quote: FC Twente heeft in een persbericht gemeld dat ze hebben besloten om Theo Janssen tot 31 januari 2010 te schorsen en hem een maximale boete op te leggen. Aanleiding is de bloedproef van de speler,die hij heeft moeten ondergaan na zijn auto-ongeval. Deze proef heeft een positief resultaat opgeleverd.
Janssen bestuurde de auto in de nacht van 21 op 22 november met een alcoholpromilage van 0.8,waar 0.5 is toegestaan. Bij het ongeval liep de speler een gebroken neus,snijwonden en kneuzingen op. Voormalig prof Kevin Moeliker, een van de andere inzittenden, raakte zwaargewond en ligt nog steeds in het ziekenhuis.
"Ik ben verschrikkelijk stom geweest," aldus Janssen. "Ik heb na de wedstrijd bier gedronken om de overwinning te vieren en ben daarna toch in de auto gestapt. Dit had nooit mogen gebeuren. Ik heb ook de naam van FC Twente en het voetbal geschaad. Ik ben bereid alles ervoor te doen om dat recht te trekken."
FC Twente-voorzitter veroordeelt het gedrag van zijn speler: "Het is onacceptabel dat een profvoetballer met drank op een auto bestuurt. Hierdoor brengt hij zichzelf en zijn omgeving in gevaar. Tevens dient een profvoetballer er zich van bewust te zijn dat hij voor met name de jeugd een rolmodel vervult."
Theo Janssen heeft inmiddels aangegeven alle sancties te accepteren en dat voor hem het herstel van Kevin Moeliker voorop staat.
|