BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: V.D.Boog en poen!!!!!!!!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
alibabba
 alibabba - zaterdag 24 oktober 2009 - 09:51   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 - 11:29 schreef nummer10 het volgende:
alibaba...

Problemen (1987-1991)
Het vertrek van sterspeler Van Basten naar AC Milan in de zomer 1987 verzwakte Ajax sportief echter teveel. PSV, met de ex-Ajacieden Arnesen, Lerby, Kieft, Vanenburg en Ronald Koeman in de gelederen, nam vanaf het seizoen 1987/88 definitief de macht over. Aan het eind van de jaren tachtig beleefde Ajax een roerige periode. Supportersrellen bij een UEFA Cup-duel tegen Austria Wien in de 1e ronde van het seizoen 1989/90 en een zwartgeldaffaire in het seizoen 1988/89, waarbij 9 ex-spelers uit de periode 1979-1988 betrokken zouden zijn geweest, leidden bijna tot de ondergang van de club. Het 1-1 gelijke spel thuis tegen Austria Wien werd omgezet in een reglementaire 0-3 thuisnederlaag, vanwege het Staafincident, zodat Ajax voor het restant van het seizoen 1989/90 uitgesloten werd voor Europees voetbal en in het seizoen 1990/91 mocht Ajax niet deelnemen aan het Europa Cup-toernooi voor landskampioenen. In het seizoen 1991/92 moest Ajax de 1e thuiswedstrijd in het UEFA Cup-toernooi op een neutraal terrein spelen, buiten Nederland, zonder publiek.

toen zaten ze nog niet op de beurs hoor... ik zeg niet dat de beurs nu nog goed is (aangezien het een voetbal club moet zijn in mijn ogen) maar je kan niet ontkennen dat de beurs ook goeie dingen heeft gedaan op financieel gebied..

voor de rest totaal eens met maxwell fan... een exorbitant bedrag (zou rond de 50 mil zijn) zou hij EVENTUEEL wegmogen.. jullie lijken de VI wel..
Ik grien van nummer10.....................
alibabba
 alibabba - zaterdag 24 oktober 2009 - 10:02   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 - 23:12 schreef voetballer55 het volgende:

[..]

wat is dit een onzinnege rekensom. van het seizoen 54/55 tot en met 64/65 2 x in 11 seizoenen dus ook 18,18% volgens mij was ook toen niet beurs genoteerd. het is maar net welke periode je pakt. Onzin dus.
Ik ben gewoon uitgegaan van de laatste 50 seizoenen. Dit lijkt mij heel reeel, maar wat jij wil; tel maar vanaf 54/55 t/m 97/98 en 98/99 t/m 08/09. Laat het verschil daarvan maar zien, of vind je het dan nog een onzinnige rekensom?
voetballer55
 voetballer55 - zaterdag 24 oktober 2009 - 13:06   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 - 10:02 schreef alibabba het volgende:

[..]

Ik ben gewoon uitgegaan van de laatste 50 seizoenen. Dit lijkt mij heel reeel, maar wat jij wil; tel maar vanaf 54/55 t/m 97/98 en 98/99 t/m 08/09. Laat het verschil daarvan maar zien, of vind je het dan nog een onzinnige rekensom?
ik laat je de periode zien van 54/55 tot 65/66 dat is net zo'n lange periode als die jij laat zien van 98/99 tot 08/09 daar zit geen verschil in.als je wilt vergelijken moet je het over dezelfde periodes doen.Als je dan van 66/67 tot 77/78 pakt kom je nog weer veel hoger uit dan je 45%. Maar als je toch gaat vergelijken moet je ook meenemen dat de hele voetbal markt verandert is transfersommen,gesloten grenzen sponsoring. het is gewoon een hele andere wereld geworden.
alibabba
 alibabba - zaterdag 24 oktober 2009 - 13:35   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 - 13:06 schreef voetballer55 het volgende:

[..]

ik laat je de periode zien van 54/55 tot 65/66 dat is net zo'n lange periode als die jij laat zien van 98/99 tot 08/09 daar zit geen verschil in.als je wilt vergelijken moet je het over dezelfde periodes doen.Als je dan van 66/67 tot 77/78 pakt kom je nog weer veel hoger uit dan je 45%. Maar als je toch gaat vergelijken moet je ook meenemen dat de hele voetbal markt verandert is transfersommen,gesloten grenzen sponsoring. het is gewoon een hele andere wereld geworden.
Welkom in jou wereld.............................................
Maxwell-fan
 Maxwell-fan - zaterdag 24 oktober 2009 - 14:39   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 - 09:44 schreef alibabba het volgende:

[..]

Je zegt dat het gelul is dat de commissie Coronel concludeerde dat de beursgang geen financiele meerwaarde heeft gebracht. Letterlijk staat in het rapport; Behalve een éénmalige kapitaals-injectie, heeft de beursgang GEEN FINANCIELE MEERWAARDE GEBRACHT.
Dat is een hele andere stelling dan je eerste; " de beursgang heeft geen financiele meerwaarde." Wellicht omdat je selectief aan het quoten was.
Bovendien, de reden dat Ajax daarna niet of nauwelijks nog aan de beurs verdiende, kwam en komt door de steriele houding van de grootste aandeelhouder, in dit geval de vereniging Ajax(73%). Omdat zij - zoals ook in het rapport werd vermeld - geen oog had/heeft voor de winstgevendheid. De resterende 27% van de aandelen zijn bij de - voor een groot deel(9%) - bij de supporters terecht gekomen. Waarvan ook de aandelen niet of nauwelijks in beweging komen. En de overige 18% zijn verdeeld over 2 grote aandeelhouders, dat is ook het enige actieve deel van de aandelen. Wat eigenlijk betekende dat de aantrekkelijkheid van het handelen in aandelen van Ajax al bijvoorbaat beperkt was. Maar dat is nog niks ten nadelen van de beursgang. Eer een (foutieve) keuze in het beleid van de destijds opgericht Commissie 2000

quote:
De 54 miljoen euro(dus geen 50)die Ajax ophaalde zijn niet rendabel geinvesteerd.
54 miljoen is nog altijd ruim 50 miljoen in de Nederlandse bewoording.

