BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: NABESCHOUWING: Ajax - Feyenoord , 5 - 1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
voetballer55
 voetballer55 - zondag 01 november 2009 - 15:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 november 2009 - 15:17 schreef Kadaver het volgende:

[..]

Zodra Blind op de bank zegt bij een 3-0 voorsprong: 'Het is weer een ouderwetsie', dan is trots toch wel het laatste wat er in me opkomt.
dat is dan voor jouw. Ik ben nog altijd trots op het feit dat ik feyenoord supporter ben en geen 020 supporter. En blind heb ik nog nooit serieus genomen.
kale co
 kale co - zondag 01 november 2009 - 15:22   quote  deeplink  
trots ben ik op een ploeg die alles heeft gegeven en dat waren vandaag vlaar en bronckhorst daar ben ik dan trots op niet op de rest hoor het doet zeer dit
Rock n Rolla
 Rock n Rolla - zondag 01 november 2009 - 15:24   quote  deeplink  
ga nou maar darten co...
MMM
 MMM - zondag 01 november 2009 - 15:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 november 2009 - 15:22 schreef kale co het volgende:
trots ben ik op een ploeg die alles heeft gegeven en dat waren vandaag vlaar en bronckhorst daar ben ik dan trots op niet op de rest hoor het doet zeer dit
Ooh die van Bronckhorst die na een 5-1 nederlaag met die joden gaat staan knuffelen? Ooh die ja..
Martijn
 Martijn - zondag 01 november 2009 - 15:26   quote  deeplink  
http://www.fr-fanatic.com/2009/11/01/18977/

Helemaal gelijk.
kale co
 kale co - zondag 01 november 2009 - 15:26   quote  deeplink  
ja die maar staan ze niet allemaal te knuffelen
walnoot
 walnoot - zondag 01 november 2009 - 15:29   quote  deeplink  
wat een kut elftal hebben wij, we zijn weer vernederd, bedankt hoor klote spelers, kan been niet terug naar nec
walnoot
 walnoot - zondag 01 november 2009 - 15:32   quote  deeplink  
doe je ogen eens open caven of zitten ze dicht. we hebben gewoon een klote elftal rotterdam onwaardig
kale co
 kale co - zondag 01 november 2009 - 15:36   quote  deeplink  
been is gewoon goede trainer ! niks mis mee alleen elftal met aantal verwende miljonairs en die heeft ie netjes op de bank gezet tot dat ze is gaan voetballen zoals het hoort
walnoot
 walnoot - zondag 01 november 2009 - 15:37   quote  deeplink  
bloed zweet en tranen, de laatste jaren wel veel tranen, ze mogen van iedereen verliezen maar niet van die k joden, allemaal nog een prettig weekend
FR12-1908
 FR12-1908 - zondag 01 november 2009 - 15:38   quote  deeplink  
opstelliing tegen AZ?
Mulder
leerdam- vlaar - bahia - gio
Landzaat - fer - el Ahmadi
Cisse - Slory - Biseswar
??
bjorn
 bjorn - zondag 01 november 2009 - 15:40   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 november 2009 - 15:38 schreef FR12-1908 het volgende:
opstelliing tegen AZ?
Mulder
leerdam- vlaar - bahia - gio
Landzaat - fer - el Ahmadi
Cisse - Slory - Biseswar
??
mulder
leerdam-vlaar-bahia-gio
landzaat-fer-wijnaldum
cisse-makaay-slory
kale co
 kale co - zondag 01 november 2009 - 15:42   quote  deeplink  
blijft dirk dat het winnen 5-1 zoals jij zegt altijd gepaard gaat met stelen en rode kaarten afgelopen week ook nog he bij dordrecht moet je dan trots zijn denk ik niet 11-11 is eerlijke strijd maar ja je bent niet voor niks jood he
Dirk
 Dirk - zondag 01 november 2009 - 15:43   quote  deeplink  
met een dikke 5-1 overwinning vergeet ik alle voorgaande wedstrijden.....
kale co
 kale co - zondag 01 november 2009 - 15:46   quote  deeplink  
ja goede tijden fan he dirk! bah eng mannetje ben jij dat zijn nou die mannetjes die ik zo graag een pak rammel verkoop
remco1978
 remco1978 - zondag 01 november 2009 - 15:55   quote  deeplink  
Wat ik nou niet snap he Babovic krijgt rood voor eventueel een slaande beweging(valt te betwisten), maar ik zie die jood toch ook met z'n armen de lucht ingaan. Is dat ook geen rood dan? Krijg je pas rood als je iemand raakt. In mijn optiek is een slaande beweging een slaande beweging en had die jood dus ook rood moeten hebben.

