BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Wintertransfers

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - dinsdag 22 december 2009 - 12:09   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 - 02:30 schreef duidelijkheid het volgende:
maaruh alibbaba vindt jij onze jeugd goed genoeg om door te stromen naar het eerste? er zijn enkele die in mijn ogen op korte termijn kunnen doorstromen. maar nog zie ik niet grote sterke verdedigers opstaan uit de jeugd. en juist zulke jongens kunnen we gebruiken. Ik denk niet dat ajax genoeg verdedigende talenten in huis heeft, die snel kunnen doorstromen. daarom is mijn mening dat er toch op de transfermarkt rond gekeken moet worden, misschien niet voor dit seizoen maar het volgend. Net als obradovic, hij is een toptalent maar ajax durfde het niet aan. Jammer was wel een talent geweest voor de linksachter positie. aangezien ik anita niet goed genoeg vind voor die positie. Kan je wel zeggen dat het een nieuwe positie voor hem is maar dat pakt in mijn ogen niet goed genoeg uit. De voorhoede en het middenveld is door de jeugd goed op te vangen volgend seizoen. maar laat me je mening hierover weten
Er wordt heel vaak geroepen dat Ajax altijd heeft gedraaid op talenten, en natuurlijk is dat wel waar, alleen is het niet zo dat er ieder seizoen 10 nieuwe talenten op stonden of doorbraken, de spelers konden langer bij de club gehouden worden en daarom waren wij toen beter met onze eigen jeugd.
In het begin van de 90er jaren zouden spelers als sneijder, van der vaart, maxwell, heitiga, pienaar, de jong, babel en nog een aantal jongens nog helemaal niet zijn weggekocht, je kunt zelf wel invullen wat voor een team je dan zou hebben met aankopen als Ibramovic, grygera escude, suarez en huntelaar.
het probleem ligt ook niet bij opleiden van de jeugd, want daar breken ieder jaar langaam wel weer een aantal jongens door, maar hoe kunnen we er voor zorgen dat deze jongens een jaar of 2/3 langer bij de club blijven.
Hasjkoph
 Hasjkoph - dinsdag 22 december 2009 - 13:12   quote  deeplink  
Helemaal met je eens remco!
nora
 nora - dinsdag 22 december 2009 - 14:06   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 december 2009 - 18:44 schreef remco k het volgende:

[..]

heb je er wel eens bij nagedacht waarom hij die foute pas(ses) gaf? is dat niet mischien omdat er niemand vrijliep of uberhaubt ook maar iets bewoog, een bal goed inpassen is nog al lastig als niemand de bal wil hebben.
Beste Remco als er niemand vrij loopt dan geef je hem aan de tegenstander toch ??
Maar volgens mij is dat niet de eerste keer dat dit hem gebeurd,de man is gewoon opbouwend een slechte voetballer,gaar met spoed verkopen voor elk aannemelijk bod.
Zet v/d wiel maar in het centrum is opbouwend een van de beste en als als back maakt hij toch regelmatig zijn foutjes en in het centrum heeft hij Jantje achter hem.
nora
 nora - dinsdag 22 december 2009 - 14:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 december 2009 - 11:02 schreef remco k het volgende:

[..]

We hebben het hier al eens eerder over gehad, op dit moment is het bestuur bij ajax redelijk gestructureerd, ze hebben alleen de tijd nodig om de problemen die in het verleden door verschillende oorzaken zijn onstaan te herstellen, je ziet hier al langzaam verbetering in komen.
Het plan is namelijk geweest dat vanaf het moment dat van Basten werd aangesteld, de boel structureel te veranderen, er zou voor redelijk veel geld geinvesteerd worden in nieuwe spelers, dit om een buffer op te bouwen voor de komende jaren, in de tuusentijd zou er hard gewerkt worden aan de jeugdopleiding en de verkoop van niet bruikbare spelers.
Ondanks dat er niet altijd de juiste keuzes zijn gemaakt met bijv het aankopen van spelers ( Er is onder van Basten geen speler gekocht waar wij de supporters van tevoren aan twijfelden) is er wel gekozen voor een duidelijk beleid.
Als je kijkt naar Jol, dan doet hij eigenlijk niks anders dan deze lijn doorzetten, maar ook hij is nog niet gelukkig geweest met het aantrekken van spelers. Kerlon en Ze Eduardo zijn hele goede keuzes geweest met het oog op de toekomst, Atouba snap ik niet helemaal, de Zeeuw is een heel goede aankoop geweest en Pantelic zie ik als twijfelgeval.
We zijn op de goede weg alleen nog lang niet daar waar we moeten zijn en dat is terug aan de top van Europa.