quote:
Ten 2e is het geen goede belegging, want een belegger kijkt naar dividenden en waarde-ontwikkeling en daarbij bleef het Ajax-aandeel onder de maat.
Dat is min of meer het basisprincipe van beleggen. Dat is dus niks nieuws. Niet zo zeer onder de maat, "slechts" niet voldoende actief. Door de eerder genoemde redenen.

quote:
De slechte resultaten hebben wel degelijk te maken met de beursnoteringen. Juist door die beursnoteringen is er een falend beleid. Door de beurs is de druk om te presteren immens groot geworden, waardoor er nauwelijks gebouwd kan worden aan een sterk elftal.
Dat bedoel ik dus met onlogische verbanden leggen. Er is in geen enkele wijze een relatie tussen de beursgang en sportieve prestaties van Ajax in de afgelopen decennia. Zelfs in het rapport werd in geen enkele woord een link gelegd tussen het technische beleid en het zakelijke beleid van de Amsterdamse club.

quote:
Voorbeeld is Co Adriaanse; hij was bezig met vernieuwing, maar omdat Ajax de voorronde van de CL niet overleefde werd hij eruit geknikkerd. Ten onrechte kreeg hij de kans niet om zijn werk af te maken, want Ajax ZAL EN MOET presteren, want er moet geld verdiend worden.
Know your facts. De reden dat Ajax destijds Co Adriaanse de deur wees, was omdat er een slechte verstandshouding was tussen Mr. Adriaanse en de pers. Wat overigens ook werd gevoed door enkele uitlatingen van Co richting enkele Ajax-prominenten, waaronder Van Basten.

quote:
Ten 1e is Man.Utd niet meer beurs-genoteerd. De Europese topclubs zijn in tegenstelling tot Ajax niet afhankelijk van de beurs.
Dat is geen enkele club. Al heeft de beursgang geen enkele club de spreekwoordelijke windeieren gelegd. Grappig trouwens dat je zegt dat Ajax afhankelijk is van de beurs.

quote:

Een eventueel verlies uit de beurs zijn op te vangen door de enorme TV-inkomsten en de wereldwijde merchandising die deze clubs opstrijken. Zo is het dus vele malen gemakkelijker om te bouwen aan een degelijke organisatie, waardoor de kans op succes vergroot word. Bij Ajax moeten de klappen van de beurs opgevangen worden door verkoop van spelers.
Hoezo eventuele verliezen? Een daling van de aandeelwaarde kost de betreffende club niet per definitie geld. Misschien is het wel handig als je je wat meer inleest in de materie aandelen. Verder, verdient Ajax op het gebied van merchandising niet veel minder dan clubs als AC Milan, Arsenal, Internazionale. Het zijn met name de tvrechten en de nieuwe opzet van de CL(wat ik zelf als mede oorzaak zie) die het verschil in begroting met de omringende nationale competities de afgelopen 10-15 jaar hebben gemaakt.

quote:
Om weg te gaan van de beurs heeft Ajax steun nodig v.d. aandeelhouders. Ajax moet een openbaar bod uitbrengen op alle uitstaande aandelen. Wanneer aandeelhouders ingaan op dit bod is het geslaagd. Naast geld moet je aandeelhouders een goed plan bieden. Je moet ze laten zien dat een goed plan beter is voor de club. Zolang dat plan er niet is blijven ze op hun aandelen zitten. Die zijn FINANCIEEL TOCH ALLANG AFGESCHREVEN. Suarez verkopen aan het eind van het seizoen noem ik als voorbeeld wat bijdraagt aan zo'n goed plan.
Dit is je reinste onzin. Ja, er zal een regelgeving(compromissen) getroffen kunnen worden met de overige aandeelhouders. Maar dat wil niet zeggen - zoals jij suggereert - dat dan daarmee de kous af is. Zoals ik al in mijn vorige post vertelde. Ajax zal met een behoorlijk kapitaal over de brug moeten komen, om uberhaupt de betreffende aandeelhouders minimaal te compenseren.

quote:
Weggaan van de beurs heeft zoals ik eerder aangaf alleen nog voordelen. Zo werd ook omschreven in het rapport van Coronel. Letterlijk staat er; Met de beursnotering zijn geen VOORDELEN meer te behalen, het heeft eigenlijk alleen nog maar NADELEN.
Dan zul je toch beter moeten lezen. Want dat staat zelfs met geen letter gesuggereerd. Sterker nog, er is zelfs een regel of 10 lang gewijd aan de voordelen van de beursgang.
Het enige grote voordeel m.b.t. delisting dat in het rapport staat aangegeven; dat er geen tweespalt meer kan ontstaan tussen enerzijds de Ledenraad en anderzijds de Raad van Commissarissen. Met als hoofdreden, dat Ajax eensgezind kan opereren als enerzijds een bedrijf, en anderzijds als vereniging.
Maar dit is inmiddels achterhaald, aangezien de rol van de RvC is "ingeperkt" tot controlerend orgaan. Wat overigens ook als een van de aanbevelingen staat aangegeven in het rapport.

quote:
Rik V.D.Boog is een deugniet. Het is een feit dat Ajax veel aandeelhouders heeft die niet vanuit clubliefde een belang namen. Met deze aandeelhouders heeft V.D.Boog meer op dan met onze supporters.
Dat is geen feit. Immers gaat het om 2 grootaandeelhouders(18%) die geen directe affiniteit hebben met de club Ajax. De rest zijn gewoon supporters. Voortaan zulke punten eerst maar is controleren - het staat notabene in het zelfde rapport dat jij aanhaalt - alvorens je zomaar iets roept. Anders heeft een discussie weinig zin.