Zo'n zelfde situatie net bij rkc-willem 2 helemaal niks aan het handje

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 01 november 2009 door remco1978 --
RoyLegioen
 RoyLegioen - zondag 01 november 2009 - 15:57   quote  deeplink  
altijd zuur natuurlijk...de klassieker verliezen!
eerder zei ik al dat we tevreden mogen zijn met 6 punten uit 3 wedstrijden.
en dan vind ik dit de 'minst belangrijke' wedstrijd (kijkend naar de ranglijst uiteraard), kampioen zit er dit jaar niet in.... dan is het belangrijker om de ploegen die nu onder ons staan, ook onder ons te houden. daarom zijn de 2 aankomende wedstrijden eigenlijk belangrijker. ik heb vertrouwen in Mario! Alles komt goed!
ar
 ar - zondag 01 november 2009 - 16:11   quote  deeplink  
klopt, we zijn pas vroeg in het seizoen. wij gaan winnen in alkmaar,en die neuzen verliezen in twente.
bjorn
 bjorn - zondag 01 november 2009 - 16:15   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 november 2009 - 16:11 schreef ar het volgende:
klopt, we zijn pas vroeg in het seizoen. wij gaan winnen in alkmaar,en die neuzen verliezen in twente.
laten we het hopen
feyenoorder010
 feyenoorder010 - zondag 01 november 2009 - 16:30   quote  deeplink  
Wacht maar tot in r dam joden gaan eraan.
feyenoorder010
 feyenoorder010 - zondag 01 november 2009 - 16:36   quote  deeplink  
die joden verliezen volgende week zeker maar knjb veroorzaakt alles weer met een hoofdrol voor blom kut scheids suarez had rood verdiend niet eerste keer
remco k
 remco k - zondag 01 november 2009 - 17:14   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 november 2009 - 14:27 schreef Boudewijn het volgende:
Beste spelers aan Feyenoord zijde voor mij Vlaar en Wijnaldum.
Vlaar was inderdaad heel erg goed, maar wijnaldum??, heel veel balverlies weinig goed passes, alleen verdedigend die hij z'n taken goed.

Zelfs als Ajacied vind ik dat de enige echte Klassieker flink verpest is door de scheids, heel jammer want buiten het feit dat het veld spel van beide ploegen niet heel erg goed was leek het wel een hele leuke pot te worden.

Zelfs na de wedstrijd bleef hij bij z;n beslissingen, jammer, op de de volgende klassieker dan maar.

