|
|
alibabba
|
|
|
Vandaag 28 November 14 jaar geleden.........Het was 28 November 1995 dat Ajax in Tokio de wedstrijd speelde om de Wereldbeker tegen de Braziliaanse tegenstander Gremio. Een dag die me altijd zal blijven heugen, want het werd een fantastische dag. Alibabba was op die dag aan het werk bij onze oosterburen. De wedstrijd werd lokale tijd 's morgens gespeeld en ik kon het niet verkroppen dat ik die wedstrijd niet live kon aanschouwen. Gelukkig bood de radio soelaas, tot grote onvrede van mijn baas. Alibabba zat vol met spanning. Naarmate de wedstrijd vorderde werd ik nerveuzer en nerveuzer.........Hoe gaat dit aflopen dacht ik en Alibabba begon te bidden....Verlenging...Nog geen beslissing....Uiteindelijk strafschoppen.....Nog één keer wende Alibabba zich tot God........Raak, mis, weer mis, raak, weer misser Gremio.........Uiteindelijk loopt Danny Blind richting strafschopstip....Nog voor hij aanlegt om de bal erin te schieten, wist ik het zeker......AJAX pakt die felbegeerde Wereldbeker. Het verlossende schot was daar en Alibabba was uitzinnig van vreugde.......Mensen om me heen zagen de blijdschap in mijn ogen en Alibabba moest zijn ogen drogen...........FANTASTISCH.
14 jaar daarvoor, dus op 28 November 1981, speelde AJAX in Alkmaar tegen AZ met in de gelederen Jesper Olsen....Op 28 November 1982 speelde Olsen, alias 'de vlo', mee in de uitwedstrijd tegen Feyenoord. Hierin scoort Olsen een memorabele goal na een solo waarbij hij startend aan de rechterzijde van het veld en eindigend links van het strafschopgebied, achtereenvolgens 3 verdedigers en de keeper van Feyenoord omspeeld en tenslotte de bal diagonaal en laag in de rechterhoek van het doel schiet.
14 halve dagen daarna word een penalty uitgevoerd door de eerder genoemde Jesper Olsen en de ons bekende legendarische nummer 14, Johan Cruijff. Deze penalty staat voor eens en voor altijd in de boeken en word nog altijd in de hele wereld gezien als memorabel voetbalmoment.
Johan Cruijff en nummer 14 zijn voor altijd aan mekaar verbonden....De grootste AJAX-voetballer aller tijden en in de wereld word gezien als één van de beste voetballers die er ooit gespeeld hebben. 14 is een Catalan-getal....Catalán(Catalaans)......14...Johan Cruijff...FC Barcelona...Catalanen. JC is sinds kort bondscoach van het Catalaans Elftal...............................
In verhalen is 14 vaak 't aantal jaren waarin een bepaalde cyclus wordt afgewerkt. Een voorbeeld is het Bijbelse verhaal waarin zeven 'magere jaren' worden gevolgd door zeven 'vette jaren'. Laten we hopen dat dat bij AJAX ook gaat gebeuren. Ajax beleeft al jaren mindere tijden........Zullen deze tijden een halt worden toegeroepen????????????????????? |
|
|
|
|
Johnnyafca
|
|
|
respect! en nou maar hopen, dat het dit jaar uit gaat komen. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Zou AJAX in de 2e helft kunnen uitlopen naar een 1-4 overwinning????????Het zou perfect in het plaatje passen.
1-4...................14 |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Pantelic was vandaag van grote waarde, Alibabba weet dat er meer is tussen hemel en aarde.....................
Kennedy scoorde de 1-4...14............Het is Bakircioglu's 14e officiele seizoen als profvoetballer..................
Veel staat er in de sterren geschreven........Ajacied ben je niet voor even, Ajacied ben je heel je leven....................... |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Tis vandaag weer 28 November en er word gestemd om nummer 14....toeval??????
GA ALLEN NAAR DE ARENA VANAVOND EN STEUN JOHAN CRUIJFF!!!!!!!! |
|
|
|
|
Dalai Lama
|
|
|
wij zullen er zeker zijn!!! |
|
|
|
|
Johnnyafca
|
|
|
Haha wat een toeval:P Prachtig! |
|
|
|
|
Dalai Lama
|
|
|
kan geen toeval zijn dat is het Ajax Lot |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Toeval bestaat niet!
Rillingen over m'n rug, tranen in m'n ogen. Tijd draai je niet terug, maar met "PLAN JOHAN" ga ik hier weer in geloven.