Verder, heb je in geen enkele argument duidelijk - op basis van concrete punten - aankunnen duiden dat de beursnotering ook maar enigzins iets te maken heeft of met de sportieve teloorgang.
Je zegt een hoop, maar het is noch berust op feiten noch op logische betrekkingen. Daarnaast is je zogenaamde aversie jegens V.d. Boog ronduit belachelijk.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 24 oktober 2009 door Maxwell-fan --
sportdwaas
 sportdwaas - zaterdag 24 oktober 2009 - 15:48   quote  deeplink  
De beursgang heeft Ajax veel geld opgeleverd en de aandeelhouders hoofdpijn. Het probleem is dat omdat er zoveel geld was er onverstandig is geinvesteerd. Veel kopen hoge salarissen. Dit ligt niet zozeer aan het feit dat Ajax een NV is als wel als het feit dat in de voetbalwereld veel te snel gesmeten wordt met geld. Bij Feyenoord van hetzelfde laken een pak. Drenthe, Kuyt en Kalou leveren veel geld op. Er worden schulden afgelost maar ook routiniers (veteranen) gecontracteerd die zwaar op de loonlijst drukken en geen restwaarde hebben. Het resultaat is voortdurende liquiditeitsproblemen die leiden tot onrust in de club. Bij Ajax is het nog niet zover (slecht) maar zoals ik al eerder heb geschreven in een artikel op mijn blog in 2008 Ajax moet de CL halen om een uiteindelijk faillissement van de NV (niet van de club) te voorkomen. Als Ajax de CL haalt kunnen ze eventueel weer aandelen uitzetten omdat tot nu toe pas 25% (het exacte percentage ken ik niet) van de aandelen is uitgegeven en de AFC Ajax de rest houdt. Het weghalen van de beurs door inkoop van eigen aandelen is zeker tegen de huidige koers veel te duur en dus onhaalbaar. Ook is zo'n inkoop aan strenge regels onderworpen.
Maxwell-fan
 Maxwell-fan - zaterdag 24 oktober 2009 - 16:14   quote  deeplink  
Precies. V.d. Boog, V.d. Aat en Slop hadden dat afgelopen periode ook meermaals aangegeven. Het behalen van de CL is langzamerhand noodzakelijk. Ajax heeft zoals ook eerder door de genoemde heren, een huishouding dat zich baseert op deelname aan de CL. Het is dat Ajax de afgelopen jaren goed geboert heeft op het gebied van verkoop van spelers, anders had men de huidige financiele huishouding nooit op peil kunnen houden.
Er staan voor Ajax daarom 2 hoofdpunten in de agenda; [list]
  • 1. het terug dringen van het aantal A-contractspelers
  • 2.deelname Champions League bewerkstelligen.[/list]
  • alibabba
     alibabba - zaterdag 24 oktober 2009 - 16:19   quote  deeplink  
    quote:
    Op zaterdag 24 oktober 2009 - 14:39 schreef Maxwell-fan het volgende:

[..]

Dat is een hele andere stelling dan je eerste; " de beursgang heeft geen financiele meerwaarde." Wellicht omdat je selectief aan het quoten was.
    Bovendien, de reden dat Ajax daarna niet of nauwelijks nog aan de beurs verdiende, kwam en komt door de steriele houding van de grootste aandeelhouder, in dit geval de vereniging Ajax(73%). Omdat zij - zoals ook in het rapport werd vermeld - geen oog had/heeft voor de winstgevendheid. De resterende 27% van de aandelen zijn bij de - voor een groot deel(9%) - bij de supporters terecht gekomen. Waarvan ook de aandelen niet of nauwelijks in beweging komen. En de overige 18% zijn verdeeld over 2 grote aandeelhouders, dat is ook het enige actieve deel van de aandelen. Wat eigenlijk betekende dat de aantrekkelijkheid van het handelen in aandelen van Ajax al bijvoorbaat beperkt was. Maar dat is nog niks ten nadelen van de beursgang. Eer een (foutieve) keuze in het beleid van de destijds opgericht Commissie 2000

[..]

54 miljoen is nog altijd ruim 50 miljoen in de Nederlandse bewoording.

[..]

Dat is min of meer het basisprincipe van beleggen. Dat is dus niks nieuws. Niet zo zeer onder de maat, "slechts" niet voldoende actief. Door de eerder genoemde redenen.

[..]

Dat bedoel ik dus met onlogische verbanden leggen. Er is in geen enkele wijze een relatie tussen de beursgang en sportieve prestaties van Ajax in de afgelopen decennia. Zelfs in het rapport werd in geen enkele woord een link gelegd tussen het technische beleid en het zakelijke beleid van de Amsterdamse club.

[..]

Know your facts. De reden dat Ajax destijds Co Adriaanse de deur wees, was omdat er een slechte verstandshouding was tussen Mr. Adriaanse en de pers. Wat overigens ook werd gevoed door enkele uitlatingen van Co richting enkele Ajax-prominenten, waaronder Van Basten.

[..]

Dat is geen enkele club. Al heeft de beursgang geen enkele club de spreekwoordelijke windeieren gelegd. Grappig trouwens dat je zegt dat Ajax afhankelijk is van de beurs.

