BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Standbeeld voor Coentje meer dan terecht. Eredivisie week 11

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
sportdwaas
 sportdwaas - vrijdag 23 oktober 2009 - 13:19   quote  deeplink  
Wat is verontrustender voor Feyenoord? Het feit dat Theo Lucius gaat tekenen bij FC Den Bosch in een ultieme poging wraak te nemen op zijn laatste werkgever of het feit dat er na het pensioen van Coen Moulijn nooit meer een veel scorende spits is opgestaan in Rotterdam?

Het blijft kip en ei voor wat betreft het scoren maar Cor van der Gijp verzuchtte al eens met een knipoog "vind je het gek dat ik zo weinig scoor met zo'n beroerde linksbuiten?" Dordtse (als ik me niet vergis) Cor en oom van grappenmaker René van der Gijp scoorde 171 keer voor Feyenoord en Ove Kindval maakte er ook nog eens 120.

Scoringsmachines hebben aangevers nodig en die ontbreken er nogal wat in het huidige voetbal. Hoge salarissen, mooie vrouwen en lucratieve transfers verdien je niet door een balletje breed te geven op een vrijstaande medespeler. Zelfs de diepgelovige hotseknotse Kuijt maakt zich hieraan schuldig.

De nog immer in fijne snit gehulde Coen verdient dus echt dat standbeeld voor de Kuip, waarvan ik voorstel dat dak er nu maar eens af te halen. A. het regent maar 15% van de tijd en B. als het regent is dat in 75% van de gevallen s'nachts.

Hoe simpel is voetbal? Coen trainde hard op 1 beweging om zijn man voorbij te komen en een eindpass op maat te geven. Dat is wat je nodig hebt. Gerd Muller trainde eindeloos op het aannemen van de bal met de rug naar de goal. Kontje naar achteren en vanuit de draai schieten. Resultaat vele kampioenschappen WK titel en drie Europacups 1. Dat is wat je nodig hebt

Van Hooydonk benaderde met zijn vrijetrappen specialiteit waar hij eindeloos aan schaafde de voetbalethiek van Muller en Moulijn. Die mentaliteit bracht Feyenoord mede (want hij deed het niet alleen) verrassend de laatste Europese prijs voor een Nederlandse club. Helaas dacht Pierre (keep your hands up for the money) verders teveel aan de bankrekening maar gezien zijn vaderloze opvoeding is dit psychologisch gezien te begrijpen en te verdedigen.

Na een week met dagelijks voetbal denk ik dat het beter is te minderen. Lege tribunes, vrij zicht op beton en staal, onderstrepen mijn gelijk.

De UEFA moet gewoon terug naar het formaat waarbij alleen de kampioenen in de Europacup 1 spelen (desnoods in een volledige uit/thuis competitie met een playoffs tussen de beste vier). De UEFA cup zou met 3 deelnemers per land (inclusief de bekerwinnaar) dan een aardig entertainment kunnen zijn als je de groepsfases regionaal indeelt. Noord, Zuid, Oost en West dus.

Door schaarste krijg je vraag en trek. Het is nu teveel.

Op maar weer naar de voorspellingen op hoop en gevoel.

Bookmaker odds (www.betfair.com) tussen haakjes)

FC Utrecht - Roda JC 2-1 (1.61/4.2/6.8)
Ik gun het de zuidlimburgers maar het zit er niet in.

ADO Den Haag - Sparta 3-1 (2.12/3.65/3.8)
Met de nodige medewerking van Feyenoord haalde Sparta 3 punten. Het zal ADO niet overkomen.

Feyenoord - VVV 2-1 (1.43/5.2/9.2)
Leerdam is terug dus Fer naar het middenveld. Biseswar voor Cisse en Makaay voor Tomasson. Van Bronckhorst is nu de zwakke schakel in de defensie dus let op voor de winterstop zit ook hij op de bank.

Vitesse - Heracles 1-1 (2.02/3.6/4.1))
Gelijkspelletje

NAC - RKC 3-1 (1.38/5.5/10.5)
NAC heeft het eindelijk een beetje rustig

AZ - Ajax 1-3 (3.15/3.6/2.42)
Mooie wedstrijd om jezelf in de etalage te spelen. Makkie voor Ajax dus weer.

