een raadsel, maar Peter was druk bezig de winst van de talentpools te verspillen, dus die zal er wel niet op gelet hebben. Ik weet niet precies hoe het gegaan is, maar heb wel mijn vermoedens. ´Binnen!´ ´Ik moest kloppen want de bel deed het niet.´ ´Ach maakt niet veel uit hoor, ik was net bezig om te kijken hoeveel El Ahmadi kost.´ ´El Ahmadi! Fantastische speler, goed schot en mooie acties in de 16!´ ´Zie je nou wel! De plaatselijke Iman van Enschede zei ook al dat het een goeie zou worden!´ ´Leuk, maar eigenlijk kom ik voor iets anders.´ ´Hoezo? Moeten we toch Jan Koller maar eens bellen?´ ´ Nee, ik kom vragen of we een paar boompjes kunnen planten op Varkenoord.´ ´Is goed! Wist je trouwens al dat Paris Hilton een nieuw designtasje heeft?´

Je zou toch denken dat Gertjan nu wel tijd over had om aan z´n woonboerderij te klussen. Echter was onze grote vriend nog niet klaar. Een complete verbouwing aan de fitnessruimte en de kleedkamer was het directe gevolg. Alles moest wijken voor Gertjan en z´n boeken, ook het minimuseum van eeuwige held Gerard Meijer. Tijdens deze verbouwingen werden de eerste oefenwedstrijden al gespeeld, en de nipte zege tegen outsider Barendrecht was voor Gertjan geen reden om te kijken of er iets niet klopte. Maar alles klopte toch? Jammer dat de halve selectie een MRI-scan moest ondergaan, maar dat was puur toeval.
Hoe de rest gegaan is dat weten we zelf wel. En ik weet dat het niet chique is om na te trappen, maar zoals Leen Looyen ooit al zei: Aan de cultuur mag je nooit iets veranderen.

Achmed Majid
tip: je hebt het weer over ajax, moet je echt mee kappen, voor mijn gevoel betrek je ajax erbij in elke column, nergens voor nodig. Nu zelfs in de 1e alinea.....

top: dat van die boompjes wist ik nog niet, nieuws in een column is goed, maak je de lezer blij mee

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 06 oktober 2009 door Rovert --
FeyenoordRandwijk
 FeyenoordRandwijk - dinsdag 06 oktober 2009 - 20:58   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 oktober 2009 - 20:57 schreef Rovert het volgende:

[..]

tip: je hebt het weer over ajax, moet je echt mee kappen, voor mijn gevoel betrek je ajax erbij in elke column, nergens voor nodig

top: dat van die boompjes wist ik nog niet, nieuws in een column is goed, maak je de lezer blij mee
hahahahahahahahahahaha

nja, ajax trekt me toch nog wel aan heur....

Wel leuk dat ik rovert blij maak, misschien moet ik hem een privé-bericht sturen dat mijn bericht beantwoord is!
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - dinsdag 06 oktober 2009 - 21:03   quote  deeplink  
BLIJ??????? WORD MANISCH DEPRESSIEF VAN DIE OUWE KUTZOOI!!!! Is wel weer eens lekker om flink te kunnen zeiken!
FeyenoordRandwijk
 FeyenoordRandwijk - dinsdag 06 oktober 2009 - 21:05   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 oktober 2009 - 21:03 schreef Feyenoord till i die het volgende:
BLIJ??????? WORD MANISCH DEPRESSIEF VAN DIE OUWE KUTZOOI!!!! Is wel weer eens lekker om flink te kunnen zeiken!
Dus jij vind toch dat El Ahmadi een goed schot heeft?
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - dinsdag 06 oktober 2009 - 21:08   quote  deeplink  
EL-DRAMADI!!!!! Schopt nog geen deuk in een pakkie boter!
FeyenoordRandwijk
 FeyenoordRandwijk - dinsdag 06 oktober 2009 - 21:08   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 oktober 2009 - 21:08 schreef Feyenoord till i die het volgende:
EL-DRAMADI!!!!! Schopt nog geen deuk in een pakkie boter!
oh
Jappie_FEY
 Jappie_FEY - dinsdag 06 oktober 2009 - 21:43   quote  deeplink  
ik heb je column nu helemaal gelezen, maar vind hem nietszeggend en slecht.

waarom nu over verbeek lullen?? had dat een half jaar terug gedaan, dan was het nog enigzins begrijpelijk. Verder zit er volgens mij geen betekenis of iets dergelijks achter dit stuk. geen boodschap. je heb het wel over cultuur, maar daar heb je het alleen over bij dat afwasmiddel. niet interessant......

peter bosz en verbeek interesseren me echt geen ene reet, volgende keer beter.........
hotjumper
 hotjumper - woensdag 07 oktober 2009 - 01:20   quote  deeplink  
.....Neem nou een simpele club als Ajax.

en ik ben gestopt met lezen
jozo
 jozo - woensdag 07 oktober 2009 - 02:41   quote  deeplink  
zzzz
Milo
 Milo - woensdag 07 oktober 2009 - 09:39   quote  deeplink  
Je weet wat ik er van vind!
craven
 craven - woensdag 07 oktober 2009 - 11:10   quote  deeplink  
Ik vindt het een beetje onsamenhangend, zit weinig lijn in... heb beter gezien...
FeyenoordRandwijk
 FeyenoordRandwijk - woensdag 07 oktober 2009 - 17:55   quote  deeplink  
oké oké

bij deze heb ik het NOOIT meer over 020!
Jappie_FEY
 Jappie_FEY - woensdag 07 oktober 2009 - 18:10   quote  deeplink  
hehe.........hij heeft het door.........

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5940
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: COLUMN - Blijf van de cultuur af!









0.0135030