[..]

Hoezo eventuele verliezen? Een daling van de aandeelwaarde kost de betreffende club niet per definitie geld. Misschien is het wel handig als je je wat meer inleest in de materie aandelen. Verder, verdient Ajax op het gebied van merchandising niet veel minder dan clubs als AC Milan, Arsenal, Internazionale. Het zijn met name de tvrechten en de nieuwe opzet van de CL(wat ik zelf als mede oorzaak zie) die het verschil in begroting met de omringende nationale competities de afgelopen 10-15 jaar hebben gemaakt.

[..]

Dit is je reinste onzin. Ja, er zal een regelgeving(compromissen) getroffen kunnen worden met de overige aandeelhouders. Maar dat wil niet zeggen - zoals jij suggereert - dat dan daarmee de kous af is. Zoals ik al in mijn vorige post vertelde. Ajax zal met een behoorlijk kapitaal over de brug moeten komen, om uberhaupt de betreffende aandeelhouders minimaal te compenseren.

[..]

Dan zul je toch beter moeten lezen. Want dat staat zelfs met geen letter gesuggereerd. Sterker nog, er is zelfs een regel of 10 lang gewijd aan de voordelen van de beursgang.
    Het enige grote voordeel m.b.t. delisting dat in het rapport staat aangegeven; dat er geen tweespalt meer kan ontstaan tussen enerzijds de Ledenraad en anderzijds de Raad van Commissarissen. Met als hoofdreden, dat Ajax eensgezind kan opereren als enerzijds een bedrijf, en anderzijds als vereniging.
    Maar dit is inmiddels achterhaald, aangezien de rol van de RvC is "ingeperkt" tot controlerend orgaan. Wat overigens ook als een van de aanbevelingen staat aangegeven in het rapport.

[..]

Dat is geen feit. Immers gaat het om 2 grootaandeelhouders(18%) die geen directe affiniteit hebben met de club Ajax. De rest zijn gewoon supporters. Voortaan zulke punten eerst maar is controleren - het staat notabene in het zelfde rapport dat jij aanhaalt - alvorens je zomaar iets roept. Anders heeft een discussie weinig zin.

Verder, heb je in geen enkele argument duidelijk - op basis van concrete punten - aankunnen duiden dat de beursnotering ook maar enigzins iets te maken heeft of met de sportieve teloorgang.
    Je zegt een hoop, maar het is noch berust op feiten noch op logische betrekkingen. Daarnaast is je zogenaamde aversie jegens V.d. Boog ronduit belachelijk.
    Ik oordeel op een aantal stellingen. De andere die jij aanhaalt bevestigt deels mijn gelijk. Die 2 aandeelhouders klopt en is inderdaad het enige actieve deel van de aandelen, maar daar schuilt het gevaar. Omdat ze actief zijn hebben deze wel degelijk een vinger in de pap, waar de beleidsbepalers van Ajax wel degelijk naar kijken. Je bent wel een hele grote dom-oor als je dit ontkent.

Als jij niet begrijpt dat de sportieve prestaties NIETS, ik zeg NIETS, met de beursgang te maken heeft, vraag ik me af uit welk hout jij bent gesneden......

Er was inderdaad tussen Adriaanse en de pers een slechte verstandshouding, maar geloof jij nou werkelijk dat dat de reden was van het ontslag? Jij bent een doemdenker. Als hij de voorronde van de CL had overleefd, was hij er echt niet uitgegooid. Voor de buitenwereld word dan verklaard dat het aan de relatie Adriaanse-pers lag.....klinklare onzin.

Een daling van de aandeelwaarde kost de betreffende club niet per definitie geld......Het brengt geld op, goed zo kerel, jij bent goed bezig.

In mijn verhaal over het verlaten van de beurs ben ik heel duidelijk en klopt als mijn zwerende vinger. Er zijn ongetwijfeld mogelijkheden om de aandeelhouders te compenseren.

Met de beursnotering zijn geen voordelen meer te behalen, het heeft eigenlijk alleen nog maar nadelen. Deze zin komt uit de strot van Uri Coronel en komt niet van Jan met de korte achternaam.

Naar die 2 aandeelhouders laat V.D.Boog wel degelijk zijn oren naar hangen. Het zijn tenslotte GROOT-aandeelhouders. Natuurlijk word er gezegd dat deze aandeelhouders geen invloed hebben op de beleidsbepalers, maar geloof jij in sprookjes.............
    voetballer55
     voetballer55 - zaterdag 24 oktober 2009 - 16:59   quote  deeplink  
    quote:
    Op zaterdag 24 oktober 2009 - 13:35 schreef alibabba het volgende:

[..]

Welkom in jou wereld.............................................
    het is ook jouw wereld of je wilt of niet;-)
    FeyenoordRandwijk
     FeyenoordRandwijk - zaterdag 24 oktober 2009 - 17:15   quote  deeplink  
    quote:
    Op zaterdag 24 oktober 2009 - 16:59 schreef voetballer55 het volgende:

[..]

het is ook jouw wereld of je wilt of niet;-)
    Ali Baba en de 40 Rovers wereld?
    Maxwell-fan
     Maxwell-fan - zaterdag 24 oktober 2009 - 17:24   quote  deeplink  
    quote:
    Op zaterdag 24 oktober 2009 - 16:19 schreef alibabba het volgende:

[..]

