BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: KNVB heeft weer eens een stom plannetje

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
erwin-letteboer
 erwin-letteboer - vrijdag 30 oktober 2009 - 08:28   quote  deeplink  
bron: FR4EVER

http://www.fr4ever.nl/index.php?subaction=showfull&id=1256877330&archive=&start_from=&ucat=2

Kwetsende spreekkoren moeten harder worden aangepakt. Dit zegt Manager Competitiezaken van de KNVB, Bert van Oostveen, in het tv-programma Netwerk. Na een spreekkoor vanuit een bepaald vak zou het hele vak een stadionverbod van één wedstrijd moeten krijgen, betoogt Van Oostveen.

De KNVB vindt dat er door clubs te weinig wordt gedaan tegen de spreekkoren. In de Richtlijn Verbaal Geweld staat dat clubs een stadionspeaker moeten inzetten en aanstichters moeten opsporen bij kwetsende leuzen.

Uit onderzoek van de aanklager betaald voetbal blijkt dat van 55 spreekkoren in de afgelopen drie jaar, de clubs in 35 gevallen tekort schoten.
erwin-letteboer
 erwin-letteboer - vrijdag 30 oktober 2009 - 08:30   quote  deeplink  
en weet je wat weer het mooiste is..die jodenclub komen overal weer onderuit..als ze toch die regels aanscherpen moeten ze ook een regeling/regel treffen/opstellen dat de clubs NIET worden gestraft..nancy-feyenoord? onze club werd uit het beker toernooi geknikkerd omdat sommige supp zich niet konden gedragen.

nu ook weer bij dynamo, die jodenclub lopen nu 5 punten uit,omdat de uefa/fifa heeft bepaald om dynamo maar 3 punten in mindering te geven na onregelheden van haar supp!! :S...HOE STOM KAN DAT ZIJN JOH..en die jodenclub komen overal altijd onderuit of hebben geluk...GRRRRRR

3 geluks treffers binnen 2 dagen:

-neuzen lopen 5 punten uit in de uefa poule fase, nadat dynamo 3 punten in mindering kreeg
-neuzen gaan alsnog door na een vrijetrap in de de laatste secondes van de 2e VERLENGING tegen een 2e divisionist.
-worde als enige(naja:S topclub)makkelijk geloot(al blijft het voor de neuzen altijd lastig)

dit is absoluut geen jaloezie, maar ik vind het altijd zo toevallig weet je wel..want die goal in de laatste secondes was ook gewoon puur toeval.
leg uit??

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 30 oktober 2009 door erwin-letteboer --
erwin-letteboer
 erwin-letteboer - vrijdag 30 oktober 2009 - 09:02   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 - 09:00 schreef louis2 het volgende:
kan me nog goed herrinneren dat van gaal met tranen in zijn ogen stond, toen onze "supporters" over zijn zieke vrouw begonnen. ik vind het terecht wat ze van plan zijn. als een heel vak de 4 debielen niet kan beteugelen, dan gewoon het hele vak. we zijn samen verantwoordelijk!
ja oke, dus als jou buurman scheld met ziektes etc, kwetsende woorden, ram jij hem ff op zn bek?want anders houd zn mond niet
erwin-letteboer
 erwin-letteboer - vrijdag 30 oktober 2009 - 09:14   quote  deeplink  
x
hotjumper
 hotjumper - vrijdag 30 oktober 2009 - 09:29   quote  deeplink  
ach komt elke keer weer terug, dodelijk vermoeiend, ze zouden eens wat meer naar de kwaliteit van de scheidsrechters moeten kijken, dat scheelt een hoop spreekkoren denk ik. Verder denk ik dat er in de maatschappij wel belangrijkere zaken zijn om je druk om te maken.
erwin-letteboer
 erwin-letteboer - vrijdag 30 oktober 2009 - 09:31   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 - 09:29 schreef hotjumper het volgende:
ach komt elke keer weer terug, dodelijk vermoeiend, ze zouden eens wat meer naar de kwaliteit van de scheidsrechters moeten kijken, dat scheelt een hoop spreekkoren denk ik. Verder denk ik dat er in de maatschappij wel belangrijkere zaken zijn om je druk om te maken.
eindelijk iemand met een vol verstand..
rich Arnhem
 rich Arnhem - vrijdag 30 oktober 2009 - 09:33   quote  deeplink  
Helaas ligt de scope in de maatschappij heel veel op de negatieve kanten van voetbal. Er zal nooit een compliment worden gegeven aan de supporters als er voor een verschrikkelijk goede sfeer is gezorgd, maar spreekkoren worden breed uit gemeten.
erwin-letteboer
 erwin-letteboer - vrijdag 30 oktober 2009 - 09:42   quote  deeplink  
ik wil best een reglement voor de KNVB opstellen hoor.