Voor alle Feyenoordsupporters, veel succes de komende weken en ik hoop van harte dat az zich op jullie stuk zal bijten..
remco k
 remco k - zondag 01 november 2009 - 17:15   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 november 2009 - 14:28 schreef Alex Ridderkerk het volgende:
2 rode kaarten sloegen nergens op, 2 x geel had dit moeten zijn, kwestie van tijd tot Blom in dienst treed bij 020.
Trieste middag voor Feyenoord...
alle kaarten deze middag sloegen nergens op, ook die kaart voor Alderweireld niet..
sterski010
 sterski010 - zondag 01 november 2009 - 17:38   quote  deeplink  
Ik geef helemaal niemand de schuld, lees mijn topics er maar op terug, ik geef je alleen de definitie van een neus. Als je van die tros vlaggen met je mee torst lijkt het mij een bijnaam als semiet best in de hand te werken maar dat mag dan weer niet. Kunnen die vieze doeken dan niet volledig uit die snelkookpan verwijderd worden? Dan lost het probleem van zelf wel op...
remco k
 remco k - zondag 01 november 2009 - 17:41   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 november 2009 - 17:38 schreef sterski010 het volgende:
Ik geef helemaal niemand de schuld, lees mijn topics er maar op terug, ik geef je alleen de definitie van een neus. Als je van die tros vlaggen met je mee torst lijkt het mij een bijnaam als semiet best in de hand te werken maar dat mag dan weer niet. Kunnen die vieze doeken dan niet volledig uit die snelkookpan verwijderd worden? Dan lost het probleem van zelf wel op...
met je laatste zin ben ik volledig eens, ik snap ook het nut er niet meer van..
craven
 craven - zondag 01 november 2009 - 19:19   quote  deeplink  
DIT IS EEN BERICHT GEPLAATST VANUIT VORIG TOPIC: Blom blijft achter zijn beslissingen staan

quote:
Op zondag 01 november 2009 - 18:11 schreef remco k het volgende:

[..]

volgens mij gaat het over ajax feyenoord toch of niet??
op een feyenoord forum
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - zondag 01 november 2009 - 20:01   quote  deeplink  
Nabeschouwing? De KNJB met zijn trouwe onderdanen! (scheidsrechters) Suarez is vuurrood! Babovic misschien geel. v. Dijk is rood maar komt wel door wedstrijdverloop. Kost me echt moeite om me hier in te houden!
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - zondag 01 november 2009 - 20:10   quote  deeplink  
DIT IS EEN BERICHT GEPLAATST VANUIT VORIG TOPIC: Aangepaste brief van wasbeer om naar publieksinfo@knvb.nl te sturen

quote:
Op zondag 01 november 2009 - 15:10 schreef miroslav het volgende:
Goed initiatief wasbeer!! Deze brief is iets meer op BLOM gericht!!!! Hij heeft alles verziekt!!!!!!!!!!!!!!!

Geachte mevrouw/heer,

Ik zou graag willen terugkomen op de wedstrijd Ajax-Feyenoord van afgelopen Zondag.

Het was weer heel erg om de eerste helft van feyenoord - ajax te zien.

Ik ben trouwe aanhanger van de club uit Rotterdam en dan zie je op TV, want het stadion mogen we niet in, dat Suarez zijn elleboogstoot onbestraft blijft en dat Babovic (die absoluut een overtreding begaat maar niet bewust) direct rood krijgt en dat scheidsrechter BLOM hierdoor de hele wedstrijd beinvloed en de complete zondag voor alle fans van Feyenoord hierdoor compleet verziekt.

De overtreding van Babovic had wel opgemerkt moeten worden maar absoluut niet zwaarder dan met Geel bestraft moeten worden en dan maakt scheidsrechter Blom zich helemaal Eredivisie onwaardig door aan het einde van de wedstrijd doelman van Dijk nog met rood het veld af te sturen na een schwalbe van SUAREZ!

Dit is toch gewoon competitievervalsing?

Mijn vragen zijn dan ook aan U:

1. Wordt de wedstrijd overgespeeld inzake deze competitievervalsing?
2. Wordt er een vooronderzoek gestart tegen Suarez?

3. Wordt scheidsrechter BLOM minimaal een aantal wedstrijden onthouden om te mogen fluiten?

Ik verwacht echt serieuze antwoorden van U. Van te voren speelde Feyenoord al tegen 12 man. (Ajax met supporters, feyenoord niet). Maar na de eerste helft speelde feyenoord met 10 man en ajax met 13 man (inclusief BLOM,KNVB).