Ik oordeel op een aantal stellingen. De andere die jij aanhaalt bevestigt deels mijn gelijk.
    Welke stellingen, op welke heb jij deels gelijk? Geef dat is aan. Want dat ontbreekt hier volledig.

quote:
    Die 2 aandeelhouders klopt en is inderdaad het enige actieve deel van de aandelen, maar daar schuilt het gevaar. Omdat ze actief zijn hebben deze wel degelijk een vinger in de pap, waar de beleidsbepalers van Ajax wel degelijk naar kijken. Je bent wel een hele grote dom-oor als je dit ontkent.
    Hoezo gevaar? En met welke woorden ontken ik de invloedbaarheid van de betreffende aandeelhouders. Of blijft het slechts bij het proberen van woorden in mijn mond te leggen?
    Overigens is de zeggenschap van deze 2 "groot" aandeelhouders niet zo groot als jij doet suggereren. De benaming "groot" wordt gebruikt omdat ze respectievelijk de op 1 na (10%) en op 2 na (8%) grootste aandeelhouders zijn, na AFC Ajax(73%). Anders dan de benaming doet vermoeden, loopt het niet parallel aan de hoeveelheid gezag die ze hebben.

quote:
    Als jij niet begrijpt dat de sportieve prestaties NIETS, ik zeg NIETS, met de beursgang te maken heeft, vraag ik me af uit welk hout jij bent gesneden......
    Als jij niet begrijpt dat je alleen met daadwerkelijke feiten aan kunt tonen of er een directe betrekking is tussen de 2 aspecten. Dan zul je jezelf beter maar even een spiegel moeten voorhouden. En wellicht het rapport even "opnieuw" lezen?

quote:
    Er was inderdaad tussen Adriaanse en de pers een slechte verstandshouding, maar geloof jij nou werkelijk dat dat de reden was van het ontslag? Jij bent een doemdenker. Als hij de voorronde van de CL had overleefd, was hij er echt niet uitgegooid. Voor de buitenwereld word dan verklaard dat het aan de relatie Adriaanse-pers lag.....klinklare onzin.
    Op welke feiten is dat gebaseerd? Leg dat eens uit. Want je blijft maar vooralsnog (alleen) onzinningheid uitkramen.

quote:
    Een daling van de aandeelwaarde kost de betreffende club niet per definitie geld......Het brengt geld op, goed zo kerel, jij bent goed bezig.
    Woorden in andermans mond leggen, is kennelijk makkelijker dan begrijpend lezen.

quote:
    In mijn verhaal over het verlaten van de beurs ben ik heel duidelijk en klopt als mijn zwerende vinger. Er zijn ongetwijfeld mogelijkheden om de aandeelhouders te compenseren.
    Een verhaal dat ik op alle punten heb ontkracht. Puur door me alleen op het vlak van feiten te houden.

quote:
    Met de beursnotering zijn geen voordelen meer te behalen, het heeft eigenlijk alleen nog maar nadelen. Deze zin komt uit de strot van Uri Coronel en komt niet van Jan met de korte achternaam.
    Vreemd, want het staat immers niet in het rapport.

quote:

Naar die 2 aandeelhouders laat V.D.Boog wel degelijk zijn oren naar hangen. Het zijn tenslotte GROOT-aandeelhouders.
    Ik quote mezelf even; "...de zeggenschap van deze 2 "groot" aandeelhouders is niet zo groot als jij doet suggereren. De benaming "groot" wordt gebruikt omdat ze respectievelijk de op 1 na (10%) en op 2 na (8%) grootste aandeelhouders zijn, na AFC Ajax(73%). Anders dan de benaming doet vermoeden, loopt het niet parallel aan de hoeveelheid gezag die ze hebben."
    Nog even ter info, V.d. Boog(bestuur) legt zijn verantwoording af bij de Raad van Commissarissen(o.a. Coronel) en niet bij de ledenraad(aandeelhouders). Zoals jij steeds pretendeert.

quote:
    Natuurlijk word er gezegd dat deze aandeelhouders geen invloed hebben op de beleidsbepalers, maar geloof jij in sprookjes.............
    Ajax en het rapport van Coronel zijn zeer helder in de gegeven verklaringen. Misschien dat je even de zaak(o.a. het rapport) opnieuw moet lezen, want het is nagenoeg duidelijk dat je er niet veel van hebt begrepen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 24 oktober 2009 door Maxwell-fan --
    remco k
     remco k - zaterdag 24 oktober 2009 - 18:12   quote  deeplink  
    quote:
    Op donderdag 22 oktober 2009 - 20:33 schreef Pietje het volgende:

[..]

De mening van alibabba is ook mijn mening en dat is beslist geen afzeiken van wie dan ook. Het is het constateren van feiten. Daarnaast zullen de managers altijd (!) moeten kiezen tussen sportieve belangen en zakelijke belangen. En jij weet net als ik welke keuze er dan gemaakt wordt. Neem dat maar van mij aan, ik ken het klappen van de zweep vanuit mijn beroep.
    wil jij die feiten dan eens een keer 1 voor 1 opnoemen, jij weet helemaal niks van mijn discussie die ik met hem voer dus val mij daar niet mee aan, jij kan het met hem eens zijn, dat moet je zelf weten, misschien moeten jullie allebei ipv negatief over ajax en hun beleid te praten eens een keer de club aanmoedigen.
    remco k
     remco k - zaterdag 24 oktober 2009 - 18:17   quote  deeplink  
    quote:
    Op donderdag 22 oktober 2009 - 20:33 schreef Pietje het volgende:

[..]

De mening van alibabba is ook mijn mening en dat is beslist geen afzeiken van wie dan ook. Het is het constateren van feiten. Daarnaast zullen de managers altijd (!) moeten kiezen tussen sportieve belangen en zakelijke belangen. En jij weet net als ik welke keuze er dan gemaakt wordt. Neem dat maar van mij aan, ik ken het klappen van de zweep vanuit mijn beroep.
    en jij kent het klappen van de zweep?? Wie zegt jou dat ik dat niet weet dan?? Wie zegt mij dat jij het bij het goede eind hebt.

jullie zeggen dus dat v/d Boog Suarez wil verkopen??