zo:
een club kan nooit worden bestraft wanneer haar of zijn supp voor ongeregeldheden zorgen.
een heel vak mag nooit worden bestraft voor haar of zijn stommiteiten.

kom op zeg...
voetbal is EMOTIE en volgens mij mag je nog steeds je eigen mening geven
ik ben NIET voor die '' kanker '' woordjes, maar ik kan me er niet aan storen eerlijk gezegd, dus als je dan zeg'' (heel stom voorbeeld) ik vind ajax een kanker club '' mag dus wel??Want je mag ook tegen een agent zeggen; ik vind je een klootzak..

waar gaat dit heen tegenwoordig
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 30 oktober 2009 - 10:05   quote  deeplink  
This topic is frowned upon.
erwin-letteboer
 erwin-letteboer - vrijdag 30 oktober 2009 - 10:07   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 - 10:05 schreef Stylzz het volgende:
This topic is frowned upon.
mn engels is niet zo best, sorry
Milo
 Milo - vrijdag 30 oktober 2009 - 10:11   quote  deeplink  
Ik vind het jammer dat ik de scheids niet meer mag uit maken voor hondenlul na een verkeerde beslissing......
erwin-letteboer
 erwin-letteboer - vrijdag 30 oktober 2009 - 10:16   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 - 10:11 schreef Milo het volgende:
Ik vind het jammer dat ik de scheids niet meer mag uit maken voor hondenlul na een verkeerde beslissing......
haha nee precies

in het vervolg
zingen en schelden we met ;
''ik vind '' er voor
bram
 bram - vrijdag 30 oktober 2009 - 10:36   quote  deeplink  
is er geen woordenboek voor nette scheldwoorden,bijv.penis agrarier=boerenlul maar klinkt toch anders
erwin-letteboer
 erwin-letteboer - vrijdag 30 oktober 2009 - 10:44   quote  deeplink  
HAHAHAH ja zoek op!!
hotjumper
 hotjumper - vrijdag 30 oktober 2009 - 10:54   quote  deeplink  
hiha hondengeslachtsorgaan

hij is een vriend van het uitverkoren volk

de eega van de heer de mos
verdient haar salaris in het struweel
daar copuleerd zij, copuleerd zij
copuleerd zij voor een financiele vergoeding
zodat zij, weer boodschappen kan doen

het zijn de sexueel anders geaarden ja ja
de sexueel anders geaarden ja ja
de sexueel anders geaarden ja ja
de sexueel anders geaarden uit breda

verkoudheid-bramhaar je moeder is prosttuee
De Spot
 De Spot - vrijdag 30 oktober 2009 - 10:54   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 - 08:30 schreef erwin-letteboer het volgende:
en weet je wat weer het mooiste is..die jodenclub komen overal weer onderuit..als ze toch die regels aanscherpen moeten ze ook een regeling/regel treffen/opstellen dat de clubs NIET worden gestraft..nancy-feyenoord? onze club werd uit het beker toernooi geknikkerd omdat sommige supp zich niet konden gedragen.

nu ook weer bij dynamo, die jodenclub lopen nu 5 punten uit,omdat de uefa/fifa heeft bepaald om dynamo maar 3 punten in mindering te geven na onregelheden van haar supp!! :S...HOE STOM KAN DAT ZIJN JOH..en die jodenclub komen overal altijd onderuit of hebben geluk...GRRRRRR

3 geluks treffers binnen 2 dagen:

-neuzen lopen 5 punten uit in de uefa poule fase, nadat dynamo 3 punten in mindering kreeg
-neuzen gaan alsnog door na een vrijetrap in de de laatste secondes van de 2e VERLENGING tegen een 2e divisionist.
-worde als enige(naja:S topclub)makkelijk geloot(al blijft het voor de neuzen altijd lastig)

dit is absoluut geen jaloezie, maar ik vind het altijd zo toevallig weet je wel..want die goal in de laatste secondes was ook gewoon puur toeval.
leg uit??
Die neuzen kunnen er ook nix aan doen dat ze uitlopen, omdat Dynamo punten in mindering krijgt,en een wedstrijd duurt zolang die duurt is geen geluk.

Wij hebben ook weleens gemazzeld....

Over de spreekkoren valt het mij op dat als er wat over Jode gezongen word, iedereen gelijk in paniek is zie nu ook weer met de Zeeuw.

Maar als er wat anders gezongen word, vb. over de bombardementen op onze prachtige stad hoor je hier niemand over, die irriteert me mateloos.