Twente - Groningen 2-2 (1.44/4.7/9.4)
Daar zit je na Moldavië niet op te wachten. Holla en de rest.

Willem II - Heerenveen 2-0 (3.15/3.55/2.4)
Wie weet.

NEC - PSV 1-3 (6.2/4.1/1.63)
Net als bij de Mos staat bij Lodeweges in de afvloeingsregeling met de Philips Sportvereniging dat de oude werkgever geen strobreed in de weg gelegd mag worden.

De tussenstand qua voorspellingen (juiste winnaar/gelijkspel):Bookmakers (49 uit 90)
Sportdwaas (47 uit 90, 3 uitslagen exact goed)

Voor onbevestigde geruchten, de laatste SEEEPR©, een spelletje Pacman, avant-gardistische sportjournalistiek en primeurs blijf lezen:

www.sportdwaas.blogspot.com nu ook op www.sportdwaas.nl
http://www.setbb.com/rbmbtk/viewforum.php?f=11&mforum=rbmbtk (eerdere beschouwingen in de toekomst netjes op een rijtje)
www.lostpinio.blogspot.com

Disclaimer:Sportdwaas is kritisch Feyenoord supporter en Kameraadje, heeft een abonnement op het Parool (tegen wil en dank) en Eredivisie-live. Sportdwaas volgt voetbal en American Football actief en beschouwt het aandeel Ajax vooralsnog niet koopwaardig. Sportdwaas heeft geen betaalde functies binnen de sportwereld in het algemeen en voetbal in het bijzonder en is van mening dat alle Nederlandse troepen onmiddellijk teruggeroepen moeten worden uit Afghanistan

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 23 oktober 2009 door sportdwaas --
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 23 oktober 2009 - 13:26   quote  deeplink  
ik ben t met zoveel dingen oneens uit deze column, tis me te veel moeite t op te schrijven.
sportdwaas
 sportdwaas - vrijdag 23 oktober 2009 - 13:27   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 - 13:26 schreef Stylzz het volgende:
ik ben t met zoveel dingen oneens uit deze column, tis me te veel moeite t op te schrijven.
jammer
Rovert
 Rovert - vrijdag 23 oktober 2009 - 13:34   quote  deeplink  
Maar wel waar, wat is er met je vandaag? Slecht geslapen? Gewoon uit vorm?
sportdwaas
 sportdwaas - vrijdag 23 oktober 2009 - 13:49   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 - 13:34 schreef Rovert het volgende:
Maar wel waar, wat is er met je vandaag? Slecht geslapen? Gewoon uit vorm?
Ik zou haast het oude GJ Verbeek cliche uit de kast halen. Ik kan hier niets mee. Ik heb het naar mijn zin en ga iedere dag met plezier naar het Headliner forum
Rovert
 Rovert - vrijdag 23 oktober 2009 - 13:54   quote  deeplink  
Ik lees je stukken altijd met veel belangstelling omdat je een eigen mening durf te hebben, maar deze keer haal je achter elkaar oude koeien uit de sloot.
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 23 oktober 2009 - 13:57   quote  deeplink  
en nog ongefundeerd en nodeloos kwetsend ook, ik vind t geen stijl.
sportdwaas
 sportdwaas - vrijdag 23 oktober 2009 - 13:57   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 - 13:54 schreef Rovert het volgende:
Ik lees je stukken altijd met veel belangstelling omdat je een eigen mening durf te hebben, maar deze keer haal je achter elkaar oude koeien uit de sloot.
Dak van de kuip is toch geen ouwe koe en die wedstrijden zijn zaterdagavond laat en zondagmiddag laat pas ouwe koeien. Dus ik kan hier echt helemaal niks mee...

Overigens vergeet niet je wekker een uur terug te zetten zaterdag anders mis je nog AZ Ajax op Eredivisie live.
Songwriter
 Songwriter - vrijdag 23 oktober 2009 - 14:06   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 - 13:57 schreef sportdwaas het volgende:

[..]

Dak van de kuip is toch geen ouwe koe en die wedstrijden zijn zaterdagavond laat en zondagmiddag laat pas ouwe koeien. Dus ik kan hier echt helemaal niks mee...