Je zou het betreffende intervieuw eens beter moeten kijken/lezen, want hij geft alleen aan dat bij een niet te weigeren bedrag er over nagedacht gaat worden of suarez verkocht gaat worden. Volgens mij is dit volkomen logisch, als Manutd een bod doet van 250 miljoen op messi, dan gaat ook barca hierover nadenken, dit is gewoon de tendens van het hedendaags voetbal.
    alibabba
     alibabba - zaterdag 24 oktober 2009 - 18:22   quote  deeplink  
    quote:
    Op zaterdag 24 oktober 2009 - 17:24 schreef Maxwell-fan het volgende:

[..]

Welke stellingen, op welke heb jij deels gelijk? Geef dat is aan. Want dat ontbreekt hier volledig.

[..]

Hoezo gevaar? En met welke woorden ontken ik de invloedbaarheid van de betreffende aandeelhouders. Of blijft het slechts bij het proberen van woorden in mijn mond te leggen?
    Overigens is de zeggenschap van deze 2 "groot" aandeelhouders niet zo groot als jij doet suggereren. De benaming "groot" wordt gebruikt omdat ze respectievelijk de op 1 na (10%) en op 2 na (8%) grootste aandeelhouders zijn, na AFC Ajax(73%). Anders dan de benaming doet vermoeden, loopt het niet parallel aan de hoeveelheid gezag die ze hebben.

[..]

Als jij niet begrijpt dat je alleen met daadwerkelijke feiten aan kunt tonen of er een directe betrekking is tussen de 2 aspecten. Dan zul je jezelf beter maar even een spiegel moeten voorhouden. En wellicht het rapport even "opnieuw" lezen?

[..]

Op welke feiten is dat gebaseerd? Leg dat eens uit. Want je blijft maar vooralsnog (alleen) onzinningheid uitkramen.

[..]

Woorden in andermans mond leggen, is kennelijk makkelijker dan begrijpend lezen.

[..]

Een verhaal dat ik op alle punten heb ontkracht. Puur door me alleen op het vlak van feiten te houden.

[..]

Vreemd, want het staat immers niet in het rapport.

[..]

Ik quote mezelf even; "...de zeggenschap van deze 2 "groot" aandeelhouders is niet zo groot als jij doet suggereren. De benaming "groot" wordt gebruikt omdat ze respectievelijk de op 1 na (10%) en op 2 na (8%) grootste aandeelhouders zijn, na AFC Ajax(73%). Anders dan de benaming doet vermoeden, loopt het niet parallel aan de hoeveelheid gezag die ze hebben."
    Nog even ter info, V.d. Boog(bestuur) legt zijn verantwoording af bij de Raad van Commissarissen(o.a. Coronel) en niet bij de ledenraad(aandeelhouders). Zoals jij steeds pretendeert.

[..]

Ajax en het rapport van Coronel zijn zeer helder in de gegeven verklaringen. Misschien dat je even de zaak(o.a. het rapport) opnieuw moet lezen, want het is nagenoeg duidelijk dat je er niet veel van hebt begrepen.
    Ik kan wel weer ingaan op jou punten, maar wat heeft het voor zin? Het is jou woord tegen het mijne. Je zegt dat ik onzinnigheid uitkraam, maar het zijn allemaal feiten. Dat jij dat niet wil zien is jou probleem. Jij gelooft kennelijk alles wat in dat rapport staat, maar ik niet.

Als jij dan toch deze strijd tussen ons wilt winnen, geef ik je graag de hand, maar ik nijp er wel zo hard in dat je blauw aanslaat.

Ik zeg jou; kopieer alles wat jij en ik de laatste dagen hebben gepost. Leg deze over 5 jaar langs mekaar..........Tot dan.
    alibabba
     alibabba - zaterdag 24 oktober 2009 - 18:27   quote  deeplink  
    quote:
    Op zaterdag 24 oktober 2009 - 18:12 schreef remco k het volgende:

[..]

wil jij die feiten dan eens een keer 1 voor 1 opnoemen, jij weet helemaal niks van mijn discussie die ik met hem voer dus val mij daar niet mee aan, jij kan het met hem eens zijn, dat moet je zelf weten, misschien moeten jullie allebei ipv negatief over ajax en hun beleid te praten eens een keer de club aanmoedigen.
    Ik praat negatief als het negatief is en positief als het positief is........Ik zou willen dat ik alleen maar positieve dingen kon schrijven. Je moest eens weten hoeveel ik hou van Ajax. Ik moedig de club al aan sinds ik geboren ben, dus val me daar aub niet op aan.
    remco k
     remco k - zaterdag 24 oktober 2009 - 21:48   quote  deeplink  
    quote:
    Op zaterdag 24 oktober 2009 - 18:27 schreef alibabba het volgende:

[..]

Ik praat negatief als het negatief is en positief als het positief is........Ik zou willen dat ik alleen maar positieve dingen kon schrijven. Je moest eens weten hoeveel ik hou van Ajax. Ik moedig de club al aan sinds ik geboren ben, dus val me daar aub niet op aan.
    Ik heb je hier op dit forum nog maar heel weinig tot niks positiefs zien posten namelijk.

Het gaat weer steeds beter met ajax op sportief gebied, hoevaak in de laatste 10 jaar is het voorgekomen dat er na 10 speelrondes nog 2 clubs ongeslagen zijn, bespaar jezelf de moeite want dat is niet gebeurt. Ajax staat hier nu nog 3 punten achter en hebben maar 1 keer verloren en dat is uit bij psv, niet echt een schande dus.