Mijn menig is spreekkoren horen net zo bij het voetbal, als neuken toen je vroeger naar Lloret de Mar ging!!!

Zeker tegen die Jode!!!

Een klassieker zonder uitpubliek is minder dan 1 met uitpubliek toch???
hotjumper
 hotjumper - vrijdag 30 oktober 2009 - 10:56   quote  deeplink  
precies, wat in het stadion gebeurt moet in het stadion blijven!
De Spot
 De Spot - vrijdag 30 oktober 2009 - 10:56   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 - 10:54 schreef hotjumper het volgende:
hiha hondengeslachtsorgaan

hij is een vriend van het uitverkoren volk

de eega van de heer de mos
verdient haar salaris in het struweel
daar copuleerd zij, copuleerd zij
copuleerd zij voor een financiele vergoeding
zodat zij, weer boodschappen kan doen

het zijn de sexueel anders geaarden ja ja
de sexueel anders geaarden ja ja
de sexueel anders geaarden ja ja
de sexueel anders geaarden uit breda

verkoudheid-bramhaar je moeder is prosttuee
ha ha ha....
De Spot
 De Spot - vrijdag 30 oktober 2009 - 10:59   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 - 10:56 schreef hotjumper het volgende:
precies, wat in het stadion gebeurt moet in het stadion blijven!
Nou hoorde dat er dindsdag ook weer volop vakken zijn gefimd,...........je word als voetbal supporter echt beschouwd als crimineel, en als je in dit land mensen verkracht kan je in je weekend verlof de benen nemen, weekend verlof hoe is het!!!!!

Omgekeerde wereld.
De Spot
 De Spot - vrijdag 30 oktober 2009 - 11:00   quote  deeplink  
Trouwens HAMAS HAMAS alle jode in een glas mag dat wel.....dat klinkt toch ook wel goed!!!
bram
 bram - vrijdag 30 oktober 2009 - 11:02   quote  deeplink  
achter het glas klinkt beter
rich Arnhem
 rich Arnhem - vrijdag 30 oktober 2009 - 11:02   quote  deeplink  
Yamas, Yamas alle roden aan het glas. Klinkt hetzelfde maar betekent niets
erwin-letteboer
 erwin-letteboer - vrijdag 30 oktober 2009 - 11:03   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 - 10:54 schreef hotjumper het volgende:
hiha hondengeslachtsorgaan

hij is een vriend van het uitverkoren volk

de eega van de heer de mos
verdient haar salaris in het struweel
daar copuleerd zij, copuleerd zij
copuleerd zij voor een financiele vergoeding
zodat zij, weer boodschappen kan doen

het zijn de sexueel anders geaarden ja ja
de sexueel anders geaarden ja ja
de sexueel anders geaarden ja ja
de sexueel anders geaarden uit breda

verkoudheid-bramhaar je moeder is prosttuee
hahahaha....zelf bedacht??
De Spot
 De Spot - vrijdag 30 oktober 2009 - 11:05   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 - 11:02 schreef rich Arnhem het volgende:
Yamas, Yamas alle roden aan het glas. Klinkt hetzelfde maar betekent niets
Zingen we dat toch voortaan he he he...
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 30 oktober 2009 - 11:05   quote  deeplink  
En wie niet springt die spreekt Hebreeuws.
De Spot
 De Spot - vrijdag 30 oktober 2009 - 11:05   quote  deeplink  
Gaat er trouwens iemand stiekem toch zondag??????
bram
 bram - vrijdag 30 oktober 2009 - 11:10   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 - 11:02 schreef rich Arnhem het volgende:
Yamas, Yamas alle roden aan het glas. Klinkt hetzelfde maar betekent niets
he pas op he mijn vriendin heeft rood haar en je weet het ""rooie en valen zijn donderstralen""
hotjumper
 hotjumper - vrijdag 30 oktober 2009 - 11:11   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 - 11:05 schreef De Spot het volgende:
Gaat er trouwens iemand stiekem toch zondag??????
als ie dat hier zou posten is het niet stiekem meer he.
De Spot
 De Spot - vrijdag 30 oktober 2009 - 11:13   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 - 11:11 schreef hotjumper het volgende:

[..]

als ie dat hier zou posten is het niet stiekem meer he.
Dat klopt maar was benieuwd!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 30 oktober 2009 door De Spot --
Milo
 Milo - vrijdag 30 oktober 2009 - 11:15   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 - 11:05 schreef De Spot het volgende:
Gaat er trouwens iemand stiekem toch zondag??????
ik ga waarschijnlijk heen! vrienden hebben wat kaarten geritseld! alleen ben ik bang dat ik na 1 minuut aan het matten ben, dus ik twijfel nog!
Rovert
 Rovert - vrijdag 30 oktober 2009 - 11:16   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 - 09:42 schreef erwin-letteboer het volgende:

Want je mag ook tegen een agent zeggen; ik vind je een klootzak..

volgens mij is dit dus gewoon strafbaar hoor
De Spot
 De Spot - vrijdag 30 oktober 2009 - 11:17   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 - 11:16 schreef Rovert het volgende:

[..]

volgens mij is dit dus gewoon strafbaar hoor
Nee vrijheids van meningsuiting.
De Spot
 De Spot - vrijdag 30 oktober 2009 - 11:19   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 - 11:15 schreef Milo het volgende:

[..]

ik ga waarschijnlijk heen! vrienden hebben wat kaarten geritseld! alleen ben ik bang dat ik na 1 minuut aan het matten ben, dus ik twijfel nog!
Ja als je tussen ze zit gaat het toch kriebelen he!!
Thomas
 Thomas - vrijdag 30 oktober 2009 - 11:19   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 - 11:17 schreef De Spot het volgende:

[..]

Nee vrijheids van meningsuiting.
Neehoor, minister Ter Horst wil er zelfs harder tegen optreden. Een politieambtenaar in functie mag je nou eenmaal bij wet niet beledigen, bij wet geregeld. Alleen hangen er een heleboel bureaucratische regeltjes aan, waardoor ze er toch weer niet goed tegen mogen optreden.
Rovert
 Rovert - vrijdag 30 oktober 2009 - 11:21   quote  deeplink  
Hoge Raad: Politie uitschelden is strafbaar
dinsdag 22 september 2009 15:52

Het uitschelden van een politieagent mag niet, heeft de Hoge Raad vandaag bepaald. Een vrouw die in 2005 politieagenten heeft uitgescholden voor 'sukkel, klootzak, loser en kankerlijer' moet daarom opnieuw voor de rechter verschijnen.

Politie uitschelden is strafbaar
De Hoge Raad heeft het standpunt van het gerechtshof, dat eerder oordeelde dat politieagenten over incasseringsvermogen moeten beschikken, naar de prullenbak verwezen.

Volgens de Hoge Raad zijn de gebruikte woorden wel beledigend en daarom strafbaar.

Dronken
Het hof in Leeuwarden, dat de vrouw in 2007 vrijsprak, moet de zaak nu opnieuw behandelen.

De vrouw, die tijdens de scheldkanonnade dronken was, beledigde de agenten na een ruzie tijdens het uitgaan 's nachts.

Omstandigheden
De rechtbank van Groningen en het gerechtshof in Leeuwarden oordeelden in 2006 en in 2007 dat de vrouw geen straf verdiende door de 'omstandigheden' waarin ze verkeerde.

Het hof oordeelde toen dat politieagenten een zeker 'incasseringsvermogen' moeten hebben, maar volgens de Hoge Raad zijn de woorden wel een belediging. De 'omstandigheden' van de vrouw zijn volgens het Hof van 'onvoldoende gewicht' om daar rekening mee te houden.
hotjumper
 hotjumper - vrijdag 30 oktober 2009 - 11:23   quote  deeplink  
Als een agent een lul noemt moet ie je gewoon een knal kunnen geven en dat het daarna klaar is. Nee nu moet je voorkomen, krijg je een stadion verbod etc. dat staat niet in verhouding.

Tikken die ik in het verleden van de kit heb gehad had ik in feite altijd aan mij zelf te danken. En dat is het probleem tegenwoordig, niemand wil meer de consequenties van zijn eigen gedrag dragen.
Rovert
 Rovert - vrijdag 30 oktober 2009 - 11:24   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 - 11:23 schreef hotjumper het volgende:
Als een agent een lul noemt moet ie je gewoon een knal kunnen geven en dat het daarna klaar is. Nee nu moet je voorkomen, krijg je een stadion verbod etc. dat staat niet in verhouding.

Tikken die ik in het verleden van de kit heb gehad had ik in feite altijd aan mij zelf te danken. En dat is het probleem tegenwoordig, niemand wil meer de consequenties van zijn eigen gedrag dragen.
Ik heb een keer in Breda gelopen dat ik dacht wat bungelt daar nou aan mijn lichaam, bleek het mijn arm te zijn na een tik met een lange wapenstok
Milo
 Milo - vrijdag 30 oktober 2009 - 11:25   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 - 11:19 schreef De Spot het volgende:

[..]