Overigens vergeet niet je wekker een uur terug te zetten zaterdag anders mis je nog AZ Ajax op Eredivisie live.
is dat dit weekend?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 23 oktober 2009 door Songwriter --
rich Arnhem
 rich Arnhem - vrijdag 23 oktober 2009 - 14:08   quote  deeplink  
ja
Milo
 Milo - vrijdag 23 oktober 2009 - 14:23   quote  deeplink  
idd, het kan beter, sportdwaas!
Rovert
 Rovert - vrijdag 23 oktober 2009 - 14:33   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 - 13:57 schreef sportdwaas het volgende:

[..]

Dak van de kuip is toch geen ouwe koe en die wedstrijden zijn zaterdagavond laat en zondagmiddag laat pas ouwe koeien. Dus ik kan hier echt helemaal niks mee...

Overigens vergeet niet je wekker een uur terug te zetten zaterdag anders mis je nog AZ Ajax op Eredivisie live.
Zo dan, wat een zure reactie, je wenst geen commentaar op je stukken?
FeyenoordRandwijk
 FeyenoordRandwijk - vrijdag 23 oktober 2009 - 14:56   quote  deeplink  
Ook ik denk dat Feyenoord het moeilijk gaat krijgen met VVV. Ik heb een raar gevoel bij Luinge. Hij is nooit echt voor ons geweest en nu word hij beticht ´Feyenoorder´ te zijn. Ik hoop dat hij zich hierdoor niet zal laten leiden om het tegendeel te bewijzen en daar vertrouw ik op met zijn staat van dienst. Gewoon moet Feyenoord eigenlijk met 4-0 winnen, maar je weet nooit...
sportdwaas
 sportdwaas - vrijdag 23 oktober 2009 - 15:38   quote  deeplink  
http://www.elfvoetbal.nl/nieuws/89441_been-el-ahmadi-maakt-mindere-periode-door

Been verwacht ook geen hoge score.

En natuurlijk mag iedereen reageren op mijn stukken.
sportdwaas
 sportdwaas - vrijdag 23 oktober 2009 - 15:42   quote  deeplink  
en ook Don Leo verlangt wel eens terug naar het verleden... http://forum.headliner.nl/topic-14121/

Het zonnetje breekt door en maandag zijn de papieren die ik nu laat liggen de eersten

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 23 oktober 2009 door sportdwaas --
Rovert
 Rovert - vrijdag 23 oktober 2009 - 15:42   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 - 15:38 schreef sportdwaas het volgende:

En natuurlijk mag iedereen reageren op mijn stukken.
Waarom reageer je dan zo op je pik getrapt?
sportdwaas
 sportdwaas - vrijdag 23 oktober 2009 - 15:43   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 - 15:42 schreef Rovert het volgende:

[..]

Waarom reageer je dan zo op je pik getrapt?
niet overdrijven
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 23 oktober 2009 - 15:44   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 - 15:43 schreef sportdwaas het volgende:

[..]

niet overdrijven
ok pikje dan
Rovert
 Rovert - vrijdag 23 oktober 2009 - 15:45   quote  deeplink  
Je blijft scherp, dat komt zeker omdat je zo naar Zuid Oost moet
sportdwaas
 sportdwaas - vrijdag 23 oktober 2009 - 15:46   quote  deeplink  
heel klein pikkie. Maarja beter een kleine die steigert dan een grote die weigert en anders zijn er nog hulpmiddelen zoals

http://forum.headliner.nl/topic-11617/
sportdwaas
 sportdwaas - vrijdag 23 oktober 2009 - 15:47   quote  deeplink  
dit was natuurlijk ook een ouwe koe
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 23 oktober 2009 - 15:48   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 - 15:45 schreef Rovert het volgende:
Je blijft scherp, dat komt zeker omdat je zo naar Zuid Oost moet
ik was t bijna vergeten!
schelehond
 schelehond - vrijdag 23 oktober 2009 - 15:52   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 - 15:46 schreef sportdwaas het volgende:
heel klein pikkie. Maarja beter een kleine die steigert dan een grote die weigert en anders zijn er nog hulpmiddelen zoals