Trouwens een grappig detail is dat de door velen hier gehate Van Basten vorig seizoen 1 punt meer had in evenveel wedstrijden dan dit seizoen met de door jullie de hemel in geprezen Jol aan het roer. Denk daar maar eens over na..
Het wordt door vele wel even vergeten maar volgens mij heeft Ajax het zwaarste progamma achter de rug sinds jaren ,als je Groningen-Utrecht-Twente-psv-AZ-Roda en vitesse uit hebt gehad ,dan heb je op feyenoord en heereveen uit alle punten verliezers van vorig jaar gehad en ook NAC was erbij maar is afgekeurd.dus volgens mij hebben wij van de top 4 veruit het lichtste progamma en gaan wij na de winterstop meer punten halen als voor de winterstop,met hopelijk Gabri weer in de basis.
bla bla bla
 bla bla bla - dinsdag 22 december 2009 - 17:50   quote  deeplink  
ik vind dat ajax zeker wel moet versterken want in de breedte is ajax veel zwakker dan psv en twente dus ik zal babel huren, boulha huren en nog een sterke middenvelder dan heb je wat meer speling in je team
alibabba
 alibabba - dinsdag 22 december 2009 - 21:24   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 - 02:30 schreef duidelijkheid het volgende:
maaruh alibbaba vindt jij onze jeugd goed genoeg om door te stromen naar het eerste? er zijn enkele die in mijn ogen op korte termijn kunnen doorstromen. maar nog zie ik niet grote sterke verdedigers opstaan uit de jeugd. en juist zulke jongens kunnen we gebruiken. Ik denk niet dat ajax genoeg verdedigende talenten in huis heeft, die snel kunnen doorstromen. daarom is mijn mening dat er toch op de transfermarkt rond gekeken moet worden, misschien niet voor dit seizoen maar het volgend. Net als obradovic, hij is een toptalent maar ajax durfde het niet aan. Jammer was wel een talent geweest voor de linksachter positie. aangezien ik anita niet goed genoeg vind voor die positie. Kan je wel zeggen dat het een nieuwe positie voor hem is maar dat pakt in mijn ogen niet goed genoeg uit. De voorhoede en het middenveld is door de jeugd goed op te vangen volgend seizoen. maar laat me je mening hierover weten
Mijn mening is duidelijk.......duidelijkheid...hahaha:). Ajax hoeft niks te kopen, want dat heeft geen enkele zin. Eerder werden verdedigers als Ogararu en Bruno Silva gehaald, geen koekenbakkers lijkt me, maar op de één of andere manier zijn ze uit de gratie geraakt. Dit door de vele trainerswisselingen waardoor elke speler in de war raakt.

Doodzonde is het dat Silva niet meer bij de basiself behoort. Met Silva, V.D.Wiel, Vertonghen, Alderweireld, Anita en vanuit de jeugd een Daley Blind heb je een surplus aan goeie verdedigers. Bovendien heeft Ajax met Eduardo een pareltje voor de centrale positie achterin, dat wordt de toekomstige AJAX-4. Alibabba pleit al een hele tijd voor V.D.Wiel in het centrum, dit zou V.D.Wiel echt volwassen maken. Kun je Silva als rechtsback gebruiken. Vertonghen doet het goed in het centrum, maar met een Daley Blind of Eduardo kun je Vertonghen uitstekend als linksback gebruiken. Effectief en het kost geen extra centen.