Ze krijgen in 5 europese duels maar 2 tegengoals en maken er 10 waarvan 2 tegen Dynamo Zagreb, ondanks dat het "maar" EL is doen we het dus wel aardig goed.

En dan voor mij het belangrijkste, er zit groei in dit elftal, er word steeds constanter gepresteerd en er word achter de schermen hard gewerkt aan het vertrek van veel spelers in de winterstop en zomerstop, er is geinvesteerd in talent en er worden potentieel goede spelers verhuurd.

Er zit een nieuw bestuur en deze mensen moeten de kans krijgen om zich te bewijzen, geef deze mensen de tijd, pasdan kun en mag je oordelen over hun kunde.
    alibabba
     alibabba - zondag 25 oktober 2009 - 02:40   quote  deeplink  
    quote:
    Op zaterdag 24 oktober 2009 - 21:48 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik heb je hier op dit forum nog maar heel weinig tot niks positiefs zien posten namelijk.

Het gaat weer steeds beter met ajax op sportief gebied, hoevaak in de laatste 10 jaar is het voorgekomen dat er na 10 speelrondes nog 2 clubs ongeslagen zijn, bespaar jezelf de moeite want dat is niet gebeurt. Ajax staat hier nu nog 3 punten achter en hebben maar 1 keer verloren en dat is uit bij psv, niet echt een schande dus.

Ze krijgen in 5 europese duels maar 2 tegengoals en maken er 10 waarvan 2 tegen Dynamo Zagreb, ondanks dat het "maar" EL is doen we het dus wel aardig goed.

En dan voor mij het belangrijkste, er zit groei in dit elftal, er word steeds constanter gepresteerd en er word achter de schermen hard gewerkt aan het vertrek van veel spelers in de winterstop en zomerstop, er is geinvesteerd in talent en er worden potentieel goede spelers verhuurd.

Er zit een nieuw bestuur en deze mensen moeten de kans krijgen om zich te bewijzen, geef deze mensen de tijd, pasdan kun en mag je oordelen over hun kunde.
    Je kunt BIJNA net zo goed lullen als Maxwell-fan, vandaar dat ik snel richting het aandeel AJAX ren.............
    remco k
     remco k - zondag 25 oktober 2009 - 11:29   quote  deeplink  
    quote:
    Op zondag 25 oktober 2009 - 02:40 schreef alibabba het volgende:

[..]

Je kunt BIJNA net zo goed lullen als Maxwell-fan, vandaar dat ik snel richting het aandeel AJAX ren.............
    Ongelooflijk, wat laat jij jezelf toch kennen, je kan een discussie niet winnen en weet dat ik gelijk heb over jou gezeik, en ja Maxwell fan heeft daarin ook volledig gelijk, alles wat hij aangeeft is gebasseerd op feiten, anders dan jou telkens verder afwijkende mening, je probeert alles zo te draaien dat je uiteindelijk toch gelijk krijgt en dat is dus mislukt.

Probeer een beetje positief in het leven te gaan staan , misschien vind je dan ook voetbal weer wat leuker. Zomaar een advies hoor, doe ermee wat je wilt:)
    alibabba
     alibabba - zondag 25 oktober 2009 - 11:55   quote  deeplink  
    quote:
    Op zondag 25 oktober 2009 - 11:29 schreef remco k het volgende:

[..]

Ongelooflijk, wat laat jij jezelf toch kennen, je kan een discussie niet winnen en weet dat ik gelijk heb over jou gezeik, en ja Maxwell fan heeft daarin ook volledig gelijk, alles wat hij aangeeft is gebasseerd op feiten, anders dan jou telkens verder afwijkende mening, je probeert alles zo te draaien dat je uiteindelijk toch gelijk krijgt en dat is dus mislukt.

Probeer een beetje positief in het leven te gaan staan , misschien vind je dan ook voetbal weer wat leuker. Zomaar een advies hoor, doe ermee wat je wilt:)
    Waarom moet ik een discussie winnen? Dit is een Ajax-forum waarop iedereen een mening mag geven. Ik heb mijn mening optimaal duidelijk gemaakt en zijn gebaseerd op feiten. Er is niks mislukt. Ik spreek toch niet ALLES tegen wat jij en Maxwell-fan schrijven?

Ik niet positief in het leven? Als we het eens over feiten gaan hebben zeg........:)
    remco k
     remco k - zondag 25 oktober 2009 - 16:42   quote  deeplink  
    Er valt met jou ook gewoon niet te praten he, je moet en zal het laatste woord hebben, nou veel succes met die laatste woorden die je toch wel weer gaat posten.
    Maxwell-fan
     Maxwell-fan - zondag 25 oktober 2009 - 17:49   quote  deeplink  
    quote:
    Op zondag 25 oktober 2009 - 11:55 schreef alibabba het volgende:

[..]

Waarom moet ik een discussie winnen? Dit is een Ajax-forum waarop iedereen een mening mag geven. Ik heb mijn mening optimaal duidelijk gemaakt en zijn gebaseerd op feiten. Er is niks mislukt. Ik spreek toch niet ALLES tegen wat jij en Maxwell-fan schrijven?