Nu heb ik het verstandelijk vermogen om mijn frustratie via mail en woorden te uiten, maar ik kan me steeds meer voorstellen dat er ook supporters zijn van Feyenoord, die dit op een andere manier doen en dan zijn de feyenoord hooligans weer de gebeten hond. En laat ik voorop stellen dat ik dit gedrag ten zeerste afkeur. Ik ben een veel groot voorstander om mailtjes sturen over onze onvrede of andere ludieke acties verzinnen om onze onvrede te uiten.

Als laatste deel ik u mede dat het plezier in het voetballen kijken elke week steeds minder wordt. Scheidsrechter BLOM heeft mij een hele vervelende zondagmiddag bezorgd.

Ik zie uw antwoorden met belangstelling tegemoet.

Met vriendelijke groet,
Helemaal geweldig!!! Bloemen voor die man!! 100% eens!
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 01 november 2009 - 20:21   quote  deeplink  
Ik vind dit ook geweldig,Miroslav is een topper.....
voetballer55
 voetballer55 - zondag 01 november 2009 - 20:29   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 november 2009 - 14:58 schreef hotjumper het volgende:

[..]

begin dan maar alvast, want wat denk je zelf....
ik denk niet dat hij geschorst wordt want ik heb ergens gelezen dat blom het geen slaande beweging vond. volgens mij heeft hij het dan gezien en geen overtreding gevonden.
Jappie_FEY
 Jappie_FEY - zondag 01 november 2009 - 20:35   quote  deeplink  
IK BEN ER DOOD ZIEK VAN!!!!!!!!!!
Thomas
 Thomas - zondag 01 november 2009 - 20:38   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 november 2009 - 20:29 schreef voetballer55 het volgende:

[..]

ik denk niet dat hij geschorst wordt want ik heb ergens gelezen dat blom het geen slaande beweging vond. volgens mij heeft hij het dan gezien en geen overtreding gevonden.
Daar moeten ze dus de regels op aanpassen. Een scheidsrechter kan ook fouten maken en wanneer deze ernstig zijn, moet het mogelijk zijn om deze te corrigeren op basis van tv-beelden. Achteraf schorsen moet naar mijn mening dus mogelijk zijn, ongeacht hoe de scheidsrechter het interpreteert.
remco k
 remco k - zondag 01 november 2009 - 20:38   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 november 2009 - 20:38 schreef Thomas het volgende:

[..]

Daar moeten ze dus de regels op aanpassen. Een scheidsrechter kan ook fouten maken en wanneer deze ernstig zijn, moet het mogelijk zijn om deze te corrigeren op basis van tv-beelden. Achteraf schorsen moet naar mijn mening dus mogelijk zijn, ongeacht hoe de scheidsrechter het interpreteert.
inderdaad, volledig gelijk.
234234234
 234234234 - zondag 01 november 2009 - 22:12   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 november 2009 - 15:40 schreef bjorn het volgende:

[..]

mulder
leerdam-vlaar-bahia-gio
landzaat-fer-wijnaldum
cisse-makaay-slory
van dijk dan?
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 01 november 2009 - 22:15   quote  deeplink  
Zou die niet een wedstrijd geschorst zijn misschien???
hotjumper
 hotjumper - zondag 01 november 2009 - 22:18   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 november 2009 - 20:29 schreef voetballer55 het volgende:

[..]

ik denk niet dat hij geschorst wordt want ik heb ergens gelezen dat blom het geen slaande beweging vond. volgens mij heeft hij het dan gezien en geen overtreding gevonden.
als hij gefloten had maar geen kaart had gegeven dan was er niks meer mogelijk geweest. Nu zou men nog een onderzoek kunnen doen maar dat zie ik ook niet gebeuren.
craven
 craven - zondag 01 november 2009 - 22:19   quote  deeplink  
Welnee knvb steunt die blonde nicht, willen hun "korps" niet afvallen..
piet
 piet - zondag 01 november 2009 - 22:20   quote  deeplink  
zal idd wel niets gebeuren
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 01 november 2009 - 22:23   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 november 2009 - 22:18 schreef hotjumper het volgende:

[..]