Ajax moet zijn bravoure weer terugkrijgen en dat kan nog lang duren ben ik bang. Als Ajax weer AJAX is pas je de toekomstige lichting eenvoudig in. Op het middenveld en aanval zijn er klasse-spelers in opkomst die het Ajax-niveau bezitten. Bovendien moet Ajax zich enorm hard maken voor de terugkeer van Clarence Seedorf in de toekomst. Hij kan Ajax een heel stuk op weg helpen naar eerherstel.
alibabba
 alibabba - dinsdag 22 december 2009 - 21:39   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 - 12:02 schreef remco k het volgende:

[..]

dat zullen we dan zien mbt V.D.Boog.

Wat je zegt over een moeilijker programma na 17 potjes is natuurlijk niet helemaal waar, ik bedoel we hebben net als vorig seizoen iedereen 1 keer getroffen uit de competitie, en dan kun je wel zeggen dat we een aantal moeilijke uiwedstrijden meer hebben gehad dan vorig seizoen maar psv uit is de laatste jaren bijv makkelijker uit gebleken dan thuis, en dat geldt wel voor meer tegenstanders. Trouwens dit was ook niet helemaal mijn punt, ik bedoelde er mee te zeggen dat het grappig is om te zien dat iedereen helemaal weg is van Jol terwijl hij het met een aantal versterkingen en alleen het vertrek van Vermaelen gewoon niet beter doet dan van Basten.
Het draait om een sterk geraamte, een sterke onderligging, waarop een trainer kan terugvallen. Als die facetten niet aanwezig zijn sneuvelt elke trainer. Ik ben bang dat Jol het volgende slachtoffer word. Hoe makkelijk men destijds instemde met het vertrek van V.Basten is Alibabba volledig in het verkeerde keelgat geschoten. V.D.Boog was er mede verantwoordelijk voor dat V.Basten een 4-jarig contract tekende. Men was met V.Basten een weg ingeslagen en daar komt na 1 jaar al een einde aan. Beleidsbepalers hadden er alles aan moeten doen om V.Basten voor Ajax te behouden, maar als ik dan V.D.Boog naast V.Basten, bij diens vertrek, zag zitten schieten bij Alibabba de tranen in de ogen.
Sebco
 Sebco - woensdag 23 december 2009 - 13:27   quote  deeplink  
Vertongen alsjeblieft niet linksback zeg, laat die maar mooi zich nog verder ontwikkelen centraal met alderweireld. Voor de linksback moet gewoon een andere oplossing gezocht worden, anita is helaas gewoon niet stevig genoeg als verdediger, technisch en aanvallend wel ok.. Jammer dat Atouba nog niet echt de mogelijkheid heeft gehad om zijn draai te vinden.

Versterkingen zijn mijns inzien verder ook niet nodig, zolang er niets vertrekt is er geen reden om nu onnodig geld uit te geven. Moest er nu intresse zijn voor bijv een emanuelson mag die van mij wel vertrekken, en zie ik graag eens een meer constantere kracht komen om ons probleem langs de linkerkant op te lossen..
remco k
 remco k - woensdag 23 december 2009 - 14:18   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 - 14:06 schreef nora het volgende:

[..]