http://forum.headliner.nl/topic-11617/
Klein maar modderVET. haha
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - vrijdag 23 oktober 2009 - 16:52   quote  deeplink  
Als we maar drie punten pakken!! Dat vertrouwen hebben we de komende twee weken wel nodig. Met zoveel mogelijk doelpunten verschil winnen is natuurlijk wel goed voor het vertrouwen!
bram
 bram - vrijdag 23 oktober 2009 - 17:38   quote  deeplink  
@sportdwaas,ik persoonlijk vind je verhaaltjes zeer slecht en ik denk velen met mij,je profileert jezelf op andere fora als heel iemand anders,ik zeg kappen met je onzin
sportdwaas
 sportdwaas - vrijdag 23 oktober 2009 - 17:56   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 - 17:38 schreef bram het volgende:
@sportdwaas,ik persoonlijk vind je verhaaltjes zeer slecht en ik denk velen met mij,je profileert jezelf op andere fora als heel iemand anders,ik zeg kappen met je onzin
eens stop ik
sportdwaas
 sportdwaas - vrijdag 23 oktober 2009 - 18:02   quote  deeplink  
@bram ik las mijn stukje nog eens door en het is niet slecht vind ik. Qua voorspellingen zit ik er natuurlijk meestal naast maar ik ben niet conservatief
bram
 bram - vrijdag 23 oktober 2009 - 18:10   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 - 17:56 schreef sportdwaas het volgende:

[..]

eens stop ik
het liefst nu
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - vrijdag 23 oktober 2009 - 18:12   quote  deeplink  
Wel conservatief!
bram
 bram - vrijdag 23 oktober 2009 - 18:17   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 - 18:12 schreef Feyenoord till i die het volgende:
Wel conservatief!
hoezo?
Jappie_FEY
 Jappie_FEY - vrijdag 23 oktober 2009 - 18:28   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 - 13:19 schreef sportdwaas het volgende:
..of het feit dat er na het pensioen van Coen Moulijn nooit meer een veel scorende spits is opgestaan in Rotterdam?

de grootste onzin die er is:

Kuijt: 101 competitiewedstrijden, 71 goals
van Hooijdonk: 61 competitiewedstrijden, 52 goals (zijn 2 goeie jaren)

MOULIJN: 487 WEDSTIJDEN, 84 DOELPUNTEN

Wat is beter???..............
bram
 bram - vrijdag 23 oktober 2009 - 18:32   quote  deeplink  
op
naar vvv zal een ieder zien dat honda een middelmatigev speler is en met ieders klauwen afblijven van coentje
sportdwaas
 sportdwaas - zaterdag 24 oktober 2009 - 11:16   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 - 18:28 schreef Jappie_FEY het volgende:

[..]

de grootste onzin die er is:

Kuijt: 101 competitiewedstrijden, 71 goals
van Hooijdonk: 61 competitiewedstrijden, 52 goals (zijn 2 goeie jaren)

MOULIJN: 487 WEDSTIJDEN, 84 DOELPUNTEN

Wat is beter???..............
Coen Moulijn stond aan het beginpunt van vele doelpunten van C. van der Gijp en Kindvall en maakte er zelf ook nog eens 84, en misschien waren dat wel heel belangrijke. Waar het mij om gaat in mijn stukje is dat elke spits goede aangevers nodig heeft en dat van der Gijp, Kindvall en anderen in Moulijn daar een beste in hadden. De opmerkingen van Cor Van der Gijp waren natuurlijk ironisch bedoeld. Coen Moulijn was een echte teamspeler die goede voorzetten gaf. Daarnaast is het zo dat spelers als Coen Moulijn, Gerd Muller en Pierre van Hooydonk keihard werkten aan hun specialiteit en daar hun clubs vele prijzen mee hebben bezorgd.

In de periode dat Kuyt bij Feyenoord speelde (4 jaar) is er niet 1 prijs gewonnen en Dirk zelf was altijd maar bezig met een transfer naar een droomclub. Dat heeft Feyenoord uiteindelijk geld opgeleverd om schuldeisers te kunnen terugbetalen. Niet gek maar niet wat supporters willen zien. Kijk Kuyt was een prima spits voor Feyenoord maar hij wilde wel zelf weg vanaf dag 1 dat hij binnenkwam. Feyenoord was zijn opstapje

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 24 oktober 2009 door sportdwaas --
Jappie_FEY
 Jappie_FEY - zaterdag 24 oktober 2009 - 11:58   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 - 11:16 schreef sportdwaas het volgende:

[..]