Ja als je tussen ze zit gaat het toch kriebelen he!!
ja, en het is al een keer uit de hand gelopen! en toen zaten we nog niet eens in het stadion, hahahahaha
erwin-letteboer
 erwin-letteboer - vrijdag 30 oktober 2009 - 11:25   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 - 11:16 schreef Rovert het volgende:

[..]

volgens mij is dit dus gewoon strafbaar hoor
nee mn broer is zelf een blauwe, dus idd das mening van vrijheidsuiting
zover ik het nog weet iig...maar mensen hier hebben een andere mening etc, dus ik twijfel ff

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 30 oktober 2009 door erwin-letteboer --
hotjumper
 hotjumper - vrijdag 30 oktober 2009 - 11:26   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 - 11:25 schreef erwin-letteboer het volgende:

[..]

nee mn broer is zelf een blauwe
een indo???
De Spot
 De Spot - vrijdag 30 oktober 2009 - 11:26   quote  deeplink  
Mee eens!!

Politie moet fysiek ook kunnen optreden!!
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 30 oktober 2009 - 11:26   quote  deeplink  
of regelmatig dronken .
erwin-letteboer
 erwin-letteboer - vrijdag 30 oktober 2009 - 11:27   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 - 11:26 schreef hotjumper het volgende:

[..]

een indo???
hahah nee
De Spot
 De Spot - vrijdag 30 oktober 2009 - 11:28   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 - 11:25 schreef Milo het volgende:

[..]

ja, en het is al een keer uit de hand gelopen! en toen zaten we nog niet eens in het stadion, hahahahaha
Mooi he
Rovert
 Rovert - vrijdag 30 oktober 2009 - 11:31   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 - 11:25 schreef erwin-letteboer het volgende:

[..]

nee mn broer is zelf een blauwe, dus idd das mening van vrijheidsuiting
Ik zeg het opnieuw, en met alle respect voor je broer, ik vertrouw het oordeel van de Hoge Raad net wat meer dan jouw broer zijn mening

Hoge Raad: Politie uitschelden is strafbaar
dinsdag 22 september 2009 15:52

Het uitschelden van een politieagent mag niet, heeft de Hoge Raad vandaag bepaald. Een vrouw die in 2005 politieagenten heeft uitgescholden voor 'sukkel, klootzak, loser en kankerlijer' moet daarom opnieuw voor de rechter verschijnen.

Politie uitschelden is strafbaar
De Hoge Raad heeft het standpunt van het gerechtshof, dat eerder oordeelde dat politieagenten over incasseringsvermogen moeten beschikken, naar de prullenbak verwezen.

Volgens de Hoge Raad zijn de gebruikte woorden wel beledigend en daarom strafbaar.

Dronken
Het hof in Leeuwarden, dat de vrouw in 2007 vrijsprak, moet de zaak nu opnieuw behandelen.

De vrouw, die tijdens de scheldkanonnade dronken was, beledigde de agenten na een ruzie tijdens het uitgaan 's nachts.

Omstandigheden
De rechtbank van Groningen en het gerechtshof in Leeuwarden oordeelden in 2006 en in 2007 dat de vrouw geen straf verdiende door de 'omstandigheden' waarin ze verkeerde.

Het hof oordeelde toen dat politieagenten een zeker 'incasseringsvermogen' moeten hebben, maar volgens de Hoge Raad zijn de woorden wel een belediging. De 'omstandigheden' van de vrouw zijn volgens het Hof van 'onvoldoende gewicht' om daar rekening mee te houden.
hotjumper
 hotjumper - vrijdag 30 oktober 2009 - 11:32   quote  deeplink  
dronken zijn is geen excuus, doe je tenslotte ook zelf...
Rovert
 Rovert - vrijdag 30 oktober 2009 - 11:33   quote  deeplink  
dronken vrouwen op straat zijn stom
bram
 bram - vrijdag 30 oktober 2009 - 11:34   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 - 11:33 schreef Rovert het volgende:
dronken vrouwen op straat zijn stom
en ook geen engel in bed
hotjumper
 hotjumper - vrijdag 30 oktober 2009 - 11:34   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 - 11:33 schreef Rovert het volgende:
dronken vrouwen op straat zijn stom
check!
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 30 oktober 2009 - 11:34   quote  deeplink  
Je mening uitten mag nogsteeds wel hoor.

Dus ik vind je een lul, mag wel, je bent een lul, mag niet.

Maar: ik vind je een vuile k*nkerj**d, mag niet, omdat "vuile k*nkjerj**d" op zich al beledigend is.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 2220
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: KNVB heeft weer eens een stom plannetje









0.0074620