als hij gefloten had maar geen kaart had gegeven dan was er niks meer mogelijk geweest. Nu zou men nog een onderzoek kunnen doen maar dat zie ik ook niet gebeuren.
Nou ik denk het wel want van der Gijp gaat morgen pleiten bij voetbal international..
sevillana
 sevillana - zondag 01 november 2009 - 22:24   quote  deeplink  
ik zal niet beweren dat Feyenoord daar makkelijk de punten had kunnen pakken maar ze waren ook niet echt de onderliggende partij in de 1e helft. met een klein beetje mazzel had het gewoon 0-1 kunnen worden, maar dat was blijkbaar niet gegund. de arbitrage (deze keer homo Blom) heeft opnieuw een wedstrijd voor Feyenoord verkloot, want die rode kaart was uiteindelijk bepalend voor het verdere verloop van de wedstrijd. onderzoek door de knjb naar die actie van suarez verwacht ik idd ook niet.
Alex Ridderkerk
 Alex Ridderkerk - zondag 01 november 2009 - 23:30   quote  deeplink  
suarez keek nog naar z'n elleboog, toen hij Babovic een elleboog had gegeven
234234234
 234234234 - zondag 01 november 2009 - 23:32   quote  deeplink  
oh goed gezien bij studio voetbal
El Pistolero
 El Pistolero - maandag 02 november 2009 - 02:53   quote  deeplink  
Haha, wat is dit voor subjectieve start van de beheerder van dit forum... "Discutabele rode kaarten!" Kijk is naar de ingezoomde herhalingen, lees de kranten en kijk is op Feyenoord.nl! Die zien het toch net even Ietsje anders!
El Pistolero
 El Pistolero - maandag 02 november 2009 - 03:07   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 november 2009 - 14:24 schreef Boudewijn het volgende:
NABESCHOUWING: Ajax - Feyenoord , 5 - 1

Praat hier over Ajax - Feyenoord , uitslag 5 - 1

Met discutabele 2 rode kaarten (Babovic en Van Dijk).

LET OP:
Forum regels omtrent dit weekend
Beste Boudewijn, gezien je waarschuwingen vind ik je topicstart uitermate vreemd. Ik weet dat velen het niet willen zien maar dit zijn de beelden: http://www.ajax.nl/Ajax-TV/Hoogtepunten-Ajax-Feyenoord.htm
Je kan imho als beheerder niet zo meedoen aan stemmingmakerij met de constatering dat er twee discutabele rode kaarten zijn. Ik hoop dat als de KNVB zich heeft uitgesproken en de beelden opjectief beoordeeld zijn je in het geval je ongelijk hebt je post aanpast. Ook omdat op jouw forum honderden malen de KNJB genoemd wordt (is dit hetzelfde als de KNVB?), ben ik wel benieuwd naar jouw publieke reactie op jouw publieke inmenging in dit topic.

Feyenoord op www.feyenoord.nl:
"Een minuut later was het verzet van de Rotterdammers definitief gebroken, toen Stefan Babovic net over de middellijn een elleboogstoot aan Jan Vertonghen uitdeelde en met rood van het veld werd gestuurd door scheidsrechter Kevin Blom."

Feyenoord op www.feyenoord.nl:
Het leed voor Feyenoord werd in de slotminuten nog wat groter, nadat Van Dijk de doorgebroken Luis Suarez -tackelde- in het strafschopgebied. Rood voor de doelman en een benutte strafschop van de Uruguayaan waren het gevolg, waarmee de afstraffing in de Arena compleet was.

Boudewijn op http://forum.headliner.nl:
Met discutabele 2 rode kaarten (Babovic en Van Dijk).

Misschien is tijd om de KNVB (of de op dit Fforum meer gebruikte term KNJB) Reglementen is door te nemen. Ik denk dat Feyenoord zelf en de media zich daar ook aan houden over het algemeen.