Beste Remco als er niemand vrij loopt dan geef je hem aan de tegenstander toch ??
Maar volgens mij is dat niet de eerste keer dat dit hem gebeurd,de man is gewoon opbouwend een slechte voetballer,gaar met spoed verkopen voor elk aannemelijk bod.
Zet v/d wiel maar in het centrum is opbouwend een van de beste en als als back maakt hij toch regelmatig zijn foutjes en in het centrum heeft hij Jantje achter hem.
Ik praat zijn fouten ook niet goed, maar ik vind ook dat hij verkeerd gebruikt wordt, als hij gewoon als mandekker gebruikt wordt dan is hij echt heel goed, ik weet namelijk niet of je gister de wedstrijd van Catalonie tegen Argentinie hebt bekeken maar daar speelt hij wel gewoon Hiquain uit de wedstrijd en dat is toch niet de minste spits, inderdaad is hij opbouwend niet de beste voetballer, maar als iemand ergens niet goed in is, is het dan niet verstandig om hem dat ook niet te laten doen dan??
En v d Wiel in het centrum zou echt wel de laatste positie zijn waar hij moet spelen, hij is als back aanvallend heelerg goed maar verdedigen uitermate zwak, en als hij in het centrum staat moet hij juist verdedigend veel brengen en aanvallend veel minder brengen, plus dat Vertongen niet achter hem zal staan maar naast hem, Ajax speelt namelijk vrij vaak zonder rugdekking, laat het centrum maar lekker zo staan met Alderweireld en Vertongen dan komt het wel goed.
remco k
 remco k - woensdag 23 december 2009 - 14:19   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 - 17:50 schreef bla bla bla het volgende:
ik vind dat ajax zeker wel moet versterken want in de breedte is ajax veel zwakker dan psv en twente dus ik zal babel huren, boulha huren en nog een sterke middenvelder dan heb je wat meer speling in je team
ajax heeft veruit de breedste selectie van nederland, zeker op het middenveld. verdediger ben ik wel met je eens
remco k
 remco k - woensdag 23 december 2009 - 14:24   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 - 21:24 schreef alibabba het volgende:

[..]

Mijn mening is duidelijk.......duidelijkheid...hahaha:). Ajax hoeft niks te kopen, want dat heeft geen enkele zin. Eerder werden verdedigers als Ogararu en Bruno Silva gehaald, geen koekenbakkers lijkt me, maar op de één of andere manier zijn ze uit de gratie geraakt. Dit door de vele trainerswisselingen waardoor elke speler in de war raakt.

Doodzonde is het dat Silva niet meer bij de basiself behoort. Met Silva, V.D.Wiel, Vertonghen, Alderweireld, Anita en vanuit de jeugd een Daley Blind heb je een surplus aan goeie verdedigers. Bovendien heeft Ajax met Eduardo een pareltje voor de centrale positie achterin, dat wordt de toekomstige AJAX-4. Alibabba pleit al een hele tijd voor V.D.Wiel in het centrum, dit zou V.D.Wiel echt volwassen maken. Kun je Silva als rechtsback gebruiken. Vertonghen doet het goed in het centrum, maar met een Daley Blind of Eduardo kun je Vertonghen uitstekend als linksback gebruiken. Effectief en het kost geen extra centen.

Ajax moet zijn bravoure weer terugkrijgen en dat kan nog lang duren ben ik bang. Als Ajax weer AJAX is pas je de toekomstige lichting eenvoudig in. Op het middenveld en aanval zijn er klasse-spelers in opkomst die het Ajax-niveau bezitten. Bovendien moet Ajax zich enorm hard maken voor de terugkeer van Clarence Seedorf in de toekomst. Hij kan Ajax een heel stuk op weg helpen naar eerherstel.
van der Wiel zal zwaar tekort schieten in het centrum, daar is hij verdedigend veel te zwak voor, hij is aanvallend een extreem getalenteerde rechtsback, maar verdedigend is hij niet bijster bijzonder, en als je in het centrum speelt zijn juist de verdedigende kwaliteiten belangrijker. Van der Wiel is een type Dani Alves, en ook die is verdedigend niet bijster goed en zal dus ook nooit in het centrum spelen.
remco k
 remco k - woensdag 23 december 2009 - 14:27   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 - 21:39 schreef alibabba het volgende:

[..]

Het draait om een sterk geraamte, een sterke onderligging, waarop een trainer kan terugvallen. Als die facetten niet aanwezig zijn sneuvelt elke trainer. Ik ben bang dat Jol het volgende slachtoffer word. Hoe makkelijk men destijds instemde met het vertrek van V.Basten is Alibabba volledig in het verkeerde keelgat geschoten. V.D.Boog was er mede verantwoordelijk voor dat V.Basten een 4-jarig contract tekende. Men was met V.Basten een weg ingeslagen en daar komt na 1 jaar al een einde aan. Beleidsbepalers hadden er alles aan moeten doen om V.Basten voor Ajax te behouden, maar als ik dan V.D.Boog naast V.Basten, bij diens vertrek, zag zitten schieten bij Alibabba de tranen in de ogen.
Volgens mij heb je niet bij de besprekingen gezeten toen van Basten ontslag nam, en kun je dus nooit en te nimmer oordelen wat er al dan niet aan gedaan is om van Basten te behouden voor de club. Ik had ook graag gezien dat hij er nu nog had gezeten.
Het is trouwens best irritant dat je constant in de derde persoon praat, kun je dara mee kappen?
patrickpsv15
 patrickpsv15 - woensdag 23 december 2009 - 15:21   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 december 2009 - 18:46 schreef remco k het volgende:

[..]

Psv heeft nog nooit mooi voetbal gespeeld en doen dat nu ook niet, saai degelijk maar effectief, het zegt wederom weer genoeg over de gemiddelde psv supporter dat jij het wel heel mooi vind.
volgens mij kijk jij geen livewedstrijden van ons dit seizoen.
Pietje
 Pietje - woensdag 23 december 2009 - 16:30   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 - 21:24 schreef alibabba het volgende:

[..]

Ik ben het in grote lijnen beslist wel met je eens, alibabba. Wanneer tegenstanders vroeger tegen Ajax moesten spelen, kwamen de meeste spelers met knikkende knieën het veld op. Ajax genoot een enorm ontzag. Tegenwoordig zijn er (te) veel tegenstanders die op voorhand denken, dat er tegen Ajax wel wat te halen valt. En vaak denken zij dat terecht. Helemaal in uitwedstrijden is Ajax te kwetsbaar. Kijk naar de (uit)wedstrijden tegen PSV, FC Utrecht en FC Twente: ploegen met een fysieke spelstijl, en prompt haakte Ajax af. Daar tegen dient Ajax zich te wapenen en een instelling van "ik-trek-mijn-benen-terug" zal beslist moeten veranderen. Wat ik derhalve bij ons mis, is een medogenloze en lange verdediger, zeg maar het type Jaap Stam of Christian Chivu.
Wat ik pertinent niet met je eens ben (in een ander post van je) is je benadering van Marco van Basten. Ik behoor van meet af aan tot zijn criticasters. Een weergaloze speler (ooit) maar een trainer zonder visie, die bovendien moeilijk communiceerde, ook naar zijn spelers toe. Bovendien daar, waar hij spelers desnoods met harde hand moest corrigeren, liet hij ze een mop vertellen in de kleedkamer. Sorry, maar daarmee boezem je bij sommige nukkige en dwarsliggende spelers bepaald geen angst in!
alibabba
 alibabba - woensdag 23 december 2009 - 21:20   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 december 2009 - 14:27 schreef remco k het volgende:

[..]

Volgens mij heb je niet bij de besprekingen gezeten toen van Basten ontslag nam, en kun je dus nooit en te nimmer oordelen wat er al dan niet aan gedaan is om van Basten te behouden voor de club. Ik had ook graag gezien dat hij er nu nog had gezeten.
Het is trouwens best irritant dat je constant in de derde persoon praat, kun je dara mee kappen?
V.Basten voelde niet de steun die hij nodig had. Veel moest hij in zijn eentje doen wat, voor iemand die voor de 1e keer als clubcoach actief is, erg lastig is. Natuurlijk had hij V.H.Schip en Rob Witschge aan zijn zijde, maar dat was niet genoeg. Een sterke man achter hem had V.Basten kunnen slagen bij Ajax. V.D.Boog betitel ik niet als een sterke man. Daarom was het echt zonde dat het botste tussen V.Basten en Cruijff destijds. V.Basten en Cruijff gaan nu weer goed met mekaar om. Ik denk dat V.Basten nu goed inziet dat het een grote fout was om JC niet datgene te laten doen wat zo nodig is bij AJAX, puin ruimen.