Coen Moulijn stond aan het beginpunt van vele doelpunten van C. van der Gijp en Kindvall en maakte er zelf ook nog eens 84, en misschien waren dat wel heel belangrijke. Waar het mij om gaat in mijn stukje is dat elke spits goede aangevers nodig heeft en dat van der Gijp, Kindvall en anderen in Moulijn daar een beste in hadden. De opmerkingen van Cor Van der Gijp waren natuurlijk ironisch bedoeld. Coen Moulijn was een echte teamspeler die goede voorzetten gaf. Daarnaast is het zo dat spelers als Coen Moulijn, Gerd Muller en Pierre van Hooydonk keihard werkten aan hun specialiteit en daar hun clubs vele prijzen mee hebben bezorgd.

In de periode dat Kuyt bij Feyenoord speelde (4 jaar) is er niet 1 prijs gewonnen en Dirk zelf was altijd maar bezig met een transfer naar een droomclub. Dat heeft Feyenoord uiteindelijk geld opgeleverd om schuldeisers te kunnen terugbetalen. Niet gek maar niet wat supporters willen zien. Kijk Kuyt was een prima spits voor Feyenoord maar hij wilde wel zelf weg vanaf dag 1 dat hij binnenkwam. Feyenoord was zijn opstapje
kijk effe waar ik op quote uit jou stuk en reageer dan nog eens
Rovert
 Rovert - zaterdag 24 oktober 2009 - 12:53   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 - 11:16 schreef sportdwaas het volgende:

[..]
In de periode dat Kuyt bij Feyenoord speelde (4 jaar) is er niet 1 prijs gewonnen en Dirk zelf was altijd maar bezig met een transfer naar een droomclub. Dat heeft Feyenoord uiteindelijk geld opgeleverd om schuldeisers te kunnen terugbetalen. Niet gek maar niet wat supporters willen zien. Kijk Kuyt was een prima spits voor Feyenoord maar hij wilde wel zelf weg vanaf dag 1 dat hij binnenkwam. Feyenoord was zijn opstapje
Ik geloof niet dat iemand als Kuyt die alles gaf voor Feyenoord ooit verweten is dat hij een stap hoger wilde, hij tekende zelfs nog bij zodat wij er ook een stuk beter van werden.
sportdwaas
 sportdwaas - zaterdag 24 oktober 2009 - 15:39   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 - 12:53 schreef Rovert het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat iemand als Kuyt die alles gaf voor Feyenoord ooit verweten is dat hij een stap hoger wilde, hij tekende zelfs nog bij zodat wij er ook een stuk beter van werden.
Feyenoord is zondermeer financieel beter geworden van Kuyt en qua inzet valt hem niets te verwijten. Het is alleen zo dat er in zijn tijd geen prijzen zijn gewonnen. Kan gebeuren, maar daarom associeer ik hem met aardig wat doelpunten en een goede transfer voor hem en Feyenoord. Maar niet met een UEFAcup, beker of kampioenschap. Dat is het. Lag niet alleen aan hem hoor
Rovert
 Rovert - zaterdag 24 oktober 2009 - 15:44   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 - 15:39 schreef sportdwaas het volgende:

[..]

Lag niet alleen aan hem hoor
Ik denk dat hij inderdaad nou niet echt teamgenoten had om een kampioensschap mee te kunnen halen
sportdwaas
 sportdwaas - zaterdag 24 oktober 2009 - 15:56   quote  deeplink  
Ik denk overigens dat Kuyt er beter aan zou doen naar Feyenoord terug te komen want bij Liverpool hangt ie maar op de vleugels.
Rovert
 Rovert - zaterdag 24 oktober 2009 - 16:05   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 - 15:56 schreef sportdwaas het volgende:
Ik denk overigens dat Kuyt er beter aan zou doen naar Feyenoord terug te komen want bij Liverpool hangt ie maar op de vleugels.
Ik denk dat Kuyt nog veel te veel geniet van voetballen op het hoogste niveau
Jappie_FEY
 Jappie_FEY - zaterdag 24 oktober 2009 - 16:22   quote  deeplink  
en de centen

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3168
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Standbeeld voor Coentje meer dan terecht. Eredivisie week 11









0.0071761