Artikel 21 gaat het dan om:

2. Veldverwijdering
Een speler wordt van het speelveld gezonden en wordt de rode kaart getoond, indien hij een van de hieronder genoemde overtredingen begaat:

2.1 Ernstig gemeen spel.
Er is sprake van ernstig gemeen spel als een speler een van de volgende overtredingen begaat en daarbij op ernstig gemene wijze handelt:
a. het laten vallen of proberen te laten vallen van een tegenstander;
b. het springen naar een tegenstander;
c. het aanvallen van een tegenstander;
d. het duwen van een tegenstander;
e. het zodanig uitvoeren van een tackle om de bal te veroveren, dat de tegenstander eerder wordt geraakt dan de bal;
f. het vasthouden van een tegenstander.

2.2 Gewelddadige handeling.
Onder een gewelddadige handeling moet worden verstaan de ongeoorloofde agressie van een speler tegenover een tegenstander of een ander persoon zonder dat sprake is van strijd om de bal. Gewelddadige handelingen zijn onder meer:
a. het trappen/slaan van een tegenstander;
b. het trappen/slaan naar een tegenstander;
c. het geven van een elleboog-/kop-/kniestoot aan een tegenstander;
d. het pogen een elleboog-/kop-/kniestoot aan een tegenstander te geven;
Reglementen betaald voetbal - Reglement Tuchtrechtspraak Betaald Voetbal - versie 1.0 56
Reglementen seizoen 2009/'10
e. de bal in het gezicht van een tegenstander duwen/gooien;
f. het trekken aan het lichaam en/of de kleding of het wegduwen van de (assistent-) scheidsrechter en/of de vierde official.

2.3 Het spuwen van/naar een tegenstander of een ander persoon.

2.4 Het ontnemen van een doelpunt of een duidelijke scoringskans aan de tegenpartij, door de bal opzettelijk met de arm of hand te spelen (dit geldt niet voor de doelverdediger binnen zijn eigen strafschopgebied).

2.5 Het door middel van een overtreding waarvoor een vrije schop of een strafschop moet worden toegekend, ontnemen van een duidelijke scoringskans aan een tegenstander die zich in de richting van het doel van die speler begeeft.

2.6 Het gebruiken van grove, beledigende taal of een scheldwoord en/of het maken van gebaren tegenover de (assistent-) scheidsrechter en/of de vierde official en andere bij de wedstrijd betrokken personen.

2.7 Een overtreding tengevolge waarvan een tweede gele kaart wordt gegeven in dezelfde wedstrijd.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 02 november 2009 door El Pistolero --
Boudewijn
 Boudewijn - maandag 02 november 2009 - 03:58   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 november 2009 - 03:07 schreef El Pistolero het volgende:

[..]

Beste Boudewijn, gezien je waarschuwingen vind ik je topicstart uitermate vreemd. Ik weet dat velen het niet willen zien maar dit zijn de beelden: http://www.ajax.nl/Ajax-TV/Hoogtepunten-Ajax-Feyenoord.htm
Je kan imho als beheerder niet zo meedoen aan stemmingmakerij met de constatering dat er twee discutabele rode kaarten zijn. Ik hoop dat als de KNVB zich heeft uitgesproken en de beelden opjectief beoordeeld zijn je in het geval je ongelijk hebt je post aanpast.
Mijns inzien waren ze beide discutabel. Hadden ook zomaar 2 gele kaarten mogen zijn aangezien andere scheidsrechters voor ergere vergrijpen geel hebben gegeven. En persoonlijk vond ik het 'slaan' van Suarez erger dan het 'slaan' van Babovic (Babovic ging half achteruit en kon minder goed zien dan Suarez die de man voor zich had lopen).

quote:

Ook omdat op jouw forum honderden malen de KNJB genoemd wordt (is dit hetzelfde als de KNVB?), ben ik wel benieuwd naar jouw publieke reactie op jouw publieke inmenging in dit topic.
Voor zover ik weet bedoelt men de Koninklijke Nederlandse Judo Bond dus feitelijk niet hetzelfde als de KNV(oetbal)B maar bedoelt men wel de KNVB omdat die nog een flink potje moeten stoeien met wat ze moeten gaan doen met het 'slaan' van Suarez.