AJAX = JOHAN CRIJFF = AJAX!!! toeval???
TOEVAL BESTAAT NIET |
|
|
|
|
Kane
|
|
|
|
|
|
Dalai Lama
|
|
|
quote:Op maandag 28 november 2011 - 15:04 schreef Ronald 1960 het volgende:Toeval bestaat niet! Rillingen over m'n rug, tranen in m'n ogen. Tijd draai je niet terug, maar met "PLAN JOHAN" ga ik hier weer in geloven. AJAX = JOHAN CRIJFF = AJAX!!! toeval??? TOEVAL BESTAAT NIET hehe eindelijk ware woorden van een echte Ajacied is weer een keer wat anders dan al die kinderachtige mensen in het denkbeeldige Ajax Cafe...dat zijn alleen maar kuddedieren die elkaar na praten en mee praten zonder mening want inhoudelijk zijn ze niet...
Ronald 1960 Top man! zo voel ik er ook over
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 28 november 2011 door Dalai Lama -- |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op maandag 28 november 2011 - 15:06 schreef Dalai Lama het volgende:[..] hehe eindelijk ware woorden van een echte Ajacied is weer een keer wat anders dan al die kinderachtige mensen in het denkbeeldige Ajax Cafe...dat zijn alleen maar kuddedieren die elkaar na praten en mee praten zonder mening want inhoudelijk zijn ze niet... Ronald 1960 Top man! zo voel ik er ook over Ik ben blij dat je het met me eens bent, maar ik het het absoluut NIET met je eens wat je zegt over de mensen van het AJAX CAFE. De meeste van deze mensen, zoniet allemaal, hebben ook een AJAX HART. Wat zij ook zeggen (of doen) zij verdienen net zoveel respect als elk ander mens. LAAT DEZE MENSEN IN HUN WAARDE!!
Meestal reageer ik niet op diverse Fora, maar in dit geval wel. WANT ONS AJAX HART BLOED EN DOET PIJN, WIE EN WAT WE OOK ZIJN!!
AJAX = JOHAN CRUIJFF - AJAX, FOREVER!!! |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
Een elftal, de 12eman, de 13e = de scheids..
Maar er is maar 1 nummer 14
|
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
|
|
|
Dalai Lama
|
|
|
quote:Op maandag 28 november 2011 - 15:39 schreef Ronald 1960 het volgende:[..] Ik ben blij dat je het met me eens bent, maar ik het het absoluut NIET met je eens wat je zegt over de mensen van het AJAX CAFE. De meeste van deze mensen, zoniet allemaal, hebben ook een AJAX HART. Wat zij ook zeggen (of doen) zij verdienen net zoveel respect als elk ander mens. LAAT DEZE MENSEN IN HUN WAARDE!! Meestal reageer ik niet op diverse Fora, maar in dit geval wel. WANT ONS AJAX HART BLOED EN DOET PIJN, WIE EN WAT WE OOK ZIJN!! AJAX = JOHAN CRUIJFF - AJAX, FOREVER!!! ik hou iedereen in zijn waarde alleen ik zeg wat ik vind en wat mij opvalt,.,de meeste vind ik kinderachtig, altijd inhoudelijke Ajax discussies verzieken een stelletje mee praters wat een niveautje
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 28 november 2011 door Dalai Lama -- |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
quote: |
|
|
|
|
de kromme2
|
|
|
quote: ja de scheids hebben jullie inderdaad altijd mee...
Hup Johan ! |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
|
|
|
ashols
|
|
|
En net als toen is vandaag ook Van Gaal betrokken. |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
"Soms moet er iets gebeuren voordat er iets gebeurt."
"Je ken beter ten onder gaan met je eigen visie als met de visie van een ander."
"Je bent toch geen blinde als je ziet dat het niet goed gaat!"
Ff een paar quotes opgezocht ;) |
|
|
|
|
Senja
|
|
|
Alibabba geweldig stuk helemaal goed. Ik geloof in de overwinning voor Cruyff vanavond. Laten we hopen dat er wijsheid is en dat niet verborgen agenda's de dienst gaan uitmaken. Het kan gewoon niet bestaan dat randfiguren deze mooie club gaan lijden (geen schrijffout) Cruyff moet het doen voetbaltechnisch dan kan de rest het allemaal commercieel en beurstechnisch makkelijk doen. |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
|
|
|
Dalai Lama