Ik niet positief in het leven? Als we het eens over feiten gaan hebben zeg........:)
    Nou, laat het duidelijk zijn dat ik hier niet een discussie voer om maar gelijk te hebben. Ik ging alleen in op jou post, omdat jij je mening - dat voornamelijk gebaseerd is op onderbuikgevoelens - verward met harde feiten. Feiten die jij niet aandraagt, negeert en kennelijk ook verdraait. Notabene gaat het om punten die door mensen binnen Ajax zelf zijn aangegeven, in de vorm van een rapport of officiele statements.
    Je hoeft er dan niet mee eens zijn. Maar om dan o.a. selectief te gaan quoten, argumenten te verdraaien en essentiele punten - die de verschillende zaken verklaren - te negeren. Is mijn inziens iets anders dan een andere mening hebben.
    Wellicht dat bij jou het vormen van een mening de emoties te veel je objectiviteit vertroebelt. Ik weet het niet, dat zul je bij jezelf na moeten gaan.
    Verder, onderschrijf ik de woorden van Remco k. Probeer een wat positievere blik te vormen op het huidige Ajax. Het gaat namelijk al een tijdje goed. In mijn ogen al sinds de intreding van o.a. V.d. Boog en Coronel, is Ajax in de organisatie een andere weg ingeslagen. Wat tot dusver vooral voor rust zorgt binnen de club, en dat heeft zijn uitwerking op de spelers en de supporters. Kijk alleen al in de thuiswedstrijden hoeveel beter de sfeer is geworden. Het wrokkige koude en soms passieve stemming van de voorgaande jaren, heeft plaats gemaakt voor enthousiasme en positivisme, en niet alleen wanneer het goed gaat. Dat vormt volgens mij toch de definitie van supporter zijn. Wat zeker niet altijd makkelijk is, vooral als het wat minder gaat, maar het is vooral juist dat men(wij) er dan staat om te supporten. Dat is goed voor de club, de spelers, jezelf en je mede-supporters. Immers uitfluiten, spugen, schreeuwen, schelden, uitjouwen en vloeken kan iedereen wel, maar je club(het elftal) steunen doe je alleen als je het een warme hart toedraagt.
    remco k
     remco k - zondag 25 oktober 2009 - 19:25   quote  deeplink  
    quote:
    Op zondag 25 oktober 2009 - 17:49 schreef Maxwell-fan het volgende:

[..]

Nou, laat het duidelijk zijn dat ik hier niet een discussie voer om maar gelijk te hebben. Ik ging alleen in op jou post, omdat jij je mening - dat voornamelijk gebaseerd is op onderbuikgevoelens - verward met harde feiten. Feiten die jij niet aandraagt, negeert en kennelijk ook verdraait. Notabene gaat het om punten die door mensen binnen Ajax zelf zijn aangegeven, in de vorm van een rapport of officiele statements.
    Je hoeft er dan niet mee eens zijn. Maar om dan o.a. selectief te gaan quoten, argumenten te verdraaien en essentiele punten - die de verschillende zaken verklaren - te negeren. Is mijn inziens iets anders dan een andere mening hebben.
    Wellicht dat bij jou het vormen van een mening de emoties te veel je objectiviteit vertroebelt. Ik weet het niet, dat zul je bij jezelf na moeten gaan.
    Verder, onderschrijf ik de woorden van Remco k. Probeer een wat positievere blik te vormen op het huidige Ajax. Het gaat namelijk al een tijdje goed. In mijn ogen al sinds de intreding van o.a. V.d. Boog en Coronel, is Ajax in de organisatie een andere weg ingeslagen. Wat tot dusver vooral voor rust zorgt binnen de club, en dat heeft zijn uitwerking op de spelers en de supporters. Kijk alleen al in de thuiswedstrijden hoeveel beter de sfeer is geworden. Het wrokkige koude en soms passieve stemming van de voorgaande jaren, heeft plaats gemaakt voor enthousiasme en positivisme, en niet alleen wanneer het goed gaat. Dat vormt volgens mij toch de definitie van supporter zijn. Wat zeker niet altijd makkelijk is, vooral als het wat minder gaat, maar het is vooral juist dat men(wij) er dan staat om te supporten. Dat is goed voor de club, de spelers, jezelf en je mede-supporters. Immers uitfluiten, spugen, schreeuwen, schelden, uitjouwen en vloeken kan iedereen wel, maar je club(het elftal) steunen doe je alleen als je het een warme hart toedraagt.
    I rest my case.:)
    alibabba
     alibabba - zondag 25 oktober 2009 - 20:17   quote  deeplink  
    quote:
    Op zondag 25 oktober 2009 - 17:49 schreef Maxwell-fan het volgende:

[..]

Hoe moet je nou feiten kunnen verdraaien? Het zijn immers FEITEN die ik aandraag en geen onwaarheden. Het is niet selectief quoten, als ik dat ga doen......Ik ben gewoon EERLIJK en geloof niet alles wat in dat rapport staat. Als jij dat wel doet hou je jezelf voor de gek.

Na Az-Ajax heb ik een heerlijk gevoel, want ik heb de 2e helft een elftal gezien wat erg volwassen speelde. Dat Ajax in staat is om zo te voetballen had ik 2 maanden geleden niet kunnen voorspellen. Martin Jol heeft een meesterbrein. Hij slaagt erin om Ajax aan het voetballen te krijgen. Dit stemt mij tot vreugde. Ik ben een supporter wat Ajax altijd zal blijven steunen, in voor en tegenspoed, maar als ik vind dat iets niet goed is meld ik dat. Als ik hetgeen wat Ajax aangaat verkeerd heb gezien, zal ik dat ook melden. Ieders mening zal ik respecteren. Het is alleen maar goed dat er zoveel verschillende meningen zijn, dit maakt het Ajax-forum alleen maar leuk.

Plaats een reactie:
     Je naam (of nickname) (verplicht)
     Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
     Vul de volgende code hier in: 5967
    Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
    Headliner: Ajax Nieuws
    Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: V.D.Boog en poen!!!!!!!!

0.0241200