Maargoed, verdere discussie over wie er hier nou gelijk heeft en wat voor mening ik van de beelden volgens jou zou moeten hebben is overbodig (ik ken je een beetje...) en zal verwijderd worden.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 02 november 2009 door Boudewijn --
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - maandag 02 november 2009 - 08:26   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 november 2009 - 03:07 schreef El Pistolero het volgende:

[..]

Beste Boudewijn, gezien je waarschuwingen vind ik je topicstart uitermate vreemd. Ik weet dat velen het niet willen zien maar dit zijn de beelden: http://www.ajax.nl/Ajax-TV/Hoogtepunten-Ajax-Feyenoord.htm
Je kan imho als beheerder niet zo meedoen aan stemmingmakerij met de constatering dat er twee discutabele rode kaarten zijn. Ik hoop dat als de KNVB zich heeft uitgesproken en de beelden opjectief beoordeeld zijn je in het geval je ongelijk hebt je post aanpast. Ook omdat op jouw forum honderden malen de KNJB genoemd wordt (is dit hetzelfde als de KNVB?), ben ik wel benieuwd naar jouw publieke reactie op jouw publieke inmenging in dit topic.

Feyenoord op www.feyenoord.nl:
"Een minuut later was het verzet van de Rotterdammers definitief gebroken, toen Stefan Babovic net over de middellijn een elleboogstoot aan Jan Vertonghen uitdeelde en met rood van het veld werd gestuurd door scheidsrechter Kevin Blom."

Feyenoord op www.feyenoord.nl:
Het leed voor Feyenoord werd in de slotminuten nog wat groter, nadat Van Dijk de doorgebroken Luis Suarez -tackelde- in het strafschopgebied. Rood voor de doelman en een benutte strafschop van de Uruguayaan waren het gevolg, waarmee de afstraffing in de Arena compleet was.

Boudewijn op http://forum.headliner.nl:
Met discutabele 2 rode kaarten (Babovic en Van Dijk).

Misschien is tijd om de KNVB (of de op dit Fforum meer gebruikte term KNJB) Reglementen is door te nemen. Ik denk dat Feyenoord zelf en de media zich daar ook aan houden over het algemeen.

Artikel 21 gaat het dan om:

2. Veldverwijdering
Een speler wordt van het speelveld gezonden en wordt de rode kaart getoond, indien hij een van de hieronder genoemde overtredingen begaat:

2.1 Ernstig gemeen spel.
Er is sprake van ernstig gemeen spel als een speler een van de volgende overtredingen begaat en daarbij op ernstig gemene wijze handelt:
a. het laten vallen of proberen te laten vallen van een tegenstander;
b. het springen naar een tegenstander;
c. het aanvallen van een tegenstander;
d. het duwen van een tegenstander;
e. het zodanig uitvoeren van een tackle om de bal te veroveren, dat de tegenstander eerder wordt geraakt dan de bal;
f. het vasthouden van een tegenstander.

2.2 Gewelddadige handeling.
Onder een gewelddadige handeling moet worden verstaan de ongeoorloofde agressie van een speler tegenover een tegenstander of een ander persoon zonder dat sprake is van strijd om de bal. Gewelddadige handelingen zijn onder meer:
a. het trappen/slaan van een tegenstander;
b. het trappen/slaan naar een tegenstander;
c. het geven van een elleboog-/kop-/kniestoot aan een tegenstander;
d. het pogen een elleboog-/kop-/kniestoot aan een tegenstander te geven;
Reglementen betaald voetbal - Reglement Tuchtrechtspraak Betaald Voetbal - versie 1.0 56
Reglementen seizoen 2009/'10
e. de bal in het gezicht van een tegenstander duwen/gooien;
f. het trekken aan het lichaam en/of de kleding of het wegduwen van de (assistent-) scheidsrechter en/of de vierde official.