Bovendien zal ik er in de toekomst rekening mee gaan houden om niet meer in de derde persoon te praten, want Alibabba begint het zelf ook irritant te vinden........:)
alibabba
 alibabba - woensdag 23 december 2009 - 21:31   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 december 2009 - 14:24 schreef remco k het volgende:

[..]

van der Wiel zal zwaar tekort schieten in het centrum, daar is hij verdedigend veel te zwak voor, hij is aanvallend een extreem getalenteerde rechtsback, maar verdedigend is hij niet bijster bijzonder, en als je in het centrum speelt zijn juist de verdedigende kwaliteiten belangrijker. Van der Wiel is een type Dani Alves, en ook die is verdedigend niet bijster goed en zal dus ook nooit in het centrum spelen.
Ik denk dat V.D.Wiel als centrale verdediger uitstekend uit de voeten kan. Met hem als centrale verdediger hou je de tegenstander veelal van het eigen doel af, omdat V.D.Wiel op die positie zo nodig doorschuift naar het middenveld. Opbouwende kwaliteiten beheerst hij en één op één in een duel staat hij verdedigend zijn mannetje. Hij is sterk genoeg en is met zijn snelheid irritant voor de desbetreffende aanvaller. Silva wordt nu verhuurd, maar ik had hem behouden, want van Silva en V.D.Wiel in één team word Ajax in mijn ogen als team veel sterker.
bazel
 bazel - donderdag 24 december 2009 - 08:54   quote  deeplink  
martin jol is de beste man op de juiste plek laat hem bouwen geef hem de tijd n er moeten mensen op staan met geld deze man heeft een visie en die visie is ajax weer ajax maken en dat kost tijd van gaal was ook niet gelijk wereld kampioen met ajax toen hij kwam maar hij kreeg de juiste talente en ging er een weg en er stond gelijk een andere top speler klaar en dat is wat jol met ajax wil daar wil hij na toe niet barca of real of noem ze maar op nee ajax in 1990 geloofde ik je ook niet als je zou zeggen dat over 5 jaar ajax regeerend wereld kampioen zou zijn toen had ik gezegd dag maar het is gebeurd en het kan weer geef hem de tijd op de rot zooi van marco op te ruimen en derest die er geweest zijn laat martin samen werken met cruyf laad johan de zaken zoals aankopen en verkopen regelen en de jeugd en ik geloof dat martin ajax weer ajax kan en gaat maken als wij te alle tijd achter hem blijven staan en ja er moeten dingen veranderen maar dat weet martin veel beter dan jij of ik hij halde het voorbeeld aan van het leger van de chineese zo moeten wij ook weer worden met ons ajax als er een weg valt dat er gelijk een veel beterder speler klaar staat om hem t vervangen en dan woord je allen maar streker en sterker en sterker en dat zijn martin jol zijn woorden en visie om ajax weer ajax regerend kampioen te laten worden van de wereld zeik niet maar steun deze man hij loopt al wat langer mee dan jullie ga achter hem staan ajax kom aan
ajax010
 ajax010 - donderdag 24 december 2009 - 11:07   quote  deeplink  
het enige waar ik op hoop in 2010 is dat het team eens in balans blijft zodat het voor de jeugd makkelijker wordt om er in te springen wanneer het nodig is, of wanneer de tijd rijp is om verder te ontwikkelen. want we weten allemaal dat er een paar briljantjes rond lopen maar om ze nu op dit moment het echte werk volledig te laten meedoen, dan krijg je hetzelfde als een bijv. babel bij liverpool of huntelaar bij madrid. dit is nog een keer een verloren jaar maar wel met mogenlijkheden voor de toekomst, en stiekem hoop ik toch elke keer weer op meer.
Johnnyafca
 Johnnyafca - donderdag 24 december 2009 - 11:25   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 24 december 2009 - 11:07 schreef ajax010 het volgende:
het enige waar ik op hoop in 2010 is dat het team eens in balans blijft zodat het voor de jeugd makkelijker wordt om er in te springen wanneer het nodig is, of wanneer de tijd rijp is om verder te ontwikkelen. want we weten allemaal dat er een paar briljantjes rond lopen maar om ze nu op dit moment het echte werk volledig te laten meedoen, dan krijg je hetzelfde als een bijv. babel bij liverpool of huntelaar bij madrid. dit is nog een keer een verloren jaar maar wel met mogenlijkheden voor de toekomst, en stiekem hoop ik toch elke keer weer op meer.
wie zijn dan volgens jou die briljantjes? (uit de jeugd)
bazel
 bazel - donderdag 24 december 2009 - 12:35   quote  deeplink  
jongen wie hoefd niemand jou uit te leggen ga maar eens na de toekomst kom maar eens kijken wat er loopt dat hoef ik niks meer te zeggen er zit ecvht genoeg talend
geef martin jol de tijd ik heb al vertrouwen in het komende deel van het seizoen ik hoop dat de finale amstel cup knvb beker ajax feyenoord woort we mogen geen punten meer verliezen maar dat begrijpen wij maar de jongens die snape dat ook echt wel iereen snakt na de kampioens schaal en de knvb beker en zo ver mogenlijk in de europa cup kom op ajax
de scouts moeten ook nog meer aan het werk worden gezet kijk na fc twente nu weer die ruis en vorig jaar al die andere daar moeten wij ook weer na toe er gaat er een weg en er komt een veel sterker gevaarlijker voetbaler voorterug ik ben blij dat ajax en martin jol die visie hebben om ajax weer ajax zijn glans te geven net als in frankrijk die psg elk jaar kampioen woort dat dat met ons ajax ook zal gaan gebeuren ja daar gaan we voor martin ik weet dat je het kan kom op kom op ajax en we moeten ook die italiaane pakken
remco k
 remco k - donderdag 24 december 2009 - 17:10   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 december 2009 - 15:21 schreef patrickpsv15 het volgende:

[..]

volgens mij kijk jij geen livewedstrijden van ons dit seizoen.
ik kan met 100 procentr zekerheid zeggen dat ik bijna allen ed wedstrijden bekijk, jaincl de subtop westrijden, dua ja ik heb psv bijna iedere week zien spelen en zie ook alles wat ze in europa spelen.
Misschien dat je het verschil tusen goed voetbal en attractief voetbal niet helemaal snapt, want ze hoevn namelijk niks met elkaar te maken te hebben.
remco k
 remco k - donderdag 24 december 2009 - 17:19   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 december 2009 - 21:31 schreef alibabba het volgende:

[..]

Ik denk dat V.D.Wiel als centrale verdediger uitstekend uit de voeten kan. Met hem als centrale verdediger hou je de tegenstander veelal van het eigen doel af, omdat V.D.Wiel op die positie zo nodig doorschuift naar het middenveld. Opbouwende kwaliteiten beheerst hij en één op één in een duel staat hij verdedigend zijn mannetje. Hij is sterk genoeg en is met zijn snelheid irritant voor de desbetreffende aanvaller. Silva wordt nu verhuurd, maar ik had hem behouden, want van Silva en V.D.Wiel in één team word Ajax in mijn ogen als team veel sterker.
je ziet het hier toch echt verkeerd over het feit dat hij z'n mannetje verdedigend wel staat, 1 tegen 1 is hij op snelheid niet te kloppen maar wel met redelijk veel gemak op techniek, want ondanks dat hij aan de bal veel techniek heeft, is dat verdedigend nog zeker niet het geval. Hij verliest bijna ieder kopduel of gaat deze niet eens aan.opbouwend is hij alleen goed door zijn snelheid, iets wat hij als inschuivende centrumverdediger niet kan gebruiken of gewoon geen nut heeft aangezien hij dan altijd met elf tegenstanders voor zich speelt, hij heeft geen splijtende pass en is meer van de 1/2tjes wat totaal geen nut heeft op de middellijn in het centrum. Hij kan een heel grote voetballer worden als rechtsback en ik zie in hem dan ook een type Dani Alves, overigens ook iemand die niet in het centrum kan opereren.
Een jaar geleden vond ik trouwen ook dat dit eens geprobeerd moest worden, maar door de redenen die ik boven aangeef ben ik er van overtuigd dat dit een foute keus zou zijn, ook jij zult dit in de toekomst gaan vinden, let maar op:)
En hij is opbouwend

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5986
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Wintertransfers

0.0073521