2.3 Het spuwen van/naar een tegenstander of een ander persoon.

2.4 Het ontnemen van een doelpunt of een duidelijke scoringskans aan de tegenpartij, door de bal opzettelijk met de arm of hand te spelen (dit geldt niet voor de doelverdediger binnen zijn eigen strafschopgebied).

2.5 Het door middel van een overtreding waarvoor een vrije schop of een strafschop moet worden toegekend, ontnemen van een duidelijke scoringskans aan een tegenstander die zich in de richting van het doel van die speler begeeft.

2.6 Het gebruiken van grove, beledigende taal of een scheldwoord en/of het maken van gebaren tegenover de (assistent-) scheidsrechter en/of de vierde official en andere bij de wedstrijd betrokken personen.

2.7 Een overtreding tengevolge waarvan een tweede gele kaart wordt gegeven in dezelfde wedstrijd.
kaart van babovic is ook zeer discutabel. Die van v. Dijk was wel rood maar komt wel door het spelverloop. Als Suarez ook rood krijgt of Babovic niet had ik nog wel gezien dat we zouden winnen!
hotjumper
 hotjumper - maandag 02 november 2009 - 09:07   quote  deeplink  
knvb kan helemaal niks meer doen omdat die fluitende bonobo aap zei dat ie alles gezien had en niet zijn fouten durfde toe te geven.

Als de knvb echt werk wil maken van de aanpak van kwetsende spreekkoren dan mogen ze wel eens met die bruinwerkers, die ze elke week met een fluit de velden op sturen, om de tafel gaan zitten en ze eens duidelijk maken dat er wat beter gefloten mag worden. Maar het concept om de oorzaak eens aan te pakken in plaats van de gevolgen zal die zeister pluche-kabouters wel vreemd zijn.
Stylzz
 Stylzz - maandag 02 november 2009 - 09:09   quote  deeplink  
van Dijk terug naar de bank svp.
hotjumper
 hotjumper - maandag 02 november 2009 - 09:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 november 2009 - 09:09 schreef Stylzz het volgende:
van Dijk terug naar de bank svp.
ach die zal wel 4 wedstrijden krijgen ofzo....
El Pistolero
 El Pistolero - maandag 02 november 2009 - 10:03   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 november 2009 - 03:58 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

En persoonlijk vond ik het 'slaan' van Suarez erger dan het 'slaan' van Babovic (Babovic ging half achteruit en kon minder goed zien dan Suarez die de man voor zich had lopen).

[..]

Voor zover ik weet bedoelt men de Koninklijke Nederlandse Judo Bond dus feitelijk niet hetzelfde als de KNV(oetbal)B maar bedoelt men wel de KNVB omdat die nog een flink potje moeten stoeien met wat ze moeten gaan doen met het 'slaan' van Suarez.

Maargoed, verdere discussie over wie er hier nou gelijk heeft en wat voor mening ik van de beelden volgens jou zou moeten hebben is overbodig (ik ken je een beetje...) en zal verwijderd worden.
Tja ieder zijn mening, dat is op zich wel gebruikelijk. Ook op teletekst. Het zoveelste medium staat een tik van Suarez tegenover een elleboogstoot van Babovic. Bij Suarez is er toch duidelijk een duel voor de bal. Ze gaan op een lijn naar de bal toe als hij de tik op zijn gezicht krijgt. In het Duel met Vertonghen staat hij toch echt stil om de bal te koppen en torpedeert Babovis blind naar achter met zijn elleboog richting hoofd de Ajacied. Het zijn gewoon de beelden die ik beschrijf.

En dat KNJB waar je op doelt, doe eens een zoekopdracht op je eigen site. Die staan er niet sinds gisteren! Alles is hier J dit en J dat en Neuzen op tv zus zo en Neuzen in de krant zo. Beetje naieve reactie met je Judo. Zal wel humor zijn.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 02 november 2009 door El Pistolero --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5940
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: NABESCHOUWING: Ajax - Feyenoord , 5 - 1









0.0074968